HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: rufuz w 23 Kwiecień 2009, 20:00:19

Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 23 Kwiecień 2009, 20:00:19
witam

Wreszcie znalazlem tylna rozporke do elantry. Kupilem w koreanskim sklepie w necie tylna rozporke wlasnie do elantry. Polacam maja mnostwo czesci tuningowych do elantry.
http://www.kspec.com
Jutro przyjda nowe czarne alusy. Jeszcze tylko kubelkowe siedzenia, tarcze frezowane i w tym roku z przerobkami chyba koniec. W przyszlym roku bede robil nowy caly lakier - czarny, wszystkie znaczki i napisy seryjne wylecą, no cos mniej wiecej takiego:
http://www.lantraweb.net/lantra_J2/orig/IMG_5306.JPG

Pozdrawiam
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 24 Kwiecień 2009, 06:58:47
rufuz, ambitnie, ambitnie :) Tylko do accentów coś mało...
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 24 Kwiecień 2009, 10:43:29
do s-coupe nic wyszukiwarka nie znalazła... :roll:
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 24 Kwiecień 2009, 14:10:27
Cytat: "Cendra"
do s-coupe nic wyszukiwarka nie znalazła...

Witam. Oferują to co przede wszystkim sprzedaje się w USA i Korei. Nie sądzę, by Twój model znajdował się jeszcze w łasce tamtejszych użytkowników samochodów, natomiast do Coupe jest bardzo dużo części i warto poszperać za różnymi "rupieciami", choć momentami jest drogawo ( kupowałem u nich grill do mojej Sonaty ;-) ). Pozdrawiam Igor.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 24 Kwiecień 2009, 20:56:29
generalnie jak szukałem w polskich sklepach netowych to zbyt duzo nie bylo dopiero jak poszperalem na zagranicznych. Do acenta nie szukalem ale pewnie tez cos jest, no bo jak do elantry to tym bardziej do acenta bo to auto bardziej popularne.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 04 Maj 2009, 23:23:59
do scoupe nigdzie nic nie ma :(
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 05 Maj 2009, 19:01:20
dzis wreszcie zamontowałem tylna rozpórkę. fotki w moim albumie. Sama rozporka kosztowała w koreanskim sklepie internetowym 99 $ ale duński fiskus doliczył ok 57 % cła no bo kupowane przecież poza UE. Poczatkowo myślałem ze po zamontowaniu rozporki siedzenia nie będą pasowały ale wszystko jest w porządku siedzenia pasują. Koreance zrobili rozpórkę dość dokładnie.
W polsce znalazłe firme robiaca rozporki na zamowienie firma nazywa sie eltec
Na pewno zrobią tez do scoupe. Ceny maj dosc przystepne. zrobią i od razu zamontują. Firma jest chyba pod Warszawą jesli dobrze pamietam.
http://www.el-tec.pl/
początkowo chciałem zrobić tylna na zamówienie ale znalazłem ta w korei.
Jak mam czas to sporo ryje w necie jak cos znajde do scoupe dam znac na forum.

o mam rozporka Sparco przednia do scoupe
http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=349&t_id=166&d_id=78421
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 05 Maj 2009, 19:37:43
rufuz, znamy elteca i wiemy, że firma jest ok. NIestety ja do tej pory nie widziałe zadnej ich rozporki w żadnych hyundaiu.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 05 Maj 2009, 20:44:51
eeee bo pewnie trzeba podjechać do nich aby zrobili przymiarkę bo tak seryjnie do hyundaiów to chyba nie robią. Choc patrząc na zdjęcia na stronie eltec to biorąc pod uwagę kształt rozporki miałbym malutkie wątpliwości co do wytrzymałości niektórych ich rozporek ale moze sie myle

