HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Arek103 w 08 Lipiec 2013, 17:02:10
-
Witam, od paru tygodni posiadam I30 II sanochod ma przejechane 500 km silnik 1.4 100km, i wydaje mi się że sprzęgło za wysoko łapie tzn. zaczyna delikatnie łapać dopiero od połowy skoku pedała a całkowicie załącza sprzęgło praktycznie na samym końcu skoku pedała, nie wiem czy jest to normalna sprawa w tym modelu czy jest cos nie tak ze sprzęgłem w moim przypadku, jest to szczególnie niewygodne podczas poruszania się po zatłoczonym mieście. Gdyby ktoś mógł się podzielić z jego doświadczeniami za sprzęgłem w tym modelem był bym wdzięczny. Dodam, że po raz pierwszy jestem posiadaczem marki hyundai wcześniej poruszałem się fiatami i oplami:)
Tagowanie i tytuł. tekla
-
Normalna sprawa w tym modelu to raczej nie jest. Auto na gwarancji wiec na twoim miejscu od razu pojechał bym do ASO. Kiedyś stało mi się coś takiego w fiacie, sprzęgło łapało dopiero dosyć wysoko i musiało być wyregulowane. Jazda w mieście z takim sprzęgłem nie należała do przyjemności. :mrgreen:
Pozdrawiam
-
Tylko, że tutaj nie ma sprzęgła na lince i nie da się tego wyregulować. Taki stan rzeczy oznacza, że sprzęgło zostało źle złożone, łapa jest skrzywiona lub po prostu winna jest pompa lub wysprzęglik. Jedź z tym natychmiast i zamiast raczej naprawy żądaj wymiany auta na nowe.
-
czyli twierdzicie że bedzie to wina sprzęgła? bo poza tym wysokim braniem wszystko jest ok nie czuć żeby się przypalało ani się nie ślizga. Zdarzało mi się wcześniej jezdzić samochodami z kończącym się sprzęgłem i pedał zachowywał się bardzo podobnie jak w moim przypadku i to mnie właśnie zdziwiło ale że wczesniej nie miałem okazji jeżdżenia hyundaiem pomyslalem że ten typ tak ma
Ps i jeszcze jedna sprawa gdy puszczę sprzęgło całkowicie na pedale wyczuwalny jest mały luz na samym końcu, dosłownie 1-1.5 cm dopiero po przekroczeniu tej odległosci czuć opór, podczas wciskania sprzęgła
-
Mam też taki silnik 1,4.Sprzęgło też się tak zachowywało jak u Ciebie.Nawet czuć było swond tarczy sprzęgłowej.Uspokoiło się wszystko po przebiegu 7.000tys. km.Teraz jest wszystko w porządku.Sam zadecyduj czy jechać z tym do serwisu.
Pozdrawiam
-
Mam też taki silnik 1,4.Sprzęgło też się tak zachowywało jak u Ciebie.Nawet czuć było swond tarczy sprzęgłowej.Uspokoiło się wszystko po przebiegu 7.000tys. km.Teraz jest wszystko w porządku.Sam zadecyduj czy jechać z tym do serwisu.
Pozdrawiam
czyli teraz sprzęgło bierze ci przy podłodze?
-
Jedź z tym natychmiast i zamiast raczej naprawy żądaj wymiany auta na nowe.
Tak i zaraz mu wymienią na nówkę sztukę :mrgreen:
-
Mam to samo w 3-letnim i30 1.4. To chyba standardowe zachowanie sprzęgła w tym modelu.
-
Analizować twój problem na podstawie tego co Ty piszesz możemy jeszcze przez najbliższy rok. Jeżeli Cię to naprawdę niepokoi to jedź do aso. Przedstaw problem i powinieneś uzyskać fachową odpowiedź. Nie po to masz gwarancje by tu marnować czas na rozwiązywanie tego typu problemy.
Mnie samego interesuje Co ci powiedzą, a taka wiedza może być na forum bardziej przydatna niż wszelkiego rodzaju nasze spekulacje.
Mam też taki silnik 1,4.Sprzęgło też się tak zachowywało jak u Ciebie.Nawet czuć było swond tarczy sprzęgłowej.Uspokoiło się wszystko po przebiegu 7.000tys.
