HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: adams502 w 16 Marzec 2009, 20:28:00
-
Witam. Chodzi mi o to gdzie mogę się wpiąć z przewodem + w instalacji elektrycznej samochodu, żeby przy zamykaniu/otwieraniu kierunki migały. Zrobiłem już podłączenie pod centralny zamek z wykorzystaniem przekaźnika teraz tylko nie wiem jak od przekaźnika podłączyć kabelek do kierunkowskazu. Próbowałem pod włącznik awaryjnych, ale nic z tego nie wyszło, pod bezpiecznik się nie da. Czy można podłączyć bezpośrednio pod np. lewą/prawą lampę kierunku?
-
Witam. Chodzi mi o to gdzie mogę się wpiąć z przewodem + w instalacji elektrycznej samochodu, żeby przy zamykaniu/otwieraniu kierunki migały. Zrobiłem już podłączenie pod centralny zamek z wykorzystaniem przekaźnika teraz tylko nie wiem jak od przekaźnika podłączyć kabelek do kierunkowskazu. Próbowałem pod włącznik awaryjnych, ale nic z tego nie wyszło, pod bezpiecznik się nie da. Czy można podłączyć bezpośrednio pod np. lewą/prawą lampę kierunku?
Witam.
Poradziłeś sobie może z tymi kierunkami?
U mie jest taka dziwna sprawa. próbowałem podpiąć przewody ze sterownika do przełącznika awaryjnych. Niestety nic to nie daje. Później podpiąłem bezpośrednio do przewodów idących od manetki (prawy i lewy) i wszystko jest niby ok. Problem dotyczy faktu , że przy takim podłączeniu "zwykłe" załączenie kierunkowskazu załącza obydwie strony (włączam lewy - włączają się i prawy i lewy).
Pytanko : o co kaman? Czy dodanie przekaźnika lub jakiegoś opornika pomiędzy sterownik a przewody kierunkowskazów rozwiąże ten problem?
-
Witam. Nic dziwnego, że tak masz ponieważ zapomniałeś o jednej rzeczy, prąd kablem płynie zawsze w obie strony. Aby temu zaradzić należy na kablach idących od przekaźnika do kierunkowskazów wlutować diody(http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda) kupisz je w każdym sklepie elektronicznym, których zadaniem jest przepuszczanie prądu tylko w jedną stronę (diody najlepiej ok 4A "koszt ok 2 zł za szt."). Po ich założeniu przy zamykaniu będą mrugać wszystkie kierunki, ale przy włączaniu kierunków w czasie jazdy będzie mrugać tylko lewa lub prawa strona.
Nie mam możliwości podłączenia się pod włącznik awaryjnych świateł!
-
Witam. Nic dziwnego, że tak masz ponieważ zapomniałeś o jednej rzeczy, prąd kablem płynie zawsze w obie strony. Aby temu zaradzić należy na kablach idących od przekaźnika do kierunkowskazów wlutować diody(http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda) kupisz je w każdym sklepie elektronicznym, których zadaniem jest przepuszczanie prądu tylko w jedną stronę (diody najlepiej ok 4A "koszt ok 2 zł za szt."). Po ich założeniu przy zamykaniu będą mrugać wszystkie kierunki, ale przy włączaniu kierunków w czasie jazdy będzie mrugać tylko lewa lub prawa strona.
Nie mam możliwości podłączenia się pod włącznik awaryjnych świateł!
Dzięki - tak właśnie myślałem.
Aczkolwiek dziwne - w golfie i oplu podłączałem tak jak w Accencie i diody były niepotrzebne.
Taka uroda instalacji :)
-
Pewnie miały już takie zabezpieczenie seryjnie zamontowane.
-
Aczkolwiek dziwne - w golfie i oplu podłączałem tak jak w Accencie i diody były niepotrzebne.
Kiedyś, kiedyś... jak bawiłem się alarmami to miały dwa wyjścia na kierunki. W dzisiejszych alarmach jest jedno wyjście i dlatego trzeba stosować diody.