HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: LOUISS w 05 Czerwiec 2013, 20:04:39
-
Witam,
Już dawno miałem założyć ten temat,ale ostatnimi czasy sonatka w ogóle nie jeździ tylko czeka spokojnie w garażu,więc zapomniałem o jej wiosennej bolączce. Mianowicie od pierwszych oznak wiosennego ciepła nie działa mi klima. W ubiegłym roku,była nabita, wymieniałem również chłodnicę klimy oczywiście układ był szczelny i działał pięknie cały sezon. Aktualnie klima nie daje absolutnie żadnych oznak życia.
Jedynie kontrolka A/C świeci i to tyle. Co może być powodem? Który bezpiecznik odpowiada za A/C? zacznę od sprawdzenia czy nic się przypadkiem nie spaliło-chociaż wątpię.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
-
Sprawdź łączenia na kablach, wtyczkach. Możę coś zaśniedziało lub kabelek się odlutował. Miałem podobne w Fordzie Focusie. Winna była wtyczka przy pompie i niby przycisk A/C świecił, a klima nie chłodziła bo się sprzęgiełko nie załączało.
-
Ściągnij "Electrical Troubleshooting Manual 1999" z http://doc.hyundai-autoclub.ru/sonata/. Tam masz schemat elektryczny (SD) klimatyzacji, diagram z bezpiecznikami i zdjęcia gdzie szukać poszczególnych elementów (CL).
-
sprawdź czy masz gaz w układzie to że była w zesszłym roku szczelna nie znaczy że teraz będzie odkręć korek od napełniania obojętnie H czy L i wciśnij zaworek jak pryśnie gazem z olejem ok jesli pssss yyyy yyy y to dziura. Jeśli wyeliminujemy nie szczelność szukamy przyczyn elektrycznych sprawdzamy czy po naciśnięciu AC dochodzi prąd do sprężarki klimy. Jeśli nie ... to mostkujemy piny na czujniku ciśnienia klimy i patrzymy czy razem z naszym zbawicielem czytaj sprężarką rusza wiatrak (powinien się załączyć przy włączeniu przycisku AC, jeśli się włączy możemy obstawić czujnik (można też sprawdzić opór ale nie zawsze czujnik jest sprawny mimo iż jest na nim przejście) A co jeżeli napięcie dochodzi? Psikamy kostke spray kontaktem możliwe ze zaśniedziała jeśli dalej lipa bierzemy miernik w rękę ustawiamy na opór (OHMy) lub piszczenie i czerwonym dotykamy stycznika w kostce czarnym obudowy sprężarki ogólnie masy choć kolory znaczenia nie mają. Jeżeli ukaże nam się 0.00 to cewka uwalona 0.01 jest na niej zwarcie jeżeli 0.03 lub 0.04 jest ok jeśli mamy upaloną cewke elektromagnes jak kto woli to koło pasowe nie dociągnie nam sprzęgiełka które obraca wałem a wał porusza tłokami czyli po prostu nie ruszy klima no i będziesz się gotował. Pisz co z tego się urodziło spróbuję Ci pomóc.
-
dziura panowie.. gazu nie ma.. sprawdzałem w zaworkach byłem przekonany,że przy moim bardzo sporadycznym użytkowaniu klimy spokojnie oblatam dwa sezony letnie. Ale pech chciał,ze widocznie gdzieś jest dziura.. dziwne, bo w ubiegłe wakacje jak wspominałem wymieniana była chłodnica i układ miał być szczelny..
także co, do serwisu klimy, niech sprawdzą gdzie bolączka..
-
klima przy sporadycznym użytkowaniu bardziej się niszczy niż włączona non stop
-
klima przy sporadycznym użytkowaniu bardziej się niszczy niż włączona non stop
Święte słowa,potwierdzam.