HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: hajp w 19 Marzec 2013, 10:07:30
-
Witam,
mam dwa pytanka do was. Pytania dotyczą auta: Acccent X-3 , rok produkcji 1996, 1.3 12v. , przebieg: ~200 000. Pochodzenie: Włochy.
1) Rano jak odpalam klepią popychacze (auto zalane polsyntetykiem Mobila). To raczej standart w tych silnikach, wydaje mi sie, ze nie byly one nigdy wymieniane. Czy ktos z Kolegow/Kolezanek wymianiel popychacze? Jakiej firmy zalozyl? Jaki jest mniej wiecej ich koszt? ile zaplaciliscie za robocizne? Czy polecacie jakis warsztat w okolicy Lodzi?
2) Chcialbym podlaczyc samochod pod komputer. Czy ktos sie bawil w cos takiego? jakie zlacze jest potrzebne - OBD czy OBDII? jakim programem mozna odczytac bledy i parametry z czujnikow?
Pozdrawiam
Marcin
-
2) Chcialbym podlaczyc samochod pod komputer. Czy ktos sie bawil w cos takiego? jakie zlacze jest potrzebne - OBD czy OBDII? jakim programem mozna odczytac bledy i parametry z czujnikow?
Przeczytaj dokładnie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1661 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1661)
-
hajp, nie masz czasem za mało oleju ;> wydaje mi sie że to normalne, z rana olej jest bardziej gęsty, ma prawo troszke przyklepać.
-
Przeczytaj dokładnie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1661
dzieki, przeczytam.
hajp, nie masz czasem za mało oleju ;> wydaje mi sie że to normalne, z rana olej jest bardziej gęsty, ma prawo troszke przyklepać.
olej zawsze full, czesto sprawdzam i dbam zeby nie brakowalo. rozumiem, ze moze poklepac ale czasami klepie pare minut i dosc donosnie
-
Może zrobienie płukanki silnika http://zmienolej.pl/oferta/dodatki/amsoil-engine (http://zmienolej.pl/oferta/dodatki/amsoil-engine-and-transmission-flush-plukanka-do-silnika-i-skr-detail) coś pomoże i ponowna wymiana oleju. Możliwe jest że jakiś kanał olejowy się przytkał i olej nie dochodzi. Jeśli przyjdzie jednak do wymiany popychaczy to znalazłem najtańsze po 23 pln/szt(innych producentów średnia cena ok 50 pln/szt) firmy Ajusa czyli przyzwoite. OEM 24610-22020.
(http://images40.fotosik.pl/1988/7d738d0ff96ba9e6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7d738d0ff96ba9e6)(http://images48.fotosik.pl/637/7a2ebd49186e6d4bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7a2ebd49186e6d4b)
http://sklep.misbis.pl/popychacz-popy (http://sklep.misbis.pl/popychacz-popychacze-accent-lantra-pride-rio-323-626-impreza-p-7861.html)
-
Inny silnik, ale zasada działania i czyszczenie jest identyczne.
-
hajp, Bratowa ma taki sam model i nic pod niego nie podchodzi mam ELMA327, VAG, i palma i niczym nie łączy mimo że ma już gniazdo OBD 16pin
-
Witam,
Kupiłem accenta 1.5 12V '95 z teoretycznym przebiegiem 140 tyś, który wg sprzedawcy maił lekko kopcić tylko na zimnym. Było tak faktycznie do momentu wyjechania poza miasto gdzie mogłem nowy nabytek trochę przycisnąć na wyższych biegach. Okazało się że samochód nie "lekko kopci" a zostawia za sobą zasłonę dymną. Uszczelka pod głowicą do wymiany pomyślałem więc nic więcej tylko zabrałem się za robotę. Zrzuciłem, głowicę, wyjąłem tłoki (okazało się, że pierścienie olejowe też praktycznie nie istnieją) i wszystko wyczyściłem. Obecnie czekam na części.
Przejdźmy lecz do meritum sprawy ponieważ uwagę moją przykuły popychacze zaworowe. Niektóre z nich ładnie sprężynują pod palcem, a niektóre stoją jak kamień. Sądzę , że nie powinno tak być. Po kąpieli w nafcie wszystkie zaczęły pracować lecz te stojące bardzo mizernie. Czuć ruch, ale bardzo mały i raczej skokowy.
Teraz pytanie czy się bardzo tym przejmować, oraz czy da się jakoś popychacze zregenerować? Dodam, że podczas jazdy(przejechałem ok 100 km przed rozebraniem silnika) terkotania silnika nie słyszałem.