HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: el capitan w 06 Styczeń 2012, 11:42:07
-
Ledy zamontowane w jednym z ASO w Poznaniu, Niestety albo mechanik bardzo się spieszył albo zapomniał o pojęci takim jak estetyka i tak skutecznie ubrudził światła klejem, ze nie da się ich doczyścić. Na 17 stycznia jadę na wyminę tychże lamp na nowe - zobaczymy jak tym razem się uda.
-
jakieś zdjęcie?
-
Już momencik, nie mogłem dodać zdjęć, dopiero po 5 poście mi się odblokowało:)
Panowie montują takie światła, ponoć jest to produkt zalecany przez firmę Hyundai...
LED KEETEC (http://www.cartexim.pl/wyposazenie-dodatkowe/led/led-jazdy-dziennej-okragly-keetec)
.....
-
wiadomo, że jak zlecamy komuś zrobienie czegoś to oczekujemy, że zrobi ten ktoś to dobrze :) i jak nie zrobi to oddajemy na gwarancje, ale moim zdaniem troche przesadzasz bo tam nic nie widać, żadnego kleju :) chyba ze ja nie widzę? :mrgreen:
-
A te białe cuda na obrzeżach to co?;) Sól?
Zresztą jak obejrzał to kierownik ASO stwierdził, ze tak nie może być i wymienią na nowe...wiec może jednak nie przesadzam, skoro auto jest nowe i montuję do niego nowe akcesoria;)?
W swojej astrze F wymieniałem światła i udało mi się nic nie zabrudzić - a modyfikacji dokonywałem na parkingu przed blokiem;)
-
ok teraz widze klej :D
-
Mam zamiar zamontować też takie ledy, fajnie się prezentują nie mówiąc nic o tym kleju.
-
Z daleka wyglądają naprawdę dobrze. Są również bardzo dobrze widoczne w dzień - nie jest to tylko "dekoracja". Wiem, ze niektórych ASO montują ledy również w grilu, ale nie wygląda to już tak ciekawie moim zdaniem. Cena montażu wraz ze światłami w Poznaniu oscylowała między 600 zł a 800 zł.
Pozdrawiam
-
chyba sie skusze :) tylko halogeny w getzie maja gorszy kształt :)
-
Wyjasnijcie mi ... to te same swiatla ktore sa od nowosci ale w bogatszych wersjach? Wychodzi na to ze ledówki zeby w dzien tylko na nich jezdzic ...
-
To nie to samo. Oryginalne halogeny nie są oparte na technologii led i wymagany do nich jest nieco inny zderza z uchwytami montażowymi plus dodatkowa instalacja. To co mam zamontowane to ledy do jazdy dziennej do zrobienia lepiej lub gorzej praktycznie w każdym aso.
-
Dzieki za odpowiedz. Ciekawa sprawa, ale z racji zrobienia w tego w ASO to koszty idą horendalnie do góry raczej.
-
Przy okazji ASO zachowało się w porządku wymienili światła na zupełnie nowe - teraz nie ma się do czego przyczepić.
-
a w ktorym ASO robiles?
-
W Grisbi-Tre. Mnie już tam dobrze pamiętają;) więc gdyby trzeba byłoby jakieś fanklubowe zniżki negocjować - mogę się w to włączyć;)
-
Witam. Za co oni biorą taką kwotę 600 do 800 zł. Ja kupiłem światła za 150 zł. dwie godziny montażu i ten sam efekt. 400 zł. za dwie godziny to nie zły zarobek. Pozdrawiam.
-
Niestety "gwarancja" kosztuje...cóż poradzić.
-
Świetnie się prezentują zamontowane światła.
Sama się zastanawiam od dłuższego czasu czy nie zainwestować w światła do jazdy dziennej.
Rozumiem, że warto?:)
Pozdrawiam
spartanianka
-
Witam. Za co oni biorą taką kwotę 600 do 800 zł. Ja kupiłem światła za 150 zł. dwie godziny montażu i ten sam efekt. 400 zł. za dwie godziny to nie zły zarobek. Pozdrawiam.
A duzo majstrowania? Gdzie to sie podpina?
-
Koleżanka pyta czy warto:) hmmm.... Moim zdaniem tak, w dzień oszczędzimy nieco "prądu" a i samochodzik wygląda ciekawiej.
Odnośnie samodzielnego montażu świateł dziennych to nie jestem pewien czy w przypadku samochodów na gwarancji taka modyfikacja nie będzie skutkować utratą części lub całości zobowiązań gwaranta.
-
To, że są oszczędności prądu to wiem:-)
Tylko, że we Wrocławiu za taką przyjemność krzyczą 1000 zł:(
-
Koleżanka pyta czy warto:) hmmm.... Moim zdaniem tak, w dzień oszczędzimy nieco "prądu" a i samochodzik wygląda ciekawiej.
