HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: metjan w 24 Marzec 2009, 13:29:37
-
po przejechaniu 0k 250 km znikł 1 litr oleju... czy mozliwże przez wadliwą uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo silnik jest mokry w tym miejscu... ale aż tyle???
-
wszystko jest możliwe... zdjąć pokrywę zaworów to kilka minut, sprawdź zanim zatrzesz motor...
-
zrobie to... ale obawiam się że to moze być uszczelka pod głowicą... a to już spory wydatek... :-/
-
a płyn chłodniczy ma czystą konsystencję :?:
-
tak jest czysty i w ogóle nie ubywa
-
to raczej nie uszczelka pod głowicą...
auto nie dymi np na niebiesko :?: np po porannym odpaleniu nie ma chmury za samochodem :?:
-
Filtr oleju dobrze dokrecony? Korek spustowy? To raczej malo prawdopodobne, zebys mial az taki ubytek oleju przez uszczelke pg - mialbys chmary dymu za soba i strasznie osmolony wydech.
-
no trochę dymi ale nie aż tak... pod samochodem też nie ma plamy oleju... jest tylko mokry silnik
-
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/
-
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/
też tak myśle... zmienię tą uszczelkę i zobaczę jak dalej to będzie szło
-
metjan, Sprawdź pierścienie
-
metjan, Sprawdź pierścienie
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..
ale przez pierścienie ubytek nie byłby aż taki... to raczej wyciek jakiś... stawiam na uszczelke pod pokrywą, filtr oleju albo kork wypustowy... robi sie gorąco ciśnienie wzrasta i gotowe...
-
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..
Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".
Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%
EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości
-
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..
Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".
Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%
EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości
oby nie ;D
-
A ja mam pytanie do tego garażowego sposobu. Ok patrze po jakim czasie zniknie i .... jaki czas to czas kwalfikujący do szlifu i wymiany pierścionków a jaki nie???
Wymieniając uszczelkę zaworów uzbrój się w silikon i odtłuść i zaciap silikonem po całym obwodzie bo te uszczelki nigdy nie pasują w 100% a największą uwagę zwróć na te półłuki na łożyska, mam nadzieje że wystarczy wymiana i uszczelnienie pokrywki zaworowej :-) Pozdr
-
bo te uszczelki nigdy nie pasują w 100%
U mnie pasuje :) ale uszczelka była jakaś masakrycznie droga bo kosztowała z 80 zeta.
-
sposobem na sprawdzenie szczelności pierścieni bez rozbierania silnika jest pomiar kompresji wraz z próbą olejową
-
a czy ktoś zna momenty jakimi trzeba dokrecic pokrywe zaworów?
-
patrze po jakim czasie zniknie
Najlepiej aby nie uciekło przez cały dzień
sposobem na sprawdzenie szczelności pierścieni bez rozbierania silnika jest pomiar kompresji wraz z próbą olejową
Najlepszy sposób. Jednak prawdy nie powie gdy uszczelka głowicy jest uszkodzona(zależy w którym miejscu)
-
Nikt nie wspomina o tym a często na duże ubytki wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów.
Mechanik powinien łatwo stwierdzić, czy one są przyczyną.
Nie koniecznie musi to być uszczelka pod pokrywą zaworów.
Jeśli autko z 1995 roku, to swoje odpracowały te uszczelniacze.
Ale jeśli już odkręcasz pokrywę zaworów to warto tą uszczelkę też już wymienić (moim zdaniem)
Acha i sprawdź czy przypadkiem odma nie jest zapchana, wtedy wyrzuca olej bardziej górą,
ślady mogą być nawet na rurce do pomiaru ilości oleju.
-
to raczej ucszczelka bo cały tył silnika jest zachlapany olejem... na tygodniu wybiore się do mechanika żeby zobaczył na bank... a jaki olej najlepiej lać??
-
to raczej ucszczelka bo cały tył silnika jest zachlapany olejem... na tygodniu wybiore się do mechanika żeby zobaczył na bank... a jaki olej najlepiej lać??
Może ale ... jak zapchana jest odma i robi się ciśnienie i wyrzuca czasami nawet górą silnika.
No właśnie - a skąd się leje na ten tył silnika ?
Może wyrzuca przez miarkę/rurkę do mierzenia poziomu oleju (sam tak kiedyś miałem).
Wytrzyj do sucha i określ dokładnie skąd leci.
-
silnik jest mokry w dół od linii łączenia pokrywy zaworów z silnikiem, najbardziej na rogach i z tyłu
-
Ale taka ilość przez sama uszczelke - hmm, może być więcej niż 1 przyczyna.
Moim zdaniem bez względu na uszczelkę - niech mechanik sprawdzi też tą odmę - hmm nie wiem co się tak na nią uparłem :D
Jeżeli byś wymieniał uszczelkę sprawdź też czy powierzchnia przylegania jest dokładnie płaska, poza tym być może po prostu są za słabo dokręcone śruby.
-
a taka wymiana uczczelniaczy ile może kosztować??? sama robocizna
-
a taka wymiana uczczelniaczy ile może kosztować??? sama robocizna
nie wiem jak w Hultaju, ale w Fordzie dalo sie to zrobic bez zdejmowania glowicy (nie kazdy to umial).
Mechanik wzial cos kolo 100 PLN