Ale wiesz, wybór należy do ciebie :-) Zawsze możesz poczekać aż licznik stuknie ci 7000 tys. i zobaczyć czy się samo naprawiło ;-)
-
Analizować twój problem na podstawie tego co Ty piszesz możemy jeszcze przez najbliższy rok. Jeżeli Cię to naprawdę niepokoi to jedź do aso. Przedstaw problem i powinieneś uzyskać fachową odpowiedź. Nie po to masz gwarancje by tu marnować czas na rozwiązywanie tego typu problemy.
Mnie samego interesuje Co ci powiedzą, a taka wiedza może być na forum bardziej przydatna niż wszelkiego rodzaju nasze spekulacje.
Mam też taki silnik 1,4.Sprzęgło też się tak zachowywało jak u Ciebie.Nawet czuć było swond tarczy sprzęgłowej.Uspokoiło się wszystko po przebiegu 7.000tys.
Ale wiesz, wybór należy do ciebie :-) Zawsze możesz poczekać aż licznik stuknie ci 7000 tys. i zobaczyć czy się samo naprawiło ;-)
utworzyłem ten temat ponieważ do najbliższego serwisu aso mam 130 kilometrów dlatego wole zapytać posiadaczy i30 niż odrazu marnować cały dzień na dojazd i przeprawę z aso.
Pozatym dzisiaj byłem u speca który zajmuje się głównie skrzyniami biegów, przejechał się i stwierdził że wszystko jest tak jak ma być w hyundaiu, a niewygodę którą odczuwam podczas poruszania się po mieście tłumaczył mi tym że wcześniej jezdziłem astra g i corsa d i poprostu przyzwyczaiłem się do jazdy samochodami ze sprzęgłem które biorą praktycznie przy samej podłodze i poprostu potrzebuję czasu żeby się przestawić
-
Być może sam już sobie odpowiedziałeś na pytanie na temat tego pedału sprzęgła
-
Być może sam już sobie odpowiedziałeś na pytanie na temat tego pedału sprzęgła
Hmmm... Odpowiedź jak najbardziej oddająca stan rzeczywisty ale czy to oznacza ze właściwy ? Posiadam swojego I30 od 2009 roku i od razu zauwazyłem, że sprzegło bierze wysoko. Było to dla mnie niezrozumiałe ponieważ wcześniej jeździłem kilkoma pojazdami różnych marek i tak ustawionego sprzegła nie miał żaden z nich. Zgłaszałem ten feler w trakcie przeglądów ale uzyskiwałem odpowiedź podobną jak inni użytkownicy tego forum - "ten typ tak ma". I z czasem podobnie jak inni przyzwyczaiłem się do tej sytuacji ale ... Zastanawiam sie jak długo tak ustawione sprzegło wytrzyma jazde po mieście gdzie zmiany biegów są bardzo częste (90% moich jazd). Zauwazyłem że samochód przy zmianie na bieg 3 lub 2 zaczyna szarpac - ile w tym winy złego fabrycznego ustawienia sprzęgła ??? Jak tak ustawione sprzegło ma przełożenie na zuzycie paliwa? Pare pytań na które HMP na pewno nie odpowie bo kontakt z nim jest beznadziejny i cechuje się arogancją w stosunku do klienta (piszę to na podstawie mojego własnego doswiadczenia ...)
-
Witam. Widzę że nikt dawno nie pisał. Arku, rozwiązałeś problem ze swoim hyundaiem? Troche przyswoiłem wiadomości na ten temat, wypytywałem właścicieli I30 na drodze i efekt tego jest taki, że problem "wysokiego sprzegła nie występuje we wszystkich pojazdach. Słyszałem też że wyszła spora liczba pojazdów rok 2012/2013 ze źle fabrycznie złożonym sprzegłem. Serwis nie chce się przyznać sie do tych wad. Ja mam również taki problem z I30. Jazda jest uciążliwa z takim sprzęgłem. Zadzwoniłem do serwisu, zgłosiłem problem, a pani się pyta który to rocznik. Gdy odpowiedziałem że 2012, od razu dostałem odpowiedz że: "ten typ tak ma". Dopiero po chwili rozmowy udało mi się umówić na serwis.
