HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: vqsoft w 14 Kwiecień 2013, 17:14:09
-
Panowie - ktoś może próbował dołożyć port usb do seryjnego radia? Czytałam na forach że wystarczy dokupić sam port bo instalacja istnieje...
Ktoś to potwierdzi ?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=2679#2679 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=2679#2679)
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2389 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2389)
http://hyundai.epcdata.ru/i20/43684/electric/perekl (http://hyundai.epcdata.ru/i20/43684/electric/pereklyuchatel-9193511/kontaktniy_element_provodki_centralnoykonsolisalona-96120L/)
-
no ok tematy znam - ale jakoś w żadnym z nich nikt nie pochwalił się że tego dokonał i że działa.
nie ma słowa też o tym czy seryjna wiązka ogarnia temat usb.
-
http://hyundai.epcdata.ru/i20/43684/electric/perekl (http://hyundai.epcdata.ru/i20/43684/electric/pereklyuchatel-9193511/kontaktniy_element_provodki_centralnoykonsolisalona-96120L/) 96120L to kombinacje zaślepki w której znajdują się gniazda, przełączniki np zapalniczka, podgrzewane fotele, USB, AUX itd.
http://translate.google.com/translate?hl=pl& (http://translate.google.com/translate?hl=pl&prev=/search%3Fq%3Di20%2Bforum%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/66069-take-out-your-i20-hu.html) post 11 connector A (piny 1,2,3,4 odpowiedzialne za USB) znajduje się w zaślepce od tyłu.
(http://images41.fotosik.pl/2013/6637333dcd4586adm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6637333dcd4586ad)(http://images41.fotosik.pl/2013/9dce991e8e401dc2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9dce991e8e401dc2)
Piny z connector A trzeba połączyć z connector C3 post 9 (piny 2,4,5,7 odpowiedzialne za USB) w tylnym wejściu w radiu.
(http://images42.fotosik.pl/839/c44cbdf696ed0c2fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c44cbdf696ed0c2f)(http://images35.fotosik.pl/1880/aa67005075a90e1cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aa67005075a90e1c)
-
hmm pewno zamiana całej wiązki będzie prostsza..
nadal nie mam odpowiedzi czy ktoś z was to robił..
-
Bierz przykład z alberta on niczego się nie boi i lubi eksperymenty.
-
heh ale jakoś z tym nie eksperymentuje..
-
ja wymieniłem poprostu radio na normalne. W obecniej chwili mam na zbyciu ramkę pod standardowe radio gdybyś chciał.
-
ja nie chce radia 1 din tylko seryjne z usb
nie jestem fanem radyjek dokładanych - audiofilem też nie jestem.. wymienię głośniki i będzie OK
-
Kolego ja kupiłem na allegro cały port usb i jack bodaj od i30 podmieniłem z tym który miałem i radyjko śmiga jak trzeba, czyta wszystkie pendrivy i bezproblemowo odtwarza wszystkie mp3-ki i nawet pasowało w oryginalny otwór.
-
A jak wygląda podmiana? Trzeba demontować panel radia czy wystarczy wyciągnąc dotychczasowy port z jackiem i zrobić podmiankę? Wszystkie potrzebne wtyczki już są?
-
Radia nie trzeba demontować wystarczy zdemontować tunel środkowy tam gdzie jest lewarek zmiany biegów odpiąć przewody istniejącego jacka i zapalniczki a następnie wymontować cały port. Jest on przykręcony bodaj 4 wkrętami od środka.
-
Mowa o tym tunelu? A możesz jeszcze zdradzić jak go zdemontować? Śrub nie widzę, więc domyślam się że zatrzaski? Zdjęcie ściągnięte z neta.
-
Tak mowa o tym tunelu. on jest mocowany na spinki wystarczy złapać za plastik pod mieszkiem i delikatnie szarpnąć powinien puścić. Tylko nie zapomnij o odkręceniu gałki zmiany biegów, bo w przeciwnym razie nie ściągniesz mieszka z lewarka.
-
dziś dostałem się do tego panela. Zdjęcie osłony tunelu jest dziecinnie proste.
Po oględzinach wiązki doszedłem do wniosku że chyba u mnie koreance poskąpili na kablach i nie mam trzech przewodów potrzebnych do usb.
Patrząc na rozpiskę
(http://www.team-bhp.com/forum/attachments/diy-do-yourself/197359d1253844814t-take-out-your-i20-hu-auxusbipod.jpg)
to u mnie przewody sa tylko w punktach 1 6 7 11 15 16.
brakuje mi 2 3 4 ;(
Tomek możesz zrobić fote Twojej wtyczki ? Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
-
No to lutownica w dłoń :lol:. Widzę że jednak ciekawość wzięła górę.
-
U mnie też nie ma tych przewódow i wszystko działa.
