HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: marcuspl6 w 16 Marzec 2013, 13:09:16
-
witam posiadam Santa Fe od 5 lat
pojawił się problem z odpalaniem w zimie
rozmawiałem z kilkoma mechanikami i wszystko wskazuje na to, że puszcza zawór przelewowy i gubi ciśnienie podczas zapłonu
paliwo wraca do zbiornika
pytanie, czy jest problem w wymontowaniem pompowtrysku?
ktoś mógł to opisać krok po kroku żeby nic nie uszkodzić
orty. tekla
-
W sf nie ma pompowtryskow jak w vw. Tu jest uklad common rail. Czyli pompka wstepna na zbiorniku poprzez filtr paliwa daje ON do pompy wysokiego cisnienia z ktorej poprzez listwe rozdzielane jest paliwo do wtryskiwaczy. Zawory przelewowe z tego co sie orientuje sa na wtryskiwaczach. Najpierw podjedz do warsztatu specjalizujacego sie w dieslach to Ci je sprawdza za jakies grosze czy nie leja.
-
Wtrysk łatwo wymontować .
zdemontować chłodnicę powietrza oraz plastikową obudowę góry silnika będzie widać wtryski ,rozpiąć kostki cewek wtrysków oraz przewody przelewowe (delikatnie bo lubi pęknąć trójnik plastikowy)
Wyjąć cztery zaślepki z dekla klawiatury są to takie motylki które się przekręca i wyciąga do góry (jak się przyjrzysz nim zobaczysz na nich opis w którą stronę trzeba przekręcić)pod , po wyjęciu zaślepek zobaczysz śruby na torx T-45 ,odkręcamy je i delikatnie podnosimy do góry a następnie przesuwamy w tył razem z dociskiem wtrysku.
Delikatnie przekręcamy w prawo i lewo wtryskiem i wyciągamy do góry zwracając uwagę na podkładkę miedzianą co by nie wpadła na klawiaturę .
-
U mnie też zaczął się problem z odpalaniem. Zapalał za trzecim lub czwartym razem i chwilowo utrzymywał bardzo niskie obroty, które początkowo falowały. Sprawdziłem świece żarowe i jedna była uszkodzona. Wymieniłem ją i pali bez zarzutu.
Zdziwiło mnie, że jedna świeca dawała takie objawy, ale problem zniknął. Pali za każdym razem i równo pracuje.
-
kręcę i ciągnę do góry te zaślepki [motylki], jest luz na nich ale za chiny nie chcą wyjść do góry
poproszę o podpowiedź, bo nie chcę tego urwać ....
i tak się zastanawiam czy jak udałoby mi się zdemontować jeden przelewający wtrysk to po oddaniu go do regeneracji mogę zamontować go i wszystko powinno śmigać??
-
Witam. Odnośnie regeneracji jednego wtryskiwacza; powino być wszystko ok. Tak zrobiłem w samochodzie córki ..i jak do tej pory wszystko jest ok. Co prawda fachowcy mówią że powinno sie regenerować wszystkie ..ale chyba jest to bardziej chwyt "na kase".
Pozdro.
-
na środę jestem umówiony do magika od "dizli"... jeden wtrysk w zależności co będzie trzeba zrobić od 250 do 450 i uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....
-
uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....
Właśnie jestem po regeneracji pompy CR, okazało się że nie mam w Santku jak większość pompy Bosch tylko jakiś koreański badziew - piszę celowo badziew bo zestawów naprawczych nawet w serwisie Hyundaia nie posiadają, na szczęście pompa trafiła do dobrego magika i poruszył swoje kontakty no i naprawił, u mnie poza poceniem się wyszło jeszcze planowanie głowiczek - pokrzywione oraz wymiana zaworków, w sumie dobrze że wyszedł ten podciek paliwa bo praktycznie dla pompy to było ostatnie tchnienie, lada moment czekało by mnie holowanie.
Sama regeneracja pompy kosztowała mnie 550zł netto, na szczęście obyło się bez faktury w tym mam 12 miesięcy gwarancji na pompę.
