HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: wojtascom w 17 Marzec 2009, 19:46:05
-
Witam, czy próbował już ktoś wsadzić silnik od Coupe II 2001 - 2003 2.0 16v (tej 130 km) do accenta 1.3 1997r ?przede wszystkim chodzi mi o mocowania silnika, czy trzeba by uspawać jakiś stelaż czy moze trzymania są te same jeśli nie, to chociaż ktoś może wie jaki inny silnik powyżej 1.6 można zamątować w accentcie? do tego dochodzi skrzynia biegów, mogła by zostać seryjna?(były by bardzo krótkie przełożenia) czy wytrzyma?
Z góry dziękuje za odpowiedz i rady
Pozdrawiam Wojtek
-
mocowania nie są te same - czeka Cię spawanie i cięcie
skrzynia z accenta raczej nie wytrzyma czegoś mocniejszego... jak już chcesz robić przekłądke to razem ze skrzynią
-
to moje marzenia w tym momencie prysły...a od accenta 1.5?
-
Kumpel ma wsadzony silnik od którejś hondy, 2.0l 146 KM o ile dobrze pamiętam... Jeździ duuużo lepiej :-) Jak chcecie to mogę dokładnie zapytać o model silnika i nakład pracy jaki włożył do przeróbki (robił sam, jest młodym mechanikiem)
-
łysyyy, o! :shock: No podpytaj :) Nie bardzo widzę czy skrzynia to wytrzymuje...
-
Witam. Takie "przeszczepy" to najlepiej robić ze skrzynią biegów i później tylko dobrać odpowiednie półosie, by całość zmieściła się na szerokości ( oczywiście jeśli jest miejsce w przedziałe silnikowym na takie manipulacje ). Skrzynie w Accentach zarówno I jak i II generacji nie zbierają pochlebnych recenzji i daleko im do sportowego pazura. :-/ Pozdrawiam Igor.
-
W końcu zadzwoniłem i zapytałem... To jednak właśnie silnik z tematu został w Accencie zainstalowany, 2.0 143KM. Oczywiście wraz ze skrzynią... Podobno jeździ całkiem nieźle, i objeżdża BMW jego brata (3 litry w dieslu, seria 5, kilkuletnia)... Znaczy można ten silnik zaadoptować!
-
Znaczy można ten silnik zaadoptować!
Wszystko można. Pozostaje tylko kwestia nakładu pracy i gotówki.
-
Znaczy można ten silnik zaadoptować!
Wszystko można. Pozostaje tylko kwestia nakładu pracy i gotówki.
Ta. Dla chcącego, nic trudnego :D
-
Jemu to zajęło 2 tygodnie. Silnik kupił za 850zł
-
A hamulce i zawieszenie? Przecież poniacz przy ruszaniu 140 KM rozpadnie się na dwie części
-
Przecież poniacz przy ruszaniu 140 KM rozpadnie się na dwie części
Twarda Bestia to jest, wszystko wytrzyma :PA hamulce i zawieszenie?
Chłopak chyba o tym nie pomyślał... :roll:
-
musiał dorabiać nowy stelaż ? jeśli tak to z czego to robił? czy dawał jakieś mocniejsze poduszki? więcej info poproszę:D
-
To ja myślałem o swapie do elantry z silnika 1.6 na 2.0 a tu widzę taaaaaaakie pomysły.
Kurde jak wyjdzie taki swap to i ja chyba zrobię sobie ten który planowałem do elantry. Czyli zamiast 1.6 16 V 114 KM silnik od Mitsubishi Eclipse 2.0 Turbo 213KM.
-
Czyli zamiast 1.6 16 V 114 KM silnik od Mitsubishi Eclipse 2.0 Turbo 213KM
Ja odnosze wrażenie, że przełożenie silnika to jest NIC w porównaniu do jaj jakie bedą ze skrzynią i sprzęgłem no i hamulcach.
-
Czyli zamiast 1.6 16 V 114 KM silnik od Mitsubishi Eclipse 2.0 Turbo 213KM
Ja odnosze wrażenie, że przełożenie silnika to jest NIC w porównaniu do jaj jakie bedą ze skrzynią i sprzęgłem no i hamulcach.
Witam. Nie wiem dlaczego, ale ja jakoś tego nie widzę. :-/ No chyba, że to ma być samochód 1/4 mili, ale trakcja będzie kiepska. :roll: Taka Elantra do codziennej jazdy przy mocy przekraczającej 200KM wygnie się w banana za 6 miesięcy i taki będzie finał. Pomijam fakt skrzyni i sprzęgła, bo przy tym rozwiązaniu z silnikiem od Eclipsa, to jeśli nie wejdzie całość ( silnik ze skrzynią ) do komory silnikowej to takie przymiarki należy taktować jako koncert życzeń albo "sen szaleńca". ;-) Pozdrawiam Igor.
-
nie nie ja tylko taki miałem plan ale zrezygnowałem z niego po przeczytaniu wielu opinii i wypowiedzi oraz konsultacji z firma tuningową, która odradziła mi swap. Kurde szkoda bo myslałem że bedzie nieco wiecej pod maska. Ale coz. Wiem ze lepiej jest po prostu kupic eclipsa. No ale eclipse to coupe i nie hyundai he he he
Wprawdzie mam rozporki z przodu i z tylu ale montowalem je raczej po to aby z nowym twardym zawieszeniem brac ostrzej zakrety. Widzialem na koreanskim sklepie takie katowe usztywnienia pod przednie nadkola ale to juz tak jako ciekawostka.
http://www.kspec.com/img/item/2160_l.jpg
A jak na przyklad sa wzmacniane takie auta ?
http://www.lantraweb.net/zavody/lantra_99/2005_tt_07_553.jpg
-
A jak na przyklad sa wzmacniane takie auta ?
http://www.lantraweb.net/...5_tt_07_553.jpg
Mają po prostu wspawaną we wnętrzu klatkę z rurek do której montowane są elementy usztywniające płytę podłogową. Nie jest to wygodne rozwiązanie, bo aby klatka zachowała swoją sztywność jedna z rur biegnie między słupkami na wysokości, gdzie zaczyna się szyba w drzwiach i trzeba się trochę gimnastykować, by wsiąść do samochodu. Na co dzień rozwiązanie nie do przyjęcia, no chyba, że się jest bardzo dużym fanem motoryzacji. :mrgreen:
-
aaa teraz jasne. To trzeba by klatkę zrobić + swap. To wyjaśnia dlaczego sport motorowy kosztuje tyle kasy. To pewnie "buda" ma swoja wytrzymałość i jakby taka elantrą 213 KM bez klatki jeździć ostro po 200km/h i wiecej to buda sie rozleci.
-
silnik z eclipsa wchodzi do ponego to i do elantry by wszedł....
-
silnik z eclipsa wchodzi do ponego to i do elantry by wszedł....
Jak to już pięknie kiedyś BartBartez napisał "na tylną kanapę" :> Samo przełożenie silnika to nic w porównaniu z resztą...
-
rufuz, te wzmocnienia przodu auta usztywniają pięknie sam przód.
Co za tym idzie przednia część nadwozia nie będzie "pracować". W tym wypadku obawiałbym się o środkową część karoserii. Niestety ale bez klatki nie da się wyeliminować ugięć karoserii. Można je tylko "przenieść" w inne miejsce, a wtedy ta siła może sobie znaleźć słaby punkt i kicha.
-
mialem takiego ponego i przy komplecie czesci i odpowiednim zapleczy mechanicznym oraz wiedzy z elektryki do zrobienia w tydzien moze nawet nie
-
mialem takiego ponego i przy komplecie czesci i odpowiednim zapleczy mechanicznym oraz wiedzy z elektryki do zrobienia w tydzien moze nawet nie
A jak sądzisz ile osób może to samodzielnie zrobić? :) Prawie nikt, zatem koszty którego trzeba ponieść na czyjąś robocizne zabijają pomysł w zarodku.
-
eeee to pewnie sama klatka waży ze 30 - 40 kg. He he he to jak podliczyć koszty swap+klatka hmmmm trochę wyjdzie. A i pewnie klatkę trzeba by zrobić na zmówienie. He he he to więcej niż kosztuje same auto. No ale jak to kiedyś ktoś napisał, profesjonalny, dobry tuning to luksus.
-
jesli mamy komys placic to moze faktycznie wyjsc sumka :roll:
-
rufuz, waga klatki to jedno a jej wspawanie w samochód to drugie. Do tego trzeba wybebeszyć dosłownie wszystko do gołej blachy.
jesli mamy komys placic to moze faktycznie wyjsc sumka
Mało powiedziane :)
-
Skrzynia oczywiście była przełożona razem z silnikiem, zawieszenie mocniejsze i hamulce przerobione. Klatki żadnej nie wspawał, Hyundai jeździ już z pół roku i jakoś się nie rozleciał...
-
łysyyy, zobaczymy co będzie dalej :) Pogadaj z kumplem może by jakieś foty dał :)
Jakkolwiek byśmy tutaj nie rozmyślali to zawsze dla kogoś kto nie ma możliwości i wiedzy co by samemu dłubać cena będzie nie do przejścia. Jeżeli Twój znajomy zrobił to w 2 tygodnie to albo jest rewelacyjny albo druciaż :)
Wiem, że w wAw jeździ lanos 2,5 V6 z motorem od omegi i jest zrobiony cudnie, pod maską pełna kultura ale człowiek podobnież około roku go dłubał sobie. Gdyby mnie bylo na to stać to może bym się pokusił na coś takiego bo bardzo lubię budę w moim samochodzie bo jest ładna jednak wolałbym się skupić na szukaniu takiego silnikia który by nie powodował konieczności cięcią i spawania w trakcie montażu.
-
przekladka do ponego czy lantry wiaze sie tylko albo az jak kto woli z delikatnym podcieiciem lewej podluznicy zeby zrobic miejce dla kola pasowego,
-
Pogadam i powiem, żeby się sam tutaj wypowiedział. A jeśli chodzi o czas, to faktycznie tyle mu to zajęło, mają z bratem warsztat mechaniczny, przeróbkami i tuningiem zajmują się od wielu lat (także teraz jako firma tuningowa)...
-
Pogadam i powiem, żeby się sam tutaj wypowiedział. A jeśli chodzi o czas, to faktycznie tyle mu to zajęło, mają z bratem warsztat mechaniczny, przeróbkami i tuningiem zajmują się od wielu lat (także teraz jako firma tuningowa)...
No to robi lekką różnicę ;D
-
no dawaj, dawaj takie info. Może wróci z powrotem pomysł swapa w mojej landrynie.
-
No Panowie...
Co tu dużo gadać... Macie okazje kupić ten samochód, i nie martwić się przeróbką na własną rękę:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=658731787
Kumpel sprzedaje i przesiada się na terenówkę
-
No Panowie...
Co tu dużo gadać... Macie okazje kupić ten samochód, i nie martwić się przeróbką na własną rękę:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=658731787
Kumpel sprzedaje i przesiada się na terenówkę
to musi chodzić... :shock:
-
Co tu dużo gadać... Macie okazje kupić ten samochód, i nie martwić się przeróbką na własną rękę:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=658731787
Witam. Problem powraca. Aukcja została już usunięta i nic nie można sobie zobaczyć. :roll: A jestem ciekawy o czym piszecie? Proszę na przyszłość robić screeny umieszczeając je na darmowych serverach typu www.fotosik.pl ( choć ten nie jest najlepszy z uwagi na wszechobecne reklamy ) i linkować do nich. Pozdrawiam Igor.
