HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: smoczo19 w 19 Czerwiec 2013, 22:43:40
-
Witam. Mam taki problem: dziś chciałem otworzyć maskę silnika i prawdopodobnie wypięła mi się linka. Mam takie pytanie; jak mam ją otworzyć? Czy ktoś z was miał taki przypadek? Pozdrawiam i czekam na odp.
Nie używaj Caps Locka, proszę. Edycja tytułu i ort treści. tekla
-
smoczo19, a czujesz jakikolwiek opór na dźwigni przy pociągnięciu? Czy dźwignia wraca sama po pociągnięciu do pozycji wyjściowej? Jeśli nie wraca, to czy duży opór jest przy jej "wepchnięciu"? Jeśli na każde pytanie odpowiedź brzmi "nie" - rozbierz plastiki we wnętrzu (albo może wystarczy położyć się na wycieraczce lub pomacaj "w ciemno") i sprawdź czy linka nie wyczepiła się / pękła właśnie przy dźwigni.
-
No będzie trzeba pewnie trochę - "połowić". Zaginasz cienki kawałek drutu i niestety w ciemno musisz próbować złapać za odciąg zamka.
-
Witam udało mi się otworzyć maskę.Niema tam możliwość łowienia tak jak napisał kolega,na zamku jest plastik maskujący zamek i trzeba wyciągnąć z niego spinki i jak się go odciągnie do góry do widać śruby od zamka i wiozłem klucz i odkręciłem cały zamek.
-
smoczo19, z ciekawości - a samą przyczynę problemu znalazłeś?
-
Znalazłem jak linka wchodzi w zamek było leko rozgięte oczko, włożyłem linkę i zacisnąłem kombinerkami i jest już dobrze.
-
smoczo19, zawsze zastanawiało mnie przy takich drobiazgach - "dlaczego". W sumie odrobina dodatkowego luzu nie powinna być problemem przy tak dużym skoku dźwigni.
Najważniejsze, że maskę udało się otworzyć a przyczynę usunąć :-D
-
smoczo19 jak udało Ci się otworzyć tą maskę, bo ja kombinuję na różne sposoby i niestety bez rezultatu
-
Witam, mam podobny problem z linką która wypięła się w zamku maski.
Próbowałem dostać się do zamka od spodu ale niestety bez sukcesu. Nie mam pojęcia o jakich spinkach jest mowa? Mam Getza z 2004 roku.
Czy mógłby ktoś coś doradzić jak się za to zabrać. Wielkie dzięki.
-
na zamku jest plastik maskujący zamek i trzeba wyciągnąć z niego spinki i jak się go odciągnie do góry do widać śruby od zamka i wiozłem klucz i odkręciłem cały zamek.
(http://images75.fotosik.pl/758/0af5303f5a3914be.png)
-
Dzięki za info, niestety tak jak myślałem u mnie jest odrobinę inne rozwiązanie tzn. nie mam plastiku maskującego.
Teoretycznie powinno być łatwiej, ale nie mam pojęcia jak dobrać się do zamka. Czy mógłby ktoś poradzić co powinienem zrobić?
Próbowałem już "łowić" sprężynę, ale wydaje mi się, że zamek jest zabudowany od spodu, czy to prawda? Jakoś nigdy mu się nie przyglądałem wcześniej :-/ Miałby może ktoś zdjęcie poglądowe gdzie i jak powinienem "łowić"?
Z powyższych postów wnioskuję, że mógłbym się skoncentrować na odkręceniu całego zamka. Jeśli to prawda, to czy ktoś mógłby doradzić jak to zrobić? Co muszę rozkręcić żeby się do niego dostać?
-
Mocowanie zamka jest na trzy śruby.
(http://images78.fotosik.pl/762/e7a164b392a0d4f9.png)
-
W końcu uporałem się z otwarciem maski :mrgreen:
W moim przypadku były tylko dwie górne śruby, które wykręciłem używając klucza nasadkowego na przedłużeniu - rozmiar bodajże 10 mm. Żeby się do nich dostać trzeba mocno naprzeć na osłonę chłodnicy i wykorzystać powstałą przestrzeń pod klapą.
Po odkręceniu zamka pojawia się większa ilość miejsca na zabawę z nim, co pozwala na szybkie uwolnienie blokady.
W moim przypadku kulka na końcu linki wypadła z uchwytu, po prostu założyłem ją z powrotem i dalej działa.
kosmos2011 - wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie