HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: szyszak_30 w 19 Kwiecień 2009, 15:51:44
-
Witam wszystkich,
Mam taki mały problemik, a może to normalne, nie wiem. Chodzi o to że przy załączonej klimie zaobserwowałem że zarówno przy przyspieszaniu (w zakresie 2000-4000 obr/min.) oraz podczas jazdy z taką samą prędkością (między 2000-4000 obr/min.) odczuwam co jakiś odstęp czasu szarpnięcia, tak jakby przez jakąś krótka chwilę (ułamek sekundy) silnik tracił moc. Zauważyłem, że takie objawy dzieją się tylko przy załączonej klimie. Nie wiem czy jest to normalne, myślę że nie. Proszę o własne opinie w tej sprawie na podstawie własnych obserwacji.
Po za tym, niekiedy przy włączonej klimie (czasami i nie zawsze) jest odczuwalny jakiś dziwny zapach, tak jakby było coś nie tak z klimą, lub może z czynnikiem chłodzącym, albo może układem wentylacji?. Nie wiem czy może mieć to jakiś związek z w/w tematem.
A ponadto ostatnio po przejechaniu około 150 km przy załączonej klimie po kilku godzinach zauważyłem że pod autem jest mokra plama (tak jakby się coś wylało, na oko 200-300 ml może troszkę mniej) i nie był to olej, raczej woda lub coś podobnego. Nie mogłem stwierdzić skąd ten wyciek bo nie znalazłem mokrych elementów, a poziomy płynów były bez zmian Jak na razie był to pojedynczy przypadek, nie wiem czy też może mieć to jakiś związek z nie sprawnym układem klimatyzacji, czy może jest to normalne zjawisko skraplania się wody z układu klimy?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
-
wszystko oprócz zapachu jest w porządku.plama pod autem to woda z układu-jest do tego odpowiednia rurka[coś jak w nowoczesnej lodówce samoodmrazającej się].włączenie klimy zawsze powoduje szarpnięcie ze względu na nagłe ,dodatkowe obciążenie silnika.a zapach?może to być zanieczyszczony/zagrzybiony układ-ale nie musi.jeśli klima dawno nie była uzywana lub jest uzywana do końca jazdy -może czasem śmierdzieć.
-
szyszak_30, wlad wszystko Ci napisał a dla świętego spokoju mozesz udać się do klimiarzy na profilaktyczne odgrzybienie układu. Nie napisałeś ile masz przejechane samochodem, jeżeli konkretnie to moze czas na zmianę filtrów kabinowych :)
-
szyszak_30, nie tylko Ciebie to martwi:
http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=3&t=424
-
gummi.cezar, ale tak jest w każdym samochodzie z małym silnikiem. Rozmawiałem kiedyś na ten temat z osobą, która miała różne rózniste samochody i powiedział mi że nie czuć klimy od 150 bhp+ więc nie ma się czym przejmowac.
-
Nie wiem czy to chodzi o filtr kabinowy, aczkolwiek mam już 13 tyś na liczniku, ale klimy użyłem może z 10 razy, a problem z zapachem pojawia się nieiedy i nie wiadomo skąd. A co do spadku mocy to nie może być tak że autko które ma taki przebieg odczuwa pracę klimatyzacji, jeżeli chodzi o moc to co się dzieje w autkach które mają mniejsze silniki a też mają klimę. Może poprostu coś jest nie tak z naszymi autkami, jakieś błędy w komputerze silnika, albo nie wiem co jeszce. Jeżeli Hyundai się tak reklamuje że autka są takie świetne i daje tyle gwarancji to niech coś z tym zrobi
-
Nie wiem czy to chodzi o filtr kabinowy, aczkolwiek mam już 13 tyś na liczniku, ale klimy użyłem może z 10 razy, a problem z zapachem pojawia się nieiedy i nie wiadomo skąd
Z potencjalengo grzyba w układzie i brudnego filtra.
A co do spadku mocy to nie może być tak że autko które ma taki przebieg odczuwa pracę klimatyzacji, jeżeli chodzi o moc to co się dzieje w autkach które mają mniejsze silniki a też mają klimę
Masz silinik ZALEDWIE 1,4 i tego nie przeskoczysz. Klima kradnie moc a jak tej mocy nie ma za dużo, a nie ma, to sie to czuje i koniec.
Może poprostu coś jest nie tak z naszymi autkami, jakieś błędy w komputerze silnika, albo nie wiem co jeszce. Jeżeli Hyundai się tak reklamuje że autka są takie świetne i daje tyle gwarancji to niech coś z tym zrobi
Wszystko jest dobrze. Jak masz z tym aż TAKI problem to idź na jazde testową jakimkolwiek innym porównywalnym samochodem i będzie dokładnie tak samo. Naprawde dobrze Ci radze nie idź do ASO z tekstem " mam błedy w kompie bo szarpie przy włączaniu klimy" bo się po prostu zbłaźnisz i Cię wyśmieją.
-
gummi.cezar, ale tak jest w każdym samochodzie z małym silnikiem. Rozmawiałem kiedyś na ten temat z osobą, która miała różne rózniste samochody i powiedział mi że nie czuć klimy od 150 bhp+ więc nie ma się czym przejmowac.
Witam. Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze do tematu. Stojąc czasem na skrzyżowaniu przy naciśniętym hamulcu (silnik jest na wolnych obrotach i trochę dociążony automatyczną skrzynią biegów), też odczuwalny jest moment załączenia się sprężarki od klimatyzacji. Pozdrawiam Igor.
