HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: dadick w 16 Kwiecień 2013, 23:08:23
-
Cześć wszystkim.
Od roku jeżdzę IX35 z automatyczna skrzynią i najmocniejszym dieslem. Autko sprawuje się świetnie i przez wszystkie 35000km nie miałem żadnych problemów. Samochód użytkowany jest głównie za granicą i tam też serwisowany.Od około 6 miesięcy dodaje do oleju napędowego oleju do dwusuwów w proporcji w przedziale 1:200-1:250. Co mnie skłoniło do tego ? Po części chęć eksperymentowania lecz głównie rozmowa z taksówkarzami i kierowcami TIR/ów i ogromna ilość informacji na ten temat na różnych forach dieslowskich. Zalety to smarowanie pompy wtryskowej i znaczne przedłużenie jej żywotności, poprawa wartości analizy spalin,przedłużenie żywotności DPF i zmniejszenie spalania. Podaje się też inne raczej subiektywnie pozytywne odczucia. Nie rozpisuje się więcej,zainteresowani znajdą w necie mnóstwo informacji. Olej ma polepszać parametry smarne oleju napędowego ,które z uwagi na jego odsiarczenie ze względów ekologicznych znacznie się pogorszyły w ostatnich latach. Działa tez jako pewnego rodzaju katalizator polepszający proces spalania i zmniejszający powstawanie sadzy. Ważne jest ,żeby nie był to olej w pełni syntetyczny i tzw. low smoke, który ma temperaturę spalania taką sama jak olej napędowy. Syntetyki nie spełniają tych kryteriów. Głównie polecany jest olej Liqui Moly 1052.
Moje odczucia i obiektywne pomiary.
Spalanie spadło z średnich 7,8 L do 6,9 i od mniej więcej 13000 km utrzymuje się na tym poziomie, czasem nawet schodzi do 6,7L.
Subiektywnie silnik pracuje bardziej miękko. Przy badaniu analizy spalin gość na stacji diagnostycznej był lekko zaskoczony i mówil , ze nie spotkał jeszcze tak czystego diesla.
Zaglądając do końcówki wydechowej zauważylem, że zmienił się jej kolor z typowego w samochodach z silnikiem diesla czarnego na taki jak w benzyniakach.
Osobiście bedę dalej stosował tą metodę, co więcej , przekonałem też 2 znajomych-jeden z 6/cio miesiecznym Mercedesem E 220 i drugi z Volvo XC60 około półtorarocznym. Oni także zauważyli same pozytywy i nie zamierzają przestawać.
Czy ktoś z Was robi coś podobnego lub słyszał o tej metodzie ?
Pozdrawiam, dadick
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=34085&highlight=#34085 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=34085&highlight=#34085)
-
Na forach czytałem,ale jakoś strach do nowego lać ....
Ile ml tego oleju dodajesz na jeden zbiornik,powiedzmy 50 litrów??
Dodajesz to ,za każdym tankowaniem?
-
Poczytałem trochę na ten temat i chyba zacznę się w to bawić. 200 ml LM 1052 na bak nie jest wielkim wydatkiem. Lubię eksperymenty, coś się będzie działo. :mrgreen:
-
Stare czasy się przypominają MIXOL i wszystko jasne.
(http://images49.fotosik.pl/1871/0fadd778b4dff970m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0fadd778b4dff970)
-
Na forach czytałem,ale jakoś strach do nowego lać ....
Ile ml tego oleju dodajesz na jeden zbiornik,powiedzmy 50 litrów??
Dodajesz to ,za każdym tankowaniem?
Dodaje około 200ml za kazdym tankowaniem, z zazwyczaj tankuje 50/55 litrów.
dadick
-
Nie wiem jak to się ma w praktyce, ale w różnych pismach i chyba instr obsługi ixa zabronione jest dodawanie dodatków do paliw w związku z posiadaniem dpf-a :-/
-
Nie wiem jak to się ma w praktyce, ale w różnych pismach i chyba instr obsługi ixa zabronione jest dodawanie dodatków do paliw w związku z posiadaniem dpf-a :-/
5lat szybko mija,po tym można wyciąć ten DPF :lol:
[ Dodano: 2013-04-17, 15:49 ]
Na forach czytałem,ale jakoś strach do nowego lać ....
