HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: crashzero w 24 Kwiecień 2013, 12:56:26
-
Witajcie,
od soboty jestem szczęśliwym posiadaczem Getza z rocznika 2004, 1.5 CTDi ;)
tam oglądałem sobie wszystko i bagażnik i to co ma pod maską i nie mogę znaleźć ani klucza do kół ani lewarka, czyżby poprzedni właściciel go zabrał?
:-/
czy źle szukam?
-
Klucz do kół i lewarek są pod podłogą bagaznika, na kole zapasowym.
-
Jak obfotografujesz autko, to koniecznie się nim pochwal. O, tutaj: http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 :D
-
Jak obfotografujesz autko, to koniecznie się nim pochwal. O, tutaj: http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=54 :D
Koniecznie, tym bardziej, że jest taki sam, jak mój i do tego srebrny, czyli najładniejszy. :-D
Mój i tak ładniejszy :P - Gal.
-
Jeśli kupowałeś od handlarza/komisu to prawdopodobnie możesz zapomnieć o takich elementach wyposażenia.
Nie chcę tutaj psioczyć na wszystkich handlarzy, ale często jest tak, że wyjmują z auta gaśnicę, apteczkę, klucze, jakieś zapasowe paski klinowe, gumowe dywaniki na zimę, itp. Znam gościa (mechanik + autokosmetyka), który nawet paliwo ściąga z samochodów, które handlarz daje mu do wyprania lub naprawy.
-
Sprzedawca z komisu, w którym ja kupowałam, odkręcił maszt anteny, a klucz i lewarek zostawił. xD
-
To nawet nie musi być handlarz. Kupowałem od osoby prywatnej i dostałem puste pudełko po apteczce.
-
(http://images47.fotosik.pl/1800/029291695f6262aam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=029291695f6262aa)
Hants prośba do Ciebie czy możesz przetłumaczyć.
-
To ja jednak dobrze trafiłem. Było wszystko, co powinno być: lewarek, klucz, apteczka, gaśnica, trójkąt, radio, antena, dobry akumulator,dwa kluczyki. Nie będę podawał nazwy komisu, bo może tylko ja miałem farta. :-D
-
Zapomniałem zetrzeć starą naklejkę rejestracyjną i przykleić nową :D
zatem za kilka godzin sprawdzę gdzie się podział ten klucz i lewarek
auto obfotografuję i wrzucę jeszcze dziś ;)
auto kupiłem w Pleszewie (ok 90 km od Poznania), gdyż nie chciałem szukać dalej (jeździć na drugi kraniec Polski), póki co jestem zadowolony, mało spala i chodzi płynnie, jestem II właścicielem w Polsce, a poprzedni mówił, że nić w niego nie inwestował - wymienił tylko rozrząd i olej
póki co gaśnica, zapas + ogumienie zimowe, apteczka i trójkąt JEST :D radio i akumulator też jest...
ooo napiszę specyfikację 2 akumulatorów, tego co obecnie jest i tego co mam w zapasie (ze starego auta) - mam nadzieję, że równie chętnie doradzicie czy je zostawić
-
No to ja trochę bliżej od Poznania, bo we Wrześni. Ale jechałem ze Szczecina. :-D
-
A ja w Swarzędzu ^^
-
W Szczecinie też były Getze, ale jakoś mi się nie podobały. Nie iskrzyło. A we Wrześni od razu zaiskrzyło, wiedziałem, że to jest ten, jedyny. :-D
-
Ja pojechałam się rozejrzeć co mają... i się poddałam mojemu ^^
-
Nie chcę zakładać nowego wątku by nie śmiecić, więc odniosę się do słów, które wyżej pisałem.
Akumulator
Bottari 45 Ah 12V 360 A
TECH 60 Ah 12V 610 A
w aucie jest ten drugi, a ten pierwszy pochodzi ze starego autka Reno Clio I
zapewne do mojego disla za słaby? :->
ps. jak z małżonką umyję auto :mrgreen: to wtedy będą zdjęcia 8-)
-
Ten drugi jest dobry. Wg instrukcji powinien mieć 68 Ah. Ja mam dwa. Jeden Bosch Silver S4 12 V, 60 Ah, 560 A. Drugi AmperMax 12 V, 62 Ah, 510 A.
Ten pierwszy, co masz, to dobry do silnika benzynowego.
Znalazłeś klucz i lewarek?
-
Pierwszy faktycznie będzie za słaby. Co do narzędzi, które przedstawił na zdjęciu kosmos to mam dokładnie taki sam zestaw. Patrząc na zdjęcie: lewarek, pokrowiec na narzędzia, klucz do kół, klucz płaski, śrubokręt, element lewarka, wkręcane ucho do holowania, pokrowiec na lewarek. Klucz do kół jest również korbą lewarka.
-
Znalazłeś klucz i lewarek?
Niestety, brak :-(
więc dokupię na allegro albo gdzieś w jakimś markecie typu Biedra :roll:
-
Lepiej od tych lewarków marketowych kupić używkę na złomie czy giełdzie ale z samochodu. One są dobrej jakości i ładnie podnoszą s kupisz pewnie za 20zł gdzie nowy chinol z 50. Klucz najlepiej jakiś lepszy nie z tych tanich krzyżaków.
Z mojej strony polecam lewarek od tico. Fajnie podnosi nawet ciężkie auta.
tylko czasem nie kupuj takiego lewarka bo choć mało miejsca zajmuje to są do niczego. Tylko trapezowy jak fabryczny.
-
Oryginalny klucz do kół w ASO kosztuje ok. 20 zł. Co do lewarka, nie wiem ale warto sprawdzić zanim wyruszysz do biedry lub na szrot.
-
Lewarek używam oryginalny, ale klucz kupiłem nowy, rozsuwany, z nasadką 19 i 21. Oryginalne nakrętki są 21, ale przy felgach aluminiowych już 19, gdyż inaczej nasadka klucza nie zmieści się w otworach felgi.
(http://imageshack.us/a/img844/9470/812301zb00fbeps1000.jpg)
-
Ja mam nakrętki 21 do alu i klucz oryginał wchodzi na styk. Klucz ma tę zaletę, że ma grube ścianki i nie pęknie nawet ciągnąc przez rurkę jak śruba nie chce pójść.
edit: gram. tekla
-
Mam taki sam klucz jak Albert i mogę go z całą odpowiedzialnością polecić. Solidny, elegancki, końcówka na dwa rozmiary śrub.
Ostatnio użyłem go do skręcania kanapy ;)