Ale diesel to na pewno lepsze osiągi od wolnossaka np 2.0 , nie wspominając o 1,6.
Jakieś jeszcze kolega nam ciekawe swe przemyślenia zapoda?
I chyba te uwagi nie z praktyki własnej bo innym modelem się kulamy?
rzy 6500 tys. doszlo
Co to za różnica wtedy czy w mieście pali te 8 czy 13?
i40VF 2.0GDI Automat, przebieg 14.000
Usterki / Problemy:
1. AFSL uszkodzony po 14 dniach użytkowania
2. 3 x awaria immobilizera nie usunięta do dzisiaj, samochód przy temeraturze ~27C odmawia odpalenia, DTC przy diagnostyce nie wykazuje błedów, raz wymieniono mi immobilizer na nowy ale problem wystąpił ponownie.
3. Wrażliwość kierownicy i efekt delikatnego pływania przy 140km/h
Czy ktoś z was doświadcza hałasu dochodzącego z tyłu kabiny tak jakby tylna szyba była uchylona choć nie jest?
PZDR
Witam!
W mojej i40 zauważyłem ze ma pusty zbiorniczek płynu chłodzącego, udałem się do serwisu, stwierdzili ze nie ma żadnych wycieków! Auto ma zaledwie 18000 km. Po przejechaniu może 500 km znowu jest pusto! Musze znowu odwiedzić serwis, myślę ze może to być dość poważna usterka, jeśli nie ma zewnętrznych wycieków! :-(
Cześć
Po 12 miesiącach serwis na Połczyńskiej w Warszawie miło zaskoczył mnie informacją o przeglądach dla diesel'i dopiero po 24 miesiącach lub 30 tyś. km. Jak się okazało inni chcieli mnie orżnąć na prawie tysiaka.
W ub. tygodniu doszła mi awaria czujników parkowania z prawego przodu. Za każdym razem jak wrzucam wsteczny to na wyświetlaczu między zegarami świeci mi się prawy przód na czerwono i piszczy ciągłym sygnałem. W serwisie powiedzieli, że na cały dzień muszę zostawić bo to może być wszystko i może być konieczność "prucia" wiązek elektrycznych. Samochód nie ma nawet roku.
Cytat: "Alonzo_"
Czy ktoś może w sedanie badał temat opcjonalnych uszczelek drzwiowych? Jakoś tak słychac tam świsty przy prędkościach autostradowych i myśle że moznaby to zniwelować uszczelkami i byłoby lepiej ;-)
Ja w kombi też mam wrażenie, że drzwi kierowcy są głośniejsze. Niestety nie mam porównania z sąsiednim miejscem, bo żona nie chce jeździć poza miastem :-/
Ale złomy z tych 40-tek ;-)
Mi właśnie coś bluetooth chrzani. Niby problem ma być po stronie telefonu :shock:
Ktoś to przerabiał ?
Cytat: "Alonzo_"Ale złomy z tych 40-tek ;-)
CRB_Hyundai
jak furacz się sprawował przez te 60kkm? Tak jak w podpisie? Jakie wnioski?
Cześć Alonzo_
Tak, z czystym sumieniem powiem, że nic się dziwnego nie działo. Nie ominęły mnie problemy z czujnikami, kierownicą + przednim reflektorem gdzie pozycji świateł dziennych diody działały dobrze a w pozycji świateł drogowych gasły całkowicie zamiast lekko przygasać. Oczywiście wszytko objęła gwarancja. Jest b. zadowolony z jazdy, z wnętrza bo przecież to widzę codziennie. Na początku często inni kierowcy np. na światłach lub w myjni pytali "i jak się sprawuje" odpowiadałem prawdę, że super. Olej zmieniam na przeglądach (częściej nie). Samochód nie bierze ani grama oleju ani płynu hamulcowego który w naszym drugim firmowym autko faktycznie znika (kolega zrobił 1500 km i ubył 1 cm więc coś zdecydowanie jest nie tak, silnik raczej nie bierze bo parametry zachowuje dobre, układ był sprawdzany ciśnieniowo, że jest szczelny).
Wcześniej jeździłem przez 7 lat fordem mondeo tym z budą z przed 2007 oraz po również po liftingu (3 modele). W porównaniu z Fordem mam wrażenie, że i40 na zewnątrz i wewnątrz jest ciekawsze. Mam masę wyposażenia (wersja Comfort Plus) jakiego tam nie miałem a cena i40 jest przez to atrakcyjna. Z tyłu jest dużo miejsca na nogi dla pasażera, wg mnie tyle samo co w Mondeo. Bagażnik jest węższy ale ma fajne przegródki i zakupy nie latają po cały m wnętrzu. W Mondeo w wersjach po 2007 przednia klapa straciła teleskopy i miała bagnet. W i40 są teleskopy i na dodatek uszczelki które szczelniej domykają klapę do grilla. To oczywiście duperele ale jednak w codziennym użytkowaniu bardzo pomocne.
Więc ogólna moja ocena to 5 gwiazdek :)
[ Dodano: 2013-10-21, 22:18 ]
Cześć Alonzo_
Tak, z czystym sumieniem powiem, że nic się dziwnego nie działo. Nie ominęły mnie problemy z czujnikami, kierownicą + przednim reflektorem gdzie pozycji świateł dziennych diody działały dobrze a w pozycji świateł drogowych gasły całkowicie zamiast lekko przygasać. Oczywiście wszytko objęła gwarancja. Jest b. zadowolony z jazdy, z wnętrza bo przecież to widzę codziennie. Na początku często inni kierowcy np. na światłach lub w myjni pytali "i jak się sprawuje" odpowiadałem prawdę, że super. Olej zmieniam na przeglądach (częściej nie). Samochód nie bierze ani grama oleju ani płynu hamulcowego który w naszym drugim firmowym autko faktycznie znika (kolega zrobił 1500 km i ubył 1 cm więc coś zdecydowanie jest nie tak, silnik raczej nie bierze bo parametry zachowuje dobre, układ był sprawdzany ciśnieniowo, że jest szczelny).
Wcześniej jeździłem przez 7 lat fordem mondeo tym z budą z przed 2007 oraz po również po liftingu (3 modele). W porównaniu z Fordem mam wrażenie, że i40 na zewnątrz i wewnątrz jest ciekawsze. Mam masę wyposażenia (wersja Comfort Plus) jakiego tam nie miałem a cena i40 jest przez to atrakcyjna. Z tyłu jest dużo miejsca na nogi dla pasażera, wg mnie tyle samo co w Mondeo. Bagażnik jest węższy ale ma fajne przegródki i zakupy nie latają po cały m wnętrzu. W Mondeo w wersjach po 2007 przednia klapa straciła teleskopy i miała bagnet. W i40 są teleskopy i na dodatek uszczelki które szczelniej domykają klapę do grilla. To oczywiście duperele ale jednak w codziennym użytkowaniu bardzo pomocne.
Więc ogólna moja ocena to 5 gwiazdek :)
witajcie, zwracam sie do was z pewnym pytaniem, poniewaz wiekszosc z was posiada autko dluzej niz ja.
Otoz posiadam i40 1.7 CRDi blue drive z bajerem start stop. autko ma dopiero 22 dni od wyscia z pod igly.
Denerwuje mnie jedna rzecz. Gdy silnik nie pracuje a ja chce posluchac muzyki to po dwoch minutach na moniotrku wyskakuje mi informacja o niskim poziomie baterii i ze po 60 sekundach system sie wylaczy w celu nie rozladowania akumulatora do konca.
Nie wiem o co biega ale jak na nowe auto to troszke dziwne. w czwartek bede w serwisie i chcialbym dowiedziec sie co nie co, aby nie wcisneli mi ze tak ma byc.
Jesli ktokolwiek cos wie na temat mojego problemu to prosze o jakiekolwiek informacje na PW.
Pozdro
Grzesiek
witajcie, zwracam sie do was z pewnym pytaniem, poniewaz wiekszosc z was posiada autko dluzej niz ja.
Otoz posiadam i40 1.7 CRDi blue drive z bajerem start stop. autko ma dopiero 22 dni od wyscia z pod igly.
Denerwuje mnie jedna rzecz. Gdy silnik nie pracuje a ja chce posluchac muzyki to po dwoch minutach na moniotrku wyskakuje mi informacja o niskim poziomie baterii i ze po 60 sekundach system sie wylaczy w celu nie rozladowania akumulatora do konca.
Witam
Przez przypadek odkryłem brązowe kropki na lusterkach w osłonach przeciwsłonecznych.
Nie używam ich, bo się nie maluje :-> ale w dwu letnim aucie to chyba świadczy o nie najlepszej jakości wykonania.
Chyba jak by jakiś klej od spodu wychodził nie idzie tego zmazać.
Ciekawe czy to tylko u mnie czy jeszcze się ktoś odezwie.
W środę mam pierwszy serwis i już zgłaszałem Panu, co zrobił wielkie oczy i twierdzi ze jeszcze o tym nie słyszał.
Chociaż tak samo twierdził jak byłem z kierownica do wymiany.
Pozdrawiam
Chłodnica została wymieniona bardzo szybko, silnik około 4 tygodni w serwisie!
Oczywiście czekanie na auto zastępcze trwało kilka miesięcy.
Autko ma w tej chwili 26 tyś przebiegu , silnik nówka + chłodnica! W lipcu 3 lata!
ponawiam pytanie z przed bardzo dawna, czy ktos dostal odpowiedz na ciezko wchodzaca jedynke, dwojke i wsteczny na zimnym silniku ??....
Ostatnio podziwiam zasięg tego autka bez względu na to czy jeżdżę po mieście czyna polskiej czy na niemieckiej autostradzie (trasa do Włoch, samochód zapakowany po sufit spalanie 5,6 l (liczone ręcznie od tankowania do tankowania a nie z komputerka))
Pozdrawiam
I jeszcze świeci się kontrolka po lewej stronie kierownicy związana z tą funkcjato znaczy że system jest wyłączony.
I znów centralny zamek w mojej 40 sobie bzikuje. Miałem już problem wzeszłe wakacje, i wtedy wina padła na brak kontaktu baterii z pilotem, lecz to chyba nie było to.
Ostatnio podchodzę do auta próbuję otworzyć i nic, zero reakcji, więc nauczony ostatnim doświadczeniem wyjąłem baterię odgiąłem blaszki ... i dalej nic. Więc wziąłem kluczyk zapasowy i ... znów brak reakcji.
Więc otworzyłem drzwi awaryjnie i o dziwo kluczyki zaczęły same działać. zamykały otwierały, ale odszedłem od auta na kilka metrów i znów to samo, zero reakcji. więc znów otwarcie awaryjne drzwi i znów kluczyki zaczęły działać. Auto normalnie odpalało. jeszcze ze 2 razy tak się zdarzyło i na razie mam 2 dni spokoju. Ale ta świadomość że żona pojedzie gdzieś tym autem i centralny przestanie działać średnio mnie bawi, bo wyjęcie tej zaślepki aby dostać się do zamka jest niezbyt proste, i żona raczej sobie z tym nie poradzi. Jutro wybieram się do serwisu, zobaczymy co powiedzą.
A możesz przybliżyć temat spryskiwaczy? chodzi ci o za częste włączanie się spryskiwaczy reflektorów?
Cytat: "1igor1"A możesz przybliżyć temat spryskiwaczy? chodzi ci o za częste włączanie się spryskiwaczy reflektorów?
Nie, chodzi mi o normalne spryskiwacze do szyb.
Ten od kierowcy to jest chyba jakaś pomyłka pryska za nisko.
Po mieście da się jeszcze z tym żyć, ale na autostradzie przy większej prędkości to jest tragedia
W serwisie stwierdzili tylko ze nic się nie da zrobić, bo są nieregulowane.
Myślałem żeby z tym jeszcze powalczyć, ale po wymianie kierownicy, gąbki w siedzeniu kierowcy a później wymiany tapicerki to już jest mi głupio chodzić do tego serwisu.
A co do spryskiwaczy reflektorów to właśnie się przyglądałem w salonie i nie widziałem żeby Duńskie wersje je miały.
Też miałem problem z otwieraniem samochodu, to wgrali nowsze oprogramowanie i przeszło.
U mnie otwieranie awaryjne wyglądało następująco - otwarcie drzwi, alarm wyje, szybkie podniesienie klapy i rozłączenie klemów - odczekanie chwili i podłączenie znowu (reset komputera). Wyło w garażu, więc nie było tak źle. Natomiast tempo miałem szybkie - wyło góra 20-30 sek. Potem śrubokręt oraz klucz "10" woziłem ze sobą.
Czy u Was też przy wietrze boczny auto ma tendencję do myszkowania ? Wkurza mnie to, tym bardziej iż np. w wyższym aucie jak Kia Carens problem ten nie występuje (ew. nie trafiłem na taki wredny wiatr :mrgreen: )
Witam, .......
Co to za pojazd - ...?
Pozdrawiam
Rafał
Witam .!
Panowie mam i40 z systemem key free. Dzis zaczol mi dokuczac problem z guzikiem odpalenia samochodu. Mianowicie na przycisku sa trzy "pozycje". Pierwsza to OFF . Druga to ACC , trzecia to ON. Po nacisnieciu przycisku raz bez wcisnietego sprzegla powinno zaswiecic sie ACC. (tak sie dzialo do dzis) i zaswiecaly sie wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.Nastepnie wciskalo sie sprzeglo i samochod odpalal. A od dzisiejszego ranka po jednokrotnym nacisnieciu przycisku samochod odrazu odpala.Omija pozycje ACC. Nadmienie jeszcze fakt ze jesli samochod mamy na biegu i wciskamy przycisk wl. samochodu to zaczyna robic (żabki) i nie potrafi sie zapalic, dopuki nie wcisniemy sprzegla.
Wiecie moze co to za usterka moze byc????
I jak panowie doradzi ktos co to za usterka???
Od samego początku samochodem "wozi" przy prędkości około 140 km/h (nie jest to prędkość kosmiczna na autostradzie). Zrobiona geometria, zmiana ustawień wspomagania (było podobno ustawione na Australię) i wymiana tylnych amortyzatorów!!! Nadal jak woziło tak wozi.
Witam
1) Trzeszczy deska rozdzielcza po prawej stronie. Nie zawsze ale trzeszczy.
2) Nieraz na niskich biegach wentylatora słychać tyrkanie z kratki nawiewów, tak jakby po prawej stronie.
Witam!
Mam pytanie do wszystkich ktorzy jezdza I40.
Jakie problemy mieliscie do tej pory?
Ja mam I40 od stycznia i zrobilem juz 5000 km
Dotej pory wszystko super. Jedyne co mnie denerwuje to jak jest silnik zimny to mam problemy ze wstecznym biegiem i z jedynka, strasznie ciezko wchodza.
Czekam na wasze odpowiedzi!
Pozdrawiam
Freaknet
rostryszard
Czy w sprawie gwarancji pisałeś do HMP ???
Masz od nich jednoznaczne stanowisko o odmowie świadczenia gwarancji ??
Jedynie HMP ma jakiekolwiek prawo odmowy uznania gwarancji.
Jeżeli ASO udzieliło Ci takich informacji to są one zupełnie nie wiążące.
Warsztat musi zrobić to co zleci przedstawicielstwo na Polskę i nie jest żadną stroną w sporach gwarancyjnych. Wykonują jedynie prace zleconą w ramach umowy dealersko/serwisowej.
Alonso na gorszej nawierzchni hałasuje konsola + prawdopodobnie prawe podszybie (które po kolejnej poprawce w ASO wnerwia mnie jeszcze bardziej). Mam podejrzenie, iż to może być bardziej góra (okolice radia) - to przy samym dotyku trzeszczy. :evil:
Generalnie to nie jest hałas tłuczenia w środku tylko stuki czy trzeszczenie.
Sorry ale 2,5 letnie auto nie powinno tak się zachowywać.
Na pocieszenie powiem, iż spasowanie w i40 jest ok. W nowym C-maxie plastik przy skrzyni biegów odchodził od mocowania i mogłem go ze spokojem podważyć.
Cytat: "Denny4"rostryszard
Czy w sprawie gwarancji pisałeś do HMP ???
Masz od nich jednoznaczne stanowisko o odmowie świadczenia gwarancji ??
Jedynie HMP ma jakiekolwiek prawo odmowy uznania gwarancji.
Jeżeli ASO udzieliło Ci takich informacji to są one zupełnie nie wiążące.
Warsztat musi zrobić to co zleci przedstawicielstwo na Polskę i nie jest żadną stroną w sporach gwarancyjnych. Wykonują jedynie prace zleconą w ramach umowy dealersko/serwisowej.
W ASO powiedzieli, że auto w Belgii stojąc w komisie nie miało planowej zmiany oleju i stąd gwarancja przepadła. Jeżeli chcę pisać do HMP to muszę zrobić wymianę w ASO (tydzień wcześniej robiłem wymianę oleju i filtra u mojego mechanika) jako warunek do zlożenia wniosku o przywrócenie gwarancji. Nie mam jednak żadnej pewności, że gwarancja zostanie przywrócona. Czyli zrobię niepotrzebną wymianę oleju za ponad 900 PLN i może okazać się, że gwarancja i tak nie dla mnie? To wyglądało na szukanie jelenia. Olej zmieniam co 15 tys. km co daje mi 4 zmiany w roku. Prawie 4000 PLN rocznie za wymianę oleju? Wolę zapłacić 2000PLN za wymianę sprzęgła i tak jestem do przodu.
Dzięki chłopaki.
Piotrze1234 zapytałem o opony przy okazji wymiany zdań bo temat opon w tym aucie jest dla mnie ciekawy, gdyż ten samochód nie ma idealnego układu kierowniczego plus jest słabo wyciszony od dołu i hałas toczenia plus wpływ opon na prowadzenie jest dość istotną kwestią, która jeśli jest do poprawy poprzez wymianę opon na lepsze - mnie interesuje bardzo.
Lucressi ja mam porównanie 2 różnych producentów i 2 rozmiarów opon, tj. na zimę mam 16"(205/60) Continentale, na lato 17"(215/50) Vredestein. Głośność bez porównania na korzyść Continentali + niższe spalanie (ok. 0,5l/100 km).
Lucressi Co do trzeszczenia to u mnie robią to do skutku, czyli bez zmian :-(
Lucressi Ostatnio zauważyłem, iż w przypadku intensywnych opadów deszczu zaciągającego z boku, mocno hałasuje na wysokości łączenia drzwi przednich i tylnych. Hałas tak jakby woda się wlewała do środka. Ma ktoś tak jeszcze ??
Czyli w Twoim przypadku zimówki cichsze niż letnie? U mnie letnie 16” są głośne, za to zimowe 15” też Hankooko jeszcze głośniejsze
Czyli jak zgłaszasz problem trzeszczenia w ASO to co mówią? ( jak rozwiązują ten problem ?). Katowice oferują mi demontaż całej deski i ponownie złożenie, co moim zdaniem raczej pogorszy całą sytuacje bo drugi raz już na pewno tak nie „siądzie”. Co innego gdyby poprzyklejali taśmy materiałowe na łączeniach ( stykach plastików), użyli silikonu lub wazeliny technicznej. Jednak taka propozycja nie padła.
Co dokładnie zapytam się jak będę u nich następnym razem. Co do zasady tapicerka hałasuje na łączeniach, czyli podszybie zwłaszcza prawe + gdy na dworzu jest chłodniej, a ja wyjeżdżam z trochę cieplejszego garażu.
12.10.br. będę na przeglądzie. Po raz 7 będą mi naprawiać trzeszczącą deskę. Tym razem nie tylko trzeszczy, ale stuka, wali... na podszybiu po prawej i lewej stronie oraz na wysokości kierownicy.
Dam znać czy im się udało. Do tej pory twierdzili, że podkładają specjalne "gąbki".
Proszę zapytaj o więcej szczegółów i daj znać w tym temacie.
W którym miejscu podkładają i jakie elementy mogą stukać ?
Chciałbym sam to zlokalizować i usunąć usterkę. U mnie z prawej strony stuka.
Cytat: "Andy123"Proszę zapytaj o więcej szczegółów i daj znać w tym temacie.
W którym miejscu podkładają i jakie elementy mogą stukać ?
Chciałbym sam to zlokalizować i usunąć usterkę. U mnie z prawej strony stuka.
Jeśli masz auto na gwarancji to dlaczego chcesz sam usuwać usterki? Bez demontażu deski się nie obejdzie, a nie sądzę byś miał przynajmniej schematy jak to zdemontować. Chyba nie sądzisz, że koledze mr.? powiedzą krok po kroku jak to zrobić :P.
Wątek z usterkami w i40 zrobił się dłuuuuugi i ciężko się w nim poruszać więc zakładam wątki tematyczne.
Heja, czy może udało się komuś usunąć problem skrzypienia? Jak tak to w jaki sposób?
Pozdrawiam
Adam
Bardzo prostym i skutecznym rozwiązaniem jest żądanie przedstawienia na piśmie powodu odmowy świadczenia usługi gwarancyjnej.
Jeżeli znajdzie się kozak co takie uzasadnienie napisze, wystarczy wysłać je do HMP i po otrzymaniu odpowiedzi umówić się na naprawę gwarancyją. :mrgreen:
W 95% wystarczy prośba o uzasadnienie i zabierają się za naprawę bez dalszej dyskusji.
Mam pytanie mam do wymiany szybę czołowa z racji odprysków i po prostu mnie to denerwuje. Pytałem się w serwisie czy szyba czołowa jest podgrzewana elektrycznie czy nie powiedzieli ze i40 nie ma podgrzewanej ele. A jak dzwoniłem do serwisu z szybami to padło pytanie czy jest elektryczna To jak to jest z tym ktoś coś wie ???
" Ano to ze np nikt normalny nie kupi motocykla sprowadzonego z UK. Too jest zawsze zardzewiały syf , kosztują dużo mniej niż sprzęty z kontynentu i a jak się ktoś połąszczy zawsze są problemy. Czemu z autami ma być inaczej? Raczej wilgoć i syf nie rozróżnia czy to moto czy auto."
Prosze przestac powtarzac bzdury zaslyszane na grillu u somsiada gdzie kolesie ktorych najwiekszym wyczynem podrozniczym byla wycieczka pod palac Kultury i Nauki.
W UKeju prawie nie ma zimy. Nie ma blota posniegowego. Drogi sa solone tak rzadko ze praktycznie mozna sie slizgac. Moj poprzedni samochod to byl 10 letni Focus (mialem go 5 lat) i nie bylo na nim sladu rdzy..
Moj przyklad jest przykladem kiepskiej JAKOSCI PRODUKCJI firmy Hyundai.
Samochod ktrym jezdze zostal wyprodukowany w KOREI. Nie ma na nim sladu rdzy a lakier perla jest naprawde w dobrym stanie bo slonce tak nie prazy jak na poludniu.
Wszystkie powazne usterki w tym samochodzie to sa NIEDOROBKI W PROCESIE PRODUKCJI. Kluczykow nie zakopuje na zime razem z ziemniakami. To jest elektronika ktora powinna dzialac tym bardziej ze jest to wersja "zblizeniowa" i przyciskow uzywam tylko do automatycznej tylniej klapy.
Sprzeglo i silnik jest zaprojektowany i wykonany przez Hyundai.. to nie Focusy czy inne Volvo co jezdza na silnikach PSA..
To jest topic na temat problemow modelu I40 a nie "historie zaslyszane o rdzewiejacych samochodach z UK". Akurat w mojej historii nie ma sladu narzekan na rdze.. a zle wklejona szyba ,ktora przeciekala to akurat tez nie ze wzgledu na rdze ani uszczelke tylko zostala "FABRYCZNIE ZLE WKLEJONA".
Witam
Panowie czy ktoś z was miał problem z brakiem mocy w 2.0 177km i40 dziś wracając z pracy pedał w podłogę a auto nie jedzie. Sprawdzałem olej dolewałem 3 dni temu ponad polowe a mam już w połowie :-(
Venom ja będę miał wymienianą pompe. Zglosiłem problem z biegami. Głośna praca skrzyni, haczenie i "standardowy" problem z 1 i 2. Rozwiązanie problemu? Wymiana pompy. Za 3 tyg będę ją miał montowaną to jestem ciekaw czy to pomoże.