HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: freaknet w 26 Marzec 2013, 23:57:24
-
Mnie gdzies 7 l. I to obojetne czy go krece do 3000 obrotow, czy zmieniam bieg juz przy 1800 obrotow. 7l to wynik jazdy tylko w miescie. Jak pojezdze do tego troche autostrada to schodze na 6,5 l. Dodam jeszcze ze mam manualna skrzynie biegow.
Patrzac na podane w katalogu srednie zuzycie paliwa w miescie 5,9l, to odbiega to troche mocno od normy!
-
Ja bym powiedział, że jest całkiem nieźle :)
"Obecnie cykl "miejski" znany jako ECE składa się z czterech następujących po sobie dwustusekundowych, jednakowych cyklów o nazwie ECE-15. mają one odzwierciedlać miejską jazdę w dużym mieście europejskim. Każdy ECE-15 odbywa się (na rolkach hamowni) na trasie 4052 m ze średnią prędkością 18,7 km/h i maksymalną 50 km/h. Od roku 2000 początek tego poczwórnego cyklu pomiarowego następuje gdy silnik samochodu jest całkowicie zimny."
Czyli test ten w żaden sposób nie bierze pod uwagę np. stania w korku czy też oporów powietrza. I to pomijając fakt, że auto do takiego testu jest specjalnie przygotowywane (mocno rozrzedzony olej, wąskie opony o niskim oporze toczenia itp)
Mi benzyna zamiast deklarowanych 9 spala 13 - no ale ja stoję we wrocławskich korkach :(
-
Mnie gdzies 7 l. I to obojetne czy go krece do 3000 obrotow, czy zmieniam bieg juz przy 1800 obrotow. 7l to wynik jazdy tylko w miescie. Jak pojezdze do tego troche autostrada to schodze na 6,5 l. Dodam jeszcze ze mam manualna skrzynie biegow.
Patrzac na podane w katalogu srednie zuzycie paliwa w miescie 5,9l, to odbiega to troche mocno od normy!
Pięknie, takie spalanie, to marzenie...
Jak zasysa bliżej 15 niż 10, to może dopiero przyprawić o stres. I to bez korków. Wg danych klekot 2,0 powinien wykazać poniżej 8 na setę, więc różnica bliska 100% wzrostu jest, łagodnie mówiąc, imponująca... :evil:
-
7.5 w mieście i 5.5 na trasie.
-
6.3 w mieście (komputer) =7.0 (liczone "na piechotę)
trasa (150-160 km/h) j.w.
-
Liczone przy tankowaniu ok. 8l/100km w mieście. W trasie jak na razie 6,2l/100km.
-
U mnie ok. 7l w mieście - przejeżdżam cały P-ń, więc nie są to krótkie odcinki (ok.20-25km na raz)
-
WITAM
Jakie paliwo i na jakiej stacji lejecie do swoich i40?
ile robicie na baku?
Jakie średnie spalanie?
Ja tankuję na statoil
Średnie spalanie to 6.9 cykl miejski.
opony zimowe.
Dziś zmieniłem na letnie (nie wiem czy to już dobry pomysł) ;)
i zobaczymy czy coś się zmieni.
Jak tam u Was?
-
Ja tankuje na emili i BP. Średnio 1050-1100km na baku, cykl mieszany z przewagą autostrad, opony zimowe.
-
U mnie spalanie faktyczne wynosi 6.9l, licznik wskazuje 6.5l. Tankuje tylko BP Ultimate, opony zimowe. Cykl jazdy mieszany. W trasie spada do 6l.
-
u mnie na dziś na zimówkach , 90% miasto mam na komputerku 6,0 . Odczyt z 224 km . Mam 115 konny piec w sedanie
-
Mój i 40 pali 13 l mieszany cykl czemu tak duzo ?
-
Proponuję na diagnostykę podjechać i zerknąć czy nie masz błędów. Takie spalanie w CRDI to dwukrotnie wyższe od tego co dziewczyny i chłopaki piszą na tym forum.
-
Mój w mieście od 8 do 9 l. W trasie średnio 6l , ale często jest poniżej. kwestia tego ile autostradą się jedzie. No i auto w automacje , bez DPF moc podciągnięta do 168KM. W automacie będzie auto więcej brać. Jak kolega ma dpf to te 13l jest osiągalne. Ja przed wycięciem miałem powyżej 10l.
-
Jezeli robisz bardzo krotkie trasy to 13 jest realne bo silnik sie nie rozgrzeje. Ja jak jezdze krotko to tez takie mam. Jednak, jezeli jezdzisz co najmniej 10km a nie odcinki co chwile po 3 km to to spalnie 13 litrow jest dziwne i zbyt wysokie.
-
Mi nawet przed wycięciem DPF nie przekraczał w mieście 9 litrów. Teraz 7 litrów i poniżej 6 na trasie.
-
zregeneruje dpf i sie zobaczy :-/
-
Kiedyś przez przypadek zresetowałem licznik ruszeniu,gdzie 1 km jechałem z 20 minut - spalanie 15 l/100 km.
Normalnie w mieście (trasy codziennie koło 20 km) pali koło 7 +/-0,5 litra w zależności od korków i stylu jazdy
K.
-
no właśnie ja głównie robię odcinki po 6km więc dlatego takie spalanie :(
-
MD13 Twoje spalanie jest OK. Zwykły automat odrobine zwiększa..
Za to te 13 Twojego kolegi to chyba już za dużo.
Nawet jeśli to automat i dpf co 50 km się wypala....
Chyba że odpala podjeżdzą 1-2 km i gasi. I tak co dziennie.
-
jak czytam te wasze spalania to tak się zastanawiam ;-) jaki sens brać diesela?
mam 200konne 2.4GDI i w zakorkowanym wrocku bierze mi 9,5l :-P
-
to chyba coś nie tak żeby 17 tyle spalał..
rok temu jeźdząc krótkie odcinki 7km do pracy jeźdżąc bmw e60 z 3.0dieslem w automacie spalał 11l.. przy czym opony były 245/18' A żeby i40 tyle spalało?? masakra...
Pytanie do kolegi w automacie bez dpf czy coś się zmieniło w przyśpieszeniu teraz??
-
ja mam diesla bo go lubię :) a to pewnie mój ostatni. Kupiłem go tylko dla tego ,że lubię charakterystykę tego silnika i tyle. Nie patrzyłem na to ile będzie palił. Ale pewnie jak bym brał benzynę w automacie to z 15 by palił przy mojej jeździe :)
Po mapie i wycięciu dpf inne auto. Po za tym ,że pali mniej to i jest dużo żwawsze.
-
najgorsze że nowych powiedzmy od 2014 benzyn to nie ma co wybrać:(
-
Ja nie narzekam.
Średnia z kilku zbiorników w typowo mieszanym stylu -. troche miasta wiekszego, korków, trochę podmiejsko przy domu na krótkich kawalkach i jakiś kawałek traski - mam 6,5 litra z kompa. W zimę miejsko na krótkich kawałkach sporo zimnego max 8 bywało. W trasie autostradowo około 140 km/h - 5,5 a kompletnie relaksacyjnie po wiejskich ścieżkach przepisowo na 5 schodzę. Zawsze jestem 2-3 litry do przodu do czego bym nie porównywał w benzynie z turbiną.
jak czytam te wasze spalania to tak się zastanawiam ;-) jaki sens brać diesela?
Dziś na prywatny użytek robiąc 15-20 kkm/rok sensu wg mnie nie ma. Jesli o nowym mowimy.
O używanym te zniespecjalnie. Bo to co zarobisz to wydasz ....np na regenerację dpfa albo inne *ujostwo. Choć nie masz żadneg gwarancji że nowczesna uturbiona benzynowa kosiarka bedzie bezawaryjna (nowe tez mają GPFy).
A 2,4 GDI ma się nijak przy porównywaniu nowych konstrukcji :lol: ;-)
-
A 2,4 GDI ma się nijak przy porównywaniu nowych konstrukcji :lol: ;-)
a niby dlaczego :shock: silnik Theta II to nowoczesna i obecnie dostępna konstrukcja
na marginesie ...jeździłem 10 lat klekotem i nie żałuję, że sobie darowałem ten eksperyment :-P pomimo bezawaryjnej eksploatacji
-
A dlatego że dziś w cennikach przy nowych autach masz małe uturbione kosiarki z których wyciągane masz od 100KM z litra w górę - na doładowaniu.
A Ty porównujesz silnik który konstrukcyjnie jest jak najbardziej nowoczesny ale jest duży, o mniejszym (do wymienionych w pierwszym zdaniu) wyżyłowaniu z litra, bez doładowania....czyli dziś "pase" , choć ma wiele plusów.
Dlatego nie ma sensu go porównywać do czegokolwiek w epoce "dałnsajzingu" i "gównolitu". Moze powinienem w poprzednim poście dla jasności na końcu napisać "turbodoladowanych".
Bo tak samo do nowych wolnossących też nie ma porównania. Do czego ? 1,4 100KM, 1,6 135 KM czy 2,0?
Jego parametry dla wielu będą wadą , dla części zaletą. Znajdziemy gdzieś taką jednostke pewnie ale jest to promil sprzedaży.
I dla jasności - nie ma sensu bo to dobry a przede wszystkim trwały silnik w przeciwieństwie do obecnie promowanych i oferowanych, które pod względem wydajności są bardzo dobre ale palą tyle co Twój albo i więcej a trwałość Twojego jest dla nich jedynie marzeniem.
Jaki lepszy i dla kogo? Każdy sam sobie musi odpowiedzieć. Większośc z nas chciałaby mieć jego trwałość i względną prostotę konstrukcyjna ale z dynamiką turbiny. I byłby ideał ;-)
-
z benzynowych aktualnie to tylko mazda, która nie ma filtra cząstek bo bez niego spełnia normy. Ale aktualnie więcej egzemplarzy mazdy kradną niż sprzedają. Więc kicha.
-
Tyle, ze 2.0 mazdy które wg mnie ma niegłupia cenę w szóstce jedzie słabo. A 2,5 nie jest warte t dokładki bo nie jeżdzi wcale wyraźnie lepiej. Z wiadomych względów obydwa trzeba ciągnąć po obrotomierzu żeby coś z nich wykrzesać.
Ja osobiście wolę swoje 1,7 crdi i ciągnięcie z dołu co na co dzien mi jest bardziej przydatne i przyjemniejsze i niz 2.5 benzynowe mazdy. Dwa kompletnie inne światy. Oczywiście każdemu wg potrzeb jak to mówią. Nie jestem juz młody, nie potrzebuje rakiety ale nie jestem jeszcze na tyle stary żeby było mi obojetne jak sie tocze ;-)
Znaczy - wole jednostki doładowane.
-
z benzynowych aktualnie to tylko mazda, która nie ma filtra cząstek bo bez niego spełnia normy. Ale aktualnie więcej egzemplarzy mazdy kradną niż sprzedają. Więc kicha.
Ale koledze chodziło o silnik diesla mazdy.. 2.2d on chyba na 2 turbinach jest?? ale znowu tam jest problem z wycierającymi się wałkami więc silnik też ma wady
-
Witam. Zakupiłem niedawno Hyundaia i40 z 2013r kombi 1,7 diesel 136km automat. Mam pytanko czy spalanie w mieście 10l w trasie 7l przy spokojnej jeździe max 2000obrotów jest normalne czy trochę za duże? pozdrawiam
-
A weryfikujesz dopalanie DPF. Spalanie trochę duże, nawet jak na automat. U mnie trasy schodziły pod 5.2
-
Mi przy wyciętym DPFie 5,5-6 trasa, 7-8 miasto- skrzynia automatyczna
-
Witam. Zakupiłem niedawno Hyundaia i40 z 2013r kombi 1,7 diesel 136km automat. Mam pytanko czy spalanie w mieście 10l w trasie 7l przy spokojnej jeździe max 2000obrotów jest normalne czy trochę za duże? pozdrawiam
Mam dokładnie taki sam samochód, też 2013. Na spokojnej trasie 5,3-5,5, autostrada 140km/h tempomat ok 6,2, miasto od 7,6 do 9 w zimie jak duże korki.
-
ghost2255 potwierdzam , mam tak samo.
-
To co może być nie tak, że takie spalanie? Od czego zacząć ? Co sprawdzić?
-
Tonjest dosc ciezkie auto do tego klasyczny hydrokinetyczny automat. Wiec spalanie podniesie takze. Mozesz dpf wyciac to powinno sie zmiejezyc odrobine;) taki zarcik maly.
-
Panowie nikt nie ma pomysłu dlaczego mi tyle pali? Jechać może na komputer?
-
scin10, pierwsze co to sprawdź DPF. Jak masz zapchany to dopalanie możesz mieć co 50 km i już to podwyższa ci średnia o ponad litr. Ale na początek może filtr powietrza?
-
To co może być nie tak, że takie spalanie? Od czego zacząć ? Co sprawdzić?
