HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: bobi17 w 09 Lipiec 2008, 21:47:04
-
Witam.
Od pewnego czasu sporadycznie pojawia się w kabinie zapach benzyny. Jak mi się zdaje nie dochodzi on spod tylej kanapy (filtr paliwa). Nie jestem też w stanie powiązać tego z warunkami eksploatacji pojazdu (np. gwałtowne dodanie gazu, jazda po wzniosie lub upadzie itp.) - nie ma reguły. Zastanawiam się, czy może to być powiązane ze świeceniem się lampki "check engine"?
Może ktoś z szanownych kolegów miał podobny problem?
Pozdrawiam.
-
u mnie w tamtym roku przez 3 dni smierdzialo w kabinie i obok auta[atos] benzyna.sprawdzalem wszystko ,ale nie doszedlem do niczego-zadnych wyciekow.po wspomnianych 3 dniach problem zniknal i do tej pory sie nie pojawil.
-
Sprawdź dokładnie wydech, mojemu kumplowi padł ten elastyczny łącznik i śmierdziało w kabinie benzyną, po wymianie problem nie występuję ;-)
-
Witam.
Od pewnego czasu sporadycznie pojawia się w kabinie zapach benzyny. Jak mi się zdaje nie dochodzi on spod tylej kanapy (filtr paliwa). Nie jestem też w stanie powiązać tego z warunkami eksploatacji pojazdu (np. gwałtowne dodanie gazu, jazda po wzniosie lub upadzie itp.) - nie ma reguły. Zastanawiam się, czy może to być powiązane ze świeceniem się lampki "check engine"?
Może ktoś z szanownych kolegów miał podobny problem?
Pozdrawiam.
Filtr paliwa to jest pod maska, pod tylnia kanapa mozesz znalesc co najwyzej pompe paliwa. Pozostaje dokladnie sprawdzic.
-
W Accencie II filtr jest pod tylną kanapą.
-
Nie zwrocilem uwagi, swoja droga pomyslowe rozwiazanie.
-
czy może to być powiązane ze świeceniem się lampki "check engine"?
Moze i to calkiem powaznie. Gumowe przewody paliwowe parcieja.. Gwatowny spadek cisnienia w ukladzie (jesli masz wtrysk). Przejrzyj sobie dokladnie silnik - pewnie znajdziesz cos nienormalnego. Obstawialbym lacznik elastyczny wydechu - dziury moga oklamywac sonde lambda, a to na bank zapala 'check engine'
-
Lacznik elastyczny wydechu dostarczal by mniej wygluszony dzwiek co jest odrazu odwczuwalne dla ucha.
-
Dzięki za zainteresowanie i sugestie. Jeśli poznam przyczynę problemu - dam znać.
Pozdrawiam serdecznie.
-
Sprawdź system recyrkulacji par paliwa tzw. EVAP --> na hmaservice.com znajdzie schematy;
w każdym razie za lewym tylnym kołem znajduje sią plastikowy, prostokątny pojemnik o pojemności ok. 2 L do którego trafiają opary/skroplone paliwo tzw. EVAP canister.
Oczywiście paliwo które trafia do EVAP canister nie jest tam magazynowane na stałe lecz trafia do zbiornika paliwa.
(http://images33.fotosik.pl/329/b82ecc98a838c8aemed.jpg)
Ważnymi elementami układu jest:
- zawór PCV
- elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm
- drożność układu podciśnieniowego (wszelkie dziurki w kolektorze dolotowym należy sprawdzić pod kątem drożności ;) )
Problemy z EVAP powodują problemy z zapalaniem, obrotami biegu jałowego, zamuleniem przy wkręcaniu się na obroty. Bardzo ważny układ ale niedoceniany :idea:
-
Zauważyłem że mój Accent II, śmierdzi paliwkiem. Zapach czuć na zewnątrz pojazdu z tyłu, czasami w kabinie.
I to raczej wtedy gdy go odpalam zimnego. Czy to może być spowodowane odpalaniem na tzw. ssaniu ? obroty są wyższe gorsze spalanie? I nie wiem czy to normalne? chyba czuć z EVAP?
Czy powyżej opisany problem został rozwiązany? :)
-
Zauważyłem że mój Accent II, śmierdzi paliwkiem. Zapach czuć na zewnątrz pojazdu z tyłu, czasami w kabinie.
I to raczej wtedy gdy go odpalam zimnego. Czy to może być spowodowane odpalaniem na tzw. ssaniu ? obroty są wyższe gorsze spalanie? I nie wiem czy to normalne? chyba czuć z EVAP?
Czy powyżej opisany problem został rozwiązany? :)
ten plastikowy pojemnik za lewym tylnym kołem może być pęknięty - sprawdź
-
Nie widziałem żeby był pęknięty. a oglądałem dokładnie; przez jakiś czas nie śmierdziało, dzisiaj słońce rano przyszło i znowu jak się nagrzał to czuć paliwo :/
[edit]
Problem rozwiązany. Był bardzo minimalny wyciek na szybko złączce przy filtrze paliwa. Filtr znajduje się pod tylna kanapą i dodatkowo nie szczelność była przy tej klapce domykającej.
Uszczelniowe + wymiana filtru i buja.
Gdyby ktoś miał jeszcze taki problem to należy sprawdzić oring w tych szybko złączkach do filtru, ponieważ to również może być przyczyną minimalnego wycieku no i zapachu...