HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: wydminianin w 15 Czerwiec 2013, 18:21:25
-
Mam takie pytanie odnośnie regulacji luzu zaworowego w moim santku. Gdzieś w przepastnych czeluściach internetu wyczytałem kiedyś, że w silnikach 2,7 nie ma hydraulicznej regulacji luzu na zaworach, tylko trzeba to robić ręcznie co jakiś czas, natomiast w instrukcji obsługi jest napisane, że jest hydrauliczna regulacja. Czy ktoś może mi to w jasny i czytelny sposób wytłumaczyć? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
-
Odgrzebuję:)
Wie ktoś coś na ten temat? bo mi się wydaje, że trochę klekocze na zimnym silniku. Może to właśnie kwestia regulacji.
-
Hydraulika. Może kiepski olej, może już wyśmigane popychacze i regeneracja/czyszczenie lub wymiana. Możesz poszukać jako "lifters".
-
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/26086/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-2024011/tolkatel_klapana_dvigatelya-24610/
http://www.motointegrator.pl/produkty/181613-popychacz-zaworu-hyundai-op0500h
-
Dzięki wielkie...
Jak trzeba wymienić to wymieniać wszystkie 24 czy wystarczy te "klepiące"?
-
Jeśli w ogóle trzeba wymieniać... na Youtube jak sobie poszukasz jest nawet pokazane jak wyczyścić i przywrócić poprawne działanie. Jeśli te popychacze klepią to nie warto zwlekać z przyjrzeniem się problemowi, bo wałki mogą dostać po krzywkach i wtedy koszt rośnie o wałki - tu już tylko wymiana.
-
Przejechałem wczoraj ok 100 km. I dziś rano przestało klepać... możliwe, że się jakoś zapiekły i teraz już są sprawne? wcześniej samochód stał trochę dłużej nieużywany więc może to to? Będę monitorował...
-
Jak było zimniej też czasem słyszałem poklepywanie na zimnym, potem przechodzi i nie wiem nawet co to, ale nie brzmi u mnie jak popychacze. W każdym razie wbrew opiniom, że ten silnik nie wymaga super oleju - chyba jednak jestem zdania, że wymaga porządnego mazidła.