HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: skyline w 15 Maj 2013, 22:16:54
		
			
			- 
				Witam, dziś wymieniałem przegub koła napędowego bo strasznie chrupał i zgrzytał i przy wyciąganiu starego niechcący wyciągnięta została cała półośka  :mrgreen: i wylał się jakiś olej. Moje pytanie brzmi co to za olej? od skrzyni biegów? Ilość jaka się wylała to około 200 ml ( jakieś może pół szklanki). Dolewać oleju czy zostawić tak jak jest  :roll: ? Ewentualnie jaki olej do skrzyni biegów (jeśli to on się wylał)
			
 
			
			- 
				Opróżnij do końca stary olej i wlej 75W90 (koniecznie GL-4 lub GL-4/GL-5, a nie samo GL-5)  2,2 litra.
			
 
			
			- 
				A czy są jakieś określone rozmiary przegubu zewnętrznego? Bo coś mi jeden pyka i pasuję wymienić no a na drugim osłona strzeliła to też wymiary się przydadzą :idea:
			
 
			
			- 
				Są. Głównie chodzi o ilość zębów na wieloklinie. Niewiem jak z Accentem ale może być tak, że ten sam typ, model i rocznik auta może mieć kilka rodzajów przegubów. Trzeba wiedzieć ile ma zębów i średnica wieloklinu.
Olej ze skrzyni - warto uważać - zobacz w instrukcji - jeśli producent zaleca tylko GL4 to tylko GL4, GL5 lubi mieć i ma często dużo dodatków powodujących korozję elementów wykonanych z metali kolorowych w skrzynii, np. składowe synchronizatorów.
Radzę unikać różnież mieszanek GL4/GL5.
			 
			
			- 
				Przegub zewnętrzny lewy=prawy oznaczenie chyba wewnętrzne IC G15001 (49507-22*00) np. http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochodowe/mitsubishi/49/colt-iii-c5_a/2047/11869/przegub-nap%EAdowy/8/NKN/3679444.html Pascal,NKN.
(http://images50.fotosik.pl/1962/68cb37b60548361cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=68cb37b60548361c)
A= 22 zęby
B= 50 mm
C= 25 zęby
			 
			
			- 
				To jest dokładnie ten przegub co podał kosmos. Osłona powinna mieć wymiary: h=76mm, średnica u góry= 22mm, u dołu 74mm.
			
 
			
			- 
				Wymiary przegubów dla pozostałych modeli marki Hyundai ze "starej" linii.
(http://images37.fotosik.pl/2071/39bec98b9183ce28m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=39bec98b9183ce28)
(http://images45.fotosik.pl/1841/0c750c7bfd52fdbam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0c750c7bfd52fdba)(http://images36.fotosik.pl/487/6336398e9cb92160m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6336398e9cb92160)(http://images45.fotosik.pl/1829/4dbe425c00c0e70bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4dbe425c00c0e70b)
(http://images50.fotosik.pl/1962/c667b92a1d36e0a6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c667b92a1d36e0a6)
			 
			
			- 
				No to mi się rozjaśniło. ;-)  super info
			
 
			
			- 
				ja zaszedłem do pierwszego motoryzacyjnego, zamówiłem i na następny dzień odebrałem przegub. Założyłem i działa, widać miałem szczęście  :mrgreen: , ale znajomy mówił, że takie części dosyć ciężko się dobiera do aut japońskich i koreańskich
			
 
			
			- 
				jakiej marki polecacie przeguby ? 
w IC mają Pascala (szajs) za 80 zeta SKF'a za 340 SPidana za 400 LPR za 150 a Herth+buss jakoparts za 460 zł 
problem polega na dwóch rzeczach : 
Cenie 
i tym ,że nie mam ABS a te wszystkie po za Pascalem są dedykowane do aut z ABS 
teraz moje pytanie czy LPR będzie dobry ?  oraz czy może podejdzie przegub z innego auta np Colta lub Lancera ?
			 
			
			- 
				Podaj numer vin.
Różnica pod względem ABS to koronka którą jak jest niepotrzebna się ściąga.
Przegub pasuje też od Colt i Lancer ogólny symbol to G15001.
Cytując Bartka  (zna się człowiek jak mało kto) z forum MM http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24367&highlight=nkn dodam jeszcze markę NKN.
Tylko nie wiadomo jak jest z dostępnością cena jest podana więc powinno być ok.
http://www.samli.pl/katalog/a_183_1298_4557/16/HYUNDAI_S_COUPE_(SLC)%201.5_i_Turbo_(1991.04_-%201996.05%20116_KM)/Uk%C5%82ad_nap%C4%99dowy_skrzynie_wa%C5%82y/Przeniesienie_nap%C4%99du_(Wa%C5%82_nap%C4%99dowy_Przegub_Po%C5%82o%C5%9B).html
			 
			
			- 
				KMHVA21LPXU438785
			
 
			
			- 
				Miałem wrażenie że już podawałeś vin i teraz sobie przypomniałem że na PW  :-D
Zobacz ten NKN.
			 
			
			- 
				szkoda ,że w IC nie ma ich .. bo miałbym gdzieś około 20 % taniej . a tak wydawać 160 trochę ciężko 
miałem uszkodzoną osłonę przegubu (nie uwaga przy montażu kolumny ) samej osłony nie da się wymienić bo przegubu nie da się zbić bez zniszczenia go 
Imadło i młot 3kg nie dał rady 
osłonę skleiłem takim specyfikiem od wujka mechanika także narazie się trzyma jak zacznie się odzywać to wtedy będzie trzeba wyczarować kasę na przegub cały .
			 
			
			- 
				Przegub. Zwłaszcza, gdy masz wyjętą półoś można spokojnie zdjąć. Wyciągając z wnętrza przegubu zabezpieczenie.
Ważne jest w co uderzasz. Uderzasz o obudowę a nie o koszyk,kulki lub cokolwiek innego....
			 
			
			- 
				Chodzi o ten metalowy oring ?
w wielu autach przy wymianie przegubów wystarczy zbić go z tego oringu . a tu młot 3 kg nie daje rady stukanie przy samej pół osi mniejszym młotkiem nic nie daje
			 
			
			- 
				Kolego złoty szpadel za odkop roku :d
			
 
			
			- 
				Raczej jest to podpięcie się do tematu a nie odkop - nie sugeruj się datą na pierwszym poście od góry  :-P
			
 
			
			- 
				to jak LPR dobry czy padło ?
			
 
			
			- 
				LPR gówno. Spidan i Lobro zapewniają spokój na lata, ewentualnie regenerowany Lauber.
Pascal niby dobry z tanich, ale musisz mieć komplet osłon z innej firmy i wymienić, bo te pascalowskie są prawie plastikowe i pękają po tygodniu co w następstwie doprowadza do zniszczenia przegubu. Sprawdzone w Transporterze T5 :(.
			 
			
			- 
				widzisz a ja się spotkałem z opinią ,że Pascal to wydatek na miesiąc 
LPR podobno własna produkcja włoska 
ja wiem ,że spidan jest dobry no ale nie 400 zł za przegub 
renault clio III przegub z półosią nowy SPIDANa kosztuje 785zł
po za tym w IC mają tylko LPR i pascal i to sprzedawane jako te do colta 
Spidan niedostępny
NKN niedostępny
W IC nie ma żadnego przegubu poza pascalem 
podobno przestali już produkować przeguby dedykowane do tego auta ...
			 
			
			- 
				Słuchaj ludzi z IC to daleko zajedziesz. Według nich, wszystko co u nich zostało wyprzedane ewentualnie nigdy nie trafiło do ich magazynów, nie występowało i nie występuje w naturze. Przegubów do Clio I też podobno nikt nie produkuje a jak na złość SKF to robi i paru innych producentów też ;-).
			
 
			
			- 
				
Słuchaj ludzi z IC to daleko zajedziesz. Według nich, wszystko co u nich zostało wyprzedane ewentualnie nigdy nie trafiło do ich magazynów, nie występowało i nie występuje w naturze. Przegubów do Clio I też podobno nikt nie produkuje a jak na złość SKF to robi i paru innych producentów też ;-).
wiesz w moim IC jakoś nie czuje tego wciskania kitu 
szukałem tłoków do VW LT 2.5 i w żadnej hurtowni typu AutoPartner itp nie było a w IC były i do tego jeszcze dali rabat 1000 zł ( zeszli z 700zł za sztukę na 500 zł ) także złego zdania o nich nie mam po za tym ,że są drożsi w niektórych częściach od AutoPartnera
			 
			
			- 
				Znaczy, ja nie daj Boże nie twierdzę, że chłopaki z IC wciskają kit, bo współpraca z moim lokalnym oddziałem układa się na prawdę bardzo fajnie. Często gęsto po prostu im się nie chce grzebać głębiej albo poszerzać wiedzy, bo przecież wszystko mają w katalogach. Tylko, że katalogi też mają błędy i wypaczenia, szczególnie właśnie w przypadku japońskich i koreańskich aut i potrzeba trochę samozaparcia, żeby dojść do tego co pasuje a co nie.
Jak już mówiłem - nie neguję niczyjej pracy; wszędzie trafiają się ludzie z pasją i Ci kompletnie przeciwni, którzy przychodzą odbębnić swoje 8h.
Edit: Zapomniałem dopisać, że po ostatnich zmianach w Motointegratorze i tak jest lepiej, ale 2-3 lata wstecz była istna katorga. Części zamiennie występujące w Mitsubishi i Hyundaiu nie były oznaczone jako takie, czasami przepłacało się za to, że coś pasowało do Hyundaia a do Mitsu już nie. Według katalogu oczywiście, bo tak na prawdę pasowało i tu i tu ;-).