HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Accent LS w 24 Kwiecień 2013, 15:34:22
-
Co uważacie na ten temat? Ma może ktoś założony? Jak tak to wrzućcie jakieś zdjęcia jak to zrobiliście. Z góry dzięki
-
Uważam to za identyczną bzdurę, co strumienica i 'turbo' wiatraczki od peceta w dolocie.
Bez porządnej matematyki - obliczeń fali w wydechu, stosuków AFR, etc - jest to wieśtjuning.
Sorry...
-
A jak twoim zdaniem podnieść moc silnika i uzyskać fajne brzmienie? Chodzi mi tu o fajny basowy dźwięk, nie o buczenie które powoduje przewiercenie tłumika.
-
heh, chyba musisz kupic inne auto bardziej podatne na takie zmiany np cos w stylu hondy, hyundaia jest ciezko stuningowac :mrgreen: chyba, ze mieszkasz w korei i masz dostep do czesci.
-
nie chce budzic kontrowersji bo to kwestia gustu, ale hyundai starszy niz 5 lat z buczacym tlumikiem niezaleznie od poziomu basu bedzie budzil naturalne skojarzenie z uszkodzeniem tlumika, a nie z tuningiem.
ale to moja skromna opinia;) skyline ma racje, bez importu z korei raczej sie nie obejdzie
-
A jak twoim zdaniem podnieść moc silnika i uzyskać fajne brzmienie?
Fajne brzmienie to kwestia gustu, ale moc silnika można już zmierzyć i nieco poprawić, modyfikując np układ zasilania, smarowania. Rozwiercając cylindry do największego nadmiaru, używanie kutych tłoków etc. Ogólne parametry auta poprawia np zmiana cisnienia w oponach, wywalenie zbędnych gratów z bagażnika, obniżenie masy auta, etc.
Powiedz mi: po co głupia fabryka - zamiast wstawić stożek - bawi się w jakieś puszki rezonatorów (ja mam trzy)na metrowej (i zakręconej) rurze dolotu?
-
Kolego ja miałem u siebie w X3 zamontowany stożek i poza delikatnym brzmieniem spod maski nie było nic... Niestety jak piszą koledzy wyżej nasze auta nie nadają się do tuningu mechanicznego, no chyba że masz duuużo kasiory i możliwość dostania części z Korei.
-
no to kiepsko widzę. A takie rzeczy jak np. wycięcie katalizatora? Bo kute cylindry to już jest koszt ponad 1000zł, to się nie opłaca moim zdaniem do takiego auta. Jeszcze mojego co nawet wspomagania nie ma i mechanizmów szyb ;/
-
no to kiepsko widzę. A takie rzeczy jak np. wycięcie katalizatora?
NOx - chcesz mieć zdrowe dzieci? Zużyty olej wylewasz do kanalizacji?
Pomijając wątek eko - wzrośnie Ci spalanie, możesz mieć problemy z przeglądem i wcale nie koniecznie będzie sz miał więcej mocy.
kute cylindry to już jest koszt ponad 1000zł
Kute tłoki montuje się w autach, które mają zasuwać na bardzo wysokich obrotach i często ze wspomaganiem N2O. Mają one o wiele większą rozszerzalność termiczną, mniejszą masę i są w ogóle super - ale nie nadają sie do codziennego użytku, choćby ze względu na duże problemy z wolnymi obrotami (luzy).
Jezeli już musisz coś zrobić, to na początek proponuję wyszlifować dolot (jesli masz aluminiowy kolektor) i wydech. Pozbadz się wszystkich zadziorów i nadlewów, których pełno pozostaje w procesie seryjnej produkcji. Dopracuj połaczenia kolektory-uszczelki-głowica, porządnie doszlifuj zawory na gniazdach zaworowych, etc.
Ewentualnie skonsultuj się z porządnym tunerem, ale skoro 1000zł 'się nie opłaca do takiego auta', to raczej marnie widzę jakikolwiek tuning.
-
Kolektor dolotowy mam plastikowy ;/ a jak się montuje coś takiego: http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy-hyundai-accent-atos-getz-i3178958184.html Do czego służy wgl taki zestaw?
[ Dodano: 2013-04-29, 23:53 ]
Jeszcze mam takie pytanie bo na zimnym silniku przerywa i niechce jechac :/ gdy puszcze gaz i nacisne zpowrotem to jest juz ok ale zaraz i tak jest to samo i tak az do rozgrzania. Zdazylo sie nawet pare razy ze na cieplym go przycielo. Co to moze byc? Filtr paliwa? Czy raczej przewody WN lub swiece? Jak myslicie?
-
Kolektor dolotowy mam plastikowy ;/ a jak się montuje coś takiego: http://allegro.pl/dolot-u...3178958184.html Do czego służy wgl taki zestaw?
Tuning wizualny - wątpliwy zresztą (w kategoriach estetyki). Te czarne manszety przypominają mi łączniki w klopie - nijak pasują do tej nierdzewki.
-
Accent LS, podmień/sprawdź czujnik temperatury silnika dający sygnał do ECU. Znajduje sie on w bloku silnika.
Świece i przewody również warto sprawdzić
-
Czyli filtr paliwo to raczej nie będzie?
-
A co ma filtr do ciepłego silnika? Raczej nie. Słuchaj, najprostsza metoda to sprawdzenie świec i przewodów WN. Wykręć świece i zobacz jak wygladają, jaki maja kolor itd. Sprawdź w jakim stanie są przewody, w nocy odpal auto, otwórz maske i zobacz czy przewody świecą (iskra będzie przeskakiwać).
-
No w sumie to racja, sprawdzę i dam znać :)
[ Dodano: 2013-05-04, 22:11 ]
Przewody WN do wymiany
-
albo mozesz nalac wody do buteleczki z rozpylaczem (np po plynie do szyb). odpal silnik i rozpyl wode na kable zaplonowe i zobacz czy auto zgasnie czy bedzie chodzic normalnie
-
Jeszcze mam takie pytanie bo na zimnym silniku przerywa i niechce jechac :/ gdy puszcze gaz i nacisne zpowrotem to jest juz ok ale zaraz i tak jest to samo i tak az do rozgrzania. Zdazylo sie nawet pare razy ze na cieplym go przycielo. Co to moze byc? Filtr paliwa? Czy raczej przewody WN lub swiece? Jak myslicie?
Mój accent ma bardzo podobne objawy, wymiana wszystkich filtrów(łączenie ze wstępnym w pompie paliwa) nie pomogła. Wymieniłem też wn i świece i nadal to samo. Zaczynam myśleć nad pomiarem kompresji albo ogólnym kompem w aso...
-
a wracając do tematu ja u siebie, mam zrobiony kompletny dolot, przepustnica od tiburona 2.0 16v, jak i również przeplywomierz od tiburona zakończony filtrem stozkowym simoty, jedynie musiałem sobie w pracy dotoczyc flansze pod przepustnice bo jest większa, potem pod kompa przestroic to wszystko
[ Dodano: 2013-09-26, 21:15 ]
przyrost mocy i momentu, odczuwalny
[ Dodano: 2013-09-26, 21:25 ]
HANTS, niezle się usmialem przy twojej wypowiedzi na temat kutych tlokow, dzięki za poprawe humoru na resztę dnia
-
http://rodrigog.com/hyundaiaccent/