HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: vesoly w 27 Luty 2013, 13:40:59
-
Mam następujący problem.
Zauważyłem od pewnego czasu, że przełączanie na LPG (instalacja sekwencyjna IV gen Landi Renzo) następuje dużo później i bardzo słabo działa ogrzewanie w samochodzie. Przy obrotach poniżej 2000 w kabinie jest zimno i z nawiewów leci zimne powietrze. Gdy obroty wzrosną powyżej 2000-3000 zaczyna lecieć cieplejsze powietrze ale nie gorące.
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej pokazuje wszystko tak jak kiedyś czyli po przejechaniu około 2-3 km osiąga połowę skali czyli pewnie jakieś 90-95stC. Jednak przy odczycie danych ze złącza OBD widzę, że temperatura płynu chłodzącego wynosi często ponad 100stC a momentami bez problemów wzrasta do 115-117st.C. Po zatrzymaniu samochodu po nawet dłuższej jeździe (30km) okazuje się, że zarówno płyn w zbiorniku pod maską jak i dochodzące do zbiornika rurki są zupełnie zimne. Poziom płynu w zbiorniku jest prawidłowy.
Liczę, że ktoś z Was podpowie z czego wynikają moje problemy i co mogło się uszkodzić.
-
Może czujnik temperatury płynu chłodzącego wariuje, podaje złe wartości do ECU.... tak gdybam.
-
Podepnij " komputer" od sekwencji do lapka... sprawdź czy czasem nie przestawiła Ci się temperatura przełączania.
Troche wysokie masz spalanie lpg. Przynajmniej jak na mój gust.
Ew. Termostat jeszcze lub zapowietrzony układ chłodniczy.
U mnie w Lc2 1,616v spalanie lpg w granicach 7,5-9/100km.
Średnia prędkość( wyliczona z czasu działania instalacji[liczy godziny kiedy kluczyk na On] i kilometrów wychodzi jakieś 58km/h więc na emeryta nie jeżdzę).
Mam instalacje 4plus.. Jak coś to pytaj;) może bd umiał pomóc.
-
zapchana chłodnica, padnięta pompa wody, zapowietrzony układ, walnięty termostat - trochę ciężko tak wróżyć..
-
vesoly, układ chłodzenia odpowietrzony? Termostat sprawny? Obstawiam na którąś z tych dwóch rzeczy.
-
Ostatnio troszkę przestały te temperatury tak mocno szaleć (podglądam przez OBD2 Bluetooth + program na Androida TORQUE PRO). Gdy temperatura wzrośnie to potem szybko zostaje obniżona (w ciągu kilku sekund) i znów zaczyna narastać przez kilkanaście sekund czyli system chyba wie że jest za ciepło i umie sobie włączyć i wyłączyć wentylator. Nadal bardzo słabo grzeje ogrzewanie i praktycznie tylko gdy jadę z obrotami powyżej 2000obr/min to leci ledwo ciepłe powietrze z nawiewów. Stojąc w korkach cały czas leci ledwo ciepłe powietrze. Po zatrzymaniu samochodu płyn w zbiorniku jest zimny ale jak odpalę silnik na postoju to jedna z tych aluminiowych rurek robi się lekko ciepła.
Może jakaś rada (Zbyszek - może Ty wiesz bo też masz ten sam model samochodu) co odkręcić aby odpowietrzyć układ. Naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciałbym aby wszystko mi się wylało na ziemię :)
-
Może jakaś rada (Zbyszek - może Ty wiesz bo też masz ten sam model samochodu) co odkręcić aby odpowietrzyć układ. Naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciałbym aby wszystko mi się wylało na ziemię :)
W poprzednim Accencie układ odpowietrzał się niejako sam. Nie wiem jak to wygląda w naszych obecnych bo może być różnie a szczerze mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Mogę spróbować jutro zadzwonić (o ile nie zapomnę) do gościa, który wykonywał mi przegląd po zakupie również z wymianą płynu i zapytać jak to jest z tym odpowietrzeniem. Gość pracował wiele lat w ASO naszej marki i dużo wie.
-
miałęm podobny problem, że rury do i od clodnicy jak i sama clodnica byla zimna a silnik sie gotuje. Okazało się że bylo za mało plynu w chlodnicy, może i u Ciebie też to będzie.
-
Raczej nie. U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.
-
U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.
sprawdzałeś poziom na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym, to źle. Musisz wychłodzić silnik i sprawdzić poziom na zimnym silniku, najlepiej odkręcając korek.
-
ja wlałem płyn bezpośrednio do chlodnicy pod korek.
-
U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.
sprawdzałeś poziom na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym, to źle. Musisz wychłodzić silnik i sprawdzić poziom na zimnym silniku, najlepiej odkręcając korek.
Sprawdzałem zarówno na zupełnie zimnym silniku jak i na ciepłym.
-
Wymyśliłeś coś? Ja stawiam na stary płyn, termostat i pompę wody. Jeżeli dawno nie zmieniałeś płynu to zacząłbym od tego. K2 Kuler jest ok i w dobrej cenie :)
-
vesoly napisał/a:
...(podglądam przez OBD2 Bluetooth + program na Androida TORQUE PRO)...
Vesoly mam pytanie jakiego modułu OBD2 Bluetooth używasz?
Jestem przed zakupem, a słyszałem, że nie wszystkie są kompatybilne.