Najpierw obsługa, jak kolega waszek napisał. Ja zastosował bym potem jakiś dodatek do paliwa np liqui moly 2666 i wybrał na wycieczkę autostradową ale nie tak emerycko do 2tys obr ;-)
I ogólnie unikał bym takiej jazdy zamulającej dpf czy egr.
-
Też uważam że masz jakiś problem z DPF em. Zacznij od tego, bo uważam że spalanie masz za wysokie. Zapchany DPF często się wypala, co znacząco podnosi spalanie.
-
Ok dzięki za wskazówki sprawdzę najpierw filtr i DPF
-
miasto to teraz jakieś 6,5- 6,8 . Przed mapą było tak około 6
-
Witam. Zakupiłem niedawno Hyundaia i40 z 2013r kombi 1,7 diesel 136km automat. Mam pytanko czy spalanie w mieście 10l w trasie 7l przy spokojnej jeździe max 2000obrotów jest normalne czy trochę za duże? pozdrawiam
prawdę mówiąc to te 2000 obrotów to poziom optymalny a jazda poniżej tych 1800-2000 to męczarnia dla silnika . Mi pali mniej gdy jeżdzę 2000 w górę niż poniżej tego poziomu obrotów.
-
Faktycznie chyba przez DPF mam takie spalanie. Byłem w serwisie i sprawdzili właściwości i parametry DPF, jest zapchany. W kompie pokazało, że ostatnie wypalanie było po 34km od poprzedniego. Nie wiem jak kontrolować to wypalanie w automacie. Na pasku spalanie cały czas pokazuje wartości jak dojeżdżam do świateł, obroty nie falują. Wypaliłem go na razie komputerowo, parametry wróciły do normy, powiedzieli, że mam pojeździć tydzień i obserwować spalanie i olej. Po tygodniu znowu sprawdzą parametry. Dzisiaj zrobiłem 70km miasto troche poza i spalanie pokazuje 7,2 a nie jak wcześniej 10,5. Pewnie na długo takie wypalanie nie wystarczy i trzeba będzie regenerować lub wyciąć.
-
Faktycznie chyba przez DPF mam takie spalanie. Byłem w serwisie i sprawdzili właściwości i parametry DPF, jest zapchany. W kompie pokazało, że ostatnie wypalanie było po 34km od poprzedniego. Nie wiem jak kontrolować to wypalanie w automacie. Na pasku spalanie cały czas pokazuje wartości jak dojeżdżam do świateł, obroty nie falują. Wypaliłem go na razie komputerowo, parametry wróciły do normy, powiedzieli, że mam pojeździć tydzień i obserwować spalanie i olej. Po tygodniu znowu sprawdzą parametry. Dzisiaj zrobiłem 70km miasto troche poza i spalanie pokazuje 7,2 a nie jak wcześniej 10,5. Pewnie na długo takie wypalanie nie wystarczy i trzeba będzie regenerować lub wyciąć.
wypalanie"komputerowo" nic ci nie da. To tylko wymuszone wypalanie które i tak masz często. Dpf to nie odetka. Jedz na regeneracje lub tak jak cześć ludzi robi wytnij . Zanim ci nie stanie na amen .
-
A jak sprawdzacie u siebie spalanie? Patrzycie na komputer to średnie spalanie? czy na tym chwilowym pasku? Zerujecie codziennie ten wskaźnik czy cały czas pokazuje te dajmy na to 7L i się nie zmienia? U mnie te średnie spalanie cały czas się zmienia. W jeden dzień wyzerowałem, pojeździłem 70km i zgasiłem to pokazało 7,2L, na drugi bez zerowania podeszło do 8,4L, dzisiaj już podchodzi pod 10L. Nie wiem jak odczytywać to średnie spalanie w Hyundaiu. W innym aucie Mazdzie czy Peugeocie mam tak, ze to średnie spalanie ustabilizuje się np na 6,5L i tak cały czas pokazuje. A tu skacze. Może przez tą usterkę DPF tak jest lub czegoś innego? nie mogę obczaić ile tak naprawdę pali ten Hyundai i kiedy wypala DPF. Przypomnę ,że mam automat.
-
Mi komputer pokazuje średnie dokładnie takie, jakie wyliczę z dystrybutora.
Oczywiście, aby wyniki były wiarygodne, to trzeba mieć odczyt przynajmniej z 500km, a nie reset i sprawdzanie co 70-100km. Wtedy błąd będzie bardzo duży, czyli takie sprawdzanie jest niemiarodajne i nie ma sensu.