Ile ml tego oleju dodajesz na jeden zbiornik,powiedzmy 50 litrów??
Dodajesz to ,za każdym tankowaniem?
Dodaje około 200ml za kazdym tankowaniem, z zazwyczaj tankuje 50/55 litrów.
dadick
Dzieki!
A masz jakiś sprzęt,typu strzykawka,czy lejesz z gwinta?
-
Nie wiem jak to się ma w praktyce, ale w różnych pismach i chyba instr obsługi ixa zabronione jest dodawanie dodatków do paliw w związku z posiadaniem dpf-a :-/
5lat szybko mija,po tym można wyciąć ten DPF :lol:
Nie jest w interesie dilera i firmy aby przedłużać żywotność DPF ani silnika więc żaden autoryzowany serwis nie będzie tego polecał. U mnie przez cały okres ,w którym używam tej metody są same pozytywy. Taksówkarze, którzy śmigają po mieście z DPF robiąc znacznie większe przebiegi bez dolewki praktycznie nie tankują. W kraju gdzie głównie mieszkam kontrole okresowe są bardzo skrupulatne i nie ma mowy,by "pan Kaziu" podbił coś na lewo. Żaden, z którym rozmawiałem analizę spalin ma wzorcową i żadnych problemów z DPF nie mieli.
dadick
[ Dodano: 2013-04-17, 20:31 ]
Na butelce jest skala co 100 ml więc przed tankowaniem leje z gwinta. To nie apteka, kilka ml w tą lub tamtą strone nie robi większej różnicy
dadick
-
Olej zakupiony, zaczynam eksperyment. :-D
Olej kupiłem w sklepie internetowym, bo w stacjonarnych nie mogłem dostać. Takie ma powodzenie. ;-)
(http://imageshack.us/a/img259/9158/olejliquimoly2t1052doda.jpg)
-
Proszę kolejne osoby o wklejanie zdjęcia bańki z olejem LM 1052.
-
Skoro tak zachwalacie ten olej, to może ja też spróbuję. Swego czasu do starego diesela we fronterze z silnikiem 2,8 litra dolewałem do tankowanego paliwa trochę mixolu.... Silnik żył prawie wiecznie.....
-
witamzaciekwił mnie ten temat, czy ktos oprócz Dadick`a juz stosuje ten olej? jeżeli tak to proszę o opinię.
pozdrawiam
-
-
Czesc !
Wczoraj wymienialem tylny tlumik na duplex z nierdzewki. Od dluzszego czasu jezdze na ON z dodatkiem oleju do 2-suwow z pozytywnym wedlug mnie efektem. Po zagladnieciu do wymienianego tlumika bylem w szoku jesli chodzi o jego czystosc- zadnych nalotow z sadzy, po prostu nowka sztuka. To tym bardzie utrwala mnie w przekonaniu , ze ta mieszanka poprawia efektywnosc spalania i zmniejsza ilosc sadzy.
No coz, leje miksture dalej i smigam.
pozdrawiam,Dadick :-D :lol:
-
To tym bardzie utrwala mnie w przekonaniu , ze ta mieszanka poprawia efektywnosc spalania i zmniejsza ilosc sadzy.
Takie opinie, to miód na moje jeszcze trochę watpiące serce. Właśnie zacząłem dolewać 2T do ON. Jeszcze kilka takich opinii i moje watpliwości znikną bez śladu. :-D
-
-
No i minelo kolejne 10000km na mieszance ON i oleju 2T ( w moim przypadku Liqui Moly 1052). Samochod sprawuje sie bez zarzutu, silnik pracuje gladko i miekko, spalanie dalej utrzymuje sie w przedziale 6,8-7,1 L co uwazam za bardzo dobry wynik biorac pod uwage , ze to automat i mocniejsza wersja silnikowa.
