HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: pornold w 13 Marzec 2013, 11:33:40
-
Witam,
W moim Santa Fe wcale nie działa hamulec ręczny, naciągam do końca a i tak się stacza z lekkich górek :/. Czy możecie poradzić gdzie i jak poprawić linkę bo z tego co czytałem to w Tucsonie można coś tam podregulować przy ręcznym w kabinie pod tunelem.
A jeszcze jedno czy mogę dostać jakieś namiary na instrukcję w PDF do Santa fe 2004 Crdi??
-
Dział "Download"
-
Niestety nic nie mogę z tej sekcji pobrać :(
-
Ja przed chwilą pobrałem bez problemu. Może masz nieaktualne oprogramowanie. Najlepiej napisz na PW do administratora Brt.
-
hamulec ręczny regulujemy tak
zdejmujemy koło
zdejmujemy tarcze i w bębnie są szczęki
u góry na szczęce jest śrub do regulacjii wystarczy ję rozkręcić o 3 obroty powinno trzymać
jeżeli to nie pomoże to trzeba wymienić okładziny na szczęce
-
-
Pod tunelem środkowym koło dzwigni hamulca ręcznego jest nakrętka która naciąga lewą i prawą linkę.
(http://images36.fotosik.pl/474/458b50bd046b433bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=458b50bd046b433b)
-
-
Witam, klocki są do hamowania zasadniczym hamulcem, bez względu na rodzaj napędu w tylnych kołach są i szczęki i bębny jednocześnie, szukaj :mrgreen: to są tarczo bębny :lol: .
-
Jesteś kolego Kosmos2011 Wielki .
Jutro lecę rozbierać .
Jako że temat ostatnio przerabiałem a nikt tutaj nie opisał jak się zabrać do roboty, pozwolę sobie na zamieszczenie krótkiej instrukcji naprawy ;-)
Na początek odkręca się dwa wkręty znajdujące się po bokach tunelu środkowego (mniej więcej na wysokości kontaktu konsoli środkowej z tunelem środkowym), potem wyszarpuje się element otaczający dźwignie ręcznego hamulca i zmiany biegów - najłatwiej zacząć od otworu na zatrzask klapy podłokietnika. Jak już pójdzie, to po jednym zatrzasku wypina się i zdejmuje się całą pokrywę tunelu środkowego. Trzeba uważać na złączkę kabla do regulatora wysokości świateł / przycisków podgrzewania foteli.
Powodzenia z nakrętkami na lince ręcznego ;) Też chciałem podciągnąć ręczny i poległem (chociaż nie powiedziałem ostatniego słowa jeszcze ;-) liczę na potęgę WD40) - nie udało się ich odkręcić (są oczywiście dwie - zakontrowane). Ograniczyłem się do wymiany żarówek podświetlających PRND i +/- (jakby co - W3W - 2 sztuki - po jednej z każdej strony - najlepiej kupić gotowe z zielonym kapturkiem - ze starych, spalonych praktycznie nie da się zdjąć kapturków - można też użyć zamienników LED). Do wymiany tej po stronie kierowcy (PRND) najwygodniej jest odkręcić zapadkę sprężynującą dźwigni zmiany biegów - rysować nie będę ;-) łatwo się zorientować o czym piszę.
Powodzenia :-)
-
witam mozecie mi podpowiedzieć jak dojść do hamulca ręcznego w kabinie auta chciałbym podciągnąć linkę bo za wysoki ma skok w santa fe 2,0crdi 2005r 112KM
-
Trzeba zdjąć górną osłonę tunelu środkowego (tego z podłokietnikiem).
Odkręcasz dwa wkręty z przodu - po bokach tunelu (przed przednim pojemnikiem na napoje oraz uchwytem na monety), potem otwierasz podłokietnik i delikatnie wyrywasz czarną część (tą z regulacją świateł itd.) z zaczepów. Ja zaczynam od otworu na rygiel schowka (normalnie palec wkładam i pociągam).
Musisz oczywiście uważać na kable (od regulacji wysokości świateł oraz podgrzewanych foteli, jeżeli je masz) - wypina się je klasycznie - wtyczka z wciskaną zawleczką. Ja mam skrzynię automatyczną, więc nie miałem problemu z mieszkiem dźwigni zmiany biegów - nie wiem jak wygląda sprawa zdjęcia mieszka z dźwigni w wersji ze skrzynią manualną (przypuszczam, że góra mieszka będzie zaciskana opaską na przetłoczeniu w gałce i zdejmiesz to dość łatwo).
Regulacja ręcznego jest pod schowkiem podłokietnika. Jeżeli nie uda Ci się ruszyć śrub regulacyjnych - pozostanie regulacja przy kołach (też ponoć da się tam podciągnąć). U mnie nie dało się poruszyć tych śrub, więc zostawiłem tak, jak jest a mechanik przy wymianie tylnych klocków poprawił właśnie przy kołach.
(http://www.xpress.nazwa.pl/autoczesci/produkty/14.05.28.2/20.JPG)
Zdjęcie zapożyczone z allegro - w przedniej części czarnej, górnej nakładki na tunel widać otwory na wkręty - te, które musisz w pierwszym kroku odkręcić.
-
serdecznie dziękuję jutro zabieram się za robote .Pozdrawiam
-
Tak a powiedzcie jak się to ma w przypadku 4 WD . My czyli osoby posiadające napęd 4 WD posiadamy z tyłu tarcze z kolcami a nie bębny ze szczękami . Klocki nowe - układ odpowietrzony a słabo trzyma . :roll:
Ręczny przecież jest na szczękach i bębnie - z tyłu jest tarczobęben - hamulec zasadniczy owszem - jest tarczowy, ale na środku tarczy jest jeszcze malutki bęben ze szczękami do realizowania funkcji hamulca ręcznego.
-
Witam
Mam problem z hamulcem ręcznym: działa doskonale blokując staczanie się samochodu do przodu, natomiast nie działa wcale podczas staczania się do tyłu. Eszystko oczyszczone, przedmuchane, wyregulowane, itd - nic nie pomaga. Co to może być?!
-
Co do regulacji ręcznego to po zdjęciu tunelu środkowego można regulować linki od każdego koła osobno albo razem na samej dźwigni hamulca.Przynajmniej u mnie tak jest.Kreci się jedną nakrętką i spokój.