HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: tjswitka w 05 Marzec 2013, 19:55:30
-
witam !!
Mam taki problem gaśnie mi santa podczas jazdy , odczekam z trzydzieści sekund i odpala normalnie i ujade z 200 m i znowu gaśnie ale potym pali sie check i jade dalej byłem u muchanika wymienił mi trzy czyjniki ćiśnienia paliwa na listwie albo tak gadał dałem rzeby zrobił rozrząd wyjechałem od mechanika i znowu mi zgasł i znowu pali sie kontolka ale cienszko pali na zimnym jak i na ciepłym ; wymieniłem jusz pompke paliwa przy baku, uszczelniłem pompe wysokiego ciśnienia ,filtr paliwa i te czujniki na listwie oczywiście robił to mechanik i niewiem co teraz dalej robić myśle o wymianie czujnika połorzenia wału czy to ten czujnik omrze szwankować
-
Jak mniemam paliwo to ON?
Z kolei - jeśli kopci (w dosłownym znaczeniu) po odpaleniu na zimno albo po daniu mu ostro gazu / obciążeniu - sprawdź raczej wtryski... a ja zmieniłbym również mechanika.
-
Temat byl poruszony na starym forum. Biorac pod uwage ze sf ma uklad c.r. Boscha podobne objawy moga dotykac rowniez inne auta. Pierwsze co mozesz zrobic , samemu bez kosztow ( mi pomoglo ) to wyczyscic sitko w zbiorniku ( pod tylnym lewym siedziskiem , nadcinasz troche wykladzine, odkrecasz wizjer i wyciagasz plywak z sitkiem ) nastepna jest wstepna pompa paliwa, nad zbiornikiem, ( jak wydaje trzaski to jest do wymiany) zeby ja sprawdzic nalezy podpiac manometr do przewodu paliwowego przed filtrem paliwa i sprawdzic cisnienie podawanego paliwa. ( wartosci nie pamietam , w necie mozesz poszukac jakie powinny byc dla pompy common raill, wydaje mi sie ze min 3,5 a ja mialem 1,5) jesli tu jest ok , no to zaczynaja sie koszta. Pierwszy to czujnik cisnienia na listwie, druga pompa common rail ( sprawdz czy nie cieknie , taka mala po prawej stronie listwy) a trzecie to wtryski. Zanim je oddasz do regeneracji , mozna je najpierw sprawdzic w wyspecjalizowanym warsztacie.
-
Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.
Pozdrawiam Waldek
-
Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.
Przede wszystkim (jeśli nie było to jeszcze robione) proponowałbym najpierw pojechać gdzieś gdzie podłączą auto pod kompa na chodzącym silniku - powinno od razu być widać (która z tych 3 rzeczy, a może jeszcze coś innego). Jeśli parametry będą wskazywały na wtryski - jest podobno coś takiego jak "test przelewowy" - metoda podobno bez rozbierania totalnie wszystkiego. W jednym z ASO w mojej okolicy coś takiego robią za koło 200zł.
-
a w jakiś domowy sposób można sprawdzić wtryski albo zapchało sie siteczko w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie
-
Domowy sposób - odpalanie zimnego silnika albo obciążenie silnika i zobaczyć czy kopci na czarno albo na niebiesko - dopuszczalne tylko "białe" spaliny póki silnik się nie rozgrzeje choć trochę - potem nie powinno być ich widać (pomijam kwestię mrozu - wtedy zawsze widać ale parę wodną ;) ). Ja innego nie znam.
Sprawdź przede wszystkim też to co napisał stolek6 - czy sitko w zbiorniku nie jest zawalone i czy pompa w zbiorniku działa prawidłowo. To raczej nie powinno być kosztowne (samo sprawdzenie).
Najbardziej wiarygodne z najtańszych - podłączenie do kompa. Co by nie było - wg mnie każda diagnostyka lepsza i tańsza niż kolejne naprawy "w ciemno".
A może świece żarowe (czy jak te części się fachowo nie nazywają w Twoim przypadku) już się kompletnie skończyły? To też można podobno łatwo pomierzyć.
-
Witam.
Miałem podobny problem , też mi gasł podczas jazdy i też po chwili można było silnik odpalić . Ale z każdym następnym zgaśnięciem "ta chwila" była dłuższa...aż do całkowitego "NIC".( nie zapalała się u mnie kontrolka ). Przyczyną był walnięty czujnik położenia wałka rozrządu. Natomiast kolo miał podobny problem ( Lantra - też silnik 2.0 crdi ) i u niego problemem były wtryski. Miał także problemy przy zapalaniu na zimnym silniku i była mała różnica , bo gdy np. przełączał na luz ...czuć było że nie pali na wszystkich cylindrach.
W moim przypadku usterkę stwierdzono po podłączeniu do kompa , natomiast u kumpla komp nic nie pokazywał - zrobił test "przelewowy" i wszystko było jasne.
Co do świec żarowych ....to raczej problem był by odczuwalny przy niskiej temperaturze, natomiast przy ciepłym silniku nie powinno to mieć wpływu na jego prace - gaśnięcie.
Tylko przyczyn gaśnięcia może być dużo więcej ...( tak jak piszą wyżej ).
pozdro
-
sprawdzałem pompe z zbiornika daje mi 6bar ale niemiałem jak sprawdzić na listwie , nie kopci jedy gdy jest zimny na bialo ale to przez chwile a potem jest ok sprawdzałem świece żarowe to mam jedną walniętom i szujniki na listwie jeden nic niepokazywał ( czujnik cisnienia nie regulator) do momentu gdy przez nieuwage mi spadł . Posprawdzałem co mogłem miernikiem złorzyłem pierwsze odpalenie dosyc długo krecił zanim odpalił , koleje 3 do 4 sec i odpalił ale dzisjaj za dziesiontym razem niechciał mi odpalic