HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Małgorzata w 08 Styczeń 2012, 19:27:55
-
Za dwa tygodnie czeka mnie wizyta w warsztacie na zimowy przegląd. Z niepokojących objawów jakie zauważyłam podczas jazdy to stukanie z prawego przedniego koła. Dźwięk przypomina obijanie elementów plastikowych i jest słyszalny na wybojach. Gdy auto sunie po równym asfalcie, cisza. Podczas przyspieszania słyszalny jest szum, dla odmiany z prawego tylnego koła. Więcej stuków i szumów nie kojarzę.
Pomóżcie.
-
Szum z tylnego koła to łożysko a stukanie to guma amortyzatora albo łącznik stabilizator jeśli Ci kierownicą odbija na dziurach
-
Dźwięk przypomina obijanie elementów plastikowych i jest słyszalny na wybojach.
Stawiam raczej na wybite gumy przy plastikowym łączniu stabilizatora. Cena łącznika około kilkadziesiąt złotych i kilkadziesiąt minut pracy przy samochodzie na podnośniku. W przypadku amortyzatora jest już więcej pracy.Podczas przyspieszania słyszalny jest szum, dla odmiany z prawego tylnego koła.
To by sugerowało zużyte łożysko w tylnej piaście. Sprawdź jeszcze jak się zachowuje na zakrętach? Szum powinien się zmieniać podczas skręcania. Jeśli jeszcze nie wymieniałaś piast z tyłu a przebieg samochodu zbliża się do 100.000. km, to będzie ten właśnie problem.
-
Stawiam raczej na wybite gumy przy plastikowym łączniu stabilizatora. Cena łącznika około kilkadziesiąt złotych i kilkadziesiąt minut pracy przy samochodzie na podnośniku. W przypadku amortyzatora jest już więcej pracy.
Oby się okazało, że to tylko wybite gumy...
(Szumy podczas przyspieszania) To by sugerowało zużyte łożysko w tylnej piaście. Sprawdź jeszcze jak się zachowuje na zakrętach? Szum powinien się zmieniać podczas skręcania. Jeśli jeszcze nie wymieniałaś piast z tyłu a przebieg samochodu zbliża się do 100.000. km, to będzie ten właśnie problem.
100.000 km stuknęło mi już dawno, więc pewnie przyjdzie wymieniać piasty...
Szumi jedynie podczas nabierania prędkości, podczas przyspieszania. W czasie pokonywania zakrętów szumów nie stwierdzam, lecz jeszcze się temu przysłucham
Ale ja ostatnio przygłuchłam i mogę ich zwyczajnie już nie słyszeć.
[ Dodano: 2012-01-09, 16:34 ]
-
Małgorzata, zmieniałaś ostatnio może opony na zimowe :?: Tu może też być przyczyna głośniejszej pracy, szumu...
-
Opony zmieniłam już dawno. Ten szum w porównaniu z szumem opon zimowych jest nieco wyższy. Poza tym wydobywa się z jednej strony auta. Gdyby to była tylko kwestia opon zimowych dźwięk dobiegałby z każdej strony równomiernie.
-
Równie dobrze mogą być wywalone tuleje na wahaczu z przodu, choć równie dobrze to może być łącznik stabilizatora. Ja u siebie z przodu wymieniłem kompletne wahacze z przodu łącznie ze sworzniami i na poprzecznych nierównościach nadal coś wyraźnie tłucze. Obawiał się że do wymiany będą jeszcze końcówki drążków kierowniczych. A co do szumu to również wydaje mi się ze to łożysko szumi (huczy). Koszt łącznika to ok 35 zł. ja przynajmniej tyle płaciłem.
-
Jak by były końcówki to już by luzy czuła.
-
No widzisz ja mam wszystko wymienione i nadal coś stuka. Dzisiaj podjadę na stacje kontroli niech go wezmą na szarpaki, trzepaki i może coś wyjdzie.
-
Za porady dziękuję z całego serca. Auto zreperowane rękami mechanika. Szumy w tylnym kole generowane były przez zużyte łożysko w piaście. Stuki z koła przedniego - nazwy nie wspomnę. Takie małe w kształcie walca.
-
Zapewne tuleja wahacza :mrgreen: Dobrze, że auto już sprawne :-P
-
Wymieniał już ktoś sworzeń w wahaczu? Czy jest to skomplikowane czy da sie w domu zrobić i czy trzeba wprasowywać nowy ?