HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: kiboo w 13 Marzec 2009, 09:58:25
-
Witam
To jest mój pierwszy diesel :-(
Dzisiaj rano przy odpalaniu dłużej niz zawsze ( taka sama temp. otoczenia lub zbliżona) nagrzewały się swiece żarowe .Gdy juz odpalił to jakby jeden gar nie palił(Gatzek nie miał ochoty i siły na jazdę :-/ ) . Po paru minutach jazdy było już dobrze (paliły wszystkie )
po godzinie postoju ta sama sytuacja .
Czy tylko wymiana świec. :roll:
Dzięki za podpowiedź
-
Moim zdaniem przy takiej pogodzie nawet jak któraś świeca żarowa jest padnięta to najpóźniej po parunastu sekundach pracy silnik powinien chodzić normalnie, osobiście zdarza mi się jeździć Dieslem, który nigdy nie miał świec żarowych – konstrukcyjnie niemożliwe do założenia a świeca płomieniowa padła jakieś 10 lat temu i jak temperatura jest powyżej zera to nie ma problemów z uruchomieniem sprawnego silniczka :mrgreen: (jak jest mróz to wystarcza na godzinkę podłączyć prostownik) jak chwyci na jeden tłok to zawsze po paru sekundach chwytają pozostałe dwa (tak samo jak w getzie diesel na trzech tłokach)
-
może to świece albo kable albo złe paliwo... najlepiej by się wypowiedzieli koledzy z silnikami diesela.
-
po godzinie postoju ta sama sytuacja .
nie wyglada to na swiece chyba- u mnie po 2-godzinnym przestoju odpalam silnik bez grzania swiec i chodzi od razu bez problemow.
-
W moim padły wszystkie trzy sztuki i faktycznie podczas zapłonu i pierwszych obrotów wrażenia jak w benzynie bez jednego "gara". Piszesz o minutach u mnie to był efekt kilku obrotów <= 15s.
p.s pozdrowienia dla autora wątku od Kaszuba mieszkającego w Krakowie :)
-
Wracam od znajomego mechanika tylko odpalił i,,świece może jedna, do wymiany i zobaczymy filterek paliwa ale dopiero w poniedziałek rano"
Zobaczymy w poniedziałek
Dzięki za odzew
RADTUS
p.s pozdrowienia dla autora wątku od Kaszuba mieszkającego w Krakowie
Dzięki <piwo>
Z jakiej części Kaszub?
-
zobaczymy filterek paliwa
to może być podstawowa przyczyna, ja bym jeszcze sprawdził filtr powietsza - w pierwszej chwili zapomniałem że zawsze jak diesel słabnie to wymniecnia się filtr paliwa i czyści filtr powietsza
-
Witam
Wczoraj wymienione 3 świece żarowe (troszkę się pomęczył mechanik żeby dojść do nich :-D ) i filtr paliwa. Po odbiorze wszystko ok nagrzewanie b. krótkie obroty równe . Dzisiaj rano powtórka z przed paru dni: długi czas nagrzewania i po uruchomieniu ,,skaczące" obroty .Wszystko wraca do mormy po rozgrzaniu silnika .PALIWO <co?>
Do włascicieli Gatzków z diselkiem ;jakie macie obroty po uruchomieniu ,,na zimno'' mi oscylowały przy 1000 ,teraz po odpaleniu koło 800 ,,skaczą " słychac nieregularną pracę. :-?
-
okolice 1000 +/- 50 w zalezności od ilości wł odbiorników "prądu"
-
kiboo,
A nie zatankowałeś czasem jakiegoś wynalazku w postaci BIO ON – to jest gęstsze paliwo i potrafi przytykać filtry przy niskich temperaturach czyli nie należy używać w zimie.
Może to jeszcze być np. padnięty czujnik temperatury w urządzeniu rozruchowym czy coś w tym stylu i elektronika pompy wtryskowej „myśli” że silnik jest ciepły i przez to podaje za mało paliwa (w uproszczeniu pomijając kąt wtrysku) mamy wtedy za niskie obroty na zimnym silniku a jak silnik się zagrzeje to jest lepiej
-
No ja też zgaszam się z marekityle
Zacząłbym od porządnego paliwa :)
-
Może to i paliwo , ostatnio tankowałem na innej stacji niż zawsze i może złapałem jakiegoś zonka . Jest prawie pół baku :-? .Wyjeżdzę ,zatankuję na starejstacji może wszystko wróci do normy <co?>
Dzieki za zainteresowanie moim problemem
-
Co do tankowania zalej benzynę wzbogaconą na stacji BP lub SHELL
-
wzbogaconą na stacji BP lub SHELL
jak masz za dużo gotówki w portfelu to tak – ja osobiście testowałem kilka razy i nie ma najmniejszej różnicy to samo spalanie i moc silnika – i wcale nie marka stacji się liczy bo na paliwie z niektórych stacji m.in. SHELL moje autka potrafią skonsumować prawie 150% normalnej ilości paliwa (na tej samej trasie, podobnych warunkach atmosferycznych i drogowych, obciążeniu i stylu jazdy) i co najciekawsze to również tych „wzbogacanych”
z moich obserwacji wynika że najlepsze paliwo mają zawsze najnowsze stacje w okolicy, postawione w przeciągu ostatnich paru lat od zera
-
witam
Zmiana paliwa nic nie dała.
Dalej przy odpalaniu długi czas nagrzewania świec po odpaleniu obrotki na 1000 i po chwili 800 i ,,skakanie silnika" po kilku kilometrach spokoj slychać jak silnik wskakuje na normalne obroty
<co?> !! ?? W tygodniu jadę na komkuter może się coś wyjaśni.
-
W tej sytuacji ja obstawiam na któryś z czujników temperatury (paliwo, powietrze silnik) skoro ciepły silnik pracuje normalnie, tylko :-? zastanawia mnie, dlaczego w takiej sytuacji nie świeci się kontrolka CHECK (sygnalizacja usterki układu sterowania wtryskiem)
-
W tej sytuacji ja obstawiam na któryś z czujników temperatury (paliwo, powietrze silnik) skoro ciepły silnik pracuje normalnie, tylko :-? zastanawia mnie, dlaczego w takiej sytuacji nie świeci się kontrolka CHECK (sygnalizacja usterki układu sterowania wtryskiem)
Zapomiałem,
w czasie jazdy gdy na przykład stoję na światłach to spada na 800 i ,,rzuca silnikiem"a za chwilę na następnych na 1000 w czasie jazdy słychać ten skok obrotów <co?> :-(
Szukam <pomocy>
W środę komputer.
-
kiboo,
Nie chce krakać, ale zapytam :oops:
Jak długo jesteś właścicielem tego autka i jaki ono ma przebieg?
Niestety nowoczesnego Diesla dużo łatwiej zarżnąć niż benzynę a naprawy są wyjątkowo kosztowne
poczytaj
10 przykazań Diesla
-
Gatzka mam od grudnia , 120 tyś.
Ale dzisiaj rano zimno śiniegu napadało cały samochód oblodzony i niespodzianka ;
odpalam -krótki czas nagrzewania siwiec odpalił ,,normalnie" orbroty na 1000 :-D juz nie wiem co to jest acha wczoraj tak z nudów powyciągalem wszystkie bezpieczniki itp .na zasadzie przetarcia styków odłączyłem aku .
W cuda :roll: <glupek2> nie wierze ale może cos nie stykało poczekam zobacze ale i tak środa komp.
