HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: sharpoi w 25 Czerwiec 2013, 13:58:32
-
Witam.
Mam getza z centralnym zamkiem na kluczyk, chciałbym dokupić uniwersalny sterownik na pilota. Wyczytałem że sterownik znajduje się za skrzynką bezpieczników od dołu można się do niego dostać, oczywiście zaglądałem tam jest tam parę rzeczy tylko nie wiem który to sterownik .Czy wie ktoś jak on wygląda(czy to jest może ta czarna skrzyneczka z takim dziwnym stykiem podłużnym)
-
Możliwe, że sterownik zamka jest razem z ETACS (tak mam u siebie) i tak, jest to czarna pozioma skrzynka, na dole za bezpiecznikami. Poznasz też po tym, że przełącznik przesuwny (albo miesce na taki) do programowania pilotów.
-
With ETACS
(http://images50.fotosik.pl/1994/e118a8d729e0f457m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e118a8d729e0f457)(http://images45.fotosik.pl/1862/4fa2f9b6aabf03cbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4fa2f9b6aabf03cb)(http://images49.fotosik.pl/1940/ab9a7b7635ccb8b5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ab9a7b7635ccb8b5)
W/O ETACS
(http://images38.fotosik.pl/2088/036838db52df391cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=036838db52df391c)(http://images43.fotosik.pl/1875/d799bae031ba6c2cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d799bae031ba6c2c)(http://images43.fotosik.pl/1875/7ef5662b943477f6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ef5662b943477f6)
-
With ETACS
Witam.
Dotarł do mnie sterownik uniwersalny ale nie mogę namierzyć sterownika oryginalnego pod którego mam się podłączyć kosmos masz może jakieś lepsze zdjęcie jak wygląda ten sterownik dostane się do niego spod spodu od pedałów czy muszę rozkręcać plastiki przy kier i pod nią?
[ Dodano: 2013-07-09, 21:26 ]
Możliwe jest że nie mam tego etacs (ja go nigdzie nie widze) wtedy montuje sterownik w drzwiach, rozebrałem drzwi jest tam tak jak na zdj 74 mam kostke d 04 z 4 kablami rozumiem że 2 z nich jeden otwiera 1 zamyka ale 12v muszę chyba podciągnąć z auta bo w drzwiach nie ma stałego + dobrze pisze?
-
Jak jest ETACS to do kostki D04 idą przewody koloru :szary, czerwono-pomarańczowy, zielony i czarny. Bez ETACS: brązowy , czerwono-pomarańczowy, zielony i czarny.
-
Jak jest ETACS to do kostki D04 idą przewody koloru :szary, czerwono-pomarańczowy, zielony i czarny. Bez ETACS: brązowy , czerwono-pomarańczowy, zielony i czarny.
W moim przypadku są kolory brązowy, czerw-pomarancz zielony i czarny czyli w środku auta nie znajde tych przekażników otwarcia i zamknięcia?
-
-
Jeśli masz takie kolory to nie ma ETACS dla 100% pewności wpisz tutaj vin http://koreacat.ru/hyundai/ i odszukaj taki kod 954* i sprawdź czy jest napis tak jak na zdjęciu poniżej.
(http://images50.fotosik.pl/2006/9786935ceceb1625m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9786935ceceb1625)
-
Panowie pomocy 2 popołudnie i nic nie zdziałałem a szlag mało mnie nie trafi.
Mam uniwersalny ster na pilota do podłączenia tylko nie mogę namierzyć sterownika orginalnego. Nie mam przekażników tych 2 co podawałmi kosmos no nie mam. nie mam trzeciej kostki w słupku przy kierowcy. znalazłem kostke przy bezpiecznikach którą jak odłącze nie działa centralny, chciałem znaleść które kable sterują - póbówka do masy, drzwi zaryglowałem śrubokrętem i zamknąłem kluczykiem przykładałem do każdego przytrzymałem chwile na jednym brązowym jest plus a żaden inny nie otworzył zamka sprawdziłem też czy któryś zamknie też nie muszę znaleść sterownik oryginał i nie wiem gdzie.
[ Dodano: 2013-07-16, 15:53 ]
Centralka zamontowana pomoc kolegi kosmos2011 była niezbędna.
A tak podsumowując - w moim szrocie przy drzwiach kier. nie było siłownika musiałem dokupić uniwersalny siłownik podpiąłem pod uniwersalną centralke na pilota (kable od siłownika zielony i niebieski) zamontowałem jedno i drugie w drzwiach, plusa pobrałem z brązowego kabla minus z drzwi i jakie moje zdziwienie jak drzwi otwarte działa jak zamknę nie działa - okazało się znika minus z drzwi więc wpiąłem się w czarny przewód tam minus nie znikał i śmiga jak ta lala kierunki podciągnąłem z kostki przy bezpiecznikach oraz zamontowałem jeszcze diode która była razem z centralką. Wielkie dzięki . Pozdrawiam.
