HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: fusior w 24 Marzec 2009, 16:32:01
-
Nie rozumiem dlaczego świeżo po wymianie wszystkich płynów, zrobieniu rozrządu auto jest zamulone... gdzie może leżeć przyczyna ??
Auto ma przejechane dopiero 100tys. km, może to przez automat??
Jak zmienia bieg na wyższy, silnik wyje, a auto "stoi w miejscu" szlak mnie trafia
jak seicento 900 mnie wyprzedza....
-
Rozrzad dobrze zlozony? Filtr powietrza wymieniles? Modl sie, zeby to nie byla skrzynia...
-
Czekaj, czekaj - czy to nie Ty kiedys marudziles, ze Ci auto bez overdrive (więc na 3 biegu) wiecej niz 160 nie idzie? :evil:
-
czy to nie Ty kiedys marudziles, ze Ci auto bez overdrive
Tak to ten kolega ale z tego co pamiętam problem był rozwiązany
-
Probowalem byc tylko lekko zgryzliwy.. ;-) Przy takim traktowaniu te delikatne skrzynie maja prawo odmowic posluszenstwa.. Kolega fusior niech sprawdzi sobie wszystkie rurki przy skrzyni - zapewne gdzies ma wyciek/ ucieczke cisnienia.
-
Ze skrzynią jest napewno wszystko wporządku, rozrząd dobrze złożony filtr powietrza paliwa i gazu NOWE. OLEJ nowy w skrzyni i w silniku ...
Gdzie ta moc ?? gdzie to 140KM ?? dawniej było to odczuwalne, może uszczelka pod głowicą ??
-
a może sonda lambda :?:
-
dwa razy srawdzana ostatnio i wszystko wporzadku.
-
No to jak z lambda i skrzynia jest "wszystko wporzadku" to podpompuj kola, albo poluzuj ręczny :-P
-
KOła w idealnym stanie szer. 195/65/15 ciśnienie ok natomiast linka ręcznego byla wymieniana miesiąc temu i jest na "dotarciu" więc jeszcze do końca nie wyregulowana. Jest nawet luz więc nie ma mowy o blokowaniu kół :)
Zastanawiam sie czy w przyszłości nie zrobić planowania glowicy, wymiane pierścieni i uszczelki pod głowicą... tak mi doradził pewien koles... ale zaznaczył ze jak juz sie rozbierze i wyjmie tłoki to może pozniej cena tej wymiany wzrosnąć z 400 do nawet 1000 zł:)
-
a jesli chodzi o opony takie są podane fabrycznie więc nie ma mowy abym jeszcze zmniejszył szerokość...
-
Nie no.. najlepiej to jeszcze dolozyc tam turbo i naklejke tuning - dojdzie 30KM jak nic. Skoro silnik "wyje" to rozumiem, ze wchodzi w obroty- wiec działa, koła nie blokują, cisnienie OK - czyli nic nie przeszkadza toczeniu- "zrzuca bieg ale dalej nic sie nie dzieje i nie przyspiesza jak dawniej": problem tkwi w skrzyni! Albo jezdzisz pod wiatr :lol:
-
a jesli chodzi o opony takie są podane fabrycznie więc nie ma mowy abym jeszcze zmniejszył szerokość...
jaką masz kompresję? olej z silnika znika w jakich ilościach na 1000 (lub 100) kilometrów??
-
Kompresje nie wiem jaką mam ale za to oleju nie bierze nawet grama na 3 tys przejechane nic nie dolewałem. Skrzynia zapewniam ze jest w bardzo dobrym stanie wymieniony byl olej filtr i uszczelka zmienia biegi bez jakichkolwiek drgań i szarpnieć.
PS. Ile kosztuje sprawdzenie kompresji ?? i jak to sie wogóle odbywa ??
-
a sprzęgło :?:
-
a sprzęgło :?:
AUTOMAT!!
-
:oops:
objawy tak jakby sprzęgło się ślizgało... myślałem, że w automatach jest podobny mechanizm :oops:
-
nie wiem czy sprzęgło wpływa na spalanie... hmm pierwsze słysze :)
-
nie wiem czy sprzęgło wpływa na spalanie... hmm pierwsze słysze
No to jeszcze byś się zdziwił.
-
Miał ktoś taki przypadek ?? ze po wymianie sprzęgła spalanie spadło ok 2-3 litry ? nie chce mi sie w to wierzyć. Kiedys palil 11l gazu na trasie, teraz pali 18 w trasie !! po regulacjach !! Bylem u kolejnych gaziarzy -dalej nic nie wiem. Moze jak zmienie tapicerke to będzie mniej palił ;)
-
fusior, co Ty porównujesz magię do sprzęgła. Przy ślizgającym się sprzęgle silnik wykonuje o wiele więcej obrotów aby ruszyć auto. To rozumie się samo przez się, że spali więcej paliwa. Ale to nie dotyczy Twojego przypadku bo Ty masz automata.
Koniec OT