Nie pozostaje mi nic innego jak kontynuowac jazde na takiej mixturze.
Za kolejne pare tysiecy opisze dalej moje spostrzezenia.
-
-
Jeśli jeszcze miałem jakieś wątpliwości, co do stosowania oleju 2T, to już ich nie mam. 800 km po drogach krajowych (miasteczka, wsie, radary) i spalanie 5,16. Powrót A4 i S3 z prędkościami 140-150 km/h i spalanie 5,60. Jak dla mnie wynik bardzo dobry i będę lał olej 2T bez oporów. :-D
-
Też się zastanawiam nad tym olejem, dylemat tylko ceny. Kosztuje ok 50 zł za litr. To nie jest mało :-/ :-/
-
Ja swój kupowałem po 35 zł za litr.
-
Możliwe tylko to nie był ten olej co jest opisany na wstępię. parametry może te same, ale nazwa oleju pewnie inna.....
-
-
Faktycznie roznica w cenie spora. Jesli specyfikacja jest taka sama , to po co przeplacac. Na razie jeszcze mam zapas LM na jakies 15 tys. km. Potem chyba sie tez przerzuce na Ravenol
Jak na razie silniczek dalej chodzi jak marzenie na tej mieszance, spalanie trzyma sie okolo 7L. Zadnych negatywow nie zauwazylem.
-
Kupiłem następne 2 litry oleju LIQUI MOLY 2T 1052 po 35 zł./litr.
Czyli cena nie zmieniła się, trzeba tylko trochę poszukać.
(http://imageshack.us/a/img541/7094/19q8.png)
-
-
Powiem wam że macie jakaś obsesje z tym smarowaniem ropy!
180kkm w 1.6 hdi poprzednio ponad 200kkm w bmw 3 2.0 diesel i jakoś nigdy nie lałem oleju do dwusuwowa... a tankuje na stacji AUCHAN na woli.. bo mam pod nosem...
lać normalne paliwo nie badziew ze stacji na wsi i nic się nie dzieje...
zawalicie sobie dpfy fapy i będzie płacz...
ale rupta co chceta ;)
-
tak kolego albert ale dolicz przesyłkę
Przesyłka 9 zł. do paczkomatu, więc przy kilku litrach cena nieznacznie wzrasta.
Oczywiście, nie twierdze, że tylko ten jest dobry, inne być może też. :-)
-
-
Powiem szczerze że niewiele wnosisz do tej dyskusji. To ze tankowałeś Golda to tylko zadziałało na Twoją psychikę. Nie od dziś wiadomo że Paliwa premimum słabiej rotują na stacji - są droższe i gorzej ( dłużej ) się sprzedają.. przez co łatwiej w okresie zimowym trafić na 'Letnie'
a to że zamarza to niestety wina braku podgrzewacza paliwa....
wytrysków nie rozbierałem pompy też nie - nie było potrzeby więc chyba o czymś to świadczy
szkoda że nie zrobiłeś pomiarów wtrysków przed i po zalaniu 2sówa :)
pozdrawiam
-
Co do paliwa: Żona prowadzi stację benzynową (sieciową). Zbiorniki podlegają okresowemu czyszczeniu. Te benzynowe są z reguły czyste ale z dieslem już tak różowo nie jest. Notorycznie tańszy diesel ma na dnie ze 400l jakiejś smoły (pozostającej z paliwa). Droższy diesel ma zbiornik czysty. Zgadnijcie, którego tankuję?
-
-
Być może to biokomponenty (nikt tego nie bada w laboratorium) ale w zbiorniku po droższym dieslu jest czyściutko. To jest moja odpowiedź w sporze, czy warto kupować droższego diesla. W dodatku firma, która te zbiorniki czyści twierdzi, że na wszystkich obsługiwanych przez nich stacjach zbiorniki wyglądają podobnie. Czyli: benzyna i "specjalny" diesel w miarę czyste a po "zwykłym" dieslu syf.
