HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: radeek23 w 16 Kwiecień 2013, 22:08:43
-
Witam,w lipcu,podczas rutynowego przeglądu diagnosta odkrył,że guma osłaniająca przegub zewnętrzny jest niemal przecięta na pół-podejrzewam że coś ostrego wpało mi pod koła,tudzież wjechałem w jakąs gałąź,nieważne. Mechanik założył mi nową gumę,jednak nie wpadłem na to,żeby przegub rozkręcić i przeczyścić.Mechanik też mi tego nie zasugerował. Na pierwsze stuki nie przyszło mi długo czekać-dzisiaj definitywnie przyszedł czas wymiany,do którego przymierzałem się całą zimę :mrgreen:
Z racji tego,że mam kilka dni wolnego postanowiłem spróbować zrobić to sam. Poluzowałem tę śrubę kluczem 32',dkręciłem koło,podniosłem lewarkiem i....no właśnie i mam problem. Na różnych forach czytałem,że często wystarczy skręcić kołami maksymalnie i przegub powinien wyjść.Niestety z tego co widze to niemożliwe. Próbowałem wybić sworzeń wachacza,udało mi się jedynie odkręcić nakrętkę,sworzeń ani drgnie.Ma ktoś pomysł jak go wybić,ew. co zrobić,żeby w miarę szybko wyjac przegub? Jak wybić przegub z osi i ząłożyć nowy to już wiem,problem mam jedynie z wyjęciem go z piasty.
jestem laikiem,ale mam czas i chęci żeby spróbować to zrobić samemu,dlatego za komentarze typu "po co się bawisz,daj to mechanikowi" serdecznie dziękuję. Zależy mi na realnej pomocy.Pozdrawiam
-
A rozwiązanie dotyczące sworznia wahacza było tak blisko aż trzy tematy niżej http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3269&p (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3269&postdays=0&postorder=asc&start=15) jednak daj to mechanikowi.
-
Są dwa sposoby. Albo wybicie sworznia ze zwrotnicy albo odkręcenie amortyzatora od zwrotnicy. Spróbuj to drugie a jak nie to kup widelec-ściągacz do sworzni kulistych.
-
"po co się bawisz,daj to mechanikowi" serdecznie dziękuję.
Na tym forum NIKT Ci nie udzieli takiej odpowiedzi.
Co do wyjęcia przegubu, to najprosciej o ile pamietam, bedzie odkręcić dwie sruby trzymające dolną część amortyzatora, delikatne odgięcie i skręcenie piasty. Uwazaj jednak na przewód hamulcowy - ten nie powinien być zbytnio szargany. Pokombinuj z róznymi kątami - przegub powinien wyjść z minimalnym zapasem luzu. Ale wyjdzie na 100% - bo pamietam, ze sam to robiłem jakies 7 lat temu w Lantrze
Przy wyciąganiu go ze skrzyni - uważaj na małego klipsa C - nie zgub go!
Sworznie wahacza i drążki kierownicze narazie zostaw - to troszeczkę wyższa szkoła jazdy. Bez odpowiedniego zestawu narzędzi zajmie Ci to kilka dni, masę stresów i jest możliwość że popsujesz sobie pewne części, albo nawet i geometrię.
-
przegub udało się wyjąć,teraz czas na poszukiwania nowego...wyszło mi 25 zębów wewnątrz i na zewnątrz,oraz 29 zębów ABS...za namiar na przegub w rozsądnej cenie będę wdzięczny,pozdrawiam.
Szperam po necie i widze że może być lipa z dostaniem tego przegubu...może ktoś na forum będzie mi wstanie pomóc?Na poniższym schemacie rozpisałem jaki ma być wymiarowo.
-
W jakim stanie masz pierścień ABS bo dostaniesz przegub, ale bez pierścienia. Pierścień można podgrzać i zejdzie, a potem nałożyć na nowy przegub. Tutaj http://www.motointegrator.pl/produkty/2709 (http://www.motointegrator.pl/produkty/270944-przegub-napedowy-zewnetrzny-nkn-g15003) znajdziesz przegub + osłona marki NKN w dobrej cenie i jakości. http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochodowe/HYU (http://www.sklepmoto.pl/czesci-samochodowe/HYUNDAI/30/LANTRA%20I%20(J-1)/1462/8384/przegub-napędowy/8/nkn/199936.html)
(http://images36.fotosik.pl/451/118d42face520a83m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=118d42face520a83)
http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=2&t=4 (http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=2&t=4284&p=60663&hilit=przeguby#p60663)
-
Pierścień ABS na oko jest w stanie dobrym,tylko nie bardzo mogę sobie wyobrazić operację zdjęcia go i założenia na ten,który mi wskazałeś. Komu powierzyć taką operację :shock: ... Zaskakująco niska cena podanego przez Ciebie przegubu,czy ta firma aby napewno jest ok?