-
Witam również zamierzam zamontować uniwersalny sterownik centralnego zamka. Teraz się przestraszyłem że mogę nie mieć tego siłownika.
Kolego Sharpoi robiłeś może jakieś zdjęcia?
Wpinałeś się do kostki w drzwiach D04 z całą centralką?
-
Siema.
Niestety zdjęć nie robiłem, wpinałem się do kostki D04 tylko kierunki ciągnąłem z kostki obok bezpieczników. A jak nie masz siłownika to montaż takiego jest prosty ja wywierciłem 1 dziurę a druga mi spasowała po zaczepie od mocowania przewodów.
-
witam pomoże ktoś jak i gdzie podpiąć centralke sterowania,
rozebrałem drzwi są cztery kable czerwony, zielony, czarny i szary z tego co tu czytam to jest ETACS załączam link do fotki z opisem centralki jakby ktoś wytłumaczył co gdzie i jak podpiąć będe wdzięczny
http://www.holsat.net/ckfinder/userfiles/files/20150607_130232.jpg
-
Padł mi centralny zamek w klapie bagażnika, taki jakiś uniwersalny który gratis założono mi przy kupnie. Da się bez tego żyć bo drugie drzwi działają. Jednak niska cena spowodowała że zacząłem drążyć temat. Najpierw posprawdzałem czy nie przewód ale nie, rozmontowałem drzwi też nic tam nie znalazłem. Wyjąłem siłownik z klapy i na szybko połączyłem przewody przy siłowniku w drzwiach aby sprawdzić czy przewody do klapy nie mają przerwy, zaobserwowałem mini odchył jakieś 05 - 1 cm wysuwania się dzyndzla podczas przesuwania dźwigni zamka. Co ciekawe po dotknięciu na klamrach akumulatora skacze jak szalony. Zakupiłem nówkę i lipa, nie działa. Dochodzę do wniosku że to siłownik w drzwiach nie podaje sygnału do tego w klapie ale łażąc po Allegro napotkałem info o jakimś module sterującym. Może tu jest pies pogrzebany? Nie mam jednak pojęcia co to jest może to coś co działa na pilota? Nie wiem już czy sygnał podaje siłownik w drzwiach (pytanie jeszcze który? a może to bez różnicy) czy coś innego? Przerobił już ktoś ten temat?
W opisie siłownika tego z drzwi wyczytałem że : Siłownik samochodowy. Jego zastosowanie to systemy zamków centralnych. Jest to siłownik master - oznacza to, że rozdziela sygnał na pozostałe sterowniki. Można go zamontować w większości samochodów osobowych, vanów czy dostawczych. Ma zastosowanie w każdym systemie otwierania drzwi, który polega na przesunięciu lub wciśnięciu przycisku.
Błąd ? Miało być siłowniki czy rzeczywiście jest jakiś sterownik , moduł czy jakieś inne ustrojstwo
-
Któregoś pięknego dnia padł mi centr zamek w w klapie bagażnika. Chciałem olać temat ale zobaczywszy ile kosztuje siłownik (kilkanaście zł) postanowiłem wziąć się za to. Mój centr. zamek to uniwersalny chińczyk dany gratis przy zakupie i jeszcze mnie zmuszono do podpisania ograniczonej gwarancji na 6 m. Wytrzymał prawie 10 lat. Kupiłem na Allegro ale lipa dalej nie działał. Odesłałem więc siłownik bez starty pieniędzy i doszedłem do wniosku że winny jest siłownik w drzwiach (5 przewodowy) Zamówiłem ale w między czasie padły drzwi. Po podłączeniu nowego znów nic. Udałem się na wizytę do elektryka. Nie miał za bardzo czasu więc sam rozkopałem wszystko żeby mu ułatwić i po zdjęciu półki pod kierownicą znalazłem kostkę która okazało się jest sterownikiem centr. zamka. Byłem przekonany że to padło ale bardzo szybko elektryk zlokalizował usterkę Bezpiecznik umieszczony poza skrzynką bezpieczników :( Wcześniej wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i nic nie znalazłem. Po wymianie, drzwi odżyły ale klapa wciąż była martwa. Szybko wywnioskował że pewnie przewód w okolicy zawiasu i tak też było, po prostu ułamał się. Zatem najpierw nie działał tył potem pewnie przewód zrobił zwarcie i zamarł przód. Zlutował i wszystko gra bez konieczności wymiany czegokolwiek. Przy okazji odkryłem że za plastykowymi osłonkami przykrywającymi próg od środka progi pięknie rdzewieją. Pewnie śnieg, woda z butów robi swoje.