Tankujcie, co chcecie. :lol:
-
-
Nie wiem kolego felkner, co Ty chcesz właściwie udowodnić? Że tańszego paliwa sprzedaje się więcej niż droższego? No jasne, że więcej. Tak jak tańszych aut sprzedaje się więcej i tańszej kiełbasy też sprzedaje się więcej niż droższej, co nie znaczy, że jest ona lepsza. Jest TAŃSZA. Ale do nakarmienia bezpańskiego psa w zupełności wystarczy. Dziecku bym jej nie dawał.
Do tego porównujesz eksploatację kilkunastoletniego auta, ciężarówek i maszyn budowlanych do nowych downsizingowych diesli. Ciężarówki (szczególnie paroletnie), maszyny budowlane mają silniki, które zmielą prawie wszystko, nie ma żadnego sensu lać im najdroższego paliwa, o ekonomii nie wspominając. Natomiast dla delikatnych wyżyłowanych nowych osobówek o małych pojemnościach i dużych mocach już to obojętne nie jest.
Nie wiem też, czemu tak się uparłeś na te własności smarne paliwa. Od smarowania są smary i oleje a paliwo ma się spalać. Piszesz, że jak wlejesz tańszego paliwa to zostaje Ci na olej. Analogicznie możesz kupić najtańszej kiełbasy, to zostanie Ci na flaszkę. Dla mnie bez sensu. Podsumowując ten wywód: lej sobie co chcesz, dolewaj czego chcesz i żyj długo i szczęśliwie. Pozdrawiam.
-
Jeśli zastanawiam się nad olejem RAVENOL - jaki polecacie mi wybrać - pełny syntetyk, czy półsyntetyk? Bo z tego co tu wyczytałem wychodzi, że RAVENOL ma troszkę lepsze własności niż LM. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
-
-
Dzięki za odpowiedź.
Chyba do i20 PB (2011) 1.2 16V R4 CVVT nie będziesz tego lać ?!
Jasne, że nie! Silnik 1,9 D konstrukcja renault pracująca w volvo.
-
-
Witam
Od 2 m-c dolewam olej SCOOTER 2-TAKT PÓŁSYNT do ON i jestem pod wielkim wrażeniem silnik pracuje o wiele ciszej i elastyczniej i co ciekawe zaczął mniej łykać paliwa ,aż żona zauważyła że nasz santek zaczął ciszej pracować :lol: Polecam Wszystkim
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3479
-
Waldemar-co dokładnie masz na myśli pisząc,że silnik pracuje elastyczniej? I jaka jest różnica w spalaniu? Tankujesz na tej samej stacji to samo paliwo,czy w różnych miejscach różne ON?I jaki przebieg zrobiłeś przez te 2-mies. dolewania Scootera?
-
-
felkner to między innymi dzięki tobie zacząłem podawać mu oliwy :mrgreen: Wielkie ukłony , temat trzeba przenieść bo ja właśnie czytałem o tym oleju i potem za Chiny nie mogłem tego tematu i postów nie mogłem z należć ,a tak wogule to przypadkiem gdzieś go wyszukałem w X30
-
Temat scalono.
-
-
Witam
Zacząłem używać oleju do 2taktów. Narazie nie za dużo moge powiedzieć bo przejechałem jedynie 100km, jednak wydaje mi się że silnik pracuje równiej na niższych obrotach i lepiej się "wkręca".
W tym samym czasie wymieniłem tez olej silnikowy wiec nie wiem na ile to zasługa nowego oleju a na ile dodatku do paliwa. Pojeździmy zobaczymy.
-
-
Uzyłem Castrol Power1 2T w proporcji 1:250
Filtr paliwa wymieniony był około 15k temu, więc narazie nie ma potrzeby. Jedynie chcę sprawdzić filtr w baku.