-
Być może, że sprzęgło jest źle złożone, w serwisie usłyszałem coś w stylu " ten typ tak ma" a do sprzęgła się przyzwyczaiłem, mam już przejechane 40 tys i nic niepokojącego się nie dzieje. Wcześniej jeździłem oplami i tam sprzęgła brały przy samej podłodze, może dlatego to sprzęgło wydało mi się dziwne. W każdym bądź razie teraz jeździ mi się ok.
-
Hmmm no widzisz ja z kolei mam odwrotny problem Kupiłem autko i30 1.4 109km i sprzęgło łapie na samym dole i mnie to doprowadza do szału. Wcześniej 10lat jeździłem cordobą gdzie sprzęgło łapało na samej górze. Teraz nie umie sie przyzwyczaić :( Mam jeszcze takie małe pytanko do osób które posiadają podobny silnik co ja - czy podczas postoju na lekkim wzniesieniu też muszą dodawać gazu co by autko ruszyło i nie zgasło Bo mi non stop gaśnie po delikatnym puszczaniu sprzęgła bez pedału gazu ??
-
Co do tego sprzęgła to trzeba się przyzwyczaić bo jest specyficzne...? Ja zawsze dodaje za dużo gazu bo nie mam do tej pory wyczuciea, a mam je 1,5r. :/ Ten typ tak ma ;)
-
Dokladnie jak pisze Bobekos - to tak ma być :P
W nowych H/KIA jest takie samo jak np. u mnie, może nie to nawet ze wysoko bierze ale inaczej niż gdzie indziej trochę :)
-
u mnie w 1.6 benzyna też należy dodać więcej gazu by nie zgasł. problemem silników benzynowych 1.4 i 1.6 jest to, że mają niski moment w zakresie obrotów przy których samochód innej marki normalnie rusza. w związku z tym dodajemy więcej gazu by silnik nie zdechł ale to pociąga za sobą większe zużycie sprzęgła podczas ruszania, czasem też zaśmierdzi sprzęgło bo ma okładziny tzw "ekologiczne"
-
Zgodzę się z frutis8. Zwłaszcza moment "ciągnięcia" jest od 3 tys obr w zwyż. Sprzęgło dostaje w d też ale ja nie czułem go ani razu w środku! :)
-
Ja jeżdżę już drugi miesiąc i30 II 1.4 benz i naprawdę już mam dosyć tego auta, naprawdę można poczuć się jak w "L-ce" W pracy jeżdżę i30 1.6 Diesel i i20 1.1 diesel i tymi autami naprawdę dobrze się jeździ, gdy przesiądę się do swojego to dopada mnie biała gorączka ....
-
Jak jest u Was ze zmianą biegów? Czy jest ona płynna za każdym razem? W moim i30 zmiana biegu od czasu do czasu jest okropna, auto po prostu szarpie, a czasem można strzelić sprzęgłem i jest tak płynnie jak w automacie... dodam że zmieniłem kompletne sprzęgło na Valeo i problem nie zniknął. Może przyczyna tkwi gdzie indziej? Zauważyłem też że auto szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu np w jadąc powoli na 2 lub 3 biegu w korku... auto dostaje lekkiej żabki. Tutaj już sprzęgło (chyba) nie ma nic do rzeczy. Dajcie znać proszę :)
Pozdrawiam
-
Ten typ tak ma, trzeba się przyzwyczaić.
Czasem szarpie w korku, "stuka" przy zmianie biegu, i dość łatwo je przypalić wjeżdżając nawet na kilkucentymetrowy krawężnik. Dopiero jak człowiek wyłączy radio to zdaje sobie z tego sprawę.
Ale generalnie, nie ma z tym problemów oprócz doznań akustycznych.
-
I generacja też ma takie problemy czasem... Sam w tym roku zmieniałem sprzęgło na Valeo i czasem szarpie na 1,2 ale to problem tego gazu które do tej pory nie opanowałem :/
-
No właśnie tak mi się wydaje że to nie jest kwestia sprzęgła... ten układ napędowy jest chyba źle zestrojony...
