HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: skrzyp53 w 01 Kwiecień 2013, 11:10:20
-
Czy ktoś wygłuszał hyundai i20,nie pod audio a wyciszyć wnętrze w czasie jazdy.
-
Dołączam się do pytania. Czy wyciszenie maski od spodu trochę pomoże?
-
W getzie pomogło więc warto. Nawet głośne wtryskiwacze brc już tak nie słychać na zewnątrz.
Nie wiem jak do i20 ale do getza były w modelu diesla montowane.
Sam nie kupiłem fabrycznej ze względu na chore ceny nowej i używanej. Zamontowałem podwójnie od CC i SC kupione za 6zł na złomie.
-
W dieslach jest i szmata pod maską i pełna osłona pod silnikiem.
Miałem wcześniej auto na benzynę i dołożyłem do niego tę szmatę pod maskę. Jedyny efekt był taki, że w zimie silnik wolniej stygł. W hałasie podczas jazdy nie było żadnej różnicy. Na wysokie obroty silnika nie ma skutecznej rady poza jedną: wymienić auto na takie, które nie potrzebuje 4000 rpm do jazdy z prędkością 140 km/h.
-
Wiem, że to "partyzantka", ale słyszałem że ludzie kleją maty z folią aluminiową na wierzchu. Ktoś to stosował?
-
Pewnie. Taką matę STP butyl+aluminium, a na to pianka 6 mm nakleiłem pod fabryczną szmatę pod maską.
Zresztą, cały bagażnik i nadkola mam tym zrobione. Było roboty na kilka dni.
-
Akurat sam tak myślałem. Ale pianka i te butyle pięknie się palą i raczej lepiej nie naklejać takich rzeczy na masce zaraz przy gorącym silniku. Raczej nie powinno się zapalić.
Dlatego wszelkie wygłuszenia są z raczej niepalnego filcu. Widziałem też, spsób oklejania maski matą styropianową z folią aluminiową. Troszkę to wygłusza i jest mało palne i dość wytrzymałe.
-
Może pomóc, u siebie w Punto 2 FL mam takie wygłuszenie i można bez problemu jeździć 140km/h. Przy takiej prędkości silnik ma w tym wypadku 3800obr/min. Nie jedna osoba mi zwróciła uwagę że przy takim aucie można normalnie autostradami jeździć nie używając do kowersacji pomiędzy pasażerami słuchawek na bluetooth-a :mrgreen:
-
Akurat sam tak myślałem. Ale pianka i te butyle pięknie się palą i raczej lepiej nie naklejać takich rzeczy na masce zaraz przy gorącym silniku.
Dlatego wszelkie wygłuszenia są z raczej niepalnego filcu.
Nie wszelkie. W starszych autach były też z gumopianki. W nowszych jest pod tapicerkami łyso, bo przyjęto zasadę, że jak klient czegoś nie widzi, to trzeba na tym zaoszczędzić usuwając to.
Tak to wygląda:
(https://lh3.googleusercontent.com/ghHcgx9uPC_YwQdrF3BlcJ_7bduqIKHvnLriyc42iBrTAVo6AYLUh4nZsl5ooOMoMFUjBfovswLTmMw74NNWBDP_Jz-8uhIb46fRar7EsovFuuYQmVqH7nDwPTi1bsCqYqPDYdz4IYgjalp494UIYxvtqT6mlXp9Ln75Bymb4qv0OJXx8lRXOTL_PgADaJfWweoEJkz7Ecl1XnAaEM3N7DLwm9clcZdY0RyB5AJiJMBjsgbqsxty695tlp2P5UtG9CpHqREldnOoF-O7lUnU347OIvHFvAwM1Fcl68yoC9l_tRSGt3vnfGds4CM-DrbeQm1SKim5qX3Xfd808YmmOQb30dzNwGoruPXYdThoiJYdy6NYmKcEGrmZ8NlPqvVpX_5UA0mH8pWFlKkV97MiqlRbyy4lgsdQbitFBGonCpz0QlONlKQotUpzsN5-62pDEImcL55eR0OiiMBh3Z7J_VwgzEJhBNt4ZMMiaLGf-Jcsn09pZ4NCVX0swALlWMyV3ajX0O-hOSUtxOE5KtBClpC62axXXBLPdECKob-MPd6LW4X-8iVRiRr9C8xsCJ7tWjWawWEsHlJ7O0Xn02apt7rwHStUbpKYvCuJQc-9Xv0ECYwPQxrdr-S8sLnrdpHqsda_kJqa3BQ=w478-h358-no)
Alubutyl do 100*C, a pianka do 105*C - tak podaje dystrybutor bitmat.pl.