HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: AdamMmadA w 28 Czerwiec 2013, 12:57:35
-
Witam. Orientuje sie ktoś czy jest różnica między pompa wspomagania kierownicy 2.0 CRDI 140KM a 113KM ?
-
Też interesuje mnie temat czy pompa wspomagania jest ta sama czy w różnych modelach (CRDi, PB 2.7, PB 2.0) jest ta sama czy są różne?
W sumie bez sensu aby były różne, ale Azjaci mają inne pomysły niż w Europie.
-
Nie wydaje mi się. Przecież to praktycznie te same silnik(wizualnie) różnią się tylko mocą(inne turbo-zmienna geometria, pewnie wtryski,może pompa cr,ale tego nie wiem) Według mnie pompa ta sama ewentualnie może inne przewody?.
-
Różnice pomp wspomagania w silnikach D4EA, G4GC, G6BA TO koło pasowe, pokrywa boczna, króciec przyłączeniowy.
(http://images83.fotosik.pl/143/86db3b9c6e66f363.png)
-
Dzięki za info. Czyli nie ma szans na kupno pompy z diesla czy V6.
Chyba, że kupić, ale koło, pokrywę i króciec zamontować ze swojej - pod warunkiem, że korpus i reszta jest taka sama. Jesteś w stanie potwierdzić, że to sie uda?
Nawet gdyby się to udało to pewnie będzie problem z kupnem uszczelnień a sam nie mam jak wybić uszczelki.
-
G4GC http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-Power-Steering-Pump-Fits-05-10-Hyundai-Tucson-Sportage-OEM-57100-2E000-/231882279433
D4EA http://www.ebay.ca/itm/GENUINE-PUMP-ASSY-POWER-STEERING-OIL-571002E300-FOR-KIA-NEW-SPORTAGE-/331306423534
G6BA http://www.ebay.com/itm/KIA-2004-2010-SPORTAGE-POWER-STEERING-OIL-PUMP-57100-2E100-/290934128566
-
Sprawną używkę mogę mieć z 2,7 za parę złotych, dlatego pytałem.
Prędzej regeneracja :) Dzięki za info.
-
Chodziło o to żebyś porównał zdjęcia pomp i stwierdził która będzie pasowała.
-
Nie zajarzyłem :)
Wychodzi na to, że w 2.0 jest kompletnie inny korpus i łapy montażowe. Czyli pompa od 2,7 odpada.
-
Może ktoś z Was borykał się już z podobnym problemem, lub wie coś o przyczynach. Od zakupu walczę ze zlokalizowaniem wycieku, początkowo myślałem, że ktoś zmieniając filtr oleju (ewidentnie jest nowy, wkręcany, nie wsad) wykręcając go ochlapał olejem. Wstępnie wyczyściłem, ale wyciek powrócił. Następne podejrzenie poszło na chłodniczkę oleju, lub jej oring. Wyczyściłem klinerem bardzo dokładnie wszystko i olej pojawił się ponownie, ale tylko na kole kompresora i z jego czoła, reszta sucha. Czy to możliwe, żeby kompresor się rozciekł i była w nim aż taka ilość oleju ? Klimatyzacja działa poprawnie.
-
Do Twojego silnika filtr ma numer 26310-27420, jest podobny, ale nie zamienny też wkręcany o numerze 26310-27200 sprawdź który masz zamontowany.
-
Filtr mam o takich oznaczeniach jak wskazałeś, a konkretnie jego zamiennik ADG02133 firmy Blue Print. Zastanawia mnie jedno, w opcji ze wsadem, który jest opisany w instrukcji jest zawór spustowy z boku obudowy wsadu i służy do spuszczenia oleju z filtraa w razie jego demontażu, natomiast w mojej opcji tego nie ma, jest jedynie na spodzie nakrętka na inbusa, czy ona spełnia taką samą role, czy ten korek ma jakieś inne przeznaczenie ?
[ Dodano: 2017-03-20, 00:26 ]
Nastąpił chyba progres, a mianowicie jechałem drogą, gdzie trzeba się sporo namachać kierownicą, po dojechaniu na miejsce spod auta zaczęło dość solidnie ciec, po czym odziwo przestało i wszystko wskazuje na to, że chyba pompa wspomagania się rozciekła w okolicach koła. Płynu w zbiorniczku ubyło, kolor czerwony. Czy to możliwe, że pompa puszcza okresowo w zależności od obciążenia ?