Co do skrzyni to rzeczywiście muszę tam wymienić, ale jako, że wcześniej tego nie robiłem to czekam na dostęp do kanalu.
Pozdrawiam i dzięki za radę z tym 2T
-
-
Felkner, dzięki za wszystkie informacje. Fajnie, że wszystko zebrałeś do kupy :-)
Póki co przejechałem około 500 km i widzę raczej same pozytywy takiego dodatku do paliwa.
Jednak faktycznie wartości które podałeś dla Castrol Racing1 są dość wysokie. Skończę tą butelkę i przestawię się na jeden z wspomnianych polecanych. Szczególnie że cena np. Ravenolu jest 2 razy niższa niż Castrolu. Normalnie bym go nie kupił ale to pozostałość jeszcze po jednośladzie zalegająca w garażu była.
-
Witam
Po przeczytaniu tematu postanowiłem zakupić olej RAVENOL SCOOTER 2T półsynt.Mam pytanie jaką ilość należy nalać pierwszy raz do baku 65 litrów,oraz w jakiej kolejności?
Santa Fe SM (2002) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
-
Ja leję 200 ml na pełny bak . Najpierw leję 2T, a później olej napędowy, żeby dobrze się wymieszało.
Te informacje są w tym temacie, tylko trzeba przeczytać całość. ;-)
-
-
Dzięki za odpowiedż.Temat czytałem od początku do końca.
Chodziło mi o to,że nie tankowałem do tej pory do pełna i nie mam pojęcia ile mam paliwa w baku,myślałem też o tym, czy można nalać pewną dawkę np. do kanistra i wymieszać
-
-
Dzięki tak właśnie zrobię
Pozdrawiam
-
-
Witam
Właśnie wlałem 100ml oleju RAVENOL SCOOTER 2T półsyntetyk do 20 litrów ON plus rezerwa(pierwszy raz obawiałem się lać do pełnego baku,chyba słusznie).Po przyjechaniu do domu ze stacji paliw około 13km usłyszałem jakieś dżwięki,których wcześniej nie było słychać(coś jakby szuranie nie potrafię tego opisać.Mam nadzieję ,że dżwięki te znikną,gdyż wcześniej silnik chodził jak zegarek bez żadnych obcych odgłosów,czy też tak mieliście?
Pozdr.
-
W profilu nie masz CRDi, więc skąd ON? ;-)
Ja jeżdżę z dodatkiem oleju 2T już od roku i wszystko jest w porządku. Żadnych dodatkowych dźwięków nie miałem i nie mam. Mam za to zyski na spalaniu.
Może jest to dźwięk smarowania suchych do tej pory elementów? :-P
A poważnie to proponuję pojeździć i posłuchać, może to coś innego stało się w tym samym czasie.
-
-
Kolego albert kolega attex w podpisie ma Hyundai Santa FE (2002)2,0 16v CRDI 4WD pewnie ma 2 samochody :)
Rzeczywiście, nie zauważyłem. Przepraszam za moją uwagę. :oops:
-
-
Nic się nie stało a kolega albert dalej na tym samym 2T LM 1052 ?
Niezmiennie. Skoro jest dobrze, to nie będę eksperymentował z innymi markami. :-D
-
Samochód nadal jeżdzi więc może nie jest tak żle,a tak poważnie to jest to mój pierwszy diesel dlatego ciężko jest mi się przyzwyczaić do tego klekotu, każdy dodatkowy dżwięk jest dla mnie drażniący(czeka mnie też wymiana podpory wału napędowego zresztą już zamówiona)Samochód mam jeden jest nim właśnie santek.W profilu podałem pierwszy lepszy aby móc się zarejestrować nie wiem jak mogę to zmienić.
Pozdr.
-
W profilu sam nie zmienisz. Napisz na PW do któregoś z administratorów, np. Zbyszka i ci zmieni.