Odnośnie drugiego - pewnie - ładnie to wygląda, odnośnie pierwszego - hmmmm - niewiem czy te "oszczędności" są aż taaaakie duże by akurat światła do jazdy dziennej były warte montażu z tego względu. Co do reszty - zastanawia mnie tylko jedno - skoro oni to montują na kleju to jaka jest jakość tego montażu od strony technicznej ? Czy pod kilkuset kilometrach po dziurach nie zgubisz czasem tych świateł ???
-
Oczywiście nie będą to duże oszczędności - ale moim zdaniem "grosz do grosza" czasem warto składać.
Z tego co mi mówili w ASO światła są również przykręcane (niestety nie mam pojęcia gdzie) natomiast klej ma służyć tylko jako uszczelnienie montażu :-P .
Jak na razie po 2 tysiącach km wszystko trzyma jak należy.
ps. oczywiście nie liczę na to, ze koszty montażu zwrócą się w "paliwie";)...no moze po 10 latach :mrgreen:
-
Witam. Odpowiedź dla de_assis.
Podpięcie jest proste . Z lamp wychodzą trzy kabelki, jeden na masę, drugi na światło postojowe najprościej go podłączyć tuż przy kostce światła postojowego z przodu oraz trzeci przewód który przeprowadziłem do środka auta. Musiałem odbezpieczyć parę zatrzasków i zdjąć pokrywę z lewej strony od lewych dżwi. Znalazłem jakiś główniejszy przewód zasilający i podłączyłem do niego światła przez dodatkowy bezpiecznik na przewodzie.
Światła działają następująco:
Po pszekręceniu stacyjki w położenie tzw zapłonu światła się zapalają zaś po wyłączeniu zapłonu święcą jeszcze przez około minutę, chyba że zostaną wcześniej otwarte dżwi to zgasną natychmiast.
Gdy załączę światła postojowe to te światła gasną.
Pozdrawiam.
-
Dzieki za objasnienie
-
Witam. Założyłem ledy z pół roku temu i dzisiaj gdy obejżałem trzy diody już się nie swiecą, strasznie mnie to osłabiło. miały świecić przynajmniej 10tys. godzin a nie parędziesiąt godzin. Następne światła to kupię chyba ze zwykłymi żarówkami 21W, zawsze mozna takie wymienic.
-
przestrzegam mam podobne doświadczenie jak kolega powyżej założyłem lampy samsunga świeciły pięknie ale tylko 3 miesiące. Lampy nie były z najtańszych więc należy się dobrze zastanowić. Teraz wstawię tam jak było przewidziane halogeny przynajmniej się przydadzą.
-
Bo jak kupi ktoś dzienne led nawet za 200zł to nalezy patrzeć czy nie parują szybki. Jeśli tak i nie uszczelni się lamp to za jakiś czas padną diody od tej wilgoci. Sam mam lampy co leżą na półce bo popaliły się diody smd z powodu wilgoci a kosztowały właśnie 200zł.
Do getza kupiłem już tańsze 8ledowe z większymi diodami smd 5050.Obie lampy za jakiś czas puszczały wilgoć i parowały szybki. nie chciałem się bawić w reklamacje to je rozebrałem i uszczelniłem dokładnie sylikonem. Działają idealnie a diody się nie psują.
Druga sprawa to szumnie zapewnienia o tysiącach godzin świecenia. Ale to dotyczy dobrych diod i zasilanych znamionowym prądem. A najczęściej daja tanie z podwyższonym napięciem i przez to się grzeja diody aż parzą. A to nie służy trwałości.
Tak samo kupiłem tanie, fajne i malukie żarówki do domu 80led smd. Mocno świecą ale obudowa aż parzy. Co nie wróży owymi 50tys żywotności. sam je usprawniłem dodając jeszcze 5diodek by mniej się grzały.
-
a możecie podać średnice które pasują w kratki (zaślepki halogenów)? jakie można założyć?
-
Polecam wybrać coś ze strony: http://sklepowisko.com/
W moim egzemplarzu (produkcja 2009 Indie) założyłem takie: http://sklepowisko.com/drl/universal-drl?product_id=55 ale widzę, że jest też nowsza wersja: http://sklepowisko.com/drl/universal-drl?product_id=371 . Do I20 potrzebny jest pierścień osłonowy pokazany na zdjęciu http://sklepowisko.com/image/cache/data/510L/mini-960x640.jpg . Otwór w miejscu na światła przeciwmgielne wynosi 80mm - najlepiej wyciąć otwornicą. Do zamontowania w moim przypadku potrzeba było dokupić płaskownik aluminiowy ~1,0m. Po przecięciu na pół i owinięciu taśmą izolacyjną jeden koniec płaskownika skręca się z przegubową częścią lampy a drugi wkrętami do blachy auta. Żeby uszczelnić całość to przed montażem lamp nałożyłem jeszcze przeźroczysty silikon na połączenie ze zderzakiem. Od 5 lat działają bezawaryjnie.
