HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: sebix78 w 16 Czerwiec 2013, 09:18:17
-
Witam forumowiczów,
Jestem świeżym nabywca Santa Fe CM AWD z racji tego że jest to moje pierwsze auto z napędem na 4koła ,nie mam większego pojęcia jak bezpiecznie korzystać z tego napędu,aby go nie uszkodzić.
W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań-
Czy podczas włączonej blokady AWD można pokonywać zakręty,czy np służy ona do wydostania się ze śniegu błota i krótkiej jazdy wprost?
Czy blokada awd automatycznie wyłącza się powyżej prędkości 40km/h?
Jak użytkować tego napędu ,by móc długo cieszyć się z jego posiadania?
Dodam tylko iż nie mam zamiaru moim Hultajem latać w rajdach offroadowych.
Pozdrawiam.
-
Witam forumowiczów,
W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań-
Czy podczas włączonej blokady AWD można pokonywać zakręty,czy np służy ona do wydostania się ze śniegu błota i krótkiej jazdy wprost?
Tylko na wprost i nie możesz hamować tak więc jak zapali Ci się czerwone światło to wal przez skrzyżowanie bo masz do wyboru albo padnie napęd albo na czerwonym przejedziesz :mrgreen:
a tak na poważnie to nie przejmuj się głupotami. Jeździj normalnie i nie przejmuj się pierdołami:) Santki do rocznika 2004 miały tylko stały AWD i jeżdżą do dziś i mają się dobrze.
Czy blokada awd automatycznie wyłącza się powyżej prędkości 40km/h?
Tak
Jak użytkować tego napędu ,by móc długo cieszyć się z jego posiadania?
wymieniać olej w mostach - co ok 50-100 tyś. Jeździć z takimi samymi oponami na każdej osi.
Dodam tylko iż nie mam zamiaru moim Hultajem latać w rajdach offroadowych.
nawet jakbyś miał zamiar to bym odradzał. Santek to nie terenówka do off'u, to taki większy kombik:) (Panda też była w wersji 4x4 co nie czyniło ją autem terenowym).
-
Witajcie,
Santa Fe CM 2.2 crdi 155KM 4WD ma stały napęd na przednią oś czy na tylną?
-
Przód
-
więc moje kolejne pytanie: czy wał napędowy do tylnej osi kręci się cały czas? czy tylko przy załaczonym napędzie 4WD?
-
Nie mam na to dowodów popartych obserwacjami i doświadczeniem typu ,,widziałem i wiem", ale na 90% będzie się kręcił caly czas bo:
1. Jeżeli dołączanie tego napędu następuje w okolicy skrzyni biegów, sprzęgła lub w tych okolicach, to wał będzie napędzany z kół tylnych które sie kręcą w czasie jazdy, mimo odlączonego napędu.
2. Jeżeli dołączanie napędu następuje w okolicy tylnego mechanizmu różnicowego to wał się kręci cały czas bo jest napędzany silnikiem.
Być może jest jeszcze jakas 3 opcja, ale na 90% jestem pewnien że wał się bedzie kręcił.
-
Z tego co ja wiem w Sante Fe 4WD napęd jest cały czas na cztery koła tyle że rozkłada się 60% tył i 40% przód w terenie sprzęgło wiskozowe zmienia automatycznie w miarę potrzeby siłę napędu przód lub tył.
-
@up
U Ciebie i u mnie tak jest, jednak kolega pyta o wersję CM, a nawet w SM po 2004 roku jest już napęd odłączany. Kto ma auto wyprodukowane przed 2004 rokiem to ma staly na 4 kola bez możliwości odłączenia.
-
Witam
Czy ktoś z szanownych forumowiczów regenerował sprzęgło HALDEX w tylnym moście?
Potrzebuję kontakt na kogoś kto kuma temat.
Aktualnie jeżdżę bez wału pędnego, gdyż sprzęgło nie rozłącza całkowicie tyłu i przy cofaniu na pełnym skręcie (gdy był wał) tak spinało samochód, że było słychać strzelania i bardzo szarpało budą. Obecnie przy zdjętym wale, jest cisza i żadnych problemów. Przerabiałem mosty z OLX, z Allegro i z używek i nie udało się mi trafić na sprawny haldex. Generalnie po odkręceniu sprzęgła od mostu we wszystkich było czuć mocną woń spalenizny.
HELP!!!