HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: mietek111 w 06 Marzec 2013, 18:41:09
-
Koledzy zakupiłem elantrę 2.0 crdi w manualu i mam problem z 2 biegiem podczas jazy. Na postoju 2 wchodzi paluszkiem w czasie jazdy przełożenie 1na 2 bez problemu 2 na 3 bez problemu i tak dalej jednak przy redukcji z 3 na 2 w czasie jazdy nie da się włożyć 2 biegu , jak wrzucę 1 kiedy auto sie toczy to dwójka wejdzie bez problemu.
podczas jazdy przełożenie z wyższego biegu na 2 jest nie możliwe, co moze sie dziać skrzynia pada czy coś z linkami?
-
Zobacz czy cięgna chodzą jak powinny, czy nie mają luzów, czy się nie wyczepiły z prowadnic itp. Bez kanału się nie obejdzie chyba. To najprostsze i najmniej kosztowne.
Możesz przy okazji sprawdzić olej (raczej niewiele ma wspólnego z objawami ale jak już tam będziesz grzebał :) ).
-
jak by się odczepiły cięgna to na postoju też bym raczej 2 nie wrzucił , a dzieje się tylko przy redukcji z wyższego biegu na 2 .
-
mietek111 - masz rację, ale nie miałem na myśli całkowitego wyczepienia. Nie wiem jak jest w Elantrze, ale w almerze cięgna chodziły w zaczepach / prowadnicach. Raz z nich wyskoczyło jedno a objawy były podobne - po rozmontowaniu, wyczyszczeniu i złożeniu "tak jak ma być" - wszystko było git.
Przecież nie ma co straszyć od razu np. synchronizatorem w skrzyni - bo wtedy tylko usiąść i zapłakać.
-
dzieki sa rade spróbuje wszystkiego .
-
Powodzenia. Trzymam kciuki żeby to było to albo jakiś inny drobiazg.
Daj znać czy pomogło.
Już się nauczyłem, że zanim coś zacznę rozbierać (albo raczej mechanik) i szukać "dużych" problemów - trzeba posprawdzać wszystkie drobiazgi - nawet to co wydaje się banalne.
-
Tu masz cięgna zaczepiane o lewarek za pomocą tulejek plastikowych ruchomych. Mogły się wytrzeć. W komorze silnika są odpowiednie podkładki gumowe które mogą już być sparciałe i jest luz, często wkładało się dodatkową podkładkę odpowiednich wymiarów i luz się kasował.
Po drugie - niektórym się wydaje, że linki zmiany biegów to dwie linki jak do ręcznego więc jak chodzi to co tu może być źle ? Na końcach każdej linki są tuleje które w miarę czasu i eksploatacji się wyrabiają, robi się luz i problem a wymienić nie jest problem - jest to prostsze niż wymiana linki ręcznego czy linki prędkościomierza co jest katorgą więc warto to wymienić + gumowe dystanse w miejscach mocowania.
-
posprawdzane tulejki , linki itp wybieranie biegów ok , coś w skrzyni jakiś luz na wałku powstał . narazie zostawiam jak jest , ale jak ktoś by miał skrzynie do sprzedania w dobrej cenie to prosze o kontakt.
-
Luz na wałku to takie wycie by było i walenie, że odróżniłbyś napewno. Olej, olej, olej, olej, olej !!!
-
olej jest , walenie słychać delikatnie jak wcisne sprzegło to nastaje cisza.
-
Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu bo mam identycznie w swojej Elantrze?
[ Dodano: 2014-04-04, 21:02 ]
A wymieniał ktoś może już wysprzęglik w Elantrze?
Da się go łatwo i bez żadnego problemu wymienić?
-
Bez problemu.