pozdrawiam
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 05 Maj 2009, 21:16:52
rufuz, no ale musiałby być ktoś kto chce mieć taką rozpórkę i za nią zapłaci :)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 06 Maj 2009, 23:02:59
Hmm, czy dobrze widzę i ta rozpórka jest w 2ch miejscach zakrzywiona??? Jeżeli tak to nie za bardzo będzie spełniać swoją funkcję... Poza tym montaż rozpórki na tylnych kielichach ma sens wtedy gdy nie ma tylnej kanapy... A i rozpórka na tylnych kielichach za bardzo usztywniają budę, wiec dupa może trochę zarzucać...
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 07 Maj 2009, 19:32:14
No większość rozporek jest wygięta w gore lub w bok. Rzadko chyba są spotykane proste rozporki. Z twardym zawieszeniem to nie ma kompromisu i rozporki raczej muszą być tym bardziej jeśli ktoś dużo jeździ po dziurawych drogach lub często szybko pokonuje zakręty. Sama kanapa aż tak usztywnia tylna budę ? Ostatnio siedzisko tylnej kanapy zgiąłem prawie na pół, to tylko kawałek sztywnej pianki a oparcie tez chyba nie jest zbyt sztywne. Oczywiscie zdaje sobie sprawę, ze przy twardym zawieszeniu i rozporkami z przodu i z tylu gumowe części zawieszenia będą się szybciej zużywały a i niektóre metalowe części zawieszenia moze szybciej szlag trafić. Ale coś za coś.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 07 Maj 2009, 21:14:36
Cytat: "rufuz"
Sama kanapa aż tak usztywnia tylna budę ? Ostatnio siedzisko tylnej kanapy zgiąłem prawie na pół, to tylko kawałek sztywnej pianki a oparcie tez chyba nie jest zbyt sztywne.


Kanapa nic nie usztywnia :)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 07 Maj 2009, 21:23:49
Cytat: "jagucio"
... Poza tym montaż rozpórki na tylnych kielichach ma sens wtedy gdy nie ma tylnej kanapy...


no ja tylko z ta kanapa nawizalem do kolegi jagucio
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 07 Maj 2009, 21:32:50
Cytat: "rufuz"
Sama kanapa aż tak usztywnia tylna budę ? Ostatnio siedzisko tylnej kanapy zgiąłem prawie na pół, to tylko kawałek sztywnej pianki a oparcie tez chyba nie jest zbyt sztywne

Ja pisałem o swoich doświadczeniach z byłym samochodem i rozpórka... Po połączeniu obu tych elementów tył był dla mnie za twardy (podpowiem że zawieszenie też było utwardzone)... Ale tylna kanapa też była "usztywniona" blachą, więc się nie dziw że na to zwróciłem uwagę...
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 07 Maj 2009, 21:54:59
Cytat: "jagucio"
Ale tylna kanapa też była "usztywniona" blachą, więc się nie dziw że na to zwróciłem uwagę...


Ale to było w celu poprawy odporności na ostrzał z broni maszynowej?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 07 Maj 2009, 22:11:57
w sumie to jeszcze nie wiem bo z tylną i przednią rozporka to po Polsce jeszcze nie jechałem wiec faktycznie tyłek może będzie za sztywny no ale za tydzień pojadę juz z dwiema rozporkami wiec zobaczymy. Zawsze mogę skręcić sile tłumienia na bardziej miękką w amorach. zresztą po to zamontowałem z regulacja twardości.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 07 Maj 2009, 22:37:33
Cytat: "kml"
Ale to było w celu poprawy odporności na ostrzał z broni maszynowej?

Przeciw pociskom czołgowym jeszcze... Przecież Cienias to jak limuzyna rządowa... :roll:

Cytat: "rufuz"
Zawsze mogę skręcić sile tłumienia na bardziej miękką w amorach. zresztą po to zamontowałem z regulacja twardości.

Ja to miałem zwykłe sprężyny obniżające i amorki o twardszej charakterystyce...
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 08 Maj 2009, 06:18:41
Cytat: "rufuz"
w sumie to jeszcze nie wiem bo z tylną i przednią rozporka to po Polsce jeszcze nie jechałem wiec faktycznie tyłek może będzie za sztywny no ale za tydzień pojadę juz z dwiema rozporkami wiec zobaczymy. Zawsze mogę skręcić sile tłumienia na bardziej miękką w amorach. zresztą po to zamontowałem z regulacja twardości.