-
Jak nie pasuje to pozostaje chyba tylko sprzedaż...:/
-
Fakt, jest to uciążliwe bo komfort jazdy to podstawa... ale poza tym i30 jest super :) ja wierzę w to że kiedyś znajdę rozwiązanie tej zagadki, może akurat przypadkowo przy jakiejś naprawie kiedyś. Najbardziej mnie zastanawia dlaczego czasem autem jeździ się normalnie a czasem szarpie...
-
Ja zauważyłem że auto inaczej pracuje jak jest zimne i jak dostanie temp. ok 80C. Wtedy nawet silnik się wycisza i komfort jazdy jest lepszy. Tak jest chyba w każdym. Co do szarpania to, jest nie zdrowy objaw moim zdaniem...
-
Witam. przepraszam że długo się nie odzywałem, ale miałem duzo wyjazdów słubowych. Wracając do tematu Panowie: piwi i bobekos wyjeliście mi z ust opinie na temat tego sprzęgiełka. Rzeczywiście jest tak że raz jest lepiej raz gorzej oraz że na ciepłym też inaczej chodzi. A takie jeszcze jedno pytanie: Czy też macie że praktycznie na samym końcu to sprzęgło łapie?
-
Chyba przy samym końcu, ten typ tak ma. Ja do tej pory mam problem czasem z ruszaniem choć cofanie mi lepiej idzie ;)
-
Racja, cofanie zdecydowanie łatwiej idzie. To niestety trzeba się przyzwyczaić. A kolego z którego roku posiada i30?
-
U mnie akurat na wysokość łapania sprzęgła nie mogę narzekać, bierze przy 1/3 wysokości. Co nie zmienia faktu, że źle się jeździ. Ja jednak nie obstawiam sprzęgła jako winowajcy szarpania. Mam wymienione na Valeo i problem nie zniknął...
-
Ja ma w opisie, 2009r. Ja też mam kompletne valeo. Myślę że chodzi o kwestię puszczania sprzęgła + gaz.
[ Dodano: 2016-04-06, 17:21 ]
Mam pytanie do posiadaczy I generacji. Czy ktoś próbował regulować pedał gazu (czułość)...? Nie znalazłem odp to napisałem tutaj :)
-
U mnie jest lepiej, bo po rozebraniu sprzęgła okazało się, że jest całe w oleju. Sprzęgło ślizgało i myślałem, że to koniec tarczy (30000). Okazuje się, że dostaje się tam olej, albo ze skrzyni, albo z silnika. Stawiam, na uszczelniacz skrzyni, ale po przeczyszczeniu wszystkiego pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę co się dzieje. Nawiasem: tarcza i docisk Seco, łożysko oporowe Valeo PHC. Oczywiście łożysko suche, szumi, generalnie straszny syf.
-
Witam, Bobekos, powiedz czy robiłeś coś z pedałem gazu? Cholera czuję się jak na kurskie prawka. Albo auto zgaśnie, albo zawyje, albo puszczę piskacza z opon. Można to jakoś wyregulować?
-
Ja nic z tym nie robiłem. Uwierz mi że mnie też wkurwia, ja należę do tych co maja "lekką" nogę ;) Są dni że ładnie wszystko wchodzi a częściej właśnie szarpnie lub słyszę odgłos taki jak za szybko puszczasz sprzęgło i dodajesz gazu. Taki charakterystyczny.... Generalnie to bardzo powoli trzeba puszczać sprzęgło i lekko gaz który jest czuły jak ryba :) Wiem, może was to śmieszyć ale u mnie działa tylko nie mogę tego wprowadzić w nawyk! :/ Przeniesienie napędu w tym aucie jest jego (-) w mojej ocenie. Mój mechanik mówił że można coś z tym zrobić ale on się tego nie podejmuje... :)
-
Mnie też to wkurza bo rzutuje na ocenę użytkowania auta w znaczny sposób. To jest dla mnie największy minus tego auta obok głośnego silnika jak jest zimny. Po nagrzaniu super. Po nocy dość głośny. Już machnąłem ręką na brak 6 biegu. Cóż, pierwsza generacja, hyundai trochę sprawę zawalił. Pytałem się mechaniora z tym pedałem gazu. Stwierdził, że lepiej tam nic nie grzebać na siłę.
-
Co ma sprzęgło do pedału gazu?
Chyba tematy pomyliliście.