-
Nie wiem czy to chodzi o filtr kabinowy, aczkolwiek mam już 13 tyś na liczniku, ale klimy użyłem może z 10 razy,
dlatego własnie prawdopodobnie śmierdzi-klima jest po to,by jej używać :-D
w nieuzywanej rosną grzyby jak po deszczu...
A co do spadku mocy to nie może być tak że autko które ma taki przebieg odczuwa pracę klimatyzacji, jeżeli chodzi o moc to co się dzieje w autkach które mają mniejsze silniki a też mają klimę.
jako pocieszenie powiem ci ,że w elantrze z o połowe większym silnikiem jest to samo.zaś w atosie wystarczy włączyć światła by silnik to odczuł.
jak mówił ś.p. adam opel-nic nie zastąpi dużej pojemności skokowej silnika z wyjątkiem jeszcze większej pojemności :!:
-
jak mówił ś.p. adam opel-nic nie zastąpi dużej pojemności skokowej silnika z wyjątkiem jeszcze większej pojemności
Przepraszam za ignorancję i niewiedzę ale kto to był? Co do pojemności to jest to święta racja. 3.0 V6 robi różnicę :>
-
Przepraszam za ignorancję i niewiedzę ale kto to był?
załozyciel firmy OPEL-jak sama nazwa wskazuje :mrgreen:
-
Przepraszam za ignorancję i niewiedzę ale kto to był?
załozyciel firmy OPEL-jak sama nazwa wskazuje :mrgreen:
Bo ja to myślałem, że może jakaś osoba z form czy coś bo mi to jak nick wyglądało... <glupek2>
-
Ja odczuwam spory spadek mocy przy prawie 140KM więc tym bardziej jest to zrozumiałe przy silniku 1.4
-
Witam. Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze do tematu. Stojąc czasem na skrzyżowaniu przy naciśniętym hamulcu (silnik jest na wolnych obrotach i trochę dociążony automatyczną skrzynią biegów), też odczuwalny jest moment załączenia się sprężarki od klimatyzacji. Pozdrawiam Igor.
No wlaśnie, ten moment jest bardzo wyraźny ale u Cię nie powinno być problemu z wyprzedaniem a w małych silnikach jest DUŻY problem z włączoną klimą :(
-
W moim autku jest podobny problem (1.6; 122 kM). Moc spada i szarpnięcia są odczuwalne a klimatyzację włączam zaraz po uruchomieniu silnika i wyłączam na kilka minut przed dotarciem do celu. Był też problem z zapachem ale zniknął samoistnie po dość intensywnym użytkowaniu klimy.
-
czytam wpisy nt. jazdy z klimą; też odczuwam dyskretne szarpnięcia; a na postoju spadają obroty (+ wrażenie "drżenia" auta), mam przejechane niecałe 7 tys., więc na pierwszym przeglądzie po 15 tys. zwrócę im w ASO uwagę na ten denerwujący szczegół
P.S. może jest jakiś forumowicz, który kupił swojego hyundaia w AD AUTO w Olsztynie, ma/miał podobny problem i wspominał o nim w ww. ASO ?
-
odczuwam dyskretne szarpnięcia; a na postoju spadają obroty (+ wrażenie "drżenia" auta)
Hmm to troszkę dziwne bo przy włączonej klimie obroty powinny być ponad minimum, które jest bez włączonej klimy. Jeżeli coś Ci się nie podoba to jeździ do nich teraz, po co czekać :)
-
U mnie czy z klimą czy bez to obroty silnika sa bez zmian i utrzymują sie chyba na poziomie 700obr.
Też mi drży troszke autko na postojach i "przychamowuje" w trakcie jazdy jak sie załącza sprężarka klimatyzacji
-
U mnie czy z klimą czy bez to obroty silnika sa bez zmian i utrzymują sie chyba na poziomie 700obr.
Pewien jesteś? IMO powinny być gdzieś tak ok 900 rpm no chyba, że jest teraz jakaś inna klimatyzacja czy cuś ;)
-
Koledzy przestańcie sobie zawracać głowę pierdołami. i30 z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 ma ustawione obroty biegu jałowego na poziomie 650 - 700 obr/min. co faktycznie powoduje lekkie wibracje. Jeżeli dodatkowo obciążymy silnik sprężarką klimatyzacji (obroty biegu jałowego w zasadzie nie wzrastają i pozostaja na takim samym poziomie) to autko "telepie" jeszcze odrobinę bardziej. wg. mnie bardziej denerwująca jest tendencja auta do gaśnięcia przy ruszaniu kiedy auto poprostu dławi się i gaśnie (jeżdzę takim samochodem służbowo, okazjonalnie i może dlatego nie jestem przyzwyczajony ale zdarza mi się zgasić auto np. w czasie "leniwego ruszania" w korku)
Serwis tu nic nie pomoże ten typ tak ma. Chyba że mogą zmienić oprogramowanie jednostki sterującej.
Pozdrawiam
-
W moim autku jest podobny problem (1.6; 122 kM). Moc spada i szarpnięcia są odczuwalne
Witam. Dlatego uważam, że należy to traktować jako przypadłość a nie rozpatrywać w aspekcie problemu technicznego. W sumie chciałem tylko dodać, że większe znaczenie ma moment napędowy silnika niż jego pojemność, ale to zazwyczaj idzie w parze. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
mam i30 1.4 i ten sam problem ,pytałem w ASO we Wrocławiu na Kochanowskiego powiedzieli mi że przy takiej pojemności to normalne dopiero silniki powyżej 1.8 nie mają tego problemu.