-
Wiem że temat centralnego zamka był wałkowany wielokrotnie.Niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie/pytania
Drzwi z pilota mogę otworzyć tylko od strony kierowcy. Reszta nie działa.Podejrzewam uszkodzenie sterownika zamka centralnego.I zacząłem poszukiwania. W drzwiach nie znalazłem nic oprócz sterownika szyb i siłownika,Pod maską, obok skrzynki bezpiecznikowej tez nic nie znalazłem. Odkręciłem półkę pod kierownicą i tak znalazłem IMMO. Nr. części : 95400-1C500
Moje pytanie, czy immobilizer steruje też zamkami ? Czy jak kupię sterownik to wszystko będzie działało, w sensie czy trzeba coś parować z pilotem itp.
A jeśli Sterownik IMMO to co innego niż sterownik zamka centralnego, to gdzie go mogę znaleźć ?
-
Aby uzyskać pomoc na forum używamy funkcji "szukaj" znajdujemy podobny temat (istnieje już 6 tematów o centralnym zamku) i tam dopisujemy pytanie czekając następnie na odpowiedź.
Gdy pytanie dotyczy poszukiwania jakiegoś elementu w aucie to jednorazowo podaje się 17 znaków z dowodu rejestracyjnego.
-
Jak napisałem wcześniej szukał, znalazłem kilka wątków które nie odpowiadały na moje pytania.Może faktycznie powinienem do któregoś się podpiąć
VIN MALBT51GP8M087489
-
Najpierw sprawdź sterownik drzwi kierowcy bo on zazwyczaj jest master i steruje wszystkimi innymi. Skoro centralka wysyła sygnał od pilota to powinna być ok.
Może coś z cięgiełkiem od siłownika. U mnie teraz drzwi rygluje ładnie centralny a z kluczyka nie łapie.
-
Cegiełka sprawdzałem, wydają się być ok.
Jakieś wskazówki jak wygląda sterownik i gdzie powinien być ? Jutro mam wolne, będę mógł pogrzebać w aucie.
-
W których drzwiach sprawdzałeś?
Czy to otwieranie drwi jest fabryczne czy dokładane?
Ten centralny to działał poprzez poprzez przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy czy po wciśnięciu guzika.
-
Sprawdzałem w drzwiach kierowcy.
Nie wiem czy był dokładany czy fabryczny, po prostu nie pamiętam. Samochód Kupiłem ok. 8 lat temu w salonie z założonym centralnym.
Siłowniki mają polskie napisy, jest nawet nr. tel. do exportera tychże.
Drzwi otwierałem z pilota. W tej chwili tylko drzwi kierowcy zamykają się i otwierają guzikiem na pilocie.Drzwi pasażera z kluczyka.Tylne muszę otwierać i zamykać od środka.
-
W Twoim aucie fabrycznie było tak że w drzwiach kierowcy był sterownik (nie siłownik) który po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy wysyłał sygnał do pozostałych drzwi (do ich siłowników) o otwarciu lub zamknięciu.
Jeśli teraz ma to wszystko z pilota to znaczy że dołożono centralkę i siłownik (lub siłowniki do pozostałych drzwi). Teraz musisz pójść po przewodach od siłownika w drzwiach kierowcy i odnaleźć centralkę.
-
Dziękuję za podpowiedź. Centralkę zlokalizowałem, znajduje się za bezpiecznikami od strony kierowcy. Nieźle trzeba się nagimnastykować aby ją dostrzec.
Jest to centralka firmy Autosystemy FOX, siłownik jest z tej samej firmy.
Napisałem do nich o moim problemie.
Oto odpowiedź
,,Jeżeli centralka zamyka jedne drzwi to jest sprawna.
Nie wiemy jaki typ zamka jest w samochodzie. Może być fabryczny z naszym siłownikiem drzwi kierowcy to wtedy problem jest z fabrycznym zamkiem a nie naszym zastawem''
-
Może jest tak że polski siłownik jest dołożony tylko w drzwiach kierowcy, a w pozostałych są fabryczne. Tak czy inaczej trzeba ściągnąć boczki.
-
Kupiłem Gteza 2006 rok, ma elektryczne szyby, klimatyzację, skórzaną kierownicę fabrycznie, ale nie ma chyba centralnego, to jest możliwe?
Dodam tylko że bezpiecznik od centralnego jest w skrzynce, a w tylnej klapie siłownika nie ma na bank!