-
-
Dziękuję koledze za cenne informację ale nie wiem czy kolega zauważył ale napisałem że nie posiadam pompy Bosch - niestety , do tej nie bosch-owskiej pompy zestawy Bosch nie pasują, ma troszkę inną budowę, nie rozbierałem jej, bo nie mam warunków/narzędzi więc polegam na zdaniu profesjonalistów, jak dotąd mnie nie zawiedli - przynajmniej w tej dziedzinie
Pompiarz stwierdził że taką pompę robił ostatnio jakieś 1,5-2 lata temu i jest bardzo rzadka w koreańczykach z europejskiego rynku
Co do stosowania oleju 2T - stosuję od jakiegoś czasu, ale miejmy świadomość że ten olej cudów nie zrobi jeśli auto ma 10 lat - nie zregeneruje "zużytych" elementów, trzeba mieć tylko nadzieję że przedłuży ich żywotność
-
wreszcie koniec problemów... dzisiaj rano, ledwo co przekręciłem kluczyk i już odpalił :]:]
reasumując wymieniłem aku [mogłem ale nie musiałem], świece [nie musiałem, niestety] no i regeneracja jednego wtrysku i uszczelnienie pompy i jest baja!!!
-
Witam. Jakie koszty jeśli można wiedzieć?
-
aku kupilem Boscha 440pln
świece Denso 4x85pln
regeneracja wtrysku 300pln
uszczelnienie pompy 350pln
-
Witam, może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czy 2.0 crdi jest zasilany listwa typu Common Rail czy może jest tam tylko stara dobra pompa rotacyjna ? silnik 113 km :) czytałem jakąś dyskusje na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:) dziękuje i pozdrawiam
-
Siemasz Kolego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
a w naszych motorkach jest i pompa rotacyjna, trzy sekcyjna i listwa wtryskowa:)
-
Witam.
W Pabianicach (lodzkie) mechanik zawinszowal sobie 700 zl za uszczelnienie pompy wc.
Rozwazam kupno na allegro pompy z demontazu (250-550) i samodzielny montaz.
Jaki jest stopien trudnosci takiego "zabiegu"?
Santa fe 2.0 crdi z2003 ma symbol pompy BOSHA 0445010038 ?
Pozdrawiam.
-
-
felkner.
Wielkie dzieki:))
-
-
Wiitam.
Utknąlem na demontażu plastikowych przewodów paliwowych z pompy i okolic ;-)
Czy ma kos moze patent jak je zdjąć bez uszkodzenia :?: .
[ Dodano: 2015-11-13, 19:03 ]
felkner pmocyyy...
[ Dodano: 2015-11-13, 23:42 ]
Sry za zawracanie glowy. Sądzilem że to poważne przewody wielokrotnego użytku , a okazały sie igielotowymi wężykami odkształconymi i zabarwionymi na czarno w wyniku działania ropy.
Natomiast nie mogę zdjąć samej pompy. Po odkręceniu trzech śrub pompa kręci się wokoł własnej osi ale nie mogę jej wyjąć.
Może przeoczyłem coś z literatury forum......
-
-
Dzieki ;-)
Pompa wymieniona. Wczoraj zrobilem krotka testowa jazdę. Jak na razie wszędzie sucho.
Tym sposobem zaoszczędzilem 450 zl.
Kupilem pompę na allegro u uczciwego sprzedawcy za 250 zl plus kilkanascie godzin mojej roboty.
Teraz w wolnej chwili, już bez presji czasu mogę zabrać sie za regenerację mojej starej pompy zgodnie z Waszymi wskazówkami.
No i satysfakcja, ze wszystko sie udalo i że nie dalem się naciągnąć na kasę lokalnemu monopoliscie .
-
Witam
Ponieważ czeka mnie wymiana oringu łączącego pompę z blokiem silnika.Mam prośbę,czy mógłbyś opisać w jaki sposób wymontowałeś pompę(chodzi mi o to co po kolei należy odkręcić ,żeby móc ją wymontować),oraz jak ją zamontować z powrotem na co należy zwrócić uwagę.
