HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: zackart w 26 Kwiecień 2009, 14:05:35
-
Nie było chyba podobnego tematu a jeśli był - poprawcie
Mój crdi zaczął ciężko zapalać przy zimnym silniku, trzeba krecić kilka sekund, na rozgrzanym lepiej choc też nie tak jak kiedyś
Domyślam się że to oznaka zużycia świec żarowych ale może się mylę
Silnik chodzi normalnie, żadnych innych niepokojących oznak
Czy prócz świec może być jeszcze inna przyczyna?
Dodam jeszcze że kontrolka gaśnie dosyć szybko a nawet dwukrotne podgrzewanie świec nic nie daje.
-
No i dziś dupa, już nie zapalił w ogóle
czy to rzeczywiście koniec świec czy moze być cos innego?
-
66
Sprawdź, czy idzie prąd na świece - włącz oświetlenie wewnętrzne i obserwuj czy przygasją światła w momencie przekręcania kluczyka.
-
No i dziś dupa, już nie zapalił w ogóle
czy to rzeczywiście koniec świec czy moze być cos innego?
Nie odpala-abjawy jakby paliwa nie bylo?
No bo go nie ma we wtryskach powód prosty:
trochę torii:
CRDi mo Common Rail.
Szyna główna to zbiornik paliwa pod ciśnieniem,a wtryskiwacze korzystaja z niego,
dawkujac w odpowiednim momencie.Jeśli jeden ze wtyryskiwaczy spowoduje
nadmierny spadek ciśnienia w szynie(np uszkodzony przelew),
pozostałe maja tak niskie cisnienie wtrysku,że nie spowodują zapłonu.
Rozwiazanie problemu:
znaleźć wadliwy wtryskiwacz(wymagana minimalna wiedza techniczna).
Podłączyc przelewy do menzurek.
Sprwny wtrysk-pusta menzurka,paliwo w menzurce -wadliwy przelew.
W ciagu 2 lat 2 razu tak diagnozowałem usterkę,2 razy miałem racje ,razem koszty to ok 900 zł-gruuuubo mniej niz serwisowe naprawy
Oczywiście moga być inne powody-ale u mnie tak było.
btw
piszesz w kwietniu.
przy takich temperaturach kazdy silnik odpali bez łaski,
wg moich obserwacji :swiece przy plus kilkunastu stopniach nie maja wpływu na rozruch
pzdro
-
Kupiłe nie dawno rano odpalam szarpie silnikiem i kopci , po 2 min zaczyna pracowac normalniej . Sprawdzamy z mechanikiem swiece żarowe na 4 tylko 1 działa .
Koszt 1 szt. 150 zł chcę wymienic wszystkie 4 na nowe .
-
Sprawny silnik(w tym wtryskiwacze)oraz własciwe cisnie w szynie głownej pozwalaja na uruchomienien bez problemu silnika diesla w temperaturach powyzej zera.Lekkie kopcenie i nierówna praca to max 30 sekund.Przy obecnych temperaturach(+20) z zasadze świece żarowe nic nie pomagają
-
Dokładnie tak jest palił na 1 świecę i kopcił przez 30 sek.
Ale już wymienione choć zamieniłem Beru na NGK ze względu na wysokość miejsca dla klucza w beru świeca wchodzi bardzo głęboko i z pierwszą jest duży problem a NGK nie wchodzi tak wysoko i lepiej się wkręca .
Teraz wymienione silnik odpala super i zero dymku .