HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Slay75 w 01 Kwiecień 2013, 15:31:15
-
Ostatnio rozmawiałem z przedstawicielem HMP i dla posiadaczy ix35 z silnikiem 1.6GDi producent szykuje niespodziankę.
W ramach gwarancji i za dopłatą ok. 3500€ będzie można sobie w ASO zainstalować turbinę twin-scroll.
W pakiecie dostaniemy turbinę, intercooler, przeprogramowany zostanie komputer oraz czułość układu kierowniczego. Tak uzbrojony silnik będzie generował ok. 200 KM mocy i 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie w mieście będzie na podobnym poziomie, a w trasie o ok. 1,4L wyższe.
W modelu po lifcie ma być już standardowo oferowana wersja 1.6 GDi z turbo lub bez + napęd 4x4.
Kto chętny i kto zapłaci prawie 15 tyś. zł za turbo?
-
Ja zapłacę. Wiem, że zaraz ktoś powie coś o niższej trwałości, itd. OK, ale ja przejeżdżam rocznie autem 30parę tys., jeżdżę nim 5 lat i kupuję nowe. Goowno mnie zatem obchodzi, czy żywotność silnika będzie 300tys czy milion km. A jak się rozleci na gwarancji, to nie mój problem.
-
@klemens Sprawdz jaka dzis data :mrgreen:
-
@klemens Sprawdz jaka dzis data :mrgreen:
No żeby mnie tak starego wróbla w hooya zrobić...
-
klemens, ale opcja doładowania tyczy się silnika 1.6 GDi, a Ty masz w dizlu i już doładowanego:-)
-
klemens, ale opcja doładowania tyczy się silnika 1.6 GDi, a Ty masz w dizlu i już doładowanego:-)
hehe, chyba za dużo się dzisiaj nadźwigałem śniegu i tranzystory mi się poprzestawiały :lol:
A ten motor, to poważnie czy aprilisowo?
-
hehe, dobre
-
A ten motor, to poważnie czy aprilisowo?
Informacja pochodzi z pewnego źródła. Nazwa handlowa silnika to 1.6 T-GDI turbo.
-
spojrzałęm i owszem istnieje taki silnik w hyundai veloster i to jest przerobione z naszego 16 gdi czyli moze w tym coś być:)
-
Okey, była to prima aprilisowa ściema, ale całkiem realna.
-
hahaha poplakalem sie :D
-
Rzeczywiście dobre. Każdy myśli że u-TURBIĆ silni to tylko parę śrubek przykręcić i wgrać nową mapę do ECU. Jak by to takie proste było to każdy "Zenek" w szopie by Tico rasował ... :)
-
Może nie takie proste ale wykonalne. Problem w tym, że przeprogramowanie sterownika w turbo (zwiększenie mocy) to koszt powiedzmy od kilkuset do 2tys. (z badaniem na hamowni). Koszt przeróbki silnika wolnossącego (któremu trzeba dołożyć kompresor) zaczyna się od ok.20tys, więc Zenek musiałby bardzo kochać swoje Tico.