HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: skyline w 15 Maj 2013, 22:16:54
-
Witam, dziś wymieniałem przegub koła napędowego bo strasznie chrupał i zgrzytał i przy wyciąganiu starego niechcący wyciągnięta została cała półośka :mrgreen: i wylał się jakiś olej. Moje pytanie brzmi co to za olej? od skrzyni biegów? Ilość jaka się wylała to około 200 ml ( jakieś może pół szklanki). Dolewać oleju czy zostawić tak jak jest :roll: ? Ewentualnie jaki olej do skrzyni biegów (jeśli to on się wylał)
-
Opróżnij do końca stary olej i wlej 75W90 (koniecznie GL-4 lub GL-4/GL-5, a nie samo GL-5) 2,2 litra.
-
A czy są jakieś określone rozmiary przegubu zewnętrznego? Bo coś mi jeden pyka i pasuję wymienić no a na drugim osłona strzeliła to też wymiary się przydadzą :idea:
-
Są. Głównie chodzi o ilość zębów na wieloklinie. Niewiem jak z Accentem ale może być tak, że ten sam typ, model i rocznik auta może mieć kilka rodzajów przegubów. Trzeba wiedzieć ile ma zębów i średnica wieloklinu.
Olej ze skrzyni - warto uważać - zobacz w instrukcji - jeśli producent zaleca tylko GL4 to tylko GL4, GL5 lubi mieć i ma często dużo dodatków powodujących korozję elementów wykonanych z metali kolorowych w skrzynii, np. składowe synchronizatorów.
Radzę unikać różnież mieszanek GL4/GL5.
-
Przegub zewnętrzny lewy=prawy oznaczenie chyba wewnętrzne IC G15001 (49507-22*00) np. http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochodowe/mitsubishi/49/colt-iii-c5_a/2047/11869/przegub-nap%EAdowy/8/NKN/3679444.html Pascal,NKN.
(http://images50.fotosik.pl/1962/68cb37b60548361cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=68cb37b60548361c)
A= 22 zęby
B= 50 mm
C= 25 zęby
-
To jest dokładnie ten przegub co podał kosmos. Osłona powinna mieć wymiary: h=76mm, średnica u góry= 22mm, u dołu 74mm.
-
Wymiary przegubów dla pozostałych modeli marki Hyundai ze "starej" linii.
(http://images37.fotosik.pl/2071/39bec98b9183ce28m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=39bec98b9183ce28)
(http://images45.fotosik.pl/1841/0c750c7bfd52fdbam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0c750c7bfd52fdba)(http://images36.fotosik.pl/487/6336398e9cb92160m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6336398e9cb92160)(http://images45.fotosik.pl/1829/4dbe425c00c0e70bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4dbe425c00c0e70b)
(http://images50.fotosik.pl/1962/c667b92a1d36e0a6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c667b92a1d36e0a6)
-
No to mi się rozjaśniło. ;-) super info
-
ja zaszedłem do pierwszego motoryzacyjnego, zamówiłem i na następny dzień odebrałem przegub. Założyłem i działa, widać miałem szczęście :mrgreen: , ale znajomy mówił, że takie części dosyć ciężko się dobiera do aut japońskich i koreańskich
-
jakiej marki polecacie przeguby ?
w IC mają Pascala (szajs) za 80 zeta SKF'a za 340 SPidana za 400 LPR za 150 a Herth+buss jakoparts za 460 zł
problem polega na dwóch rzeczach :
Cenie
i tym ,że nie mam ABS a te wszystkie po za Pascalem są dedykowane do aut z ABS
teraz moje pytanie czy LPR będzie dobry ? oraz czy może podejdzie przegub z innego auta np Colta lub Lancera ?
-
Podaj numer vin.
Różnica pod względem ABS to koronka którą jak jest niepotrzebna się ściąga.
Przegub pasuje też od Colt i Lancer ogólny symbol to G15001.
Cytując Bartka (zna się człowiek jak mało kto) z forum MM http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24367&highlight=nkn dodam jeszcze markę NKN.
Tylko nie wiadomo jak jest z dostępnością cena jest podana więc powinno być ok.
http://www.samli.pl/katalog/a_183_1298_4557/16/HYUNDAI_S_COUPE_(SLC)%201.5_i_Turbo_(1991.04_-%201996.05%20116_KM)/Uk%C5%82ad_nap%C4%99dowy_skrzynie_wa%C5%82y/Przeniesienie_nap%C4%99du_(Wa%C5%82_nap%C4%99dowy_Przegub_Po%C5%82o%C5%9B).html
-
KMHVA21LPXU438785
-
Miałem wrażenie że już podawałeś vin i teraz sobie przypomniałem że na PW :-D
Zobacz ten NKN.
-
szkoda ,że w IC nie ma ich .. bo miałbym gdzieś około 20 % taniej . a tak wydawać 160 trochę ciężko
miałem uszkodzoną osłonę przegubu (nie uwaga przy montażu kolumny ) samej osłony nie da się wymienić bo przegubu nie da się zbić bez zniszczenia go
Imadło i młot 3kg nie dał rady
osłonę skleiłem takim specyfikiem od wujka mechanika także narazie się trzyma jak zacznie się odzywać to wtedy będzie trzeba wyczarować kasę na przegub cały .
-
Przegub. Zwłaszcza, gdy masz wyjętą półoś można spokojnie zdjąć. Wyciągając z wnętrza przegubu zabezpieczenie.
Ważne jest w co uderzasz. Uderzasz o obudowę a nie o koszyk,kulki lub cokolwiek innego....
-
Chodzi o ten metalowy oring ?
w wielu autach przy wymianie przegubów wystarczy zbić go z tego oringu . a tu młot 3 kg nie daje rady stukanie przy samej pół osi mniejszym młotkiem nic nie daje
-
Kolego złoty szpadel za odkop roku :d
-
Raczej jest to podpięcie się do tematu a nie odkop - nie sugeruj się datą na pierwszym poście od góry :-P
-
to jak LPR dobry czy padło ?
-
LPR gówno. Spidan i Lobro zapewniają spokój na lata, ewentualnie regenerowany Lauber.
Pascal niby dobry z tanich, ale musisz mieć komplet osłon z innej firmy i wymienić, bo te pascalowskie są prawie plastikowe i pękają po tygodniu co w następstwie doprowadza do zniszczenia przegubu. Sprawdzone w Transporterze T5 :(.
-
widzisz a ja się spotkałem z opinią ,że Pascal to wydatek na miesiąc
LPR podobno własna produkcja włoska
ja wiem ,że spidan jest dobry no ale nie 400 zł za przegub
renault clio III przegub z półosią nowy SPIDANa kosztuje 785zł
po za tym w IC mają tylko LPR i pascal i to sprzedawane jako te do colta
Spidan niedostępny
NKN niedostępny
W IC nie ma żadnego przegubu poza pascalem
podobno przestali już produkować przeguby dedykowane do tego auta ...
-
Słuchaj ludzi z IC to daleko zajedziesz. Według nich, wszystko co u nich zostało wyprzedane ewentualnie nigdy nie trafiło do ich magazynów, nie występowało i nie występuje w naturze. Przegubów do Clio I też podobno nikt nie produkuje a jak na złość SKF to robi i paru innych producentów też ;-).
-
Słuchaj ludzi z IC to daleko zajedziesz. Według nich, wszystko co u nich zostało wyprzedane ewentualnie nigdy nie trafiło do ich magazynów, nie występowało i nie występuje w naturze. Przegubów do Clio I też podobno nikt nie produkuje a jak na złość SKF to robi i paru innych producentów też ;-).
wiesz w moim IC jakoś nie czuje tego wciskania kitu
szukałem tłoków do VW LT 2.5 i w żadnej hurtowni typu AutoPartner itp nie było a w IC były i do tego jeszcze dali rabat 1000 zł ( zeszli z 700zł za sztukę na 500 zł ) także złego zdania o nich nie mam po za tym ,że są drożsi w niektórych częściach od AutoPartnera
-
Znaczy, ja nie daj Boże nie twierdzę, że chłopaki z IC wciskają kit, bo współpraca z moim lokalnym oddziałem układa się na prawdę bardzo fajnie. Często gęsto po prostu im się nie chce grzebać głębiej albo poszerzać wiedzy, bo przecież wszystko mają w katalogach. Tylko, że katalogi też mają błędy i wypaczenia, szczególnie właśnie w przypadku japońskich i koreańskich aut i potrzeba trochę samozaparcia, żeby dojść do tego co pasuje a co nie.
Jak już mówiłem - nie neguję niczyjej pracy; wszędzie trafiają się ludzie z pasją i Ci kompletnie przeciwni, którzy przychodzą odbębnić swoje 8h.
Edit: Zapomniałem dopisać, że po ostatnich zmianach w Motointegratorze i tak jest lepiej, ale 2-3 lata wstecz była istna katorga. Części zamiennie występujące w Mitsubishi i Hyundaiu nie były oznaczone jako takie, czasami przepłacało się za to, że coś pasowało do Hyundaia a do Mitsu już nie. Według katalogu oczywiście, bo tak na prawdę pasowało i tu i tu ;-).