HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: metjan w 24 Marzec 2009, 13:29:37

Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 24 Marzec 2009, 13:29:37
po przejechaniu 0k 250 km znikł 1 litr oleju... czy mozliwże przez wadliwą uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo silnik jest mokry w tym miejscu... ale aż tyle???
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 24 Marzec 2009, 13:40:59
wszystko jest możliwe... zdjąć pokrywę zaworów to kilka minut, sprawdź zanim zatrzesz motor...
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 24 Marzec 2009, 13:45:32
zrobie to... ale obawiam się że to moze być uszczelka pod głowicą... a to już spory wydatek... :-/
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 24 Marzec 2009, 13:49:09
a płyn chłodniczy ma czystą konsystencję :?:
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 24 Marzec 2009, 13:52:11
tak jest czysty i w ogóle nie ubywa
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 24 Marzec 2009, 13:57:32
to raczej nie uszczelka pod głowicą...
auto nie dymi np na niebiesko :?: np po porannym odpaleniu nie ma chmury za samochodem :?:
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Hants w 24 Marzec 2009, 14:22:21
Filtr oleju dobrze dokrecony? Korek spustowy? To raczej malo prawdopodobne, zebys mial az taki ubytek oleju przez uszczelke pg - mialbys chmary dymu za soba i strasznie osmolony wydech.
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 24 Marzec 2009, 17:11:28
no trochę dymi ale nie aż tak... pod samochodem też nie ma plamy oleju... jest tylko mokry silnik
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 24 Marzec 2009, 18:04:26
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 24 Marzec 2009, 18:08:58
Cytat: "Cendra"
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/


też tak myśle... zmienię tą uszczelkę i zobaczę jak dalej to będzie szło
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 25 Marzec 2009, 09:08:58
metjan, Sprawdź pierścienie
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 25 Marzec 2009, 09:40:56
Cytat: "BartBartez"
metjan, Sprawdź pierścienie

jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..
ale przez pierścienie ubytek nie byłby aż taki... to raczej wyciek jakiś... stawiam na uszczelke pod pokrywą, filtr oleju albo kork wypustowy... robi sie gorąco ciśnienie wzrasta i gotowe...
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 25 Marzec 2009, 10:10:18
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:

Cytat: "metjan"
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..

 Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".

Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%

EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 25 Marzec 2009, 13:49:02
Cytat: "BartBartez"
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:

Cytat: "metjan"
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..

 Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".

Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%

EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości


oby nie ;D
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: maciej w 25 Marzec 2009, 16:10:25
A ja mam pytanie do tego garażowego sposobu. Ok patrze po jakim czasie zniknie i .... jaki czas to czas kwalfikujący do szlifu i wymiany pierścionków a jaki nie???

Wymieniając uszczelkę zaworów uzbrój się w silikon i odtłuść i zaciap silikonem po całym obwodzie bo te uszczelki nigdy nie pasują w 100% a największą uwagę zwróć na te półłuki na łożyska, mam nadzieje że wystarczy wymiana i uszczelnienie pokrywki zaworowej :-) Pozdr
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: kml w 25 Marzec 2009, 18:27:24
Cytat: "maciej"
bo te uszczelki nigdy nie pasują w 100%


U mnie pasuje :) ale uszczelka była jakaś masakrycznie droga bo kosztowała z 80 zeta.
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 25 Marzec 2009, 20:14:45
sposobem na sprawdzenie szczelności pierścieni bez rozbierania silnika jest pomiar kompresji wraz z próbą olejową
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: hytm w 25 Marzec 2009, 21:09:06
a czy ktoś zna momenty jakimi trzeba dokrecic pokrywe zaworów?
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 26 Marzec 2009, 09:29:49
Cytat: "maciej"
patrze po jakim czasie zniknie

Najlepiej aby nie uciekło przez cały dzień

Cytat: "e-gen"
sposobem na sprawdzenie szczelności pierścieni bez rozbierania silnika jest pomiar kompresji wraz z próbą olejową

Najlepszy sposób. Jednak prawdy nie powie gdy uszczelka głowicy jest uszkodzona(zależy w którym miejscu)
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cien w 28 Marzec 2009, 01:23:27
Nikt nie wspomina o tym a często na duże ubytki wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów.
Mechanik powinien łatwo stwierdzić, czy one są przyczyną.
Nie koniecznie musi to być uszczelka pod pokrywą zaworów.

Jeśli autko z 1995 roku, to swoje odpracowały te uszczelniacze.

Ale jeśli już odkręcasz pokrywę zaworów to warto tą uszczelkę też już wymienić (moim zdaniem)

Acha i sprawdź czy przypadkiem odma nie jest zapchana, wtedy wyrzuca olej bardziej górą,
ślady mogą być nawet na rurce do pomiaru ilości oleju.
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 29 Marzec 2009, 18:29:29
to raczej ucszczelka bo cały tył silnika jest zachlapany olejem... na tygodniu wybiore się do mechanika żeby zobaczył na bank... a jaki olej najlepiej lać??
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cien w 29 Marzec 2009, 18:58:08
Cytat: "metjan"
to raczej ucszczelka bo cały tył silnika jest zachlapany olejem... na tygodniu wybiore się do mechanika żeby zobaczył na bank... a jaki olej najlepiej lać??

Może ale ... jak zapchana jest odma i robi się ciśnienie i wyrzuca czasami nawet górą silnika.
No właśnie - a skąd się leje na ten tył silnika ?

Może wyrzuca przez miarkę/rurkę do mierzenia poziomu oleju (sam tak kiedyś miałem).

Wytrzyj do sucha i określ dokładnie skąd leci.
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 29 Marzec 2009, 19:26:25
silnik jest mokry w dół od linii łączenia pokrywy zaworów z silnikiem, najbardziej na rogach i z tyłu
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cien w 29 Marzec 2009, 20:53:13
Ale taka ilość przez sama uszczelke - hmm, może być więcej niż 1 przyczyna.
Moim zdaniem bez względu na uszczelkę - niech mechanik sprawdzi też tą odmę - hmm nie wiem co się tak na nią uparłem :D
Jeżeli byś wymieniał uszczelkę sprawdź też czy powierzchnia przylegania jest dokładnie płaska, poza tym być może po prostu są za słabo dokręcone śruby.
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: metjan w 31 Marzec 2009, 07:41:44
a taka wymiana uczczelniaczy ile może kosztować??? sama robocizna
Tytuł: naprawde spory ubytek oleju
Wiadomość wysłana przez: Cien w 01 Kwiecień 2009, 04:45:37
Cytat: "metjan"
a taka wymiana uczczelniaczy ile może kosztować??? sama robocizna

nie wiem jak w Hultaju, ale w Fordzie dalo sie to zrobic bez zdejmowania glowicy (nie kazdy to umial).
Mechanik wzial cos kolo 100 PLN