HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: bobi17 w 04 Czerwiec 2013, 11:56:11
-
Witam.
Accent Sedan (LC) z 2000 r.
Czeka mnie niebawem wymiana linek hamulca ręcznego (zapieczone, linki z ogromnym oporem przesuwają się w pancerzu). Diagnoza jednoznaczna, bo tak się dzieje nawet po odłączeniu końca linki od szczęk.
Pytanie.
Czy ktoś wymieniał SAMODZIELNIE w/w linki? Chodzi mi głównie o to, czy pancerz linki jest jakoś zabezpieczony przed wysunięciem się z otworu w tarczy, przez który koniec linki wchodzi do bębna?
W moim 13- latku nie widać żadnego zabezpieczenia, a mimo to linki nie mogłem wyciągnąć. I nie wiem czy to wina upływu czasu i "rudej", czy coś tę linkę zabezpiecza?
Pozdrawiam.
-
Pamiętaj że pod wykładziną w stronę tylnego siedzenia znajduje się jeszcze obejma która trzyma linki. Linka prawa 59770-25000 (od 08/2002 25200), linka lewa 59760-25000 (od 08/2002 25200)
(http://images33.fotosik.pl/684/5d442ef7c87532bem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5d442ef7c87532be)(http://images47.fotosik.pl/1841/00eef265e31a0851m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=00eef265e31a0851)
Od środka nie widać żeby było jakieś mocowanie linki.
(http://images42.fotosik.pl/889/7b54ee8d9f1cbfdem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7b54ee8d9f1cbfde)
-
@up
To dla tego że zabezpieczenie jest od zewnętrznej strony :P
-
W którym miejscu ?
(http://images34.fotosik.pl/680/4be8d139328aa437m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4be8d139328aa437)(http://images40.fotosik.pl/2068/0a71eb1f90bc363cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0a71eb1f90bc363c)
-
Witam.
Jeśli dobrze rozumiem, to linka zabezpieczona jest jakąś spinką TYLKO "od zewnątrz"? Czyli co, spinka zabezpiecza TYLKO przed zbyt głębokim WSUNIĘCIEM linki do środka? Jeśli tak to powinna bez przeszkód dać się wyciągnąć, a jeśli stawia opór to znaczy, że jest po prostu zapieczona w "gnieździe"?
Czy dobrze zrozumiałem?
-
Spinki są większe niż srednica pancerza...
-
Przed chwilą sprawdziłem i rzeczywiście w rowku tak jak na zdjęciu widać spinkę z bardzo cienkiego drutu.
(http://images36.fotosik.pl/500/17157a3aeda76a6bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=17157a3aeda76a6b)
-
Witam.
Dzięki Panowie za zainteresowanie i pomoc. W zasadzie potwierdziliście moje przypuszczenia, ale teraz lepiej wiem jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam.
-
Ta spinka z drutu jest po stronie zew. czy wew. bębna.
Dzisiaj rozebrałem cały tył i zatrzymała mnie likna od ręcznego która nie chce wyjść z tarczy kotwicznej. Wszystko jest tak zardzewiałe że nie dopatrzyłem się tej zawleczki.Możliwe że jej nie ma.
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/9343/p1090802r.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/189/p1090802r.jpg/)
Przy okazji co polecacie (jakie firmy) bo do wymiany : bębny,szczęki,cylinderki i reszta ze środka (sprężynki itp).
-
Poczytaj tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2376&highlight=180 jest tam parę cennych rad np. nie kupować Delphi LY1316. Jeśli chodzi o spinkę to w X-3 jest na schemacie jako część, a w LC już nie ma ( w moim jest). Pamiętaj że od 01.07.2002 zmieniła się średnica bębna, cylinderki i szczęki hamulcowe. Jeśli chodzi o firmy to cylinderki kup oryginalne, szczęki, bębny, zestaw naprawczy i samoregulator obojętnie jakie (za wyjątkiem LY1316). Sporo części znajdziesz tutaj http://www.motointegrator.pl/szukaj/hamulce-bebnowe-11402/ niestety link bezpośredni do modelu nie działa więc trzeba ręcznie wybrać markę, model i silnik.
(http://images50.fotosik.pl/1978/fc4b1ec40286b20bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc4b1ec40286b20b)
-
Kurcze akurat mam z 2002 więc muszę zmierzyć.
180 czy 200 to średnica wewnętrzna bębna?
Patrząc na fotkę którą dodałem to linkę trzyma tylko rdza tak?\
Na razie mocno zalane WD w poniedziałek c.d prac. równocześnie z wymianą reperaturek nadkoli :-)
-
180 czy 200 to średnica wewnętrzna bębna?
(http://images47.fotosik.pl/1846/38e5a36289b488a3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38e5a36289b488a3)
-
Wymieniłem linki, bębny, szczeki,cylinderki ,sprężynki i płyn hamulcowy a ręczny cieniutko trzyma. Regulacja linki nie wiele pomaga. Samoregulatory działają - beben wchodzi na sytk (tak doregulowane są szczęki).
Co może być tego powodem?
-
Wymieniłem linki, bębny, szczeki,cylinderki ,sprężynki i płyn hamulcowy a ręczny cieniutko trzyma. Regulacja linki nie wiele pomaga. Samoregulatory działają - beben wchodzi na sytk (tak doregulowane są szczęki).
Co może być tego powodem?
Witam.
Kolego "Kadafi". Wymieniłem wszystko to co Ty i ręczny trzyma jak szatan!
Tak myślę, dlaczego u Ciebie jest inaczej i gdzie może być problem? Jeżeli rozpierak zaznaczony na zdjęciu jest tak wyregulowany, że przy całkowicie poluzowanych linkach bębny hamulcowe wchodzą ciasno, to po naciągnięciu linek przy dźwigni ręcznego w kabinie... MUSI trzymać! A może ten rozpierak jest źle zabudowany? Tzn. jego końcówki są obrócone o 180*(może jedna z nich) i dżwignia nie jest w stanie rozeprzeć szczęk? To nie jest wszystko jedno jak są obrócone (wokół osi podłużnej rozpieraka) !
Zdjęcie przedstawia PRAWY Tylny hamulec.
-
Może też samo regulatory są zamienione lewy z prawym.
(http://images62.fotosik.pl/26/d6fb1438989db817m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d6fb1438989db817)
-
Jutro sprawdzę jeszcze raz - wzorowałem się na filmiku z YT którego link kiedyś właśnie wkleił kosmos2011,
Przy okazji zapytam.
Oprócz części wymienionych w tylnych hamulcach na przodzie mam wymienione tarcze+klocki.
Dzisiaj kończy mi się przegląd - jak pojadę z takimi nowymi prawie hamulcami (stare zostały tylko zaciski i tarcze kotwiczne) bo nie przejechałem na nich nawet kilometra to może coś nie wyjść na przeglądzie? Domyślam się że wszystko musi się do siebie dotrzeć i spasować... hm zobaczymy co bedzie.....
-
Zakładam, że dobrze odpowietrzyłeś układ hamulcowy (wszystkie koła).
Na początek wypadałoby traktować hamulce nieco łagodniej, ale po kilku łagodniejszych hamowaniach zaryzykowałbym jednorazową "próbę". Na "luźnej" nawierzchni (np. szutrze) rozpędzić nieco pojazd i depnąć pedał na "maxa". Jeśli przednie koła zostaną zablokowane, a ślad hamowania obu kół będzie tak samo długi, to raczej na przeglądzie powinno być w porządku.
Oczywiście nowe klocki do nowych tarcz muszą się dopasować, ale to nie powinno trwać długo (obydwie współpracujące ze sobą powierzchnie są przecież gładkie i płaskie). Dłużej dopasowują się nowe klocki do starych tarcz, których powierzchnia najczęściej nie jest już całkiem gładka.
-
Panowie problem ręcznego rozwiązany. Wszystko było poskładane jak należy.
Tu moja rada/porada:
Przy wymianie linki, szczęk lub bębnów chcąc mieć wszystko wyregulowane na cacy trzeba najpierw poluzować na maxa linkę ręcznego - w tunelu środkowym.
Po wymianie np bębnów ustawiamy wstępnie samoregularory - ręcznie aby bęben wchodził na styk. Po wymianie interesujących nas podzespołów dopiero na samym końcu naciągamy linkę do odpowiedniego poziomu.
-
Przy wymianie linki, szczęk lub bębnów chcąc mieć wszystko wyregulowane na cacy trzeba najpierw poluzować na maxa linkę ręcznego - w tunelu środkowym.
Myślałem, że to "oczywista oczywistość". Jeśli się tego nie zrobi to szansa na ściągnięcie bębnów hamulcowych są ZNIKOME
A tak na marginesie: Jeśli się wymienia linki , to samo ich poluzowanie w w tunelu środkowym chyba nie wystarczy. Trzeba je nawet ODŁĄCZYĆ I WYBUDOWAĆ.
Fajnie, że problem rozwiązany. Powodzenia na przeglądzie! Pozdrawiam.
-
Wg mnie, Twoja prawa szczęka nieprawidłowo styka się z tłoczkiem
(http://hyundaiklub.pl/forum/download.php?id=1119)
-
Witam! Czy macie w swoich Accentach problemy z ręcznym? Ja odkąd go kupiłem (5 lat prawie) to jeszcze nigdy nie miałem w pełni sprawnego ręcznego. Wymienione były szczęki i bebny hamulcowe i ileś naście razy były przez różnych mechaników robione regulacje. Ostatnio stwierdzono, że jeśli chodzi o koła to wszystko jest prawie idealne, natomiast podciągnęli linkę we wnętrzu. Pojeździłem miesiąc i już jest ręczny słabszy. Dzisiaj podkręciłem tak samo jak mechanik to dźwigni prawie ruszyć nie mogłem, ręczny niby był ale nie jakiś ekstra ale za to coś tam delikatnie blokowało dlatego zluzowałem tak żeby wajche podnieść do 3/4. A moze robie błąd, może trzeba jeszcze zluzować żeby wajche podnosić bardzo wysoko? Już mam dość walki z tym ręcznym, co roku na przeglądzie diagnosta mruczy o ten ręczny.
Czy one tak poprostu majaczy co? Gdzieś czytałem, że tylne hamulce generalnie są słabe w Accentach aczkolwiek nożny zarówno z przoduu jak i z tyłu jest ok.
Wymieniać linki? Widze że są dwie więc koszta pewnie będą dość spore. Może ktoś z Was miał też takie przygody i je definitywnie rozwiązał?
-
Ja mam tak:
Wszystkie bebechy nowe łącznie z linkami. I ręczny będzie brzytwa ale jak podciągnę mocniej linkę tylko wtedy koło jest lekko blokowane przy całkowicie poluzowanym ręcznym.
Obecnie jak miałbym określić działanie ręcznego od 1-6 to daje 5-.
-
no właśnie też mi zaczęło lekko blokować, moze dlatego ostatnio coś mi za dużo spalił. Jak tak mocno podciagnęli to pewnie blokowało. To jest parodia żeby z wajchą mordować się dwoma rękoma, a auto i tak zjeżdża przy byle jakim pochyleniu.
-
U mnie wajcha chodzi bardzo lekko ale zaciągam prawie do końca.
Trzyma na tyle dobrze że auto nie zjedzie z pochyłości i ciężko ruszyć na ręcznym ale kół przy jeździe nie zablokuje ;-)
-
bo mało któremu mechanikowi chce się bawic w regulacje. Najpierw koniecznie należy poluzować linke - ustawić szczeki, a reczny na samym końcu regulujesz.
Dodatkowo jeśli nie miałeś wymienianych linek to sugeruje je wymienić - koszt nieduzy, ja w tamtym roku placilem po 45zl za sztuke, do modelu po lifcie.
-
Doman jeśli chodzi o koła to było wszystko regulowane, miałem kiedyś mechanika, który mi się bawił tymi hamulcami ale nie regulował nic w kabinie tylko wszystko przy kołach. Obecnie mechanicy stwierdzili, że przy kołach jest wsyzstko ok i podkręcili tylko linke we wnętrzu. Teraz jak ja zacząłem grzebać to jak bardzo mocno podkręciłem linke to pedał hamulca był twardy, jak znowu mocno poluźniłem to był bardzo miękki, bardzo dziwnie się hamowało. Teraz ustawiłem optymalnie tzn. hamulec nożny działa tak jak powinien, ręczny jest ale nie zbyt mocny. Kolejna kwestia jest taka, ze jak podkręciłem mocno to bębny się blokowały tak jakby ręczny był lekko zaciągnięty dlatego musiałem poluźnić. Znowu jak szczęki się poluźni to może hamulec roboczy być słaby. Ech trzeba było może kupić bębny oryginalne, a nie jakieś zamienniki.
-
Witam
Zakładałem dzisiaj nowe regulatory i niestety myślałem, że na lewą i prawą stronę są takie same. Wyrzucając opakowania rzuciły mi się w oczy napisy lewy, na drugim prawy.
W lewym kole z tyłu niestety po tej operacji coś terkocze przy hamowaniu, jakby przyłożyć coś do szprych w rowerze, czy to wina, zamienionych regulatorów?
W lewym kole wykręciłem z 5 obrotów, po kliku hamowaniach regulator się sam wkręcił do końca, a ręczny jak był słaby to teraz w ogólne nie ma.
Jak rozpoznać czy to lewy, czy prawy regulator?
-
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3782&highlight=b%EAben
-
Dzięki, temat ogarnięty, faktycznie było zmieniane miejscami, wszystko działa jak należy.
Szukałem po słowach kluczowych"regulator szczęki", wyskoczyło 141 wyników i większość niezwiązanych, chyba muszę bardziej przykładać się do wyszukiwania.
-
Kupiłem nowe bębny, z prawej strony wszedł ładnie i było dużo luzu,
z prawej też jest luz obraca się bez przeszkód, ale jak dokręcę śrubkę na bębnie, to nie mogę go przekręcić.
Linki odpuszczone na maksa, regulator też skręcony maksymalnie, wiecie co to może być?
Sprawdzałem 10 razy i nie widzę dlaczego tak się dzieje :)
-
A nie za długa ta śruba?
-
Jest oryginalna, jak ją nie wkręcę i przykręcę koło jest to samo, blokuje i już spróbuję zamienić lewy <-> prawy bęben.
-
Sprawdź czy szczęki są prawidłowo zamontowane. Czy nie odstają bardziej od tarczy niż z drugiej strony. Z Twojego opisu teraz wynika, że bęben dociska je z boku.
-
Przejechałem 10km i jest ok.
Namęczyłem się z wyjęciem linki musiałem wybić tulejkę w którą wchodzi linka, odciąć ja i rozwiercając usunąć stary metalowy pancerz, oczywiście śruba mocująca linkę do wahacza się urwała...
Dlaczego w Accencie LC musi być tak ciężko z tymi śrubami...