-
Witam. Ja do swojego i20 założyłem takie światła do jazdy dziennej: AM.010 Moduł Świateł do Jazdy Dziennej DRL ( http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/ ) Jeżdże już na nich od roku i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Polecam
-
Witam,
troszkę odgrzeje temat...
1. Czy może ktoś podrzucić, gdzie w skrzynce bezpieczników znaleźć (+) po stacyjce, na którym pojawia się napięcie w momencie uruchomienia silnika?
W ten sposób podłączone lampy LED będą odpalane dopiero po odpaleniu silnika.
2. Może ma ktoś zdjęcie lub opisze jak wygląda podłączenie lampy w zderzaku (mocowania jakies dodatkowe) i czy te kratki w miejscu halogenów są demontowalne, czy tez trzeba je wycinać?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
-
(http://images81.fotosik.pl/201/b075556462fc8777.png)
-
kosmos2011, Dzięki serdeczne JESTEŚ WIELKI :-D
Odnośnie 2 pytania ma ktoś jakieś info?
[ Dodano: 2016-11-30, 19:04 ]
Czy na tej kostce jest przewód zasilający światła pozycyjne?
-
Każda postojówka ma swój bezpiecznik i osobne zasilanie.
(http://images82.fotosik.pl/213/24a299d57786f5b9.png)
-
Troszkę nie jarzę :-P to jest schemat instalacji czy wtyczki z puszki z postu #34?
Oznaczenie cyfrą 1 i 11 postojówek to nr przewodu we wtyczce tej co pin 17 to (+) po masie? Czy dobrze rozumiem?
-
To jest schemat świateł postojowych , tablicy rejestracyjnej i wnętrza.
Plus od postojowych jest na wtyczce I/P-KE na pinie 1 lub 11.
-
Kumam dzięki wielkie :-D
[ Dodano: 2016-12-05, 18:33 ]
A te białe cuda na obrzeżach to co?;) Sól?
Zresztą jak obejrzał to kierownik ASO stwierdził, ze tak nie może być i wymienią na nowe...wiec może jednak nie przesadzam, skoro auto jest nowe i montuję do niego nowe akcesoria;)?
W swojej astrze F wymieniałem światła i udało mi się nic nie zabrudzić - a modyfikacji dokonywałem na parkingu przed blokiem;)
Panowie a czy te "białe cuda" to nie ślad po cięciu zderzaka, a nie klej? Badam sprawę bo sam chcę założyć światła dojazdy dziennej LED, ale jest problem właśnie z miejscem na nie.
Mianowicie, niektóre zderzaki nie mają w tym miejscu zaślepek, tylko kratki są odlane z całością. Mało tego niektóre nie mają również wogóle uchwytów do mocowania lamp... i tu zaczynają się schody z koncepcją trwałego mocowania LED-ów.
-
Jesionki ponownie żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [Dodano: 2016-12-05, 18:33 ] w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:
Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.
Przykład montażu świateł przeciwmgłowych.
(http://images83.fotosik.pl/225/b325abbc31592971.png)
-
Obrazek (http://images81.fotosik.pl/201/b075556462fc8777.png)
Dziś wziąłem się za weryfikację informacji pozyskanych z forum z rzeczywistością i zonk :(
mam inna puszkę niż kosmos 2011 sugerowałeś... moja jest jak na zdjęciu. Ta którą opisywałeś jest raczej ze starszego modelu, w każdym razie inna :(. Czy masz rozeznanie, gdzie w mojej puszce znaleźć (+) po stacyjce i plus świateł postojowych, tak aby się wpiąć w komorze silnika? Myślę o podłączeniu w puszce nie przy lampie...
W komorze silnika nie mam innej puszki i nie widać żadnych wtyczek.
-
Skrzynka z bezpiecznikami jest w kabinie. W komorze silnika można się wpiąć tylko do wtyczek przy lampach.
-
OK, a skąd plus po stacyjce w komorze silnika?
-
Sprawdź czy w niżej zaznaczonych miejscach masz w gniazdach zamontowane piny.
(http://images82.fotosik.pl/253/ec4e1d3ea3130663.png)
-
Piny są zamontowane po lewej stronie, po drugiej ich nie ma.
-
(http://images81.fotosik.pl/254/7ea38bea68fe2c1a.png)
(http://images82.fotosik.pl/255/1fe9bba4df2299f0.png)