No jestem ciekawy jak to w praniu wyjdzie. Na chłopski rozum to powinno być dużo lepiej bo buda przestanie się przeginać etc więc jeżeli zawieszenie jest sprawne i doregulujesz sobie twardość i tłumienie tak żeby pochłaniało nierówności to efekt powienin być bardzo dobry. W każdym razie napisz jak Ci sie jeździ ;)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 13 Maj 2009, 21:59:47
no amory mam ustawione na średnią twardość. Zdecydowanie szybciej mogę pokonywać zakręty (choć teraz muszę sobie sprawić siedzenia kubełkowe bo te seryjne to na ostrych zakrętach nie trzymają ) Na maksa twardości nie chce raczej ustawiać bo juz na tej średniej jest dość twardo a na najbardziej miękki to chyba bez sensu ustawić bo przecież nie po to zakładałem koni sport aby mieć miękkie zawieszenie. Po wymianie amorów coś ABS zaczęły mi nieco świrować ale nie wiem czy to ma związek z twarda zawiechą. Wyjąłem bezpiecznik i na razie jeżdżę bez ABSów. Plastyki mi prawie w ogóle nie piszczały. Tylko coś przy tylnym siedzeniu ale okazało się ze bok siedzenia był źle zamontowany.
Auto szybciej reaguje na skręt kierownicą i mam takie wrażenie jakby ten skręt był bardziej zdecydowany. Nie nosi auta na zakrętach oraz przy silnych bocznych podmuchach wiatru jest lepiej. Mam sprężyny Vogtland 40 mm w dół.
Z takich oczywistych rzeczy to wiadomo, ze przy ruszaniu i hamowaniu nie buja autem w przód i tył.
Pisze moje wrażenia z jazdy ale ja w większości jeżdżę w Danii i Niemczech to tu jest super na takim zawieszeniu. W Polsce jest nieco gorzej bo muszę bardziej uważać na dziury niż dawniej kiedy miałem miękkie zawieszenie seryjne.
Klocki ma Ferrodo chyba Premier i jest nieco lepiej niz na seryjnych ale teraz chyba założę jeszcze frezowane tarcze. Wiadomo z twarda zwiechą hamulce muszą być nieco lepsze.
W sumie to nie żałuję zakupu. Polecano mi wtedy tańsze wersje rożnych kombinacji ale stwierdziłem ze na zawiechę nie będę żałował.
he he he a z takich śmieszniejszych rzeczy to po przejechaniu 800 km boli kark. Drogi jakby nie było sa pofałdowane wzdłuż wiec czasem sie czuje jakbym jechał maluchem he he he
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 14 Maj 2009, 10:36:15
a jak prowadzenie w koleinach :?:
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 14 Maj 2009, 16:30:04
no jak na razie na bardzo głębokie koleiny nie trafiłem.
Jeden raz pamiętam jak były koleiny a z podporządkowanej wyjeżdżał radiowóz to specjalnie pojechałem po części jezdni wyłączonej z ruchu tzn tej pomalowanej w biale paski
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 15 Maj 2009, 20:56:45
dzis kupiłem nowe siedzenia kubełkowe

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2762169920&n=-1456699999&pn=1260795851

mam mały problem z montażem bo stare mocowania-szyny nie pasują. Muszę cos pokombinować z kątownikiem lub ceownikiem.

No w markecie budowlanym kupiłem z nierdzewki grubosc 6 mm jakieś profile H porozcinałem je i mam wsporniki do montażu siedzeń. Cholera tyle roboty z tym miałem ze szlag ale jakos dałem rade, jak na razie z jednym siedzeniem.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 26 Lipiec 2009, 09:45:08
We wrześniu czas na modyfikacje silnika (swapu jednak nie będzie) i przeniesienia napędu, dolotu oraz wydechu. Mocy nieco przybędzie i zmieni się moment obrotowy. Trochę tego jest i koszty też nie małe. Już, już miałem wymieniać auto ale jednak nie, polubiłem elantre J2.
Długo szukałem profesjonalnej firmy.
Czekam w efekcie po wielu poszukiwaniach sa dwie poważne firmy na przeróbki silnika. Zobaczymy co wyjdzie na razie jedna firma sprawdza dostępność niezbędnych części a druga ma mi przedstawić koszty. Jeśli z którąś z tych dwóch firm nie wyjdzie to wymieniam auto i tyle, choć nie ukrywam ze będzie bardzo ciężko. Mnóstwo pracy włożyłem w to auto. Jakby co to wezmę Colta CZT, kurde choć to hatchback ale z tak małego auta można bez problemu bezpiecznie wydusić ok 190KM.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 05 Sierpień 2009, 21:56:35
No i firma jest już prawie dogadana. Koszty i zakres prac wstępnie ustalone. Modyfikacje będę robił w firmie Chojnacki. Myślę, że dobrze wybrałem. Zrobię modyfikację GTX uzupełnioną o sprzęgło spiekowe oraz frezowane lub nawiercane tarcze hamulcowe, dobre klocki i może nowe zaciski.
Jak się okazało po miesiącach poszukiwań firmy na modyfikacje silnika właśnie z tej firmy podeszli do sprawy najpoważniej.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 06 Sierpień 2009, 13:28:57
dokumentuj każdy etap, może to być inspirujące :)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 06 Sierpień 2009, 16:22:12
Wałki rozrządu będą musiały być robione na zamówienie.

