HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: wloczykij78 w 16 Maj 2013, 14:13:22
-
Witam, moją landrynkę, która sprawuje się wzorowo, dopadła dzisiaj niemoc. W czasie jazdy zgasł silnik i... już nie wstał. Po półgodzinnym szukaniu zauważyłem, że jeden z bezpieczników pod maską - taki kwadratowy, 20A, jest przepalony. Obok był taki sam, cały - podmieniłem - i samochód zapalił. Bez problemu dotoczyłem się do najbliższego warsztatu, celem zdiagnozowania silnika - czysto.
Pytanie jest następujące: co to jest za typ bezpiecznika (wg schematu, bezpiecznik od układu sterowania wtrysku paliwa), cobym sobie na zapas kupił (zwykłe wożę, ale toto jakieś dziwne), i co ewentualnie mogło spowodować jego przepalenie? Dodam, że jakoś w marcu, przy minusie, też raz tak miał że nie chciał zapalić, ale po minucie mu przeszło, może był już nadpalony ?
-
(http://images38.fotosik.pl/2049/e4ab8b4569e2797bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e4ab8b4569e2797b)(http://images36.fotosik.pl/481/fca4686d3fddcbcam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fca4686d3fddcbca)
(http://images45.fotosik.pl/1823/d0dc5c84715c1c11m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d0dc5c84715c1c11)
(http://images49.fotosik.pl/1902/8d01d41ff11c3d00m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8d01d41ff11c3d00)
Obok był taki sam, cały - podmieniłem - i samochód zapalił.
To teraz nie działa wentylator od klimatyzacji.
Na allegro za 50 pln kup całą używaną skrzynkę i będziesz miał na zapas.
(http://images48.fotosik.pl/698/277382decc2e8a39m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=277382decc2e8a39)
-
To nie jest taki "zwykły" bezpiecznik - 20A to już nie żaróweczka. Żeby to się zjarało potrzeba zwykle - zwarcia.
-
To nie jest taki "zwykły" bezpiecznik - 20A to już nie żaróweczka. Żeby to się zjarało potrzeba zwykle - zwarcia.
tyle to ja wiem - zastanawiam się tylko, czy taki bezpiecznik może np ulec zniszczeniu dajmy na to ze starości. Mam np w skrzynce 30A, który wygląda nieciekawie, ale działa, tzn widać że jest z lekka "przypalony", a samo przepalenie tamtego bezpiecznika nie nastąpiło nagle - w marcu miałem pojedynczy problem z odpaleniem silnika, ale zaskoczył i do dzisiaj nie było żadnych problemów (objawy były identyczne). Po włożeniu drugiego bezpiecznika, silnik normalnie zaskoczył, a bezpiecznik po kilkunastu próbach kręcenia i przejechaniu powiedzmy 5 km, nie nosi żadnych oznak uwędzenia. Szukanie zwarcia w aparacie zapłonowym? Szukanie igły w stogu siana, IMHO i szczerze wątpię, czy ktoś z mojej szanownej dziury zabrałby się za to na poważnie.
[ Dodano: 2013-05-18, 11:27 ]
Wymiana bezpiecznika na nowy nic nie dała - spalił mi następny, więc jednak jakieś zwarcie. W obu przypadkach - ruszanie z miejsca po zatrzymaniu (i po dziurach). Bezpiecznik od zespołu sterowania układem wtrysku paliwa. w którym to miejscu siedzi? Bo nie wiem gdzie mam zacząć tego szukać, czego w ogóle szukać :-( Zanim się do warsztatu jakiegoś porządnego doturlam, to mi spali następne trzy bezpieczniki albo zdechnie całkiem.
[ Dodano: 2013-06-27, 20:18 ]
Po miesiącu jeżdżenia od warsztatu do warsztatu winny został znaleziony. Konkretnie - uwalony przekaźnik MFI. Połatali mi przy okazji wiązki, bo przy bliższych oględzinach i pomiarach miernikiem jakieś przetarcia jednak się znalazły. Ech, pracę niektórych mechaników powinno się dokumentować, żeby ostrzec innych...
-
Witaj Kosmos, gdzie znajdują się przekaźniki ze zdjęcia 8d01d41ff11c3d00. Mam Lantre J2 (1,5 benz. 2000r) i chcę zlokalizować przekaźnik pompy paliwa oraz jego bezpiecznik.
Pozdr.
-
II
-
Wychodzi na to, że to jest przy samym komputerze silnika (nad) i za wtyczkami łączeniowymi wszystkich wązek przewodów - strasznie trudny dostęp. A czy występuje osobny bezpiecznik dla samej pompy paliwowej?
-
Pompa paliwa nie ma osobnego bezpiecznika. Jest wspólnie zabezpieczona bezpiecznikiem Blue 20A.
.
.
-
Aby przerwać zasilanie pompki paliwa, to jedyne miejsce to przewód od przekaźnika pompki do samej pompki?
nie ma możliwości przerwania przewodu zasilającego sam przekaźnik pompy paliwowej, który przerwie przewód do pompki?
no i oczywiście wyjęcie samego przekaźnika rozłącza pompkę.
-
Wersja z osobnym przekaźnikiem pompy paliwa wygląda tak
.
.
-
W którym miejscu sugerowałbyś przerwę, aby wyłączyć zasilanie: bezpośrednio przewód do pompki (między przekaźnikiem, a pompką) czy przewód przekaźnik pompki bezpiecznik Blue 20A, aby przy jeździe na LPG pompka nie pracowała?
W komorze silnika jest sterowanie od instalacji gazowej.
Mam instalację gazową II generacji z instalacją Lovato Autogas na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.
Pracująca pompka uszkadza mi regulator ciśnienia paliwa na wtryskach podczas jazdy na LPG i zalewa kolektor dolotowy benzyną.