HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: tompio77 w 20 Czerwiec 2013, 20:39:56
-
Witam, silnik nie równo pracuje, trochę go tyrpie, po wymianie świec nie ma poprawy. Na co stawiacie??? Proszę o jakiś dobry warsztat w rejonie Katowic.
Myślę nad sprawdzeniem zaworów lub cewka padła. Auto ma 115kkm i jest na gazie. Pozd!!!
-
Objawy na gazie czy benzynie?
-
Jeśli głównie na benzynie - czyli na podstawowym paliwie to:
Spróbuj sprawdzić kable. Po wyjmuj podczas pracy silnika i sprawdź czy są zmiany. Czy pracuje na wszystkich cylindrach. Możliwe, że zawieszenie silnika gdzieś padło, któraś poduszka.
Ostatecznie trzeba by się podpiąć pod komputer. Czy masz jakieś błędy ? Check się świeci ?
-
Proszę o jakiś dobry warsztat w rejonie Katowic.
Zajrzyj tu (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=169)
-
Auto chodzi na gazie i na benzynie tak samo, CHECK się nie świec, wyjmowałem po kolei cewki na zapalonym silniku, wydaje się że są dobre, jutro jadę na komputer może coś znajdą. Boję się że któryś zawór się wypalił i naprawa mnie pożre finansowo, ale może nie będzie tak żle. Dam znać! dzięki za zainteresowanie!
A ha jadę tutaj
http://www.wroclawski.com.pl/
Ponoć specjalizują się Hyundai/Kia, opiszę ten warsztat po wszystkim, pozd!
-
Ceny mają z kosmosu.
-
Diagnoza: czujnik położenia wałka rozrządu po wymianie nie było poprawy, tak więc zrzucanie pokrywy zaworów i co??? luźny łańcuch rozrządu. Trzeba dobrać się do łańcucha, napinacza, prowadnic, ogólnie wymiana kompletnego rozrządu. TYLE! W piątek robię to. Dziwna sprawa łańcuch padł po 115kkm. Pozd! Koszty straszne)-:
-
A gdzie dokonywałeś diagnozy?
-
W warsztacie Wrocławski, link powyżej!
-
Jakie ogółem koszty wyszły? Po poprawieniu łańcucha poprawiło się czy nadal nierówno pracuje? Mam podobny problem z tym, że u mnie dochodzą jeszcze drgania silnika i nie wiem czy to nie to samo.
-
Witam wszystkich forumowiczów,
Pozwoliłem sobie podpiąć się pod temat bo wątek wydaje się być najbardziej podobny do objawów, które ostatnio obserwuję w swoim Hyundaiu.
Samochód pracuje prawidłowo do momentu osiągnięcia normalnej temperatury pracy (ok. 85 st. C wg. wskaźnika na desce rozdzielczej). Po osiągnięciu tej temperatury silnik gaśnie. Ponowne uruchomienie wymaga dłuższego "kręcenia" rozrusznikiem. Po uruchomieniu świeci się kontrolka wył. ESP (nie mozna ponownie włączyć), wyczuwalny jest spadek mocy, szarpanie powyżej 3 tys obrotów. Zdarzają się skoki obrotów do ok. 2 tys na wolnych obrotach. Po ostygnięciu silnika objawy ustępują, aż do ponownego rozgrzania. Te same objawy na gazie i na benzynie. Być może ktoś z was miał podobne doświadczenia z tym modelem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące możliwego rozwiązania problemu. Diagnostyka za 3 dni, ale nie spodziewam się prostego rozwiązania...
Pozdrawiam