-
http://moto.allegro.pl/item664484917_accent_2_0_148km_6_7s_do_100_km_h_super.html chyba chodzi o tego :p
-
Dokładnie chodzi o tego, został wystawiony ponownie
(http://images41.fotosik.pl/143/14eefb674083fe15m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14eefb674083fe15)
-
Ciekawe jak uzyskane 900kg przy tym silniku. Ja na fakturze przy swoim 1.5 mialem wpisane 1028kg.
-
Taka przeróbka i taka kiera :mrgreen:
Pomijam że napisane 2 wydechy na fotkach jeden :-?
Filtr stożkowy i bez osobnego dotolu :shock:
Chętnie ten silnik bym do siebie włożył :-D
-
Cien, a u siebie ile masz wydechów ?? jesli nie wycinales nic co fabryka zrobiła to tez masz dwa tłumiki i jeszcze pewnie katalizator a jakos z tylu wystaje tylko jedna rurka i jak to jest??
-
Cien, a u siebie ile masz wydechów ?? jesli nie wycinales nic co fabryka zrobiła to tez masz dwa tłumiki i jeszcze pewnie katalizator a jakos z tylu wystaje tylko jedna rurka i jak to jest??
Źle doczytałem, a odebrałem to jak dwa ukł wydechowe - biję się w pierś :)
-
Hehe :)
Jak wejdzie do Accenta to i do S-coupe :D . Ale czy odczułbym dużą zmianę jeśli z 1.5 turbo by zmienił na wolnossącą jednostkę 2.0 . Chyba nie warto
-
Hehe :)
Jak wejdzie do Accenta to i do S-coupe :D . Ale czy odczułbym dużą zmianę jeśli z 1.5 turbo by zmienił na wolnossącą jednostkę 2.0 . Chyba nie warto
Czulbys i to duza, bynajmniej jesli mowimy o seryjnych jednostkach. Poza tym moc osiagana na N/A jest plynna i przewidywalna.
-
Ale nie byłoby już tego zajebistgo odczucia jak się turbo wkręca i wgniata w fotel, bardzo to polubiłem. Jeszcze bardziej chciałbym mieć wankla, ale bym zbankrutował na benzynie.
Te 2.0 to są chyba takie same jak w miitsubishi eclipse w wersji europejskiej.
-
Zawsze można kupić ten samochód i dołożyć jeszcze turbo :-) Wtedy to by dopiero latało! ;-D
-
... Jeszcze bardziej chciałbym mieć wankla, ale bym zbankrutował na benzynie.
...
.
Co to za mity ?
Nieco więcej - ale jaka moc - bardziej bym się przejmował awaryjnością ;)
-
... Jeszcze bardziej chciałbym mieć wankla, ale bym zbankrutował na benzynie.
...
.
Co to za mity ?
Nieco więcej - ale jaka moc - bardziej bym się przejmował awaryjnością ;)
A miałeś kiedyś wankla ?? bo ja przez tydzień miałem okazję sobie takim pojeździć i poniżej 15l to raczej nie zejdziesz choć nie wiem jak byś się starał, a takie auto jak RX-7 nie jest po to żeby nim 80km/h w porywach jeżdzić tylko trzeba go wkręcać na obroty. Miałem potestowałem i do jazdy na codzień bym go nie kupił, a nie mam zwyczaju kupywać samochodu na tak zwaną "niedzielę". Wrażenia z jazdy niezapomniane, a najlepszy jest silnik wielkości że tak powiem sokowirówki. Auto to jest dla ludzi trochę przy kasie, tym bardziej jak silnik się sypnie(nawet świece trzeba specjalne- też drogie), znam ludzi co już po trzy remonty robili ale mówią że dla tego silnika i samochodu warto to robić. Tak więc jak chce się nim jeździć jak powinno to trzeba być przygotowanym na 18-20l/100km spalaniem Pb. :D :o <hahaha> :D :o <hahaha> <hahaha>
-
Tak więc jak chce się nim jeździć jak powinno to trzeba być przygotowanym na 18-20l/100km spalaniem Pb.