-
Powinien mieć centralny ale czy działa to inna kwestia, mój działa zazwyczaj od stycznia do marca byłem u kilku elektryków ale jeden nie pomógł wcale a inny naprawił na chwilę. Oglądałem też Getza 1.6 również bogato wyposażony i także centralny nie działał. Jak podasz VIN to może ktoś czy rozszyfruje czy masz centralny.
-
https://hyundai.afora.ru/eur/
-
Dzięki za stronę która szuka po VIN, wywala mi to, sam nie wiem, bo pokazuje że niby radiowy nawet jest ;)
[ALL0] ALL MODEL
[K0J0] TB
[K0J1] TB(3DR)
[0FL1] F/LIFT MODEL(1'ST)
[0910] UNLEADED
[2831] EVAP. GAS CONTROL
[2839] EMISSION EC 2005
[3114] FUEL CUT SYSTEM
[3116] FUEL TANK 45 LITER
[3716] BATTERY-45AH(MF)
[52B9] TIRE- 165/65 R 14
[5274] HANKOOK
[5276] KUMHO
[528F] T105/70D14
[530A] WHL-4T *15(STL)
[530B] WHL-5.0J *14(STL)
[531A] FULL CAP-13"
[5612] STRG WHL-3 SPOKE(PU)
[5613] STRG-NORMAL POWER
[5614] STRG-TILT
[569Z] CUT OFF SWITCH
[5691] A/BAG(D/S)
[5692] A/BAG(P/S)
[5831] DRUM
[5891] ABS
[6501] HIGH GRADE
[8197] KEYLESS(433.9MHZ)
[8233] TRIM-DR(DLX TYPE-CLOTH)
[8241] TNTD
[8342] WINDOW-POWER(FRT)
[8512] MIRROR-I/S(DAY & NIGHT)
[852G] MRR W/CVR-VANITY(NON GLASS)D/S
[852J] W/CVR-VANITY(NON GLA)
[8538] ASSIST STRAP(FR)
[857C] TRIM-LUGGAGE RR(PLASTIC)
[857F] TRIM-LUGGAGE MAT(WALL PAPER)
[857V] LUGGAGE CTR TRAY
[8573] PLASTIC
[8591] COVERG SHELF-SIDE/RR
[8620] TNTD & S/BAND
[863E] RAD. GRILLE-BODY+CR COAT'G
[8663] MLDG-BUMPER(PVC-COLOR)
[8712] TNTD & HTD
[875B] LEVER MIRROR CONV
[8758] LEVER CONV
[8771] MLDG-BODY SIDE(BLACK WIDE)
[8801] CLOTH
[8816] B/POCKET
[882A] SEAT-FR(DOUBLE RECLIN'G)DRIVER
[8874] H/R UP/DWN
[888B] S/BELT-DR'S ADJUST
[888H] SEAT BELT-FR DR'S P/T ELECT TY
[8888] SEAT BELT-FR DR'S(ELR 3PT)
[889B] S/BELT-PA'S ADJUST
[8898] SEAT BELT-FR PA'S(ELR 3PT)
[8903] RR-SPLIT FOLD'G
[8954] H/R-RR(UP/DOWN)
[898C] SEAT BELT-RR CTR(ELR)
[8982] SEAT BELT-RR SIDE(ELR 3PT)
[8987] SEAT ANCHORAGE-CHILD
[9211] HLLD
[9215] BULB-12V P43T(H4 HALOGEN)
[9231] REPEATER-SIDE
[9242] LAMP-FOG(RR)
[9262] LAMP-LUGG.ROOM
[9275] LAMP-HMS
[9371] SW-POWER WINDOW AUTO DOWN
[940C] LAMP-CHECK ENGINE WARN'G
[9403] KMH
[9415] ТАХОМЕТР
[9451] CLOCK-AUTO(DIGITAL)
[9542] IMMOBILIZER
[96C1] COMPONENT-1 DIN
[96SA] SPKR-FR DR
[96S9] SPEAKER-QUATER
[960R] ANTENNA-ROOF TYPE
[9619] AM9K/FM50K
[9631] AUDIO BLANK'G COVER-GERMANY
[9662] HORN-SINGLE
[970A] TEMPERATURE UNIT 'C'
[9701] HEATER-MANUAL(HCC)
[9711] RR HEAT(STD)
[9831] WIPER INTERMITTENT
[9862] CHIME BELL
[9880] WIPER-RR
[W30] THE TEMPERATE ZONE
[K0J0] TB
[K0J1] TB(3DR)
[2734] DISTRIBUTOR-DLI TYPE
[5695] AIR BAG-SIDE
-
To auto fabrycznie nie posiadało centralnego zamka sterowanego z pilota lub po przekręceniu kluczyka w zamku drzwi.
-
i wszystko jasne, dzięki :)