HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: sconi w 24 Marzec 2009, 20:21:16

Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 24 Marzec 2009, 20:21:16
witam. panowie mam problem z hyundaiem i szukam wskazówek. otóż w pażdzierniku 2008 roku wracałem z trasy i strzelił mi rozrząd. 16-ście zaworów pogiętych, głowica do remontu. oczywiście okazało się że winą za pęknięcie paska było zerwanie paska od wałka balansowego i ten się wkręcił w rozrząd i go zerwał a pękł dlatego że go nie wymienili w serwisie mitsubischi :-( . ale do setna. gdy już zrobiłem głowice i złożyłem silnik , silnik zaczął żle pracować. na wysokich obrotach jakoś sobie radzi ale na wolnych albo szybko gaśnie albo po wysprzęgleniu go na luz trzyma obroty przez pare minut jakieś 2000 obr/min lub obroty szybko spadają i gaśnie. jak silnik jest zimny to jeszcze całkiem przyzwoicie chodzi na wolnych obrotach po rozgrzaniu pulsują obroty skaczą od 500-set do nawet 2500 obr/min. wymieniłem świece, sonde lambda, przewody na świece i nic. z kolei na gazie jak jade to przerywa jak bym skakał tym samochodem a nie jechał. poradzicie cos????może trzeba wykasować błędy w komputerze ale nie znam mechanika który miałby program do obsługio takiego samochodu. mój samochód to HYUNDAI SONICA 2.0 16 V 125 kM 1997 rok produkcji.
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 24 Marzec 2009, 21:25:37
Zawory gna sie na tłokach, czasem moze to sie skonczyc nawet jakas dziura, byc moze teraz juz cos sie wypalilo? Kolejna sprawa - kazda taka zmiana wiaze sie z rozebraniem calej gory silnika - moze ktos oszczedzil na uszczelce od kolektora dolotowego? Rzucal wtryskami, pogiał jakąś rurke od podcisnien, zabrudzil przepustnice? Porwał przewody.., Zle zalozyl nowy pasek. To smutne, ze takie maniany zdarzaja sie w autoryzowanych serwisach..
 Na Twoim miejscu raczej szukalbym porzadnego mechanika - bardzo ciezko jest zdalnie podac Tobie przyczyne tych wszystkich problemow. (Przynajmniej mi)
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 24 Marzec 2009, 21:43:53
Dzięki za pomoc a raczej za podpowiedz. Z tym mechanikiem to jest tak że to JA :mrgreen: skladałem sam i wszystko sam robiłem , czyli rozebranie głowicy i założenie jej wraz z rozrządem. na żadnej z części nie oszczędzałem. Ale po rozebraniu głowicy widziałem sporo nagaru na tłoku więc go wymontowałem obejrzałem oczyściłem i zawizłem do specjalisty który stwierdził że tłok jest ok. Słyszałem że może silniczek krokowy jest uszkodzony. Kto wie może sam popełniłem błąd podczas składania.


A może ktoś wie gdzie moge znaleźć dobrego mechanika w olsztynie ??

Hants mimo wszystko dzięki za porade.
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 25 Marzec 2009, 09:56:12
Głowicę oddałeś do speców czy sam wymieniałeś zawory?
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 25 Marzec 2009, 10:33:04
Ha! Takich co to sami dlubia, to ja uwielbiam - witam autentycznego fana!
Na poczatek sprawdz sobie kompresje na cylindrach - to Ci bardzo duzo powie o To stanie komor spalania i ch szczelnosci. Pozniej - porzadnie przeczysc przepustnice i jej okolice. Wyklucz lewe powietrza - z Twojego posta nie wynika jaki masz gaz (generacja). Falowanie obrotow - to moze byc krokowy, albo walniety przeplywomierz.

Zacznij jednak od pomiaru kompresji.
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 25 Marzec 2009, 23:38:53
witam ponownie. :-> tak jestem prawdziwym fanem. silnik a dokładnie głowice rozebrałem sam sam złożyłem łącznie z rozrządem. głowice dałem specom w tej dziedzinie. zrobili planowanie głowicy , wymienili zawory wraz z prowadnicami. jesli chodzi o ciśnienie na tłokach to jutro zrobię pomiar . jeśli chodzi o instalację gazową jest to instalacja sekwencyjna włoskiej firmy ale nie pamiętam nazwy jutro podczas sprawdzania ciśnienia zwrócę uwagę na instalację. instalacja nie jest najnowsza zakładałem ją 5 lat temu i mam wymieniony w niej "parownik".

ale co ciekawe Panowie to to że silnik ten ma charakter pracy silnika v6 pięknie mruczy, no chyba że ten pomruk oznacza jakąś usterke. dzisiaj na prostej zaszalałem i pięknie samochód przysipiesza od 3000 obr/min. tylko poniżej tych obrotów jak wspomiałem dzieją się dziwne rzeczy.
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: krzysztof w 17 Kwiecień 2009, 14:20:42
witam
nie chcę się wymądrzać ale na moje oko wałek balansowy na rozrządzie jest żle
ustawiony.Też miałem taki problem i w zeszłym roku robiłem głowicę po pasku.
Wałek należy zakręcić lekko ręką tak aby swobodnie się ustawił siłą bezwładności.
Jeśli ustawi się na znaku jest ok, jeśli nie trzeba go obrócić 360 stopni
pozdrawiam
ps. 360 stopni brzmi bez sensu ale tak jest (w środku jakaś przekładnia)
chodzi o wałek napędzany głównym paskiem
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 18 Kwiecień 2009, 11:51:55
krzysztof, Zle ustawiony walek powoduje trzesienie auta i naprawde minimalne wahania obrotow ( :oops: - akurat cos o tym wiem )

Ale sposob na ustawienie masz całkiem oryginalny :-) Jak na to wpadłes?
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 01 Czerwiec 2009, 17:01:28
Masz za male cisnienie.. Teraz zrob probe olejowa i wtedy zmierz kompresje jeszcze raz - jesli bardzo sie podniesie, to znaczy, ze blok z tłokami juz dogorywa.

Odlacz przeplywomierz i zdaj relacje co sie dzieje

PORZADNIE przeczysc przepustnice.

( nie pisz wielkimi literami, bo oczy bolą jak sie to czyta - to nie allegro..)


dodane - och chyba Mody zadziałały....
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 01 Czerwiec 2009, 22:58:25
jak wyłącze "wtyczke" od przepływomierza to słychać jakby silnik dostał troche mocy ale jak nim jade to nie czuje różnicy, następnie sprawdziłem silniczek krokowy i tu jest problem ponieważ nie znam jego dokładnej zasady działąnia na moje "oko" wygladał ok troche był przybrudzony , oczyściłem go . odpaliłem silnik i nic jak było tak jest. ale postanowiłem zaeksperymentować i przy włączonym silniku odłączyłem kostkę od silniczka krokowego i nie było reakcji, ani obroty nie spadały ani rosły, równie dobrze mógłbym go wykręcić i nic. a i jeszcze co do przepływomierza to sądziłem że po jego odłączeniu spadnie moc silnika, tak myślałęm ponieważ u znajomych w golfie (diesel) po odłączeniu wtyczki od przepływomierza silnik stracił na mocy i to sporo
 i mam pytanie jak zmierzyć ciśnienie oleju?
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 01 Czerwiec 2009, 23:00:26
raczej jak zrobić tą próbe olejową??
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 01 Czerwiec 2009, 23:02:53
Cytat: "Hants"
to znaczy, ze blok z tłokami juz dogorywa.

to jest wersja optymistyczna :idea:
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 02 Czerwiec 2009, 05:43:27
Cytat: "sconi"
raczej jak zrobić tą próbe olejową??


Brzmi to tak powaznie niczym 'czujnik halla', 'sonda lambda' :-)

Po prostu: zmierz kompresje (pamietaj o pelnym otwarciu przepustnicy przy pomiarach), do cylindrow powlewaj okolo 5~10 ml oleju, odczekaj krotka chwile i ponow pomiary. Jesli bedzie wyrazna roznica, to juz wiesz co masz do roboty..
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 02 Czerwiec 2009, 07:48:40
witam. juz z samego rana smigam do samochodu i tak zrobię. o wynikach napisze. dzieki za zainteresowanie moim problemem. popoludniu odpisze.
pozdro
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 02 Czerwiec 2009, 09:38:17
sconi,
pomiar kompresji HOW TO (http://www.forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?p=24069#24069)
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 02 Czerwiec 2009, 20:59:28
witam sprawdzone, cisnienie kiepskie :( aż mnie smutek wziął, samochód zadbany w 5 lat zrobiłem 80.000 km. i co teraz ?? a tak apropo sondy lambda, zamontowałem sonde BOSCH jako zamiennik i usłyszałem od jednego z mechaników że moge ją wsadzić w d...... powiedział że tylko orginał się montuje to prawda ?? i czy po zamontowaniu nowej sondy trzeba podłączyć silnik pod kompa ?? słyszałem że należy usunąć błędy jakie powstały w momencie uszkodzenia sondy. i jeszcze jedno co radzicie remont silnika - i z jakim kosztem musze się liczyć- czy szukać drugiego silnika??
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 03 Czerwiec 2009, 10:10:25
Dogadalem sie z pewnym szrotem - za skrzynie z silnikiem chce 200 funtow. Problemem moze byc wysylka... i zawsze cos moze byc nie tak. Zajrzyj na www.ebay.co.uk - ewentualnie kup cale auto i sobie nim pojedz do Polski. Przynajmniej przetestowałbys je na trasie.

Remont (porzadny) bedzie o wiele drozszy.. W wymiane tłokow i pierscieni - nie wierz.. Jest tania, ale starczy na krotko.

Sonda, to sonda - choc zastanawia mnie czemu jedna kosztuje 15 funtow, a inna 70..
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 05 Czerwiec 2009, 10:39:42
Cytat: "Hants"
Zajrzyj na www.ebay.co.uk - ewentualnie kup cale auto i sobie nim pojedz do Polski. Przynajmniej przetestowałbys je na trasie.

Witam. Bardzo ciekawa propozycja, ale dla takiego domatora jak ja raczej niewykonalna. :-/
Natomiast co do kosztów naprawy silnika, to wielokrotnie praktycy wypowiadali się na rzecz rozwiązania tego problemu poprzez wymianę na inny używany egzemplarz w lepszym stanie technicznym. Trochę szkoda Twojej pracy i czasu jaki poświęciłeś do tej pory, by go naprawić. :-? Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 05 Czerwiec 2009, 11:14:31
Cytat: "IgoReCzeK"
Bardzo ciekawa propozycja, ale dla takiego domatora jak ja raczej niewykonalna


Ech jak potrzeba przycisnie (oby nigdy nie) to tez bys wyskoczyl z kapci. 10 lat temu nie uwierzylbym gdybys mi powiedzial jak fajnie bedzie mi sie zylo i to poza Polska: cały garaz dobrych narzedzi (hehe - SNAP-ON), jakies wymiany silnikow - naprawde mozna sobie rozsadnie podzielic czas na prace, odpoczynek, hobby. No pedze do roverka bo w przyszlym tygodniu znowu w gory jedziemy moja wychuchana, starą Sonatą :-)
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: sconi w 25 Czerwiec 2009, 22:24:34
WITAM PONOWNIE. Panowie, szukałem hyundaia całego ale niestety nie znalazłem, mało tego w angli nie są wcale tanie a w polsce znalazłem jeden egzemplarz ale się spóźniłem bo został sprzedany silnik wraz z skrzynią biegów. Postanowiłem wyremontować silnik i tu musze podkreślić, że chce to zrobić sam tylko mam pytanie czy przy remoncie silnika robi się szlif wału, cylindrów plus wymiana panewek, bo głowica była remontowana. Dowiadywałem się że pierscienie kosztują 500,- zł komplet plus 100,- sam tłok/sztuka. Ale tu też jest problem ponieważ na części jak chociażby zawory, musiałem czekać miesiąc czasu gdy była remontowana głowica, poza tym Hants powiedział że aby zrobić dobre remont nie można wierzyć w samą wymianę tłoków i pierścieni. Więc jak dokładnie ma ten remont wyglądać i czy zmieszcze się w kwocie 2000,- do 2500,- zł.??
Tytuł: Problem z obrotami w silniku 2.0 DOHC sonata 97r.
Wiadomość wysłana przez: Hants w 26 Czerwiec 2009, 10:21:16
G4CP drogi? Silnik skrzynią biegów manual - 200 funtow.

tu masz emaila do Scrapyarda (szrotu):
fitzsy@ntlworld.com

====

Wracajac do remontu - jesli nic Ci nie puka, nie stuka - to zostaw wał i panewki. Skoro juz sie upierasz, to po prostu wyszlifuj cylindry na pierwszy nadwymiar, zakup tłoki i pierscienie do tego i wtedy na pewno bedzie cacy

ALE

Nadwymiarowe tłoki jakie widuje na ebayu (Wiseco) są bardzo, bardzo drogie - to jest stuff dla milosnikow lancera i klipsa..