Nie tylko tyle silnik wanka pali jak sie chce poszalec- o to mi gownie chodzilo w wypowiedzi ;)
-
Poza tym silnik wankla 1.8 np jest traktowany jak 2x1.8 przy OC oraz bardzo mocno truje środowisko ( emisja spalin ) Co do serwisu to ja gdzieś czytałem, że w Polska jest JEDNA osoba co się na tym zna i jestw stanie coś z tym zrobić :)
-
Poza tym silnik wankla 1.8 np jest traktowany jak 2x1.8 przy OC oraz bardzo mocno truje środowisko ( emisja spalin ) Co do serwisu to ja gdzieś czytałem, że w Polska jest JEDNA osoba co się na tym zna i jestw stanie coś z tym zrobić :)
Heh! Wszystkie Rx mają silniki 1.3 co jest porównywalne do silnika V6 o kosmicznej pojemności. Jedyną osobą która go potrafi naprawić profesjonalnie jest Kojot i jeden serwis z warszawy. A teraz walne fajny tekst:
"99% serwisów nawet maski nie otworzy, a pozostałe otworzą by pooglądać silnik i zamknąć maskę ;-) "
żeby nie robić OT
Napiszcie jak ma się sprawa z półosiami jeżeli był wymieniany silnik ze skrzynią bo mnie to bardzo ciekawi, bo chyba skrzynia nie została ;]
-
znalazłem accenta 1.5 1995r. amerykańską wersje? czym ten samochód się różni od accenta 1.3 1997r ? zawieszeniem? czy da rade z tego amerykańca do mnie przełożyć silnik?
-
Chciałbym poruszyć znowu temat swap'a silnika do acc od coupe. Koledzy co oprócz wymiany silnika, skrzyni biegów, półosi, oraz całej wiązki elektrycznej oraz hamulców trzeba zrobić przy swapie?? Czy zawieszenie tez będzie trzeba zmienić??
-
skopiuje to samo co napisałem odnośnie innego tematu w tym dziale:
Czytałem trochę na zagranicznych forach że silnik Beta podejdzie pod skrzynię Alpha. Czyli że do Accenta i S-coupe podchodzi silnik z Lantry po 97r i Coupe zarówno 1.8 jak i 2.0. Pamiętajcie że chodzi mi o silnik Beta czyli z silnikiem po stronie pasażera. Próbując założyć skrzynię biegów od silnika Beta będziemy musieli skracać półosie. Skrzynia od Alpha ma krótsze przełożenia aniżeli skrzynia od Beta.Więcej do poczytania tu:
forum (http://www.hyundaiperformance.com/forums/na-tuning-hybrid-forum/19121-swap-grocery-list-x3-accent-2-a.html&ei=5iaXSqrfHZ2hjAfipcCXDA&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/search%3Fq%3Daccent%2B2.0%2Bbeta%2Bengine%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DJZ)
Starsze Lantry i Pony jak również S-coupe I-gen (-92r) mają silniki kompatybilne z jednostkami Mitsubishi czyli bez większych problemów umieścimy tam silnik 4G63T o mocy ponad 200km
Posiadacze nowszych furek musza sie zadowolić przyrostem do ok 140km
(http://www.fiebre.com/photos/data/507/4210accent1.JPG)
O montażu choćby rozpórki i lepszych hamulców jak i sztywniejszego zawieszenia nie wspominam.
