HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: tbiros w 06 Maj 2013, 13:48:45
-
Witam
Prosze o informację jaki olej był oryginalnie lany do silnika 2,0 benzyna 140KM - ile tego oleju wchodzi podczas wymiany.
Proszę o informację czy powodem budowy zbiorniczka wyrówczego zamykanego poprzez zatrzaskowy kapsel są minimalne ubytki płynu chłodniczego poprzez jego odparowanie.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Przeniesione i doklejone przez teklę:
Jeszcze proszę o informację jaki był lany fabryczny olej lub jaki powinien być i ile go wchodzi do silnika
-
Temat zamieściłeś w niewłaściwym miejscu, ale administrator lub moderator z pewnością go przeniesie we właściwe miejsce, czyli Warsztat. ;-)
Płyn chłodniczy pod wpływem temperatury rozszerza się i stąd zbiorniczek wyrównawczy. Jak jest zimny, to powinien osiągac poziom min., a jak ciepły to max. Odparowanie to rzeczywiście minimalne ubytki, ponieważ może on odparowywać tylko przez otwór przelewowy, którym jest usuwany nadmiar płynu.
-
Odnosnie oleju to bedzie troche informacji:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2418&postdays=0&postorder=asc&start=0
A z chlodniczym nie wiem... u mnie zdazaly sie wycieki na wezach.
-
Pojemność układu smarowania silnika 2,0 4 litry.
-
Taki olej bo obecnie mam zalany 5w30 a z innych tematów wynika zalewany był 5w40.
Rozumiem ze odparowywanie płynu chłodniczego w minimalnych ilościach poprzez przewód spustowy odpowiedzialny za usówanie nadmairu płynu to normalne.
-
Rozumiem ze odparowywanie płynu chłodniczego w minimalnych ilościach poprzez przewód spustowy odpowiedzialny za usówanie nadmairu płynu to normalne.
Oczywiście. Jest dziura, to paruje, a że mała, to mało paruje. ;-)
Do naszych warunków klimatycznych lepszy, wg mnie, jest olej 5W40. Ja taki właśnie mam.
-
Czyli rozumiem ze bez prooblemu mogę zmienić olej castrol 5w30 na np elf 5w40?
-
Oczywiście, przy założeniu, że Elf spełnia parametry podane przez producenta samochodu.
-
-
Temat oleju był wielokrotnie poruszany. Poniżej link do jednego z nich:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2418
-
Silniki benzynowe 2,0 jakie mają oznaczenia
-
Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Niemcy
Pod avatarem masz oznaczenie swojego silnika.
-
(http://imageshack.us/a/img203/953/tucson297.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/203/tucson297.jpg/)
ilość oleju w tym silniku wg instrukcji
(http://imageshack.us/a/img195/5556/tucson306.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/tucson306.jpg/)
rodzaj oleju wg instrukcji
-
Skoro bylismy przy temacie uciekania plynu chlodniczego to mam pytanie:
Kiedys dolalem troche plynu po czym dosc szybko uciekl do stanu poprzedniego (w okolice minimum na zimnym silniku). Dalej nie ubywa.... Jeden raz widzialem mokro pod silnikiem, po lewej stronie od zbiorniczka, jakby gdzies pod chlodnica, nie da rady zajrzec. Czy mozliwe ze tam upuszczany jest nadmiar plynu ?
Na temat oleju: slyszalem ze nieorginalne filtry oleju w Hyundaiach moga powodowac glosniejsza prace zimnego silnika. Czy ktos mial podobne doswiadczenia ?
-
Skoro bylismy przy temacie uciekania plynu chlodniczego to mam pytanie:
Na temat oleju: slyszalem ze nieorginalne filtry oleju w Hyundaiach moga powodowac glosniejsza prace zimnego silnika. Czy ktos mial podobne doswiadczenia ?
dwa razy kupowałem oryginał, teraz kupuję tylko filtry Knecht, zero problemów i nie odczuwam głośniejszej pracy silnika
-
Ja też miałem dwa razy założony filtr oleju nieorginalny i nie było problemu.
-
Nigdy nie stosowalem filtrow poza kabinowym innych niz oryginalne. Z prostej przyczyny - nie znalazlem nigdzie taniej niz w ASO.
Filtr raczej nie moze wplynac na halas silnika.
Olej zawsze leje Shell Ultra 5w40. Tez z prostej przyczyny - to najtanszy dostepny mi markowy olej syntetyczny. Parametrami przewyzsza znacznie to co lac trzeba, parametry spelni kazdy prawie polsyntetyk.
Po 15kkm olej nawet czarny sie nie staje. W skodzie olej robil sie czarny momentalnie (drogie 0w40 i 0w40).
-
Witam po raz pierwszy kolegów. Widząc porady forumowiczów sam chętnie podzielę się moimi spostrzeżeniami. Otóż w kwestii doboru oleju, kiedy przywiozłem autoz Niemiec zalany był olejem 5w30 i niestety okazało się, że trochę ko ubywa. w instrukcji zapisane jest że do litra na 1000 km to dopuszczalne. Udałem sie więc do serwisu hyundaia w Gdańsku, gdzie pracownik podopiwedział, żeby zmienić olej na trochę gęstszy, jemu to pomogło. więc przy wymianie zalałem catrolem 5W40. Po 2000 km żadnych ubytków, ogólnie z oleju jestem zadowolony. Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy to zdecydowałem się na koncentrat koloru niebieskiego zaproponowanego mi w sklepie motoryzacyjnym, Polskiej produkcji. Kazałem mechanikowi nie rozcieńczac go mocno żeby miał lepsze parametry, przy wymianie pompy wody weszło około 4 litrów, nigdy cały płyn z układu nie zleci, tak powiedział mechanik. Pozdrawiam
-
budowy zbiorniczka wyrównawczego zamykanego poprzez zatrzaskowy kapsel
Być może ktoś ktoś jeszcze jeździ Tusonem JM i się podzieli swoją wiedzą w temacie tego kapsla. Czy zamknięcie zbiorniczka wyrównawczego tym kapslem powinno być szczelne (żeby trzymało ciśnienie), bo jakoś na takie nie wygląda. Jaką macie uszczelkę pod tym kapslem, bo u mnie jest jakieś takie dziwne coś, raczej uszczelkopodobne (trudno to włożyć do tego kapsla). Pytam, ponieważ dosyć szybko w moim Tusonie rośnie temperatura płynu chłodniczego (nie tylko w mieście, ale też podczas szybkiej jazdy, np. na autostradzie kiedy potrafi się włączyć wentylator, co oznacza, że temperatura osiągnęła 93 stopnie). Chyba coś jest nie tak z układem chłodzenia, mimo że wymieniłem już chłodnicę, nagrzewnicę, pompę, termostat, płyn chłodniczy, miałem robiony remont silnika (zaczął brać więcej oleju niż zwykle po 150 tys. na gazie).