-
Attex wystarczyło przy rejestracji wybrać inny, a w podpisie wpisać brak samochodu lub model (inny niż Hyundai) który się posiada. Wszystko to jest objaśnione w procesie rejestracji tylko trzeba trochę uwagi. Javelin przeczytał i wszystko zrozumiał http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=50118#50118. Teraz pozostaje prośba o zmiany na PW do Administratora.
-
Już zmieniłem.
-
Dzięki :-)
-
Bardzo zaciekawiliście mnie tym olejem 2T. Ciekawe jak sie sprawdzi w CRDi z wirusem ;>
-
No to zabieram się do kupna oleju i zobaczymy co z tego będzie :-)
[ Dodano: 2014-07-30, 17:49 ]
Dla zainteresowanych Liqui moly 1052, koszt 42.90zl
-
Będzie dobrze. Cena się zgadza, nazwa się zgadza i silnikowi to pasuje...... :shock:
-
Myślę, że silnikowi to nie zaszkodzi ani nie pomoże. Macie po dłuższej eksploatacji realne dowody na poprawę ? Nie lepiej wydać tą kasę na lepsze paliwo?
Jestem trochę z branży i potwierdzam różnicę w jakości ON tańszych i droższych (w różnych sieciach). Przy rewizji zbiorników benzyn i droższych ON jest OK - zbiorniki czyste. Zbiorniki taniego ON zawierają regularnie od 400 w górę litrów "smoły" (po kilku latach, oczywiście).
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Wszystko możliwe, pewnie masz rację- bo znasz temat. Tylko ja czasami mam wątpliwości czy kupując droższe paliwo to czy je dostaję..... bo machlojki na paliwach były ,są i będą ogólnie stosowane....
-
klemens, ostatnio dowiedziałem się, że na Orlenie w pobliskiej miejscowości są bardzo niskiej jakości paliwa tak samo na Lotosie. Tak na prawdę nie wiemy co lejemy do baku.
Wg. Mnie droższym i lepszym paliwem warto tankować w okresie zimy.
Stosowanie tego oleju do dwusuwów może okazać się dobry lub zły. Trzeba próbować. Wiadomo, że bez odkręcenia danego elementu do diagnozy nie dowiemy się czy jest lepiej czy gorzej.
Czasami jest tak, że jak człowiek czegoś chce i jest pewny działania danej rzeczy to w jego mózgu jest takie rozumowanie. Natomiast w rzeczywistości jest inaczej. Mija czas i potem drapiemy się po głowie i mówimy ze coś jest nie tak.
-
Myślisz gordon że to może szkodzić silnikowi w jakiś sposób?? :idea:
-
Hmm, to, że auto dobrze chodzi nie bardzo mnie przekonuje. Kolegi BMW 730d ma prawie milion km i też dobrze chodzi. Moje dobrze się sprawuje również, choć niczego nie dolewam. Właściwie, gdyby nie gąbka w fotelu, nie miałbym tu o czym pisać. Czystość spalin i odbytu auta daje już do myślenia.
Jednak silnik ma 5 Jahre Garantie i w razie problemów, jeśli serwis stwierdzi modyfikacje paliwowe, to... wiadomo.
Jakość paliw na stacjach sieciowych (takich jak nasza rodzinna) jest w rękach koncernu, z którym ma się podpisaną umowę. Wszystko jest tu elektronicznie bilansowane, ilość wlanego i wylanego paliwa, poziomy, nawet ilość wody w zbiorniku (ok.20l/20000l paliwa) też musi się zgadzać. Pilnuje tego system komputerowy, sieć i UDT. Paliwo dostarczają cysterny koncernu. Zbiorniki przegląda się i czyści się gruntownie obowiązkowo najdalej co 10 lat. Praktycznie nie ma możliwości nic schachmęcić. To się zwyczajnie nie opłaca.
