HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: czoper w 23 Maj 2013, 10:05:45
-
Witam
Mam dwa i20 1.2. Kupione ponad rok temu. Przebiegi po 15000 km. W obu, po samoczynnym wyłączeniu wspomagania (około 30 km/h) kierownica nie wraca do położenia środkowego.
Wrażenie jest takie, jakby były za duże opory w układzie kierowniczym. ASO twierdzi, że wszystkie tak mają :-( Czy TTTM i trzeba się z tym pogodzić? Jazda jest bardzo mało przyjemna i czasami niebezpieczna. Dodam, że jeździłem autem po lifcie i układ działa dobrze.
Jak jest w Waszych samochodach?
Pozdrawiam
czoper
[ Dodano: 2013-05-28, 14:18 ]
Hej
Bardzo proszę o odpowiedź, czy w Waszych autach nie ma problemu z układem kierowniczym?
Test na poprawne działanie jest bardzo prosty. Wystarczy na ułamek sekundy puścić kierownicę na łuku.
Jeśli samochód jedzie powyżej 30 km/h to w moim przypadku kierownica nie wraca! Powtórzę, że jeździłem poliftowym i20 i w nim kierownica wraca!
Jak jest u Was?
Pozdrawiam
czoper
-
Witam.
Dziś sprawdzałem w moim samochodzie. Kierownica wraca. Sprawdzane przy prędkości około 80 km/h.
Pozdrawiam.
-
Ja mam większy problem, bo mi nie chce skręcać.. Tzn. aby wykonać minimalny skręt, muszę skręcić kierownicę o bardzo duży kąt. Ponadto przy prędkości od 50 mogę machać kierownicą po około4 centymetry w prawo i lewo bez reakcji. Byłem na geometrii, w ASO podłączyli do laptopa i jest ok. Możecie pomóc?
-
Od nowości tak masz?
Jeśli prawdą jest to co piszesz (nie mam oczywiście powodu by nie wierzyć) to masz "ciut zbyt duży" luz na przekładni kierowniczej. Jeśli byłeś z tym problemem w ASO i stwierdzili, że wszystko jest w najlepszym porządku więc "czego Pan chce?" to od razu pisz do TVN "Turbo Kamera".
-
Witam,
nie wiem czy to dobry temat, ale mam podobny problem.
Tydzień temu kupiłem i20 2012r. Przy jeździe jak puszczę kierownicę to mi lekko ściąga w stronę osi jezdni ( w lewą stronę). To normalne? Czy może coś ze zbieżnością?
-
Nie mam co prawda i20-tki ale na pewno NIE JEST to normalne... sprawdzałeś na idealnie równym asfalcie (droga ekspresowa, autostrada)?
-
tak, sprawdzalem. co może być przyczyną? rozumiem, że samochód ma jechać prosto i nie ma go znosić w żadną stronę w ogóle?
-
Pojechał bym na sprawdzenie geometrii zawieszenia, to nie kosztuje wiele. U mnie ok. 100- 120 zł. Być może to kwestia regulacji.
-
rozumiem, ze gwarancja sprawdzenia takich rzeczy nie pokrywa?
-
Fakt, masz auto na gwarancji (przeoczyłem). W takim układzie zgłosił bym problem w ASO. Zobaczymy co powiedzą. Powinni sprawdzić geometrię.
-
dzięki.