Tak, tak jak oddam auto to poproszę aby w miarę możliwości wysyłali mi na bieżąco zdjęcia a ja będę je zamieszczał wraz z opisem tutaj.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 10 Wrzesień 2009, 22:53:40
"Klamka zapadła"
Byłem dzis w Dunskim Urzedzie Skarbowym (w danii wszelkimi sprawami moto oni sie zajmuja) i nie zapłacę żadnego podatku ponieważ silnik po wymianie będzie mial nie wiecej niz + 20% poprzedniego.
Z firma juz gadałem, termin uzgodniony, koszty tez (oczywiście bez kosztów ukrytych)
A wiec tak w przyszłym tygodniu kupuje silnik + wiązka + komputer 2.0 DOHC G4GF. Silnik od razu pójdzie do firmy. Wałki Cat Cams, wydech, dolot, tarcze Zimermann, tarcza sprzęgła spiekowa oraz inne rzeczy.
Niestety bez turbo i bez kompresora. Moze kiedys w przyszłosci załoze jakies doladowanie.
Jak dobrze pojdzie to na swieta auto przejdzie pierwsze testy na opuszczonym lotnisku.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 11 Wrzesień 2009, 06:08:33
rufuz, szacuneczek! :) Silnik będzie robiony pod turbo w przyszłości? W Polska będziesz dłubać auto?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 11 Wrzesień 2009, 16:55:05
Tak w Polsce w firmie Chojnacki Motor System. Silnik kupuje sprowadzony z Anglii. Chciałem założyć turbo lub kompresor w tym roku ale kurde wychodzą kolosalne sumy. Myślę za po modyfikacjach ten 2.0 DOHC tez będzie niezły. Moze na wiosne przyszłego roku pomyślę o jakims doładowaniu. Nie wiem czy na tych Cat Cams oraz innych czesciach bede mogl doładowac kiedys auto. Sadze ze nie bedzie tak zle 2.0 po modyfikacjach hmmm no powinien miec jakies 170KM ale bardziej mi zalezy aby auto było szybsze i abym mogł "pogrzac" dłuzej na wyższych obrotach.
Silnik kupuje w przyszłym tygodniu. Pewnie jeszcze podczas prac okaże sie ze trzeba cos tam jeszcze wymienić. Nie chce żadnych półśrodków zalezy mi aby wszystko bylo zrobione jak najlepiej. Przeciez jak "wyskocze" w niemczech na autobahnie to jak sie cos rozleci przy ponad 200km/h to moze byc kicha.
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=4
Mysle tez ze firma Jacka Chojnackiego zrobi mo to dobrze. A Wy co o tym myslicie ?
Robie przekładke z 1.6 na 2.0 i modyfikacje GTX plus dodatkowe rzeczy: tarcza spiekowa oraz tarcze hamulcowe i klocki nie wiem jakies "the best" i pare innych.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 12 Wrzesień 2009, 09:44:46
Cytat: "rufuz"
A Wy co o tym myslicie ?


Ja Ci życze wszystkiego najepszego i miejmy nadzieję ze tak będzie. Kiedy moi znajomi robili samochód u Grabowskiego i został on tak doszczętnie s.....y że do dzisiaj szkoda o tym mówić a to już ładnch parę lat temu było.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 12 Wrzesień 2009, 18:17:59
no no zdarza sie czasem. Ale slyszalem opinie ze Chojnacki to przyzwoita firma. Robili silniki do paru znanych osób oraz aut wiec chyba nie s....ą mi auta. Troche kasy pojdzie na te modyfikacje wiec wiesz jak to jest.
A co było robione u tego Grabowskiego ? Nie znam tej firmy. Takie przypadki trzeba opisywac na forach. Im wiecej osob bedzie o wiedzialo o przypadkach partactwa tym lepiej dla nas.
Acha bylem przed chwila na ich stronie. W sumie to faktycznie juz po samej stronie widac ze firma jest jakas podejrzana he he he Ani adresu, kontakt tylko na komórkę. Nawet gdybym znalazl ich strone wczesniej to raczej bym im nie zaufał ale moze sie myle.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 13 Wrzesień 2009, 08:55:19
rufuz, to było dawno i szkoda gadać ale ja wiem tyle, że w tym życiu bym tam nigdy samochodu nie dał do robienia. Jestem strasznie ciekaw jak to wyjdzie bo może być bardzo fajnie :)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 13 Wrzesień 2009, 18:35:15
Tylko mam problem bo chcialem sobie zamontowac jakas dobra sportowa kierownice i nie wiem jak potem bedzie z poduszka pasazera. Czy wtedy nie bedzie problemow z przegladem jak auto seryjne ma poduszkę kierowcy a ja sobie zaloze kierownice bez poduszki ?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 13 Wrzesień 2009, 18:48:37
rufuz, przegląd w PL bez problemu bo w końcu o co mają się czepiać?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 14 Wrzesień 2009, 20:45:48
W tym tygodniu kupuje silnik 2.0 DOHC, wiązkę oraz komputer. Silnik sprowadzony z Anglii z auta 1999 rok z przebiegiem 40 tys mil. Pewnie gazowany nie był.
A wiec zaczęło się projekt pod nazwą "Elantra 2.0 GTX" wystartował. Trzymajcie kciuki aby się wszystko udało.
Silnik kupuje z wiązką i komputerem wyjdzie jakieś 1300 zł.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=724021840
Na bieżaco bede pisał co jak.

Pozdrawiam
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 14 Wrzesień 2009, 20:52:36
Cytat: "rufuz"
Na bieżaco bede pisał co jak.


Jak nie będziesz pisać to Ci damy bana :>
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 14 Wrzesień 2009, 21:15:38
Cytat: "kml"
Jak nie będziesz pisać to Ci damy bana :>

Zrobię to osobiście :mrgreen:
Będę śledził z uwagą.
Mam ten sam silnik i mo czeka jeszcze na dodatkowe części. Zobaczymy kto się pochwali lepszym wynikiem z hamowni :-P
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 15 Wrzesień 2009, 15:41:09
A zakladasz jakies doladowanie ? Ja na razie robie modyfikacje bez doladowania czyli walki, dolot, wydech, elektronika itp
W przyszlym roku moze cos pomysle moze jakis kompresor.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 15 Wrzesień 2009, 16:58:14
Cytuj
A zakladasz jakies doladowanie ?

nie. Na razie jest wałek ssący XD/GT. Poprawa znaczna. Silnik 16tyś. km po remoncie.
Następny etap to wydech i dolot.

Cytat: "rufuz"
Silnik sprowadzony z Anglii z auta 1999 rok

To już ma dwie sondy i przepływkę czy jeszcze "normalny"?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 15 Wrzesień 2009, 20:00:35
"To już ma dwie sondy i przepływkę czy jeszcze "normalny" - nie rozumiem.

Ja bede mial walki Cat Cams o innych kątach otwarcia i jeszcze sporo innych czesci. Dodatkowo biore tarcze sprzegla spiekowa.

Juz sie nie moge doczekac kiedy na autobahnie w Reichu "wytne" jakies 2.0 TDI he he he

 No nie mów ze silnik z anglika nie będzie pasował. Przelew bede robil w czwartek to jeszcze moge zmienic.

Zdjecie nowe silnika wrzucilem do albumu
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 15 Wrzesień 2009, 21:04:45
Cytat: "rufuz"
No nie mów ze silnik z anglika nie będzie pasował. Przelew bede robil w czwartek to jeszcze moge zmienic.


Nie mowcie mi że silnik jest odwrócony :) Silniki przeca są takie same a reszta jest inna - prawda?
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 16 Wrzesień 2009, 11:29:43
Silnik będzie pasował.
Cytuj
"To już ma dwie sondy i przepływkę czy jeszcze "normalny" - nie rozumiem.

Nie wiem z jakiego auta masz silnik.
W Coupe RD2 dołożono przepływomierz, drugi katalizator(chyba) i drugą sondę. Ograniczyło to moc o kilka koników.
"normalny" jest w RD1
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 16 Wrzesień 2009, 15:43:13
Modyfikacje wydechu tez będę miał robione. Foto silnika jest w moim albumie. Lantra 1999 rok miała identyczny silnik 2.0 jak coupe 1999 rok 2.0. wiec pewnie mam ten sam silnik.
Wydech bede mial tak zmodyfikowany zeby auto dostało przegląd a jednocześnie aby jak najwięcej "wydusic" w bezpiecznym zakresie.

Jakie zaciski hamulcowe dać aby byly mocniejsze od seryjnych ? Gdzie szukać takich zacisków ? Brembo odpadaja bo nie będę wydawał jednak grubo ponad 10 tys za hamulce.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 17 Wrzesień 2009, 09:41:00
Cytat: "rufuz"
Brembo odpadaja bo nie będę wydawał jednak grubo ponad 10 tys za hamulce.

Poszukaj info o firmie Tarox
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 17 Wrzesień 2009, 16:11:45
Dzieki za info. Pytam bo seryjne zaciski co chwila cos sie dzieje z cylinderkami i mam juz dosc napraw uszczelek itp. Przy mocniejszym silniku wskazane jest aby mieć nieco mocniejsze hamulce, zwłaszcza ze tutaj niedaleko mnie jest nieczynne ogólnodostępne lotnisko z dobra nawierzchnia i chce tam czasem pojechać aby pojeździć nieco ostrzej.
A ile moge mniej wiecej kosztować Tarox zaciski + tarcze ? Bo cena Brembo jest powalająca.
Wiem ze pewnie tanie nie sa ale brembo to sa po ponad 10 tys.

Dziś przelałem kasę za silnik wiec w przyszłym tygodniu będę wiedział jaki jest jego rzeczywisty dokładny stan.

Dzwoniłem do generalnego dystrybutora Tarox i cena jest niższa niz Brembo ile dokładnie dostane info na maila.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: kml w 17 Wrzesień 2009, 20:57:48
Cytuj
Dzwoniłem do generalnego dystrybutora Tarox i cena jest niższa niz Brembo ile dokładnie dostane info na maila.


No tez jestem okrutnie ciekaw bo tarox wyglada naprawde nieźle. Gdyby jednak coś bylo nie halo to może EBC i green stuff? Dobre tarcze i dobre klocki powinny dac wymierną poprawę hamowania a do tego jakeś przewody w stalowym oplocie i będzie git :)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 17 Wrzesień 2009, 21:49:26
no na 100% muszę cos zrobic z hamulcami bo seryjne będą zbyt słabe. Z silnikiem 1.6 bez przeróbek kiedy czasem rozpędzę sie do 170 km/h to mocniejsze hamowanie na seriach to juz lipa. A jak będzie 2.0 z modyfikacjami. Wszystko bede wiedzial jak silnik dotrze w przyszlym tygodniu do firmy Jacka Chojnackiego. Okaze sie wtedy czy cos trzeba jeszcze wymienic ponadplanowo czy nie. Jesli nie to chyba pomysle powaznie o jakims przyzwoitym zestawie. Nie ukrywam, ze Tarox jest wypasiony wtedy Tarox Compact wystarczy.
No chyba ze seryjne zaciski a tarcze i klocki jakieś mocniejsze hmmmm Zobacze

Znalazlem jeszcze coś takiego

http://www.wilwood.com/

http://www.wilwood.com/BrakeKitLanding.aspx

Tylko konkretnie dedykowanych do jakiegokolwiek Hyundaia nie ma. Które ewentualnie mogłyby pasować ?


Silnik 2.0 DOHC dotarł wczoraj t.j. 22 września do firmy Chojnacki Motor System. Teraz pewnie wałki beda wysłane do Cat Cams aby zrobili na zamówienie.
Jak na razie w nowym silniku bedzie wymieniana ponad planowo tylko miska olejowa. Czy cos jeszcze zobaczymy jak silnik zostanie rozebrany.

napis 2.0 GTX juz sie robi tzn szlifowanie podklad oraz malowanie, spray, czerwony. Znaczek 2.0 wziąłem od starszego Opla Omegi a GTX z..... KIA Sephia prawie identyczne czcionki. Po lewej stronie na klapie bagażnika 2.0 a po prawej GTX.
2.0 bo silnik jest 2.0 a GTX bo zespól modyfikacji silnika, który będzie zrobiony, od wielu lat jest oznaczany przez firmę Jacka Chojnackiego właśnie GTX.

