HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: bolshoiboze w 20 Marzec 2013, 22:56:13
-
Witam! Mam mały problem z podanym w temacie elementem. Stare ramię dość mocno skorodowało, więc zakupiłem nowe. Przy próbie wymiany - demontażu starego pojawił się pewien problem - po zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu śruby mocującej ramię dalej mocno się trzyma i nie wygląda żeby miało zamiar puścić. Używałem dość mocno siły - nie przyniosło efektu. Możliwe że po prostu element się zapiekł jednak wolałbym się upewnić przed mocniejszym sforsowaniem - należy jeszcze coś rozmontować, czy jedynym elementem mocującym ramię jest śruba?
-
Ramię wycieraczki trzyma tylko nakrętka (na foto 1311CA) jeśli się zapiekła to trzeba użyć ściągacz dwuramienny.
(http://images39.fotosik.pl/1982/c47362a5e110aaf5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c47362a5e110aaf5)(http://images40.fotosik.pl/1990/6cb434eb06eb605em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6cb434eb06eb605e)
-
Nakrętka zeszła bez problemu, więc chyba trzeba będzie po prostu wyszarpać ramię.
-
Psiknij trochę jakiegoś penetratora i lekko w lewo i w prawo ramieniem poruszaj. Nic się nie powinno stać bo koncówka nagwintowana z której odkręciłeś nakrętkę jest gruba i nic się nie urwie. Przed zdjęciem starego ramienia przyklej kawałek taśmy na szybie żeby ustalić prawidłowe położenie nowego ramienia. Na wielowypust przy nakładaniu nowego ramienia daj trochę smaru miedzianego tak na przyszłość.
-
Widzę, że nie tylko mnie dopadło skorodowanie tylnej wycieraczki w Getzie. Wygląda to beznadziejnie, ale czekam na koniec zimy.
U mnie dodatkowo od tego roku wycieraczka (nawet po wymianie) przestała zbierać z szyby. Jednym słowem atrapa.
-
Ale wymieniałeś całe ramię czy tylko pióro? Bo u mnie też powodem zmiany jest poniekąd niezbieranie - ewidentnie było widać że sprężyna w ramieniu maksymalnie zardzewiała, więc nie było docisku do szyby.
-
Wymieniłem tylko wycieraczkę, w nadziei że może wystarczy. Niestesty.
Skończy się pewnie na wizycie na szrocie.
-
Witam, sory ,że wchodzę w temat ale w moim getzie tylna wycieraczka słabo przylega do szyby , może ma ktoś pomysł jak to poprawić.
-
WD40 na trzpień (nit) między ruchomym ramieniem a częścią stałą przy nakrętce. Poruszaj dobrych kilka minut. Powinno pomóc, bo zazwyczaj ten trzpień rdzewieje i sprężyna nie ma siły dociągnąć ramienia do szyby.
-
U mnie też słabo przylega. Mam tą płaską plus pewnie już stare gumki. Ale to zimą tak się dzieje, bo jak zrobi się cieplej to powinna dolegać lepiej. Co do najlepszego ordzewiacza przy którym wd40 to szajs polecam zwykłą ciepłą coca cole czy pepsi.
-
Zakupiłem smar teflonowy firmy Boll. Mam zamiar : przelecieć : tym miejsce łączeń przy ramieniu wycieraczki. Teflon ma to do siebie że jest odporny na kurz, sól wodę i daje poslizg. Spryskałem na razie zawias przy tylnych drzwiach bo skrzypiał jak w starym Żuku. Po wyschnięciu, rewelacja.
-
WD40 na trzpień (nit) między ruchomym ramieniem a częścią stałą przy nakrętce. Poruszaj dobrych kilka minut. Powinno pomóc, bo zazwyczaj ten trzpień rdzewieje i sprężyna nie ma siły dociągnąć ramienia do szyby.
Super pomysl u mnie zadzialal idealnie teraz sciaga mi bardzo dobrze :)
Nie wiem czy ktos jeszcze ma problem ale z przednia wycieraczka od strony pasazera bo mniej wiecej na wysokosci oczu pasazera zostawia mi wode :( kupilem juz nowe wycieraczki naginalem ramie zeby bardziej dolegalo i nic ma ktos jakis pomysl jak temu zaradzic ?(chyba nie kupic nowego calego ramienia?)
-
Witam forumowiczów,
czy posiadacie wiedzę czy ramię wycieraczki (w szczególności chodzi mi o tył) w wersji przed i po liftingu jest identyczne? Otrzymałem w dwóch, wydawałoby się wiarygodnych, źródłach sprzeczne informacje i trochę zgłupiałem.
Drugie pytanie, gdzie można zakupić ową, nową część nie w oryginale. Minimalna cena za ten oryginalny element to od ok. 85 do 95 zł. I przy okazji czy warto montować zamiennik, czy raczej oryginał? Pewnie w związku z tym, że rdzewieje niejeden z Was się już mierzył z tym tematem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
Mamy takie specjalne miejsce do przywitania się http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=56399#56399
Tylna wycieraczka przed i po lifcie jest taka sama
Getz http://hyundai.epcdata.ru/getz/24713/electric/stekloomivatel_i_stekloochistitel_zadnego_stekla-9198811/derjatel_shetki_stekloochistitelya-98810/
Getz TB http://hyundai.epcdata.ru/getz/27879/electric/stekloomivatel_i_stekloochistitel_zadnego_stekla-9198811/derjatel_shetki_stekloochistitelya-98810/
Proponuje wymianę na coś takiego (ramię+pióro+zaślepka) http://www.sklep-kia.pl/ramie-wycieraczki-tylnej-picanto-ii-p-2862.html (magazyn sklepu jest w tym samym miejscu co sklep pod tym samym adresem)
(http://images64.fotosik.pl/1114/3e4bb81f2934447bm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3e4bb81f2934447b)
Tak to wygląda po wymianie http://www.drive2.ru/l/288230376152284769/
Tutaj reszta tych którzy wymienili wycieraczkę https://www.google.pl/#q=98810-07001+drive2.ru
-
A czy aby poliftingowe to nie te?
http://hyundai.epcdata.ru/getz/38568/electric/stekloochistitel_zadniy-91988/
http://hyundai.epcdata.ru/getz/37914/electric/stekloochistitel_zadniy-91988/
-
To może inaczej wielkość i krzywizna tylnej szyby oraz silniczek wraz z ośką dla wszystkich wersji i roczników były takie same.
