HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: waxain w 09 Lipiec 2008, 09:29:23
-
Witam raz jeszcze :)
Jak to po zakupie używanego samochodu, trzeba wymienić rozrząd. Zgłosiłem się z tym do mechanika i dowiedziałem się, że przy wymianie rozrządu w Hyundaiu należy wymienić pompę wodną. Trochę mnie to zdziwiło (a pompa dość droga rzecz) i dlatego też pytam o to czy faktycznie jest to konieczne, czy nie wystarczą:
- CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU,
- ŁAŃCUCH ROZRZĄDU
- NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU
Z góry dzięki za odpowiedzi. Sam jestem laikiem w tych sprawach i dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją :D
-
Koszt pompy jest niewspolmiernie maly do kosztu jej wymiany. Lepiej zrobic to za jednym zamachem, tym bardziej, ze skoro masz lancuch - to nie musisz go wymieniac co 60 kkm.
Proponuje wymienic, na oryginalna.
-
Mam pasek nie łańcuch:) Koszt części rozrządu bez pompy wyliczyli mi w jednym z auto-napraw 700zł (oryginały) + 200zł robocizna, oraz 450zł (zamienniki) +200zł robocizna. Z samą pompą okazuje się jest problem (brak na stanie w wielu miejscach) a jej koszt oscyluje między 100-200zł. Teraz najciekawsze - w ASO policzyli mi za wszystko 550 zł (z pompą i robocizną) - na zamiennikach japońskich.
-
A po co wymieniać czujnik położenia wałka? Ktoś chce na Tobie zrobić wałek?
-
A po co wymieniać czujnik położenia wałka? Ktoś chce na Tobie zrobić wałek?
To może ja źle wpisałem :) Faktycznie nie ma takiej potrzeby, wyceny które podałem powyżej są bez niego.
-
Witam. W Accentach I generacji pompa wodna nie była napędzana z paska rozrządu i myślę, że u Ciebie jest podobnie. Nie widzę potrzeby, byś ją wymieniał razem z paskiem i napinaczem no chyba, że przebieg samochodu przekroczył 90 000 km. Oferta z ASO jest bardzo dobra cenowo i myślę, że nie ma się co zastanawiać. Co do zamienników pochodzenia japońskiego, to są dobrej jakości i nie widzę przeciwwskazań w ich montażu. Pozdrawiam Igor.
-
Dzięki za pomoc! Chyba skorzystam z oferty w ASO a także wymienię tą pompę (przebieg 80 tys) bo jednak zawsze większa pewność...
-
Accentach I generacji pompa wodna nie była napędzana z paska rozrządu
Napędzana nie ale trzeba rozebrać rozrząd żeby ją wymienić
-
pompa wodna to koszt okolo 70 zl bynajmniej u mnie tyle kosztuje,a rozrzad wyniosl mnie okolo 120zl. Nie wiem skad wy bierzecie takie kosmiczne ceny;p :p
-
ja wymienialem w kwietniu -koszt pompy 90zl.nie ma co zalowac-ja wymienialem rozrzad przy 80 tys i gosc powiedzial,ze pompa jest jeszcze super,a poniewaz nie jest napedzana paskiem rozrzadu to nie ma sie co spieszyc.skonczylo sie na tym,ze po nastepnych 20 tys.zaczela szumiec-a poniewaz bylem akurat w polsce,to nie wahalem sie...
-
Niestety muszę sprostować informacje co do ASO. Dziś otrzymałem informację, że niestety nie mogą tego zrobić (wymienić rozrządu) bo nie mają urządzenia do zdejmowania rolek w dieslu ...szok! Po obdzwonieniu naprawdę wielu miejsc, została mi już tylko naprawa za 800zł (wraz z wymianą pompy) na zamiennikach w jednym z warsztatów. Do tego terminy napraw są typu "wrzesień" (tu całe szczęście będę miał na "za tydzień").
-
I naprawde wierzysz, ze w nieautoryzowanym warsztacie takie urzadzenie do sciagania rolek (???) beda mieli? Przeciez wymiana rozrzadu to chyba trzecia najczesciej wykonywana czynnosc w ASO - zaraz po wymianach oleju i plynow do spryskiwaczy..
-
Szczerze - nie mam pojęcia. Czemu nie mają tego urządzenia (a spory warsztat mają) pozostaje także dla mnie zagadką. Tu link na potwierdzenie, że jest na liście ASO:
ASO tarnowskie góry (http://www.autocentrum.pl/go/275__ASO_Hyundai____10.html?regionid=11&city=Tarnowskie+G%F3ry&x=41&y=7)
Co do "nieautoryzowanego" warsztatu - tak mają urządzenie do ściągania rolek (to jest bardzo duży warsztat).
-
Ło matko. ASO nie ma sprzętu? To może do Korei trzeba się przejechać na wymianę? Na pewno sama robota będzie tania. Ja dalej pozostanę przy swojej zasadzie - "z dala od ASO", chyba że tylko na zakupy
-
Witam. Czytam te kilka ostatnich postów i myślę sobie, że to chyba jakaś parodia ASO, a nie ASO. Pozostawię bez komentarza, bo to jest co najmniej żenujące ( brak narzędzi do obsługi marki samochodów, na które uzyskało się autoryzację ). Pozdrawiam Igor.
-
CO do ASO to bedac w 2 okazyjnie i czytajac opinie ASO z Warszawy to zadnej naprawy niezdecydowalbym sie w takowym wykonac, juz nie mowiac o cenie.
Fan nieautoryzowanych warsztatow :lol:
-
Witam raz jeszcze :)
Jak to po zakupie używanego samochodu, trzeba wymienić rozrząd. Zgłosiłem się z tym do mechanika i dowiedziałem się, że przy wymianie rozrządu w Hyundaiu należy wymienić pompę wodną.
Możesz nie wymieniać ale jeżeli za 30 tys pompa zacznie lać to będziesz zmieniać CAŁY komplet rozrządu plus pompa. IMO nie warto się skrobać tylko zrobić komplet i zapomnieć o sprawie.
-
Dlaczego ma zmieniac caly rozrzad po 30 tys a nie sama pompe ?
-
Dlaczego ma zmieniac caly rozrzad po 30 tys a nie sama pompe ?
Ponieważ pompa jest "na rozrządzie" i nigdy nie zakłada się starego paska do nowej pompy. Oczywiście są ludzie, którzy tak robią ale żaden ze znanych mi warsztatów nie bierze odpowiedzialności za takie akcje.
BTW koszt pompy u mnie to 85 PLN więc kasa żadna.
-
Po przebiegu 30 tys km ?
-
Po przebiegu 30 tys km ?
Niby mało ale ch g w co będzie dalej ;) Ja robie komplet :P
-
Ponieważ pompa jest "na rozrządzie" i nigdy nie zakłada się starego paska do nowej pompy.
nie wiem jak jest w silniku 1,5CRDI ale w 2,0CRDI[brat blizniak]pompa nie jest napedzana paskiem rozrzadu.
-
nie wiem jak jest w silniku 1,5CRDI ale w 2,0CRDI[brat blizniak]pompa nie jest napedzana paskiem rozrzadu.
A w benzynie odwrotnie :) Jeżeli pompa nie jest "na pasku" to rzeczywiście można olać jej wymianę.
-
A w benzynie odwrotnie
w benzynie tak samo-przynajmniej w moim 1,5 12V.mechanik wymieniajac pompe nawet nie ruszyl rozrzadu,bo ten byl wymieniany 20 tys.km wczesniej.
-
wlad, tak jak pisałem wczesniej: są dwie szkoły jazdy. Jedni robią komplety inni po kawałku. Ja wole robić kompetnie tym bardziej, że koszt pompy ( w moim przypadku ) jest znikomy.
-
Proszę o info co należy wymienić razem z paskiem rozrządu?
Z tego co wiem razem z paskiem należy zmienić:
- napinacz paska
- pompa wody
Czy można od razu zmieć pasek klinowy oraz czy konieczna jest wymiana SIMMERINGu?
Dzięki za pomoc.
-
pasek i napinacz koniecznie, pompa "nie chodzi z rozrządem" więc nie trzeba wymieniać chyba, że cieknie, simmeringi moim zdaniem wymieniać należy dopiero jak się "pocą" jak nie to lepiej nie ruszać chyba, że chcesz mieć spokój w razie czego to można przy okazji zmienić jak już masz rozrząd rozpięty... Paski klinowe należy zmieniać w miarę potrzeby czyli jak są zużyte, spękane...
-
Zbyszek, pasek, napinacz i rolkę. Co do tego, że pompa nie chodzi z rozrządem to ja bym tego taki pewien nie był. Z tego co ja wiem to wlasnie chodzi ale nie dam sobie za to ręki uciąć.
Ja uważam, ze pompę powinno się zmienić z rorządem bo ona nie dojeździ do następnej wymiany rorządu i koniec konców wyjdzie drożej niż robione od razu.
-
Pompa wody chodzi na jednym pasku z pompom wspomagania oraz na drugim pasku z alternatorem i wałem napędowym.
-
pasek, napinacz i rolkę
jaka jeszcze rolka jak tam jest tylko napinacz ?
-
pasek, napinacz i rolkę
jaka jeszcze rolka jak tam jest tylko napinacz ?
Cholender masz racje. Mój błąd.