HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: rufuz w 31 Marzec 2009, 16:09:24
-
witam
mam pytanie ponieważ chce zamontować halogeny (nie te seryjne). Jak mam to zrobić, od strony elektrycznej ? Gdzie szukać wiązki na halogeny lub jak podłączyć nowe kable ? Seryjnie auto nie ma halogenów tylko same zaślepki. W zestawie były oprócz halogenów, taki kwadratowy bezpiecznik 12 V 30 A i włącznik do kabiny.
O elektryce nie mam zielonego pojęcia. W skrzynce bezpiecznikowej ma komorze silnika mam gniazdo na bezpiecznik na światła przeciwmgielne z tym ze jest to gniazdo na zwykły wąski bezpiecznik.
Sporo ostatnio moich postów na tym forum ale właśnie teraz nieco "upiększam auto".
Z góry bardzo dzięki za odpowiedz.
-
Witam...
Sam nie dawno montowałem halogeny i zrobiłem to chyba w najprostszy sposób jaki sie da :-) Pewnie nie którzy beda mieli bardziej profesjonalny sposob niz ja ale skoro nie masz za duzego pojecia o elektryce jak sam powiedziales to moze Ci sie to przydac. Na predce zrobiłem mały schemat
(http://images43.fotosik.pl/95/1368286bfcd46e6am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1368286bfcd46e6a)
Zaraz za akumulatorem bezpiecznik 30A kable pociagniete do przelacznika w desce i potem do halogenow... Ja tak wlasnie podlaczylem i swieci...
-
Tylko proszę pamiętać, że zgodnie z przepisami włączenie świateł "długich" powinno powodować automatyczne wyłączenie halogenów.
-
Czyli coś takiego było by akurat:
(http://img144.imageshack.us/img144/3598/halogeny.jpg)
Jak widać styki normalnie zwarte w przekaźniku wstawiamy szeregowo w obwód halogenów. Dzięki temu przy włączeniu włącznika w kabinie zapalą się halogeny. Gdy pojawi się napięcie na cewce przekaźnika (czyli gdy włączymy światła drogowe ("długie") - przekaźnik rozłączy styki i halogeny zgasną. Gdy wyłączymy światła drogowe i prąd przez przekaźnik przestanie płynąć to styki znów się zewrą i znów zapalą się halogeny o ile oczywiście nadal będzie włączony przełącznik w kabinie.
Powodzenia
-
Dokładnie coś takiego.
-
rozumiem ze "do plusa żarówki swtatel drogowych" oraz "do minusa swiatel drogowych) eeeee nic nie kumam z tym przekaźnikiem. A taki przekaznik dostalem w komplecie 12 V 30 A
mniej wiecej cos takiego
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przeka/1363
Dostalem tez dodatkowy przełącznik.
Gdzie mam ten przekaźnik zamontować ? Do której żarówki świateł drogowych połączyć ten przekaźnik ? Generalnie szkic ten kumam tylko tak dopytuje aby być pewnym na 100%. To moja pierwsza większa elektryczna "robótka" w aucie no poza wymiana żarówki lub wymiana bezpiecznika.
Chciałbym sam sobie te halogeny zrobić bo wtedy większą frajda jak sie samemu zrobi.
Pozdrawiam
-
Jeżeli ten przekaźnik ma takie oznaczenia jak poniżej to styki 85 i 86 podłączasz do jednej z dwóch żarówek drogowych - dowolna żarówka i dowolne podłączenie.
Nie ważne czy + będzie do 85 a - do 86 czy odwrotnie. Elektromagnes wewnątrz przekażnika zadziała bez względu na kierunek podłączenia napięcia 12V.
Ale teraz ważniejsza sprawa. Jeżeli ten przekaźnik ma NIE POŁĄCZONE ZE SOBĄ styki 87 i 87A to wszystko w porządku. Wtedy wykorzystujesz styki 30 i 87A i przecinając kabel + idący do halogenów wstawiasz tam przekaźnik.
