HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: robaszek127 w 30 Czerwiec 2013, 20:09:10

Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 30 Czerwiec 2013, 20:09:10
Witam.
czy do wymiany łozyska przedniego potrzebne jest coś typu ściągacz by wybić stare łozysko?
Czy ktoś może montował te tańsze łożyska typu chińszczyzny maxgear itp? Kosztują one z 60zł a droższe ponad 100 więc jest różnica.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Czerwiec 2013, 21:26:29
51720-02000. Oprócz ściągacza trzeba będzie użyć prasy.

(http://images49.fotosik.pl/1943/1c92182c0e2cf10fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1c92182c0e2cf10f)
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 30 Czerwiec 2013, 21:47:47
Dzięki za info z aukcja bo ja szukałem tylko do  getza i wychodziły ceny min 60 za chinole a tu oryginał.
Zawsze u siebie łożyska wcześniej w tico wbijałem za pomocą młotka i starego łożyska ale z tyłu w bemben hamulcowy bo przednie są wieczne. Kupowałem najtańsze ale super wytrzymałe CX-y. Więc i teraz będę tak robił chyba bo prasy nie mam ale może posłużyć lewarek 20tonowy.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Czerwiec 2013, 21:51:15
Ja szukam najpierw po numerze części, a jak nie znajdę to po nazwie.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 07 Lipiec 2013, 12:24:30
Łożysko kupiłem z tej aukcji ale poza allegro miałem wysyłkę gratis. Łożysko nabiłem młotkiem przez stare plus rurka. najgorzej jest wybić pierścień zewnętrzny z obudowy zwrotnicy bo musi być odpowiedniej średnicy rura.  Bo łożysko wychodzi tylko od strony zabezpieczenia.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Lipiec 2013, 20:43:51
Cytat: "robaszek127"
Łożysko nabiłem młotkiem plus rurka.


O mamo zaraz ktoś się zdenerwuje na taką "technologię" naprawy  :mrgreen:

A poważnie to niech się toczy jak najdłużej i podziękowania za zakończenie tematu rzadka to "przypadłość" naszych forumowiczów.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 07 Lipiec 2013, 22:51:42
Dzięki za wskazanie aukcji. Wiem, że wszędzie polecają by prasą zmieniać łożyska ale nie będę płacił za coś co zrobię samemu. Może młotek to niezbyt fachowa wymiana ale u mnie się sprawdza, jeśli robi się z głową.
W tico wbijałem te same łożyska i wybijalem po 2razy i służą do tej pory a są to tanioch CX-y. Gdzie inni robią u mechaników i padają im szybko nawet drogie łożyska.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łożyska lewy przód
Wiadomość wysłana przez: SewQ86 w 18 Czerwiec 2017, 22:15:33
Witajcie, przymierzam się do wymiany łożyska w lewym przednim kole, powiedzcie czy istnieje szansa wymiany łożyska bez potencjalnej utraty geometrii tzn poprzez demontaż całego mcpersona?
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: sasek941 w 19 Czerwiec 2017, 01:45:37
Wyjęcie z Macpersonem, a zbicie zwrotnicy ze sworznia i gałki kierowniczej.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 19 Czerwiec 2017, 19:15:35
Ja wyjmowałem tylko  całą zwrotnicę. Więc nic się nie przestawiło. Wymiana raczej nie za trudna choć lepiej użyć prasy do wciskania bo wbijanie młotkiem to sporo wysyłku i trzeba uważać by nie uszkodzić łożyska. Przy okazji sprawdź czy czasem nie jest wyrobiona piasta na styku łożyska.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 19 Czerwiec 2017, 19:26:01
SewQ86 zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat i tam dopisz pytanie.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana łozyska przód
Wiadomość wysłana przez: SewQ86 w 20 Czerwiec 2017, 11:49:53
Przepraszam, faktycznie powstał już wcześniej zbieżny temat z moim.

Powiedzcie mi proszę bo nurtuje mnie kwestia geometri w tym aucie. O ile sworzeń jest w prasowany z zwrotnice nie ma zatem regulacji pochylenia koła tak jak ma się to w grupie VAG.  Otwory z zwrotnicy mocujące amortyzator nie mają żadnego luzu w celu ewentualnej regulacji. Czy w tej sytuacji pozostaje regulacja zbieżności na końcówkach drążków, jeśli były kręcone?