HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: BMsw w 09 Lipiec 2013, 21:20:50
-
Panowie jak w temacie , znikło całkowicie podświetlenie zegarów :-/ , bezpieczniki ok, potencjometr natężenia światła nastawiony na max, żaróweczki ok, a ciemno jak w d..ie :-( . Po rozebraniu zegarów stwierdziłem co następuje, tam gdzie się wkręca żarówki na jednym i na drugim druku ścieżki mam dwa plusy, nie mam zielonego pojęcia jakim cudem, problem zaczyna się już na kablach dochodzących do zegarów tam też są dwa plusy :shock: . Co może być tego przyczyną ???. Myślałem , że może wina leży w tym potencjometrze do z ściemniania światła , ale za bardzo nie wiem jak można to sprawdzić nie wymieniając na drugi. Może ktoś miał podobny problem .
-
co to znaczy dwa plusy? mierzyłeś napięcie w stosunku do masy?
czy inne kontrolki się świecą? np. otwarcie drzwi lub klapy bagażnika i cruise.
-
Moim zdaniem - problem z masą - sprawdź czy się nie odkręciła
-
co to znaczy dwa plusy? mierzyłeś napięcie w stosunku do masy?
czy inne kontrolki się świecą? np. otwarcie drzwi lub klapy bagażnika i cruise.
żeby zapaliła się żarówka musi być masa i plus to pewnie wiesz , u mnie na obu drukach ścieki dochodzących do żarówek podświetlenia - jest plus , jaśniej mówiąc brak masy za to jest drugi plus. Jeśli chodzi o pozostałe kontrolki wszystko jest OK na ścieżkach, jak prawa fizyki nakazują jest masa i plus.
-
to jeszcze raz. skąd wiesz, że są dwa plusy? a może to są dwa minusy? :) mierzyłeś to względem masy, czy po prostu między przewodami?
-
Rozebrałem zegary , i sprawdziłem kontrolką której jedną stronę złapałem masę a drugą dotykałem do ścieżek na zegarach, no jaśniej oczywistych rzeczy już nie umiem wyjaśnić.
-
:) sorry, że tak pytam, ale po prostu znam paru ludzi, którzy mierzyli napięcie pomiędzy stykami. W zależności od ich logiki, brak potencjałów określali tym, że mają dwa plusy albo dwa minusy. Chciałem wiedzieć, co dokładnie zrobiłeś :)
Teraz proponuję sprawdzić napięcie na kostce zasilającej. Kostka M15-2 pin 6 i pin 7 odpowiadają za podświetlenie zegarów (przewody zielono-pomarańczowy i czarno-pomarańczowy). Jeżeli masz tam 12V, to sprawdź, czy na folii ze ścieżkami na zegarach nie masz spalonej diody lub rezystora.
Przyjrzyj się schematowi SD-126 Indicators(3).
M15-2 jest na stronie CL-3. Jeżeli nie masz tych instrukcji to wejdź na http://doc.hyundai-autoclub.ru/santafe/ i tam znajdziesz rozwiązywanie elektrycznych problemów 2000 (65,5MB)
-
Dzięki wielkie kolego , będę szukał, a i adresik fajny podesłałeś , normalnie jak byś wiedział że mam do zabawy zmotaną ładę nivę :-D
-
i z trabanta zrobisz mercedesa. wystarczy wymienić części ;)
-
Grzebałem , grzebałem w miedzy czasie zrobiłem podświetlenie jak w passacie czyli niebieskie z czerwonymi wskazówkami, aż niechcący stuknąłem kolanem w potencjometr do regulacji natężenia podświetlenia i na chwilę błysnęło oryginalne zielonkawe światełko. po wymianie potencjometra wszystko jest OK. ale zostawiłem i tak niebieskie podświetlenie ;-)
-
Witam.
Nie sądziłem że tak szybko napiszę pierwszego posta z problemem w moim świeżym samochodzie.
Mianowicie problemu na początku nie było ponieważ kupiłem Santka z brakiem podświetlenia wskaźnika temp i chciałem przy okazji wymienić wszystkie żarówki na dwie diody niebieskie do wskaźnika temp i paliwa a resztę na zielone. Wszystko pozmieniałem, podpiąłem żeby sprawdzić czy działa ale nie podobało mi się że strasznie przebija zielony więc zacząłem zamalowywać łepki żeby zrobić delikatne jednolite światło. No i zaczęły się problemy, podpiąłem i wsio działa więc zacząłem montować zegary i... zgasły mi wszystkie nowe diody oprócz podświetlenia stanu licznika km, lewy kierunek mruga normalnie a dioda prawego kierunku nie mruga tylko słychać przekaźnik, diody smd w rzędzie nad licznikiem km się świecą ale żadne inne kontrolki ani diody smd na płytce zegarów już nie działają, przycisk od zmiany opcji na liczniku też nie podświetla, i samych wskazówek też nie podświetla. Nie wiem teraz co może być przyczyną bo skoro podświetla stan km to prąd jest. Dodatkowo potencjometr do regulowania podświetlenia nie działa jak się kręci ale to było już przed wymianą żarówek a podświetlenie działało. Jest jakiś schemat do zegarów albo jak podejść do sprawdzenia tego?
Dodam że elektrykiem nie jestem ale miernikiem umiem się posłużyć i lutownicą.
Postaram się dorzucić jutro zdj jakieś jak to mniej więcej wygląda.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=category&id=16
Nie trzeba być elektrykiem żeby pisać we właściwym miejscu opcja szukaj działa i nie zakładaj tematu o tym samym.
-
A gdzie jest temat o tym samym i po dwa zły dział wybrałem? Po trzy dałeś link a nie powiedziałeś co mam pobrać i co patrzeć. Mam pobrać wszystko po kolei?
Taka pomoc to nie pomoc tylko czepianie się. Jakbym wiedział co mam patrzeć to pewnie bym sprawdził a potem napisał.
Poczekam to może ktoś bardziej życzliwy pomoże i wyjaśni mi bardziej ocb.
-
-
Diody kupiłem już z rezystorem w elektronicznym sklepie. Gotowe tylko wpiąć. Działały elegancko ale jak już zacząłem skręcać to zgasły. I to też nie wszystkie w pierwszym poście napisałem mniej więcej które świecą a które nie. Jakby padł bezpiecznik to pewnie w ogóle by nie działały??
-
-
żarówki nie ważne jak włożysz ale jak masz diody to już musisz włożyć tak jak trzeba tzn tam gdzie jest krótki styk w diodzie to plus i u mnie plusem do dołu wkręcam. Dodatkowo u mnie były żarówki ok ale jakimś cudem spaliły się wszystkie jak grzebałem żeby właśnie naprawić podświetlenia więc spr jeszcze raz i wymieniłem na diody, wszystkie. Problemem okazał się spalone 3 bezpieczniki z czego jeden (pierwszy rząd od lewej) od świateł a dodatkowo potencjometr od regulacji jest zepsuty. Ogólnie prąd dostaje i jak manipuluje na max albo min to napięcie chodzi jak powinno tzn spada i rośnie (mierzone miernikiem). Da się jakoś go reaktywować żeby nie kupować nowego? Próbował ktoś?