Ale jeżeli styk 87A nie jest wyprowadzony na przekaźniku albo jest zwarty z 87 to kaplica.
Zastanawia mnie, że na zdjęciu wygląda jakby styki 87 i 87A były zwarte ale po by było bez sensu. Bardziej obawiam się, że ten przekaźnik nie ma w ogóle podłączonego styku 87A :(
A więc sprawdź to najpierw zanim podłączysz przekaźnik.
(http://img144.imageshack.us/img144/999/przekaznik.jpg)
Dodane 23:49:
Obawiam się, że nic z tego nie będzie. Potrzebny jest taki przekaźnik (przełączny):
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przeka/1362
(http://www.laro.com.pl/foto/hfv4-12p.jpg)
-
zgodnie z przepisami włączenie świateł "długich" powinno powodować automatyczne wyłączenie halogenów.
A masz tak przy fabrycznej instalacji?
Przepisy sobie a rzeczywistość sobie. "Długie" włączamy wtedy kiedy nikogo nie ma przed nami więc co komu przeszkadza nawet jeśli będę miał włączone 4 pary halogenów?
Polska to kraj normalny inaczej :roll:
-
Tylko proszę pamiętać, że zgodnie z przepisami włączenie świateł "długich" powinno powodować automatyczne wyłączenie halogenów.
To raczej niema nic do tego jesli beda zamontowane halogeny przeciwmgielne bo raczej jazda na "długich" we mgle to nie pozozumienie.
Powinno byc tak ze mozna je właczyc w tedy gdy sa wlaczone swiatla mijania i w tym przypadku przekaznik nalezalo by podpiac wlasnie do nichy.
I tak jak mowilem ja mam podlaczone w najprostrzy sposob i wszystko gra, i Przepisy mi nie przeszkadzaja :lol:
-
Powinno byc tak ze mozna je właczyc w tedy gdy sa wlaczone swiatla mijania
Fabrycznie podpięte są pod światła postojowe.
Możesz włączyć halogeny razem z postojówkami bez mijania. I wtedy jest najlepsza widoczność we mgle oraz podczas śnieżycy. Niestety w Polsce nie można tak jeździć
-
zgodnie z przepisami włączenie świateł "długich" powinno powodować automatyczne wyłączenie halogenów.
A masz tak przy fabrycznej instalacji?
Przepisy sobie a rzeczywistość sobie. "Długie" włączamy wtedy kiedy nikogo nie ma przed nami więc co komu przeszkadza nawet jeśli będę miał włączone 4 pary halogenów?
Polska to kraj normalny inaczej :roll:
Podyskutuj sobie z drogówką jak Ci zatrzymają dowód. Ja już to przerabiałem w innym aucie. Na szczęście skończyło się na pouczeniu ale za ponowny przegląd musiałem zapłacić.
Teraz nie mam dodatkowych świateł.
-
Podyskutuj sobie z drogówką jak Ci zatrzymają dowód
To znaczy, że mam poprawić fabrykę?
Ktoś dopuścił ten model do ruchu w Polsce więc dlaczego mam go poprawiać?
-
A auto pochodzi z Polski czy z np. Niemiec? Bo mówimy o polskich przepisach. I nie wszyscy diagności u nas zwracają na to uwagę jak zresztą na wiele innych ważnych rzeczy np.zawartość CO2 w spalinach, nie do końca sprawne hamulce, amortyzatory itp. Ostatnio miałem przypadek, że auto, które parę dni wcześniej przeszło bez problemu przegląd techniczny, przy wymianie opon na letnie, nie było gdzie podłożyć podnośnika. Cały spód trzymał się na reszkach konserwacji. To Polska właśnie.
-
A auto pochodzi z Polski czy z np. Niemiec?