-
jacek2, nie myślę, że szkodzi :-) sam spróbuję
-
No i przyszdł czas sie rozstać z IX35, okazał się za mały na obecne ptrzeby. Od momentu dotarcia jeździł na paliwie z domieszką LM 1052. Moje obserwacje pokrywały sie z opiniami głownie niemieckich taksówkarzy na ich forach, gdzie praktyka jazdy na takiej mieszance jest prawie normą. Ja zauważyłem mniejsze spalanie, analiza spalin wprowadzała w zakłopotanie diagnostów (mówili, że za czyste jak na diesla), proces wypalania filtra przebiegał znacznie rzadziej no i końcówki wydechu święciły się jak nowe. Nowy właściciel zamierza także używać tej mikstury. Co do samego samochodu- przez te 2,5 roku i 78kkm nie stało się nic ! Nie miałem najmniejszej usterki. Hyundai nie jest może mistrzem świata we wzornictwie przemysłowym jak i samo wnętrze na kolana nie powala- króluje plastik. Nie ma co się łudzić, że za samochód przyciągnie wzrok na ulicy. Bardziej prawdopodobne jest jednak, że dowiezie Cię z punktu A do B bez niemiłych niespodzianek , a przecież w sumie o to chodzi w większości przypadków.
W moim nowym autku z dużo wiekszym silnikiem zdecydowałem się na dodawanie do paliwa LM 1052 od nowości. Mam tylko nadzieję, że będzie ono tak samo bezawaryjne jak IX35.
-
Witam
Niedawno zakupiłem Olej Orlen mixol S . bedąc na stacji zataknowałem 78 litrów a rezerwa się jeszcze nie świeciła wiec nie wiem jak pojemny ma zbiornik moj santa fe
dodam tylko ze jak lalem to po sam korek
Moje zapytanie ile nalać oleju do ON czy na 80 litrów 200 ml mixola jest wystarczająco.
Bardziej mnie ciekawi co dodac do ropy by w zimie nie miec problemów z zamarzanietym paliwem.
-
Przeczytaj ten temat http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&sid=8c66dc0a0ed16b1c0e2a3ca73787cf13 oni mają chyba największe doświadczenia z olejem 2T do diesla.
-
Dzisiaj zakupiłem Ravenol Scooter jak dojdzie to zobaczymy
-
Bardziej mnie ciekawi co dodac do ropy by w zimie nie miec problemów z zamarzanietym paliwem.[/quote]
Kolego, nie martw się, nie zamarznie, o ile nie wybierasz się na Koło Podbiegunowe. Paliwa na dobrych stacjach są sprzedawane z odpowiednimi dodatkami przeciw zamarzaniu już w dystrybutorze. Są to paliwa zimowe. W zależności od temperatury zewnętrznej są odporne na tzw "blokadę zimnego filtra". Paliwa Premium są pod tym względem trochę lepsze, więc jeśli chcesz mieć spokój duszy to tankuj te droższe ;-) Możesz też w każdym sklepie motoryzacyjnym, większym markecie lub po prostu na stacji benzynowej kupić tzw. depresator (jest wiele marek), który zabezpieczy Ci paliwo do -45 stopni Celsjusza.
-
Widziałem przypadek jak ropa z BP zamarzła przy -20 więc nie zawsze duża stacja oznacza dobre paliwo bo wałki są wszędzie. Co śmieszniejsze o połowę tańsza opałówka zapalała bez problemów po takiej nocy w starym peugeocie 205 bez żadnych dodatków paliwowych.
A u u nas ten preparat dolewka do ropy sam zamarzł po nocy 20 stopniowym mrozie co dziwne skoro ma on pomóc.