-
Dzięki za pomoc.
Z innej beczki albo raczej z drugiej strony gacka, warto bawić się w czyszczenie i malowanie ramion przednich wycieraczek (niewielkie punkty korozji i miejsca bez farby) czy też od razu inwestycja w nowe? Mam na myśli także odniesienie do kosztów. Komplet ramion z tego co zorientowałem ok. 150-160 zł.
-
Jak kupisz nowe ramiona (lewe=prawe) to na kilka lat bez korozji starczy. Ja co roku bawię się w malarza, a i tak rdza wychodzi. Piaskowanie+malowanie proszkowe starczyłoby pewnie na dłużej. http://www.fox.rzeszow.pl/ramie-wycieraczki-szyby-przedniej-lewe-Hyundai-Get(4,250825,257804).aspx
-
Po sąsiedzku za miedzą mam ten sklep ;)
lewe=prawe miało być?
Bo tu widzę dwa różne: http://www.fox.rzeszow.pl/ramie-wycieraczki-szyby-przedniej-prawe-Hyundai-Ge(4,254045,253414).aspx
-
Ok masz rację nie popatrzyłem że są dwie strony po jednym numerem http://hyundai.epcdata.ru/getz/38568/electric/stekloochistitel_vetrovogo_stekla-9198111/derjatel_etki_stekloochistitelya-98301A/
-
Jako że jest jesień i zima za pasem, to wymieniłem pióra wycieraczek z przodu i ramię kompletne wycieraczki z tyłu. Z przodu założyłem pióra firmy Bottari, kupione za kilkanaście złotych w Realu i na razie jestem z nich zadowolony. Przed wymianą obejrzałem sobie instrukcję filmową i jakoś poszło.
Z tyłu założyłem ramię od Kia Picanto polecane przez kosmos2011, kupione w sklepie Korean Parts w Gdańsku za 55 zł. Również przed wymianą ramienia wycieraczki z tyłu obejrzałem film i też nie było problemów.
Stare ramię było jeszcze w niezłym stanie, więc zeszło z trzpienia po spryskaniu płynem TOP 5 firmy Molydal i paru lekkich uderzeniach młotkiem w nakrętkę. Ramię ściągnąłem ręcznie, bez użycia jakichkolwiek ściągaczy. Nowe ramię weszło pięknie na swoje miejsce i pracuje tak, jak trzeba. Dobrze dolega do szyby i dobrze zbiera wodę. I do tego pięknie się prezentuje.
(http://images66.fotosik.pl/295/6a117069073e7cc5med.jpg)(http://images70.fotosik.pl/295/c1cfefa068a43655med.jpg)(http://
[img]http://images68.fotosik.pl/295/726d8fd72958d79fmed.jpg) (http://images70.fotosik.pl/295/0e327cdee47eeec7med.jpg)
-
Dokładnie chodzi o ramię+pióro+zaślepka http://www.sklep-kia.pl/ramie-wycieraczki-tylnej-picanto-ii-p-2862.html aktualnie cena 63 pln.
Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.
-
Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.
Był czarny, ale klapa była lakierowana i zrobił się na niebiesko. ;-)
Poza tym to nie lotnik. Co by to było, gdyby lotnicy wyskakiwali z samolotu? :roll:
-
Nie wiedziałem jak napisać spadochroniarz więc wymyśliłem na szybko tego lotnika :-D
Jak lotnika zestrzelą to jest spadochroniarz :lol:
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2014-10-22, 23:58 ]
Jak lotnika zestrzelą, to zazwyczaj jest dżem w aerozolu.
-
Od jakiegoś czasu tylna wycieraczka w Getzie coraz wolniej się poruszała. Myślałem , że to pada silnik. Po zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu ramienia wycieraczki okazało się , że oś mechanizmu ( na którym trzyma się ramię wycieraczki ) jest zatarta przez utleniający się metal czyt. korozję. Wpuściłem środek penetrujący aby odkręcić śrubę pod ramieniem i przy użyciu niewielkiej siły urwała się obudowa wraz z zaśniedziałą śrubą. Obudowa jest aluminiowa a nakrętka metalowa. Tak się " zespawały" że nie ma szans na jakiekolwiek odkręcenie. Niestety pozostał jedynie zakup innego ( używanego ) mechanizmu wraz z silnikiem. Cena w serwisie to około 600zł .
Sprawdziłem w znajomego w innym Getzie i sytuacja wygląda podobnie choć nie tak dramatycznie jak u mnie. Proponuję zerknąć u siebie i zakonserwować ten element wcześniej aby nie doprowadzić do awarii. Poniżej poglądowe foto. Już po częściowym usunięciu nalotu.
-
U mnie jest podobnie. Wycieraczka aż stawała a po rozebraniu ukręciła się ta nakrętka. Oczywiście owe aluiminium utleniło się jakby było zrobione przez prywaciarza polskiego za czasów malucha.
Założyłem ponownie wycieraczkę bez tej nakrętki i śmiga jak ta lala. Więc nie trzeba nawet demontować silniczka a tylko posmarować i jakoś się trzyma kupy.