-
http://forum.santafe-autoclub.ru/index.php?showtopic=17694
-
Dzięki
Jak przyjdzie oring biorę sie za wymianę
-
Witam ponownie.
attex .Oprócz powyzszego linku musisz uważać przy wyjmowaniu pompy (schodzi dosyc ciężko, ale trzeba kręcić w obie strony i jednocześnie ciągnąć w stronę filtra powietrza), bo może wypaść sprzęgiełko łączące pompę z wałkiem rozrządu.
Mnie wypadło niemal bezszelestnie i zobaczyłem je przypadkowo leżące na dolnej osłonie jak juz chciałem zakładać nową pompę.
Moje szczęście trwało niecały tydzień.....
Po zamontowaniu nowej( w sensie innej) pompy, wymianie filtra powietrza i przewodów paliwowych znowu pojawiły się wycieki w okolicach pompy i trudności z rannym odpalaniem...
Czy możliwe ,że to czujnik wysokiego ciśnienia?.Ten który znajduje się na plastikowym elemencie w kształcie litery H poniżej pompy?
Jest tam sporo połączeń elektrycznych , które niemal pływają w ropie, może przekłamują dane i na pompę idzie za duże ciśnienie?
Nie mam pojęcia co zrobić.
Proszę o jakieś sugestie.
[ Dodano: 2015-11-24, 11:20 ]
A wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu u dość solidnego mechanika....choć nie mogę pozbyć sie wrażenia , że coś zepsuł...
-
Dzięki będę uważał
-
Dodam jeszcze, że przed założeniem i podłączeniem intercoolera i filtru powietrza odpalił od razu i pracując do 2000 obrotów w kilkuminutowych ostępach nie pojawiła się kropla ropy.Zamontowałem intercooler i całą resztę i rano już tryskało chyba spod pompy.
-
Odświeżę temat.
Jestem przed wymianą jednego wtryskiwacza i mam pytanie jakim momentem dokręcić śrubę mocującą wtryskiwacz.
-
-
Bardzo dziękuję.
2T do ON dodaję zawsze, ale od dłuższego czasu po odpaleniu falują mi obroty. Teraz zrobiło się ciepło, świece żarowe Ok ale dalej się pogłębia. Po odpięciu wtyczki 1 wtryskiwacza zapali, przerywa ale da się zwiększyć obroty. Gdy odepnę wtyczkę na 2, 3 lub 4 wtryskiwaczu zapali, przerywa mocniej i nie da się zwiększyć obrotów. Wywnioskowałem, że coś jest nie tak z 1 wtryskiwaczem. Zamówiłem używkę i spróbuję podmiany.
-
-
Dodano: 2016-04-19, 21:39
Zbiornik sprawdzony filtr wymieniony bez zmian.
Test przelewowy - 1 i 4 o 1/2 więcej od 2 i 3 jednak paliwo bardzo powoli napełniało menzurki.
EGR. przepływki i regulatora faktycznie nie czyściłem i to zrobię jeszcze zanim podejmę próbę wymiany wtryskiwacza. Dzięki za sugestie.
-
-
Bardzo dziękuję.
2T do ON dodaję zawsze, ale od dłuższego czasu po odpaleniu falują mi obroty. Teraz zrobiło się ciepło, świece żarowe Ok ale dalej się pogłębia. Po odpięciu wtyczki 1 wtryskiwacza zapali, przerywa ale da się zwiększyć obroty. Gdy odepnę wtyczkę na 2, 3 lub 4 wtryskiwaczu zapali, przerywa mocniej i nie da się zwiększyć obrotów. Wywnioskowałem, że coś jest nie tak z 1 wtryskiwaczem. Zamówiłem używkę i spróbuję podmiany.
Zmierz kompresję. Obstawiam, że na zimnym silniku masz na 1 cylindrze trochę niższą, po zagrzaniu się może być już równa, albo przynajmniej na tyle wysoka, że auto zaczyna równo chodzić.
Według mnie to najtańsze, co możesz teraz sprawdzić - regenerowanie wtryskiwaczy "na siłę" może wcale nie poprawić sytuacji, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.