-
Czy ktoś już wymieniał pompę wspomagania i mógł by coś podpowiedzieć. Szukałem informacji, ale nic nie znalazłem. Ze wstępnych oględzin silnika wnioskuje, że trzeba chyba wpierw wyciągnąć alternator, żeby się dostać do pompy. Jeżeli jest inny sposób będę wdzięczny za info, szkoda by było dokładać sobie pracy.
-
Zestaw nowych uszczelnień ma numer 57150-2EA00
http://www.ebay.co.uk/itm/Seal-kit-for-oil-pump-Hyundai-Ix35-Tucson-ORIGINAL-OEM-571502EA00-/191909966321
-
A widzisz, nie przypuszczałem że jest taki zestaw i zamówiłem nową pompę :-x
-
Same problemy, ale do rzeczy. Skontaktował się dziś ze mną sprzedawca i oznajmił informacyjnie, że zamierza wysłać mi pompę o numerach 571002E300 zamiast 571002E200 (taki nr jest u mnie) twierdząc, że jest to ta sama pompa, czy ktoś mógłby to potwierdzić, sprawa dość pilna.
-
To jest taka sama pompa.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Dziekuje bardzo. Jak zwykle jestes niezawodny. W zwiazku z tym zastanawiajace jest dlaczego te same pompy maja rozne numery :shock:
-
Jak się kliknie na koło zębate po prawej stronie to wyświetli się okno z oryginalnym zamiennikiem w tym wypadku -2E300.
-
Bardzo fajna opcja i wszystko stało się przejrzyste i zrozumiałe, dziękuję.
-
Pamiętaj żeby do każdego pytania dotyczącego jednej usterki nie zakładać kolejnych tematów tak naprawdę cała dyskusja powinna odbyć się w tym temacie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3946&highlight=wspomagania
-
Oczywiście masz racje, ale przed założeniem tematu użyłem opcji szukaj, która jednak nie naprowadziła mnie na ten temat :-(
[ Dodano: 2017-03-24, 03:17 ]
Z poniższego schematu wynika, że pompę demontuje się razem z podstawą, rolką i napinaczem. Czy nie ma faktycznie innego sposobu?. Sama pompa ma tylko dwa otwory mocujące, są co prawda jakieś inne otwory, ale czy one odpowiadają za demontaż?
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/fc068ab8ea93.png) (https://naforum.zapodaj.net/fc068ab8ea93.png.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c75eeb192a71.png) (https://naforum.zapodaj.net/c75eeb192a71.png.html)
-
Postaram się dzisiaj(jak nie będzie znów padać) zobaczyć jak ta pompa tam siedzi .
-
II
-
Jestem już po wymianie i powiem potomnym, że nie jest to prosta robota, a umiejscowienie pompy wspomagania jest fatalne. Zacznę od początku, do zrzucenia paska trzeba zdjąć koło, odkręcić plastikową osłonę, przykręconą 4 śrubkami na klucz nasadowy nr 10. Następnie trzeba poluzować napinacz kluczem oczkowym nr 17 i wbrew instrukcji, która wskazuje na zrzucenie paska na rolce, do której nie ma dojścia, trzeba zrzucić pasek na napinaczu. Następnie popuszczamy śrubę przewodu na pompie kluczem nasadowym nr 24, po czym wyssałem za pomocą strzykawki płyn ze zbiorniczka (jeden syf), a przewód od zbiorniczka do pompy dodatkowo zacisnąłem zaciskami. Teraz sam demontaż, można ściągnąć pompę wraz z podstawą, ale wiąże się to z demontażem alternatora, a co za tym idzie spuszczeniem płynu chłodniczego, dlatego w pierwszej kolejności próbowałem wyjąć samą pompę, co ze sporymi problemami się udało. Sama pompa jest przykręcona trzema śrubami, dwie tylne na klucz płaski oczkowy nr 12, które najlepiej wykręcić od spodu, oraz jedną od strony koła pompy, ale tu jest potrzebna długa nasadka, również nr 12 i wykręcamy ją od góry w prześwicie koła pompy. Po odkręceniu pompy zaczynają się schody, dołem nie wyjdzie, górą, po odkręceniu uchwytu przewodów klimatyzacji niemal wyrwana wyszła. Kolejność wsadzania jest odwrotna, więc nie ma sensu opisywać, jedynie warto wspomnieć o ponownym montażu paska klinowego. Do tego przyda się druga osoba, mnie było najwygodniej założyć pasek od dołu, naciągnąć napinacz, a druga osoba nałożyła finalnie pasek na rolkę alternatora. Jeżeli ktoś będzie się przymierzał do wymiany pompy, niech uzbroi się w cierpliwość i uważa na dłonie, jest bardzo mało miejsca i pokaleczyć się jest bardzo łatwo.