Przykazania juz wczesniej znałem ,jedno złamałem PALIWO na stacji ,,po drodze" <glupek2>
-
powyciągalem wszystkie bezpieczniki itp .na zasadzie przetarcia styków odłączyłem aku
to na 99% komp nic nie pokaże chyba że usterka się powtórzy, odpinając aku najprawdopodobniej skasowałeś wszystkie błędy
-
Witam
powyciągalem wszystkie bezpieczniki itp .na zasadzie przetarcia styków odłączyłem aku
to na 99% komp nic nie pokaże chyba że usterka się powtórzy, odpinając aku najprawdopodobniej skasowałeś wszystkie błędy
Dzisiaj dalej wszystko jest OK .Odpala normalnie . :-D
30.03.2009
Zaobserwowałem taką zależność :
1.jak odpalę z troszkę wieksza ilościa,, gazu"to jest wszystko ok(obroty nie spadają na 800 po zdjeciu nogi z gazu utrzymują się na 1000)
2.jak odpalę bez dodatkowego gazu to spadają obroty na 800 i ,,skacze silnik"
<glupek2> nie mam pojęcia o co chodzi mechanik też .
-
Witam
30.03.2009
<glupek2> nie mam pojęcia o co chodzi mechanik też straszy mnie wtryskami :cry: .
Jak miałem jechać na komp to silnik palił normalnie :shock:
-
jak odpalę bez dodatkowego gazu
:shock: :o
ja się jeszcze osobiście nie spotkałem z Dieslem który w zimie odpaliłby bez wciśnięcia gazu (tak do ok. 1/3) które powoduje zwiększenie dawki i przyspieszenie kontu wtrysku paliwa co w Dieslach które używałem i nadal używam umożliwia rozruch !! (nie chce mi się w to wierzyć żeby w nowych było inaczej ale mogę się mylić :-? )
-
ja się jeszcze osobiście nie spotkałem z Dieslem który w zimie odpaliłby bez wciśnięcia gazu (tak do ok. 1/3)
we wszystkich nowoczesnych dieslach wszystkim steruje komputer i nie ma potrzeby dotykania pedalu gazu[takze w hyundai'u].
-
Witam
MAREKITYLE powiedział;
W tej sytuacji ja obstawiam na któryś z czujników temperatury (paliwo, powietrze silnik) skoro ciepły silnik pracuje normalnie, tylko zastanawia mnie, dlaczego w takiej sytuacji nie świeci się kontrolka CHECK (sygnalizacja usterki układu sterowania wtryskiem)Wracam z komputera
dwa błędy
113
118
czujnik temp zew i wew.
Skasowane , narazie jest ok do nastepnej wariacji silnika potem jeszcze raz komp.Jak sie powtórzą to czujnik do wymiany.
Gdzieś widziałem objasnienia błędów nie wiecie gdzie moge ja odnaleźć ?
-
A czy w przypadku nierównej pracy dymi jak "Stefan Batory"?
W moim silniku przy tego typu kłopotach (też myślałem że żarowe) do wymiany poszedł EGR. Można by to sprawdzić,
Pzdr
Grzesiek
-
A czy w przypadku nierównej pracy dymi jak "Stefan Batory"?
W moim silniku przy tego typu kłopotach (też myślałem że żarowe) do wymiany poszedł EGR. Można by to sprawdzić,
Pzdr
Grzesiek
Tak ,przy nierównej pracy kopci trochę mocniej niż ,,na luzie"
Odczyt :EGR 5% a po przygazowaniu skoczył do 95 %(co to EGR <glupek2> )
Na razie pali normalnie zobaczę rano.
Dzieki
Pozdrowienia z Kaszub
06.04.2009 Dalej odpala tal jak wyżej opisałem :-x
-
Dalej walczę z tymi obrotami i tak mi sie nasuwa mysl przepływomierz powietrza?
-
Koniec walki z obrotami!!!! :-D
Wymieniony czujnik temp.płynu chłodzącego.
Kontrolka świec żarowych pali się 2-3 sekundy odpala normalnie(obroty ,,na luzie"nie spadają i są stałe)
Koszt
1 wymiana świec( nie potrzebna)-portfel zabolało :-/ :-x
2kupno czujnika i wymiana (strzał w dziesiątkę) ,na Allegro za czujnik chcieli 50zł i 79zł-
orginał i nówka z serwisu w Słupsku 87zł!!!!!!!!!!
sam wymieniłem trochę słabe dojście ale się dało
Wnioski:
-zmieniam mechanika rodzinnego
-szukać rozwiązań samemu :!:
Tak na koniec dla tych co walczyli ze mną <piwo>