-
Robaszek127-depresatory do oleju napędowego tak mają, że działają tylko jeśli dodasz je do paliwa zanim przyjdzie mróz. Nie działają dodane po fakcie do paliwa już "ściętego". A to że preparat zamarzł w butelce to zupełnie normalne, bo działają tylko jeśli są wymieszane z paliwem. W butelce na mrozie zamieniają się w żel lub zamarzają. Tak już jest. Co do zasady wciąż uważam, że tankowanie na firmowych stacjach jest bezpieczniejsze i zdania nie zmienię. Mnie tam nigdy nic nie zamarzło :-) Aha- i nie mówmy o jeżdżeniu na opale w starym Peugeocie plizzz :shock: Kolega djmcg ma Common Rail i nie o to pytał. Nie wracajmy do Średniowiecza :mrgreen:
-
Zacząłem zabawę z Ravenol Scooter i "przepalam" moje drugie 100 ml i żadnych niepokojących dźwięków. Efektów puki co jako takich nie zauważam no poza silnikiem jakby ciszej chodził w sumie dopiero początek tej zabawy.
-
-
Mojego Santa Fe kupiłem rok i 3 miesiące temu. Od tego czasu przejechałem 35000 kilometrów. Na początku zaniepokoiło mnie trochę dziwne zachowanie silnika, falowanie lekkie obrotów przy równomiernej jeździe. Zacząłem lać Ravenol Scooter półsyntetyk i po przejechaniu tych 35000 km spalanie znacznie spadło, praca silnika jest równa i cicha, moc odczuwalna wzrosła. Po zakupie myślałem, że to ciężkie auto i trochę stary typ automatycznej skrzyni i ma problem z dobrym przyspieszeniem, teraz odczucie to minęło. Na początku różnica z drugim moim autem Fordem Mondeo 2.0 140 KM w automacie była kolosalna, teraz tej różnicy już tak nie widać. Autko żwawo wyprzedza i bez problemu osiąga 170 km/h, na początku miałem problem ze 150 km/h. Fakt, że poprzedni właściciel trochę go zamulił. Niemniej jednak bardzo polecam lanie oleju do dwutaktów.
-
A czy w swoim Santa Fe masz DPF?
-
Tak mam dpf. Santa Fe 2.2 crdi z 2008 r.
-
Witam wszystkich.
Mam pytanie do użytkowników IX-ów z silnikiem diesla, czy ktoś z was ma doświadczenie z używaniem dodatku Kleen-flo diesel lubrificant? Z opisu wydaje się, że jego przeznaczeniem jest poprawienie właściwości paliwa o niskiej zawartości siarki?
Jak to się ma w stosunku do dodawania olejów 2T?
-
Czesc,
przeczytałem cały wątek :) w sumie 90% pozytywów na temat tego oleju dolewanego do ropki, Czy ktokolwiek spotkał się z jakimiś negatywnymi skutkami takiej terapii ? kończy mi się gwarancja i zastanawiam się czy to dobry moment na testy ;-)
Nawiązując do temetu, mam u siebie DPF oczywiście i moje pyta:
czy w jakiś prosty sposób można w naszych autach skontrolować kiedy się on wyplał i jak często miało to miejsce ?? nie wiem jakis moduł OBD do smartfona ;-) ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za info
-
Przeczytane wszystko i przyznam też liczyłem na jakieś opinie, negatywne skutki, czy chociażby delikatne skutki uboczne w konkretach. Nie wiem czy będę z tym kombinował, ale dała mi do myślenia kwestia jakości paliwa z dystrybutorów. Do tej pory lałem to najtańsze na shellu "fuel save" diesla, a dwa tankowania do tyłu pół zbiornika dałem V-powera. Wcześniej DPF przepalał mi się co 700-1000 km w zależności ile dłuższych tras było, a po tym nalaniu V-powera czekam na razie dłużej na przepalanie, choć też mi się składa od tamtej pory regularnie na dalsze przejazdy jeździć. Chyba że nie zauważyłem gdzieś kiedy mi się przepalił. Po tym jednym nalaniu połowy lepszego znowu był zalany do pełna zwykłym/tańszym.
-
ja lałem 2T do Renówki - przestałem bo korekcja na wtryskach zaczeła "falować"
od pół roku leję do ON dodatek Archoil AR6900 max - korekcja na wtryskach w Renówce się ustabilizowała a ix35 na tej miksturze pracuje aż miło.