27. X. 09
Silnik już rozebrany.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 27 Październik 2009, 22:02:28
W przeciwieństwie do tego 1.6 który jeszcze napędza moje auto ten nowy silnik 2.0 ma wałki rozrządu na łańcuchu. Wałki bedą z Catcams wiec chyba jakość gwarantowana.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 28 Październik 2009, 15:16:40
Cytat: "rufuz"
W przeciwieństwie do tego 1.6 który jeszcze napędza moje auto ten nowy silnik 2.0 ma wałki rozrządu na łańcuchu

1,6 ma tak samo
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 28 Październik 2009, 15:45:56
no potem tez sie dowiedziałem ze 1.6 ma łańcuch oj sorry mój błąd przyznaje sie bez bicia :-D
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 30 Październik 2009, 18:02:34
nowy silnik 2.0 rozebrany do końca. Wszystkie części w porządku uffff w końcu odetchnąłem. "Wtopy" z zakupem nie było. Silnik gazowany nie był. Teraz czas na mody.

10.11.2009 - Pomiary wałków wykonane dane wysłane do CatCams tylko czekać na nowe wałki.

Dodatkowo zamontuje taki oto prędkościomierz z podziałką do 260km/h

http://www.shop-racing.com/boutique_us/fiche_produit.cfm?ref=SR_VDO_437015xx7&type=137&code_lg=lg_us&num=101
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 27 Listopad 2009, 11:43:56
Dziś auto odstawiłem do firmy Chojnacki Motor System. Cat Cams robi wałki.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Kaluzny15 w 27 Listopad 2009, 14:57:55
No widzę plany ambitne. Oczywiście pochwal się jak wszystko będzie tip top. Życzę dalszych udanych modyfikacji.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 27 Listopad 2009, 17:09:04
dzis uzgodnilem ze caly wydech bedzie tez nowy pod modyfikacje robiony na zmowienie.

Auto zostało zmierzone na hamowni jeszcze ze starym 1.6 i wyszło ze auto ma 102 KM i 135Nm. czyli 13KM już gdzieś sobie uciekło.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Sebek1002 w 30 Listopad 2009, 21:56:08
Hej, sorry że sie wtrące:) ale czemu nie robiłeś nic z tym silnikiem który miałeś. I jeśli mogę spytac, co będzie modyfikowane w 2.0. Tak na marginesie to gdzie te konie uciekły:)
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 01 Grudzień 2009, 15:55:16
wymieniam na 2.0 DOHC plus mody: wałki, sprzegło, wydech, dolot, komputer, koło zamachowe itd. Nie robilem tego 1.6 bo to bez sensu modyfikowanie 1.6. po kapitalce i modach wyjdzie w tym 1.6 ze 150KM. Poza tym do tego 2.0 mozna juz dac kompresor lub nawet turbo po odpowiednich modach. Nie wiem gdzie uciekły te KM. Ten 1.6 ma przejechane w tej chwili 142 tys wiec pewnie bez kapitalnego remontu była by lipa.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: Sebek1002 w 01 Grudzień 2009, 18:51:25
No kapitalny na początku, bez sensu byłoby inwestowac żeby odzyskac nominalną moc na początku. od czego zacząłbyś cokolwiek robic w silniku 1.6 żeby uzyskac 130-135 KM??
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 02 Grudzień 2009, 16:41:39
no zaczął bym właśnie od kapitalnego remontu przywracającego stan silnika jak najbardziej zbliżony do tego jaki byl na samym początku czyli kiedy opuścił fabrykę a potem bym modyfikował. Zresztą ja tak teraz robię z tym 2.0.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 09 Grudzień 2009, 22:33:13
Wałki juz przyszły z CatCams. He dość szybko sie uwinęli :-) Okazało sie ze kolektor wydechowy jest do wymiany oraz koło zamachowe no i przegub prawy z tarczą ABS. Jeszcze opony letnie chce teraz zakupic Toyo 205/55 R15, teraz sa tansze.
Tytuł: [Elantra J2] Modyfikacje
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 05 Styczeń 2010, 16:10:49
W koncu udało mi sie kupic nowy kolektor wydechowy z katem w angielskim sklepie - koszt 235 funtow. znalezienie tej czesci to była istną drogą przez piekło :-D