Moje akurat z Niemiec. Ale chyba wszystkie (a na pewno większość) auta sprzedawane w polskich salonach mają tak skonfigurowane halogeny
-
witam
do zestawu halogenów który kupiłem byla dołączona instrukcja montażu. W sumie wszystko juz zrobiłem tylko na rysunku jest napisane ze czarne kable należy uziemić a jeden kabel nalezy podłączyć do plusa jakiejś żarówki. Gdzie zamocować to uziemienie oraz do ktorej żarówki podłączyć ten drugi kabel ?
Zastanawiam sie tez nad tym gdzie najlepiej przeciągnąć do wewnątrz kabel od włącznika. Pod uszczelka nie bardzo bo ten kabel nie jest az tak cienki.
Dzięki za odpowiedź
-
A auto pochodzi z Polski czy z np. Niemiec?
Moje akurat z Niemiec. Ale chyba wszystkie (a na pewno większość) auta sprzedawane w polskich salonach mają tak skonfigurowane halogeny
Nie spotkałem u auta kupionego w RP aby halogeny przy długich się nie wyłączały, w firmie we flotowych też się wyłączają. Być może takie są na polskim rynku.
-
Najlepiej czarne podlacz do minusa akumulatora, a plus podepnij do plusa postojowki i bedzie jak fabryka robi ;-)
Kable przeciagasz przez sciane grodziowowej od silnika do kabiny u mnie dziuka jest po stronie pasarzera zslomnieta gumowa zaslepka.
BartBartez napisał/a:
Cytat:
A auto pochodzi z Polski czy z np. Niemiec?
Moje akurat z Niemiec. Ale chyba wszystkie (a na pewno większość) auta sprzedawane w polskich salonach mają tak skonfigurowane halogeny
Nie spotkałem u auta kupionego w RP aby halogeny przy długich się nie wyłączały, w firmie we flotowych też się wyłączają. Być może takie są na polskim rynku..
Widze ze ta dyskusja nie bedzie mniala konca <glupek2> a chodzi tu generalnie o to ze halogeny dalekosiezne "drogowe" maja sie włączać z swiatlami drogowymi, a swiatla przeciwmgielne ze swiatlami mijania( tak jest w Polsce) a fabrycznie przeciwmgielny mozna wlaczyc z postojowkami ;-)
-
No teraz juz wiem. dzieki bardzo za info. Tylko jeszcze gdzie najłatwiej znaleźć plus żarówki.
Tzn gdzie najlepiej sie podłączyć ?
Pozdrawiam
-
Sprawdz instalacje bo pewnie masz juz ja gotowa
U mnie w lantrze nie mam lusterek elektrycznych halogenow nie mialem anteny elektrycznej i nie wiem co tam jeszcze mozna montowac ale instalacja jest polozona (chyba w standardzie do wszystkiego)
Niedawno wymienialem reflektory i u mnie ida kable do miejsc gdzie powinny byc halogeny
-
Wspominacie tutaj o tym że halogeny przeciwmgielne muszą się wyłączać kiedy włączymy drogowe. Ponoć jest jeszcze przepis że chalogeny przeciwmgielne NIE mogą być włączane niezależnie. Możliwość włączenia przeciwmgielnych musi być tylko z zpozycyjnyimi. Co do wyłączania się przy drogowych to często jeżdżę renault i fordem które czegoś takiego nie mają na fabrycznej instalce:) Sorki że wróciłem do tematu przepisów. Powodzenia z kabelkami:)
-
Sprawdz instalacje bo pewnie masz juz ja gotowa
U mnie w lantrze nie mam lusterek elektrycznych halogenow nie mialem anteny elektrycznej i nie wiem co tam jeszcze mozna montowac ale instalacja jest polozona (chyba w standardzie do wszystkiego)
Niedawno wymienialem reflektory i u mnie ida kable do miejsc gdzie powinny byc halogeny
Dokładnie kolego, w standardzie masz instalację do wszystkiego poprowadzoną, nie miałem halogenów a kable są, są to kostki w okolicach reflektorów, pojedyncze z dwoma kablami tylko, takie dosyć małe. :)