-
Wpisz w google frazę przeguby NKN opinie. Ten przegub jest tani bo pochodzi od J-1, a to przecież już oldtimer. Zmierz tylko dokładnie stary i porównaj wymiary żeby wiedzieć na pewno. Jak zdjąć koronkę ABS masz w linku z HCC na pewno Twój znajomy mechanik da radę.
-
Chyba to będzie jedyna opcja...wszystkie znane mi sklepy obdzwonione i w żadnym nie ma opcji żeby dostać dokładnie taki jak mi potrzeba-z 44 zębami ABS bym dostał,a z 29 niestety lipa. Zamowiłem przegub,ktory podales w linku i jutro ma byc na magazynie w Lublinie-pomierzę go dokładnie i zobaczymy czy się nada: na oko wygląda niemal identycznie. Przyjrzałem się dokładnie pierścieniowi ABS i już nie mam niestety pewności czy się nie rozleci przy ściąganiu ;-) ...może uda mi się dokupić nowy,zobaczymy.
-
Musisz próbować z przekładką bo ciekawe gdzie dokupisz nowy...
-
Musisz próbować z przekładką bo ciekawe gdzie dokupisz nowy...
Wyobraź sobie,że dokupię :lol: . Jest firma w Łomiankach,która ma taki pierścień,cena 35zł.
-
To pochwal się gdzie, oryginał czy zamiennik, symbol, typ. Sensem istnienia forum jest dzielenie się informacjami jasnymi i przejrzystymi.
-
To pochwal się gdzie, za ile, oryginał czy zamiennik, symbol, typ. Sensem istnienia forum jest dzielenie się informacjami jasnymi i przejrzystymi.
radeek23, dokładnie... znam dwie firmy w łomiankach, które mogą mieć z tym coś wspólnego ponieważ zajmują się układami napędowymi ale nie wiedziałem, że mają same pierścienie ABS i w dodatku do Lantry...
-
Firma,jak już wspomniałem mieści się w Łomiankach k. Warszawy i konsultant twierdzi,że mają ten pierścień i będzie pasował,wymiary się zgadzają-ufam że to będzie to. Starego jednak zbijać nie będę,bo zauważyłem pęknięcie pod warstwą rdzy....szkoda czasu na obstukiwanie tego,bo jak się nie rozleci przy ściąganiu,to napewno przy zakładaniu na przegub.
adres sklepu http://www.przeguby.pl/
Nr kat. : koronka MI027A(29) produkt firmy Driveshaftparts
obym nie pochwalił się za wcześnie heh,bo będzie trzeba używki szukać ;-)
-
Dobra wiadomość że udało Ci się (odpukać) załatwić sprawę. Zajęło to nam jedną stronę i przez to jesteśmy lepsi od HCC :-D.
-
Starego jednak zbijać nie będę,bo zauważyłem pęknięcie pod warstwą rdzy....szkoda czasu na obstukiwanie tego,bo jak się nie rozleci przy ściąganiu,to napewno przy zakładaniu na przegub.
Pierścieni się nie zbija. Oczyszcza się dokładnie z rdzy. Podgrzewa palnikiem do czerwoności i sam spada. Później rozgrzany się zakłada na nowy przegub. Po ostygnięciu pięknie się zaciska. Nie używa się młotka. Oczywiście gdy masz pęknięty to szkoda zachodu ale tak napisałem dla potomności.
-
Pierścieni się nie zbija. Oczyszcza się dokładnie z rdzy. Podgrzewa palnikiem do czerwoności i sam spada. Później rozgrzany się zakłada na nowy przegub. Po ostygnięciu pięknie się zaciska. Nie używa się młotka. Oczywiście gdy masz pęknięty to szkoda zachodu ale tak napisałem dla potomności.
To mówisz BartBartez,żeby nie nabijać młotkiem? Mojemu sąsiadowi,który pomagał mi ze zdjeciem przegubu, jego kolega w pracy,który jest niby mechanikiem samochodowym,powiedział,że rozgrzanie pierścienia może spowodować odkształcenia albo pęnięcia...cżłowiek już nie wie komu wierzyć :-P
Taraz tak panowie-zamówiłem do magazynu w Lublinie ten przegub NKN który w linku polecił mi kolega kosmos2011. Jadę go pomierzyć z suwmiarką w dłoni a tu na miejscu się okazuje,że z zamówionego przegubu zgadza się tylko opakowanie i nazwa firmy evil: ....przegub kompletnie do innego auta,dużo mniejszy. Myślałem że typa tam pochlastam za to że 30 km na darmo zrobiłem. Koles z intercarsu wyslal mnie do drugiego magazynu tej sieci na drugi koniec miasta,że tam ten przegub mają. Pojechałem uhahany i rzeczywiście jest,rozmiarowo dokładnie się zgadza z moim. Niestety nie zgadzała się firma-zamiast NKN,dostałem przegub firmy PASCAL,a tych NKN już nie ma i podobno nie będzie. Nie wiem czy ten PASCAL nie rozleci mi się po kilku miesiacach,ale nie mam wyjścia-co będzie to będzie. ;-)
-
Myślę że będzie ok. Z tej sytuacji wynika że najpierw trzeba dopytać co rzeczywiście jest w kartonie, a potem kupować. Wcześniej podałem Tobie link do innego sklepu gdzie mieli przegub NKN za 70 pln trzeba było jeszcze u nich poszukać. Jeśli chodzi o nagrzanie pierścienia to nie chodzi żeby był czerwony od temperatury. Na pewno do tej czynności spokojnie można użyć palniczka na propan-butan. Jaka się uporasz z naprawą to napisz jak się to wszystko potoczyło. Życzę szybkiej naprawy i w drogę.
-
że rozgrzanie pierścienia może spowodować odkształcenia albo pęnięcia...
Grzeje się po całym obwodzie, a nie punktowo.
-
Grzeje się po całym obwodzie, a nie punktowo.
Podobno można jeszcze podgrzać na elektrycznej kuchence starego typu ale nie próbowałem.
-
Dzisiaj mam zamiar zamowić wspomniany pierścień,przegub z tego co widze jest identyczny ze starym,także myślę,że bedzie git. Mam jednak pytanko-jak wyciągałem stary przegub,to prawdopodobnie odrobinę za bardzo szarpnąłem za półoś,bo z pociekło mi trochę oleju z okolic skrzyni biegów. Sąsiad stwierdził,że wjąłem półoś ze skrzyni ale,że wg niego wróciła na swoje miejsce i jest ok....nie bardzo chce mi się w to wierzyć heh....czy czeka mnie wyjęcie półosi i uszczelnienie jakies? Jesli tak a nie jest to jakos skomplikowane,to chętnie się dowiem jak to technicznie wymontować i zamontować-skorzystałbym z okazji i przegub wymienił w garażu,na imadełku. Jeśli rzeczywiście nic nie sknociłem,to założyłbym po staremu. Proszę o radę...auto stoi sobie podniesione,mam troszkę czasu wolnego,samochód w chwili obecnej nie jest mi niezbędny-chętnie bym to zrobił sam,zwłaszcza że z tego co widzę,czeka mnie wymiana gumy na drugim przegubie.Pozdrawiam i czekam na opinie starych wyjadaczy ;-)
-
To powinno być tak, że jak pociągniesz jednostajnie za półoś to powinna się oprzeć na zabezpieczeniu - takim samym pierścieniu jak ma zewnętrzny w środku to tu jest na zewnętrznym wieloklinie i nie powinna półoś wyjść. Nie może być sytuacji, że półoś sobie sama wypadnie ze skrzyni bez zabezpieczenia. Dlatego sprawdź to. Jak pociągniesz to ma się trzymać w środku. To się wybija i dopiero wychodzi.
-
Dlatego sprawdź to. Jak pociągniesz to ma się trzymać w środku
Czyli jeśli się trzyma to znaczy że nic się nie dzieje złego?A ten olej,który mi pociekł?
-
Ruszyłeś uszczelniacz lub wyrwałeś półoś jakimś cudem to i wyleciało trochę, jeśli się trzyma półoś i nie cieknie olej to jest wszystko ok i się nie przejmuj.
-
Witam,Panowie mam dylemat-przysłali mi ten pierścień ABSu,jednak nie jestem pewien czy nie powinienem usunąć z przegubu tej żółtej obejmy widocznej na zdjęciach poniżej. Bo chyba na to tego pierścieni nabijać nie powinienem?
http://images.tinypic.pl/i/00374/gfot9uc7553n.jpg (http://images.tinypic.pl/i/00374/gfot9uc7553n.jpg)
http://pics.tinypic.pl/i/00374/8f7spiorqim3.jpg (http://pics.tinypic.pl/i/00374/8f7spiorqim3.jpg)
http://images.tinypic.pl/i/00374/1tkz2vqykfhw.jpg (http://images.tinypic.pl/i/00374/1tkz2vqykfhw.jpg)
-
Masz suwmiarkę?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suwmiarka
-
Tak, jak napisał BartBartez, bez suwmiarki takiej pracy się nie rozpoczyna. Pomierz wałek i otwór pierścienia, powinien być wcisk rzędu 0,1 - 0,2 mm. Jeżeli ta żółta obejma jest plastikowa, to jest to pewnie osłonka chroniąca powierzchnię pod pierścień przed uszkodzeniem. Ale może być inaczej. Może to być specjalny pierścień stalowy, na który nakłada się pierscień ABS. Na zdjęciu widać, że ma nawet fazę do nasunięcia pierścienia. Takie pierścienie regeneracyjne są stosowane na uszkodzone powierzchnie pod np. łożyska lub profilaktycznie, żeby w przyszłości nie trzeba było wymieniać całego przegubu, a tylko ten regeneracyjny pierścień.
-
Witam, a więc tak..uporałem się z przegubem,wszystko poszło sprawnie,pierścień ABSu nabiłem bez wiekszych problemów,uprzednio zbiłem tę żółtą obejmę z przegubu o której wspomniałem. Sama operacja wymiany też nie była skomplikowana-najwięcej problemów sprawiło mi zaciśnięcie opasek(te zachaczające o ząbek i zaciskane szczypcami u góry). Namęczyłem się trochę bo tym które dostałem w zestawie brakowało milimetrów żeby zapiąć się na gumie,ale jakoś poszło.
Korzystając z ładnej pogody,wymieniłem również gumę na drugim przegubie by była już sparaciała i popękana. I mam problem-chyba zapomniałem założyć tego pierścienia zabezpieczającego,chociaż pewności nie mam bo robiłem to w pośpiechu a w miedzyczasie kilka innych rzeczy. Zastanawiam się czy ew brak tego pierscienia rodzi jakies poważne konsekwencje bo nie chce mi się już robic tego od początku.
-
No rodzi. oczywiście - jak sama nazwa wskazuje - zabezpiecza. A dokładnie to wewnętrzny - zabezpiecza przed wysunięciem się przegubu (półosi) ze skrzyni a zewnętrzny zabezpiecza przez wysunięciem się osi z wewnątrz przegubu. Z zewnętrznym jest tak, że akurat tutaj teoretycznie nie wypadnie półoś z przegubu ale jak będzie latać luźno to może się tzw. rozkloszować i następnym razem już nie zbijesz przegubu bo na końcu półosi zrobi się taki grzybek.
(http://www.from.okay.pl/daniel_k/bobex/przegub/przegub3.jpg)
(http://www.from.okay.pl/daniel_k/bobex/przegub/przegub2.jpg)
(http://www.from.okay.pl/daniel_k/bobex/przegub/przegub.jpg)
-
...czyli czeka mnie powtórna robota...będę miał nauczkę,żeby się nie śpieszyć następnym razem
-
Konsultowałem się z kilkoma zakładami i kumplami i od biedy można zastosować zaciskowe opaski typu NORMA. Ważne jest tu aby dokładnie sprawdzić czy śruba zwłaszcza na szerszej opasce nie będzie zawadzać o żaden element zwrotnicy podczas obracania się osi z przegubem. Bo inaczej ją zmieli, zniszczy osłonę i odsłoni przegub. Ja osobiście jeśli już bym miał to polecałbym takie zamiennie:
http://sklep.regmot.com.pl/opaska-zaciskowa-oslony-przegubu-kulka-7-9x201-mm,3,14915,3918
(http://sklep.regmot.com.pl/Img.ashx?Id=5248)
-
Witam, mam hyundai Coupe rd1 1998 i mam problem z tym przegubem... mam nowy zamontowany, ale jak się okazało ma zła ilość zębów abs... i dupa co robić?? ale czytam, że da się podmienić te pierścienie...
Ja powinienem mieć chyba 29 a mam więcej... przede mną poszukiwania rozwiązania i pierścienia.
-
Nr kat. : koronka MI027A(29) produkt firmy Driveshaftparts http://www.przeguby.pl/
Post radeek23 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3473&postdays=0&postorder=asc&start=0 i tutaj http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=2&t=6353&p=85313&hilit=PIER%C5%9ACIE%C5%83#p85313 też już była odpowiedz gdzie kupić koronkę 29 zębów.
-
Te tematy przeczytałem... dzięki, wiem jak można rozwiązać ten problem, ale nie wiem kto mi sie we Wrocławiu tego podejmie. Ja nie mam palnika i doświadczenia z przegubami. A mój "świetny mechanik" zamontował zły przegub i teraz się miga od roboty.
-
Poszukaj w tym temacie. Najnowszy post jest o warsztacie we Wrocławiu.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=11
-
Poszukaj w tym temacie. Najnowszy post jest o warsztacie we Wrocławiu.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=11
Jestem na bieżąco, czytałem i już dzwoniłem do warsztatu Alicji. Dzięki