HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Aro_G w 29 Czerwiec 2008, 00:29:22
-
Witam raz jeszcze.
Od ponad miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem Santa Fe 2.0 CRDi z 2001 roku.
Niestety póki co większość czasu spędza w serwisie, ale mam nadzieję że nacieszę się nim jeszcze. Ale wracając do tematu.
Otóż, w autku zmuszony byłem przerowadzić mały remoncik silnika niestety. Regeneracja głowicy, zaworów, wymiana popychaczy i dźwigienek. Dodatkowo regeneracja turbiny i uszczelnienie pompy. Po tym zabiegu silnik na wolnych obrotach cyka jak szwajcarski zegarek, ale niestety tylko na wolnych. Po wejściu na wyższe obroty wyłącza się i można go uruchomić ponownie za ok 30 sekund. Komputer pokazuje błąd 1180 o ile dobrze pamiętam, czyli awarię zaworu ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Dodam tylko, że przed remontem silnika,regeneracją turbiny i uszczelnieniem pompy błąd ten nie miał miejsca, i silnik pracował jak pracował ale niezależnie od obrotów. Dodatkowo przy dodaniu gazu pojawia się czarny kopciuch z rury wydechowej, ale po sprawdzeniu wtrysków okazało się że są ok.
Czy może ktoś z Was miał podobny problem w swoim autku ?.
-
Witam. Nie jestem specjalistą jeśli chodzi o jednostki napędowe, ale moim skromnym zdaniem, jeśli pojawia się "kopciuch", to sterownik powoduje wtryśnięcie dodatkowej porcji paliwa, a dodatkowego powietrza brak, silnik się zalewa i to tyle. Proponuję sprawdzić czy turbina jest dobrze zamonotwana, po regeneracji i czy wogóle się włącza? Jeśli się włącza, to może jakiś czujnik uległ uszkodzeniu odpowiedzialny za kontrolę przepływu powietrza i jego dozowanie? Wówczas turbina nie poda powietrza z oczekiwanym przez silnik ciśnieniem (chyba nie przekombinowałem - jak coś to mnie poprawcie). Pozdrawiam Igor.
-
Witam.
Każda porada w cenie.
Dzięki IgoReCzek za tyle, przekażę uwagi mechaniorowi niech sprawdzi, chociaż turbinę raczej bym wykluczył. Ale że strzeżonego Pan Bóg strzeże sprawdzimy i to.
Jeszcze raz dzięki i proszę innych o jakieś inne uwagi.
Pzdr.
-
Przepływomierz do sprawdzenia.
trzeba sprawdzić, czy po wykasowaniu błędu pojawia on sie ponownie, jeśli tak to trzeba sprawdzić ten czujnik
-
Jak rozumiem chodzi o przepływomierz powietrza ?.
Jeśli tak to sprawdzimy i to. Co do błędu to owszem był kasowany i pojawia się po zatrzymaniu pracy silnika. Problem w tym że na listwie jest i czujnik i zawór, a błąd jest identyczny dla jednego i drugiego. No ale trzeba od czegoś zacząć.
-
pewnie zawór zamyka doplyw paliwa i dlatego gaśnie...
przepływomierz powietrza:)
a tam jest listwa wtryskowa? :) nie znam zasady dzialania silnika crdi
-
zmuszony byłem przerowadzić mały remoncik silnika niestety
Silnik jest po zerwaniu paska?
-
pewnie zawór zamyka doplyw paliwa i dlatego gaśnie...
przepływomierz powietrza:)
a tam jest listwa wtryskowa? :) nie znam zasady dzialania silnika crdi
hm. zawór zamyka dopływ paliwa mówisz. Pewnie tak tylko dlaczego i jak to zweryfikować.
Tak w tym autku jest listwa wtryskowa.
zmuszony byłem przerowadzić mały remoncik silnika niestety
Silnik jest po zerwaniu paska?
Nie, nie jest po zerwaniu pasku, ale był wymieniany przy remonicie. Poprawność jego założenia też już sprawdzono.
Remoncik był robiony ze względu na niedbałość poprzedniego właściciela we Włoszech. Pani niestety nie wiedziała, że w silniku jest coś takiego jak olej.
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-30, 11:07 ]
Scaliłem 2 posty, nie pisz oddzielnych postów co 3 minuty, używaj przycisku edytuj
-
Adminie - postaram się zastosować do Twoich zaleceń.
I jeszcze jedno pytanko. Czy gdyby żeczywiście uszkodzony był przepływomierz powietrza to czy komputer nie wyrzucał by błędu opowiedniego dla jego usterki ?
-
Niby powinien. Co do błędów to różnie z tym bywa. Często komputer pokazuje błąd np. przepływomierza a on jest dobry. A może się okazać, że uszkodzony jest kabel. Znam taki przypadek Passata, który zjeździł kilku speców, a ja zlokalizowałem usterkę w 30 minut (oczywiście przez przypadek). Znalazłem przetarty kabel, który rozłączał sie dopiero po rozgrzaniu silnika. Może u Ciebie jest coś podobnego ...
-
Ok dzięki. Nie zaszkodzi sprawdzić w takim razie. Jutro będę mądrzejszy po próbie z innym zaworem i zdjęciu przepływomierza. Oczywiście nie omieszkam poinformować wpisem jaki jest rezultat i co było przyczyną takiego stanu.