-
pitolisz... tomasz ;)
kurde jutro wykręcam z ixa panel i przekładam do i20
-
To napisz jak było
-
Panowie i Panie jeśli są - potwierdzam działanie. Zakupiłem samą wtyczkę z gniazdem aux i usb, podmieniłem i wszystko pięknie gra. Również czyta wszystkie jak dotąd przetestowane pendrivy, czyta również utworzone katalogi. Miałem obawy czy będzie działać i jak przebiegnie wymiana ale wszytko zajęło 15 minut.
-
wymieniłeś wiązkę ?
-
Nie, wiązki nie wymieniałem. Tylko port aux na taki z usb.
-
patrzyłeś jak z przewodami w wiązce?
-
Mam dokładnie to samo co tomek505, również nie mam wszystkich przewodów które niby są potrzebne patrząc wg rozpiski. Wersja samochodu classic, rok produkcji 2009.
-
no i kicha
widać w i20 clasic + 2012 zaoszczędzili na kablach. U mnie po podpięciu gniazda usb radio nie widzi urządzenia.
Więc albo wiązkę trzeba wymienić albo radio nie obsługuje tego.
-
(http://img824.imageshack.us/img824/1860/img0421rv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/img0421rv.jpg/)
-
Ja chyba się dopiszę, bo może to tu pasuje.
W nieco wyższej wersji fabryczne USB poprawnie czyta pendrive'a 4GB extrememory, ale 16GB tej samej firmy już nie.
Gdyby ktoś wiedział, jak jest z 8GB, proszę o info.
@de_assis - jak zdjąłeś ten środkowy panel??? Jeżeli można to z wysoką dokładnością łopatologiczną. Nie jestem w stanie pójść dalej po odkręceniu nakrętek z przodu "w nogach" i tej klapki przy ręcznym.
-
Ja chyba się dopiszę, bo może to tu pasuje.
W nieco wyższej wersji fabryczne USB poprawnie czyta pendrive'a 4GB extrememory, ale 16GB tej samej firmy już nie.
Gdyby ktoś wiedział, jak jest z 8GB, proszę o info.
Mam 16GB Platinet działa bardzo dobrze.
-
@de_assis - jak zdjąłeś ten środkowy panel??? Jeżeli można to z wysoką dokładnością łopatologiczną. Nie jestem w stanie pójść dalej po odkręceniu nakrętek z przodu "w nogach" i tej klapki przy ręcznym.
Najpierw gałke odkręcam, potem tą srebrną obwódkę co jest w koło mieszka lewarka się sciąga, wciska się ją ku srodkowi, zeby ze dwa zatrzaski np. przednie wyszly i juz pojdzie, potem to co jest pod mieszkiem ten środkowy panel to łapiesz rękami lewa i prawa z jednej i drugiej strony przy końcu i trzeba pociagnac lekko do góry niech troche wyskoczy, potem do tyłu w strone hamulca ręcznego zeby zatrzaski z przodu nad zapalniczka sie poluzowały i równoczesnie jak do tylu to trzeba lekko do góry pociągnac. Ja sie z tym troche meczylem tez, ale trzeba dosc mocno/zdecydowanie pociagnac w koncowej fazie i ladnie wyjdzie. Podwazalem z przodu nozem ale to jest nie potrzebne. Pozniej przełóż sobie na strone kierowcy to i odepnij wtyczki od kabli. Natomiast zeby sciagnac dalej ten caly srodkowy panel, to trzeba w nogach kierowcy i pasazera odkrecic te sruby/bolce, moze byc potrzebny nóż jakby nie chciala wyjsc na srubka od samego kręcenia. Nastepnie tu jak jest zapalniczka i AUX to obok tego po bokach sa dwie srubki, trzeba to odkrecic. Potem przy hamulcu ręcznym ten mały plastik trzeba wyciagnac, zorientujesz sie o co godzi, podwadzic i ostro pociagnac, potem za hamulcem ręcznym jest okrągla dziurka, tam sie podnosi ten cienki okrągly plastik, w zasadzie nakladke taką i tam jest jedna sruba co generalnie sztywno to wszystko trzyma, trzeba miec klucz z przedluzka i odkreci sie. Tam sie tez ręczny reguluje i wlasnie, zeby to cale wyszlo to trzeba chyba poluzować hamulec ręczny zeby jego lewarek poszedl maksymalnie w góre, bo inaczej - przynajmniej u mnie - On blokowal ten plastik, brakowalo 3 cm zeby wyszlo. Ja jednak nie mialem az takiej potrzeby zeby to wyciagac, grzebalem za czym innym i chcialem to rozmontowac zeby mi bylo latwiej, ale koniec koncow nie chcialem deregulowac ręcznego, bo mam zle przejscia z rozbieraniem hamulców :P
O to Ci chodziło?
