HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pony / Excel => Wątek zaczęty przez: Timon w 26 Czerwiec 2013, 11:00:33
-
Witam,
jakie sa objawy zuzycia poduszek silnika?
Czy wpadanie czegos w rezonans przy obrotach powyzej 2,5tys obr/min mozna podciagnac pod objaw padajacych poduszek (takie delikatne buczenie - jakby listek wpadl do nawiewu, ciut glosniejsze od silnika)? Jest to niezalezne od biegu i predkosci. A przy obrotach okolo 3tys juz nie slyszalne, bo silnik pracuje glosniej. Pojawilo mi sie to po ostatniej dluzszej jezdzie na wysokich obrotach. Choc teraz za bardzo nie jestem w stanie powiedziec o tym czegos wiecej, bo nawet jak sie wsluchuje to slysze jedynie deszcz na karoseri :-P
Zauwazalne jeszcze jest szarpniecie przy zmianie biegow nawet przy delikatnym operowaniu sprzeglem. Trudniejsza zmiana biegu na wyzszy przy obrotach ponizej 2,5tys obr/min niz powyzej 3,5tys obr/min.
Jak sprawdzic poduszki silnika? Jesli juz wymieniac to wszystkie - tak? Myslicie, ze zmieni to cos na plus? Ile poduszki wytrzymuja? Wiek poduszek ponad 20 lat (od nowosci), przebieg 69 600km. Ktos moze robil? Orientacyjny koszt?
-
Ruszaj autem jak kursant na L4 czyli gwałtownie go zrywaj do jazdy ale bez pisku kół i wtedy będziesz wiedział czy coś wali pod maską, nawet przy niewielkim zużyciu mocno wali i w sumie szarpie całym autem. Tak samo przy gwałtowniejszym, mocniejszym przyhamowaniu.
-
Zacznij od tego Hyundai I50506H 37,64 pln http://outlet.intercars.com.pl/#/dynamic/OUTLET/ws_gru_clob.php?grukod=101355&wit=OUTLET&Lisc=0&KhPro=&leaf=101356.
(http://images44.fotosik.pl/736/950110b726150c31m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=950110b726150c31)(http://images35.fotosik.pl/1949/acea755410056493m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=acea755410056493)(http://images40.fotosik.pl/2088/67e7e1cf2adcc322m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=67e7e1cf2adcc322)
-
Dzieki Kosmos. Ogladalem dzis jak to wyglada na kanale przy mocnych szarpnieciach silnika. generalnie rzuca calym, ale mechanik powiedzial, ze nie jest to jeszcze w masakrycznym stanie. W najgorszym stanie sa poduszki skrzyni biegow, ale i one jeszcze calkiem padniete nie sa. Jak to okreslil mechanik to jest 20letnie auto i na sile to mozna wszystko wymieniac, a wymieniac wszystkich to na pewno nie ma sensu. Jesli juz to zaczac od tamtych dwoch. W piatek bede w innym warsztacie to przy okazji z nimi o tym pogadam i ile by wzieli za wymiane. Na wakacje po prostu chce miec wszystko pewne w 100%.
-
To drugie mocowanie skrzyni biegów to 21860-24010 65 pln http://www.fox.rzeszow.pl/wspornik-metalowy(4,967,7811).aspx
(http://images36.fotosik.pl/519/b772b61574f9ddbam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b772b61574f9ddba)(http://images42.fotosik.pl/908/7479e083ce3768ffm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7479e083ce3768ff)
-
Oo kolejny przydatny post ;) Chyba tez u siebie się tym zainteresuje.
A skąd te szczegółowe obrazki masz Komsos (te cześci ponumerowane)?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3937
http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=hyundai&t_id=1
-
Jutro dam wam jeszcze znać jaka będzie diagnoza warsztatowa, bo będę z autem na warsztacie. Może się okaże, że po prostu przesadzam :-P Wgłębiając się w temat czytałem, że ludzie jak mają kompletnie zużyte poduszki mogą ręką zabujać silnikiem bez przenoszenia tych ruchów na karoserię - u mnie tak nie ma, czyli nie jest tak tragicznie. Gumy te, które sięgnąłem łapą są miękie. Zobaczymy co powiedzą Ci, którzy się bardziej znają.
-
Ile poduszki wytrzymuja? Wiek poduszek ponad 20 lat (od nowosci), przebieg 69 600km.
No może rzeczywiście troszkę przesadzasz?:)
Mój pony ma nakulane prawie 330 tys km, i na razie poduszki ok:)
-
Poduszki są ok. Ofc mogłyby być lepsze, ale raczej nie są powodem tych dźwięków.
Jeśli chodzi o drgania na czwartym biegu to prawdopodobie kwestia gum przy cięgnach linek zmiany biegów przy skrzyni - to całe mocowanie może wpadać w rezonans.
Jeśli chodzi natomiast o brzęczenie zależne od obrotów to mogą oznaczać zbliżające się problemy ze skrzynią. W skrzyni oleju było aż nadmiar. I tutaj niespodzianka po kolorach stwierdzili, że zmieszany syntetyk z mineralnym. Generalnie jest to możliwe, bo kiedyś dawno temu były robione synchronizatory i pewnie wtedy olej był dolewany...
W przyszłym tygodniu spuszcza mi to co jest, wleją do skrzyni mineralny + jakiś preparat uszlachetniający i skrzynia mam nadzieje jeszcze trochę pojeździ.
Poza tym gumy na końcówkach drążków się już zużyły, więc przy okazji je też wymienie i zawieszenie będzie praktycznie całe nowe.