-
ten ostatni Accent z silnikiem 2.0 był do sprzedania nie pamietam dokładnie ale miedzy 7-8tyś zł stał więc przeróbka nie musiała być droga lub wrzucono sam silnik bez skrzyni i czegos co zatrzyma tą fure :)
-
Nie wyobrażam sobie swap do accenta silnik 2.0 bez wymiany hamulców oraz innych części. Ja wymieniam w landrynie 1.6 na 2.0 plus mody i jeśli chodzi o hamulce to wymiana chociażby tarcz oraz klocków na te z wyższej półki to absolutnie minimum. 140 KM w accencie na seryjnych hamulcach - masakra. Tam chyba z tyłu są bębny. Druga sprawa to zawieszenie na seryjnym 138-140KM tez masakra itd itd. Ostatecznie sam swap w accencie na 2.0 DOHC bez wymiany dodatkowych niezbędnych części to bez sensu a co gorsza niebezpieczne.
-
watpie czy było cos wiecej robione w Accencie swapem 2.0+gaz i za 7 klocków to wszystko ;]
-
O cholera to jeszcze lepiej swap na 2.0 i do tego gaz. Normalnie świat oszalał. To paradoksalnie takim autem będzie trzeba jeździć wolniej niż na seryjnym silniku. Ludzie to ale maja pomysły he he he
-
widocznie lepiej miec zrywne 2.0 i uzytkowac na gaz niz 1.3 ktore mało pali nawet kręcone :D a jest zrywne to 1.3 bo przy kupnie samochodu takim tez jezdzilismy wiec daje rade
-
Starsze Lantry i Pony jak również S-coupe I-gen (-92r) mają silniki kompatybilne z jednostkami Mitsubishi czyli bez większych problemów umieścimy tam silnik 4G63T o mocy ponad 200km
PNP ? które modele mitsu ? kołyska , łapy , przekładnia zostaje z mitsu ? + wiązka bo coś musi zasilać ECU o ile to efi . Szukam właśnie wykazu części pasujących z mitsu , to może zabiorę się za konwersję hamulców na ok 290 - 300 mm.
-
Starsze Lantry i Pony jak również S-coupe I-gen (-92r) mają silniki kompatybilne z jednostkami Mitsubishi czyli bez większych problemów umieścimy tam silnik 4G63T o mocy ponad 200km
PNP ? które modele mitsu ? kołyska , łapy , przekładnia zostaje z mitsu ? + wiązka bo coś musi zasilać ECU o ile to efi . Szukam właśnie wykazu części pasujących z mitsu , to może zabiorę się za konwersję hamulców na ok 290 - 300 mm.
Mówimy tu o silniku a nie elektronice. Elektronika to pikuś w porównaniu do tego jak będziesz miał np rożne długości półosi, albo skrzynia ci sie złoży niby z silnikiem a tu sie okazuje ze jednak to nie zagra bo cały docisk za gruby, a nowszy ma inne mocowania ( miałem taki przypadek przy swapie w oplu).
Przy Mitsu są 2 rodzaje mocowań trzeba znaleźć tylko ten odpowiedni który podejdzie.
Może napisze to inaczej. Jeżeli macie taki silnik ja na poniższym zdjęciu, to 4G63 pasuje Plug&Play, skrzynia jezeli dobrze pamietam tak samo:
(http://images48.fotosik.pl/211/920ac0cd5cb2b965med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Poszukajcie informacji odnośnie swapu colta C53A lub C58A
Tu chwilowo parę pytanek i odpowiedzi, trochę o nowszym modelu ale są odpowiedzi odnośnie starszego
http://www.racingforum.pl/index.php?s=db63a5e18d6708e5eb545073d30487af&showtopic=58979&st=0
A tu projekt pewnego swapu, oczywiście zmiana dotyczy z silnika będącego w aucie czyli 4G15 tak jak na zdjęciu wyżej, z tej strony mozna sie naprawdę dużo dowiedzieć, wszystkie mocowania sa opisane :
http://www.pixcl.com/summitgtx/lancerproject_1.htm