-
Dokładnie o to. Dziękuję! :)
-
Panowie dołożenie USB do wersji z przed liftu jest możliwe bez żadnej interwencji. W wersji po lifcie trzeba ciągnąć nową wiązkę....
Ojciec ma i20 2012 z przed liftu i usb działa bez problemu. Żona ma i20 2012 po lifcie i muszę kupić wiązkę aby to uruchomić..
-
A u mnie wersja po lifcie i mam wersję tylko z wejściem AUX. Ale po rozebraniu panelu i zajrzeniu do wiążki kabli okazuje się, że jest ich tam całkiem sporo (ciut za dużo jak tylko na AUX). W dodatku wedle rozpisek i obrazków jakie są w tym poście to niby piny, które odpowiadają za AUX ja mam wolne... Mam dziwne wrażenie, że inaczej są rozmieszczone piny w wersji sprzed i po lifcie. Tym bardziej, że kolory kabli pasują mi do standardu USB. Żeby się nie wpędzać w koszta to chyba wezmą jakiś stary przedłużacz USB, przetnę go i podepnę pod wtyczkę wedle kolorów. Wtedy sprawdzę, czy to działa. Tym bardziej, że nie chcę montować oryginalnego panelu (po pierwsze drogi - używka około 80zł, po drugie nie chcę, żeby był widoczny dla gówniarstwa - po co ma kusić włożony pendrive, a po trzecie różne rzeczy się kładzie na tę półeczkę i nie chcę, żeby coś uszkodziło wystający pendrive). Wolę podciągnąć gdzieś kabel w inne miejsce. W końcu aż tak często się tego USB nie wypina. Najpierw jeszcze sprawdzę napięcie na czerwonym kablu w tej wtyczce i jeżeli tam jest 5V (standard USB) to pewnie będzie działać.
Dam znać na dniach.
-
charles, dobry pomysł z tym pociągnięciem kabla z usb gdzieś indziej np do schowka, jak ci się uda to rozczytać to prosimy o opis. :mrgreen:
-
Kwestia jest tylko taka, że w kostce jest rzeczywiście tyle kabli ile potrzeba do wersji bez USB - chyba 8, a z USB ma być 12...
To do sprawdzenia.
Ale przyjmijmy inną taktykę. Powiedzmy, że w kostce przy gałce zmiany biegów nie ma instalacji. W takim razie radio jest przystosowane?? Wystarczy pod nie podpiąć kabel?? Czy radio też okroili z tej funkcji?? Ktoś już wyjmował radio z wersji po lifcie?? Jest gdzieś instrukcja??
Jeżeli tak jest to spreparowałbym odpowiedni kabel i podpiął bezpośrednio pod radio.
-
Panowie jest chyba kibel w wersji po lifcie. wiązka jest całością idzie od ecu do radia i peryferii...
-
Odpowiedź dla Jesionki
USB+AUX z innych modeli będzie pasowało oczywiście o kształcie prostokąta. Wtyczka we wszystkich modelach jest 16-pinowa. Oryginalnie masz AUX 96120-1J100, a USB+AUX to 96120-1J000.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=usb%20hyundai&search_scope=category-620&bmatch=s0-aut-1-4-1025
Radio masz 96100-1J211UX i obsługuje USB+AUX, nie obsługuje sterowania z kierownicy. Teoretycznie na zdjęciach są przewody USB 1,2,3,4 choć w innych kolorach niż jest to na schemacie.
(http://images83.fotosik.pl/209/364475e02d42df4f.png)
(http://images81.fotosik.pl/209/fe3ca63cb2bad341.png)
-
Czy mam rozumieć, że z dużym prawdopodobieństwem USB będzie działało razem z AUX po podłączeniu panela? :-D Czy masz pewność?
[ Dodano: 2016-12-03, 16:29 ]
OK kupiłem to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6606079973
-
Tak 100%
-
Panowie:) W każdym radiu da się dołożyć USB.
(http://zmniejszacz.pl/zdjecie/532/6811730_blau.jpg)
-
Tak 100%
Tak miałeś rację :-) Wszytko działa jak należy... Wielkie dzięki :mrgreen:
Jedyny problem to ustawienia audio. Nie można przechodzić na regulacje poszczególnych zakresów dźwięków. System ikonowy - takie kratki. Po wejściu w audio można tylko ustawić basy, a nie można przejść na sąsiednie okienka średnich tonów i sopranów oraz pozostałych regulacji. Chyba że nie wiem którym klawiszem się to robi, ale próbowałem wszystkiego.
Komputer działa w pełni USB również. Pojawiło się również menu Bluetooth, ale z wiadomych przyczyn nie działa.
Jeszcze raz wielkie dzięki :lol: