HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Exxon w 22 Luty 2013, 16:32:54
-
Witam.
Przymierzam się do zakupu w USA Hyundaia Tuscon (europejska nazwa to ix35), auto z silnikiem 2.0 165 KM z automatyczną skrzynią 6 biegową. Wiadomo silnik w takim samochodzie nie jest łagodny dla portfela w warunkach miejskich, jak wynikało w poszczególnych opiniach na temat silnika 2.0. Podejrzewam że jest to prosty silnik 2.0 bez żadnych komplikacji i myślę że można założyć LPG (brak turbo, brak wtrysku bezpośredniego).
Może wiecie jak sprawuje się LPG w ix35 2.0 165 KM ? Jaką instalację szczególnie warto założyć by mieć w miarę niezawodność połączone z zadowoleniem ? :)
-
Witam.
Jaką instalację szczególnie warto założyć by mieć w miarę niezawodność połączone z zadowoleniem ? :)
Zapytaj uznanego gazownika z Twojej okolicy. Przejrzyj dedykowane lpg fora w necie. Tam znajdziesz sporo informacji. Na priva mogę Ci podać namiary na mojego, którego mogę z czystym sumieniem polecić.
Poza tym dopłata do sterownika z górnej półki np. Stag, dokładniejszych i trwalszych wtryskiwaczy np. Hana2000 i generalnie lepszej roboty się opłaci.
I podaruj sobie gazowników, co zestroją Ci auto nie ruszając go z garażu lub nie przyłożą się do właściwego montażu wtryskiwaczy gazowych czy reduktora.
Temat rzeka, ale warto szukać i pytać.
-
W moim aucie jest zainstalowany Polski STAG 300. Silnik 2.0 163km. Miałem jeszcze możliwość sprawdzenia tej instalacji w 3 innych autach różnych marek(Fiat, Honda, Rover) We wszystkich autach sprawuje się świetnie. Mam wersję z pojemniczkiem do lubryfikacji (smarowanie zaworów), butla 70 litrów w kole (dystans na butli +/- 500 km) no i wlew ukryty przy wlewie od paliwa :-) . Spalanie zazwyczaj wynosi 12l gazu/100km (jazda raczej mało oszczędna). W Hultaju gaz mam od 12 000 km. Nie odczuwam żadnego spadku mocy. Myślę, że komentarze o spadku mocy przy instalacjach gazowych to z reguły to efekt placebo, albo opinia ludzi którzy nigdy nie mieli jeździli autem z gazem (oczywiście sekwencyjnym :mrgreen:). Jedyny spadek jaki odczułem to kosztów eksploatacji ;-)
Tutaj przykład jak wygląda instalacja w aucie.
http://www.abart.com.pl/Galeria/Hyundai/ix35-2,0i
To gaz firmy BRC ale instalacja Staga wygląda niemal identycznie. Koszt wyniósł 2700zł.
-
Myślę, że komentarze o spadku mocy przy instalacjach gazowych to z reguły to efekt placebo, albo opinia ludzi którzy nigdy nie mieli jeździli autem z gazem
Często ten spadek nie jest efektem placebo tylko źle lub niedokładnie wyregulowanej instalacji (zbyt ubogiej mieszanki). Auto słabsze, zużycie gazu mniejsze, głowica zamęczona... ale po co tak?
Precyzyjne strojenie, kontrola działania i serwis zgodnie z przebiegiem to podstawa. Czy to z gazem czy bez.
-
Jak dobry gazownik to ogarnie każdą instalację, proponował bym staga tylko że z isa2 wtryski Hana2100. Reduktor nie daj sobie wcisnąć byle czego acr1 albo i coś z większym zapasem mocy.
Co do zdjęć w poście powyżej to ładnie i starannie ale wężyki od wtrysków do kolektora za długie i wtryski nie powinny ,,leżeć" a ,,stać" ponieważ skraca to ich żywotność. Nawierty jak najbliżej wtrysków Pb i zgodnie z kątem obsadzenia wtrysków PB (najlepiej zdemontować kolektor dobrze sie nawierca i syf nie wpada do silnika). Najlepiej zainwestować w podstawki pod wtryski Pb wtedy nie ma wiercenia kolektora.
Wejdz na forum LPG chłopaki doradzą ci a nawet zamontują. Niska cena i jakość nie chodzą w parze. Uważaj na tanie zestawy z czerwonymi valtekami.
-
Sam mam staga isa2 na czerwonych "hankach" (125KM) i jestem bardzo zadowolony.
W kwestiach montażowych zgadzam się w całości.
-
Witam a czy do ix35 1.6 GDI jest już możliwość montażu LPG? Może coś sie zmieniło w tej kwestii? Sorki ze podpialem sie pod 2.0 ale chyba nie ma sensu zakładać osobnego tematu.
-
Już dawno była możliwość IV gen już radziła sobie (nazwijmy to marnie) przez zastosowanie opcji dotrysku benzyny chodzi o chłodzenie i smarowanie wtryskiwaczy benzynowych.
w V gen już troszkę lepiej pośredni wtrysk ciekłej fazy LPG,
no i VI gen wtrysk LPG realizowany przez wtryski PB w fazie ciekłej.
do wyboru VIALLE LPDI lub ICOM HP ale czy warto cena/cena i jeszcze raz cena.
-
A jakie są koszty? Mniej wiecej.
-
Zapewne od 7tyś w górę, no i zużywa Pb/lpg 20/80 tak mniej więcej
-
No to faktycznie sie nie opłaca chyba ze cena sie obniży.
-
Witam serdecznie.
Pytanko?
Czy montaż instalacji LPG wiąże się z utratą gwarancji?.
Zdania na ten temat są podzielone.
Pozdrawiam Królik
-
Serwis hyundaia twierdzi ze tak.
-
A żaden dealer nie oferuje montażu instalacji LPG?
Bo jeśli utrata gwarancji to jednak szkoda trochę tracić 5lat gwary.
Gdyby gwara tak jak u innych trwała 2 lata, to po tym okresie możnaby spokojnie założyć LPG i 3-4lata pośmigać taniej.
-
Mam zamontowana instalacje BRC w salonie ASO i od ponad 10tys km podczas tankowania moj portfel odczuwa ulge. Instalacja zamontowana profesjonalnie zadnych check engine i klopotow podczas jazdy. Spalanie okolo 12l lpg w miescie na autostradzie powyzej 150km/h lubi spalic okolo 18l wzwyz w zaleznozci od predkosci. Koszt instalacji nie byl najnizszy ale komponenty wykorzystane do montazu jak i sama obsluga na najwyzszym poziomie. Z gwarancja nie ma problemow pod warunkiem spelnienia pewnych ustalen sprzed montazu. Jezeli ktos bedzie mial pytania chetnie podziele sie informacjami na emaila.
-
Witam
czy już ktoś regulował zawory w swoim IX35 2,0 z instalacj lpg, albo już interesowaliście się może tym tematem?
Ja słyszałem dwie wersje od mechaników: wielki problem...prawie niemożliwe, a drugi powiedział , że możliwe , ale dość drogie.
-
Witam czy ktoś może mi powiedzieć w jakim Aso w województwie łódzkim można się dogadać w sprawie założenia instalacji LPG
-
Witam wszystkich na forun jako nowy wlasciciel używki ix35 2.0 pb z 2011r .Koledzy prawie 60 kkm przejechane i od razu chce założyć gaz . Dostalem dwie propozycje z dwóch roznych warsztatów
komponenty:
Sterownik: STAG Q-BOX
Reduktor MAGIC III
Wtryskiwacze: 4x Hana 2000 cena 3200 oraz
STAG 4 Qnext Plus w wersji PREMIUM
Reduktor AC R01 czerwony do 250 kM
Listwa AC W01 BFC cena 2800
w sumie to nie cena a zestaw grają role i mądry mechanior co to ogarnie ale jak Waszym zdaniem to wyglada i który zestawa lepiej podchodzi do tego autka pozdrawiam :lol:
-
Jaka powinna być ustawiona temperatura przełączania z benzyny na gaz? Czy szarpanie przy przełączaniu z benzyny na gaz przy temp. -8stC to norma czy też jest coś nie tak w instalacji. Instalacja BRC, przejechane około 5 tys.
-
Przełączanie powinno odbyc sie gdy silnik osiagnie jakos 25-35 st.C°. Odnosnie szarpania jezeli trwa sekunde dwie w momencie automatycznego przelaczenia na.gaz po zimnym rozruchu chyba nie jest dobra oznaką, takie rzeczy moga miec miejsce przy mikserze w gaznikowym silniku z lat 90 a nie w prawie ze nowym aucie, podjechalbym do.gazownika i spytal o rade.
Niech ktos jeszcze sie wypowie poniewaz sa to moje przypuszczenia.
-
25stC to chyba sporo za nisko?
-
Niekoniecznie, przeciez latem gdy na dworzu mamy okolo 25 stopni gaz potrafi zalaczyc sie po wyjechaniu za brame lub po krótkiej kilkuset metrowej drodze silnik wtedy osiaga max 40 stopni. Oczywiscie kazdy gazownik ustawia inaczej moment w ktorym ma sie wlaczyc, a glownym kryterium jest ogrzanie parownika do temp w ktorej bedzie mogl podawac gaz bez. Temp 30 st.C° wydaje mi sie wystarczajaca.
Ale bardziej nie pokoi mnie to szarpanie u mnie bardzo ciezko wyczuc moment przelaczenia, chociaz jeżdżę ta sama trasa i jestem w stanie to podswiadomie wyczuć szczegolnie gdy przyspieszam czuje brak mocy na ulamek sekundy, po czym wraca do normy. Ale zadnego szarpania nie zauwazylem
-
Focusdg uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika i model auta post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
-
Czyli muszę podjechać do gazownika. Może ktoś ma jeszcze doświdczenia z tym silnikiem?
-
Witam
Mam instalacje w moim IX35 BRC i od 4 lat absolutnie najmniejszych klopotow z szarpaniem podczas przelaczania na lpg. Pamietam taki problem wystepowal w moim poprzednin Volvo i tam problemem byla zbyt niska temperatura przelaczania. Mozesz to sprawdzic uruchom silnik kliknij w przycisk przelaczania lpg/benzyna przelaczy sie na benzyne zrob nieco dluzszy odcinek czyli rozgrzej silnik powyzej temp przelaczania z automatu potem przelacz recznie na lpg i jak szarpnie to oznacza ze temp przelaczania nie ma zwiazku.
-
Witam
tam problemem byla zbyt niska temperatura przelaczania.
A nie pamiętasz tej temperatury? bo ja mam ponoć ustawione 39stC więc to już jest wg mnie sporo
-
Nie jestem pewien jaka to dokladnie temperatura ale u mnie w moim IXie krotko po automatycznym przelaczeniu na lpg na wskazniku temp wody pojawia sie pierwsza kreska, zrob tak jak opisalem wczesniej przelacz recznie na lpg jak pojawi sie w/w kreska na wskazniku temp wtedy pewnie jest w okolicach 50 stopni jak szarpanie nie nastapi to masz gotowe rozwiazanie problemu.
-
ok, tak zrobię. Ale widzę, że u Ciebie temp. przełączania jest dosyć wysoka.
-
w G4ED mam szarpnięcie, gdy świece są na wykończeniu.
-
Jestem na czwartek umówiony z gazownikiem bo nawet gdy rozgrzeję silnik to i tak przy przełączaniu obroty silnika na sekundę spadają prawie do zera.
-
Mozesz wstawic zdjecie silnika chcialbym zobaczyc sposob montazu wtryskiwaczy, pamietam ze kluczowym parametrem poprawnie dzialajacej instalacji jest dlugosc przewodow od wtryskiwaczy do kolektora -musza byc jak najkrotsze.
-
W ix35 da sie postawić pionowo na wężyku ok. 2cm. Ja tak mam. Zależy od wtryskiwaczy oraz od instalacji.
-
witam pierwszy raz spróbuje dodac zdjecie na to forum wczesniej byl ford teraz ix35 . Od kilku dni mam zalożony gaz i trzeba sie pochwalić instalacją wykonaną w silesia cars katowice przełączanie na gaz nawet nie wiem kiedy butla 71litrów pierwsze tankowanie to 59,5litra. bylo drożej niz gdzie indziej ale na pewno bylo warto polecam zaklad zdecydowanie
-
Ave!
Jako że robię przymiarkę do zagazowania mojego ix'a 35 po zasłyszeniu pozytywnych opinii udałem się do Energy Gaz przy Ostrobramskiej w Wawie gdzie mi zaproponowali BRC Sequent 32 za 3200 (oraz na moje życzenie większą butlę... chyba 75L za 200 pln dopłaty oraz smarowanie gniazd zaworowych za kolejne 250pln), czyli razem 3750.
Teraz pytanka:
1. Czy potwierdzacie dobre wrażenia z montażu instalacji w Energy Gaz?
2. Jakie są opinie o proponowanej instalacji?
3. Jeśli nie powyższy BRC w Energy Gaz to jaki i gdzie w Wawie lub niedalekich oklicach?
4. Na co zwrócić uwagę, co jeszcze warto dołożyć/uzupełnić/zmienić?
Pozdr
Qba
-
Mam identyczny zestaw 80 tys przebiegu na lpg, zbiornik paliwa zawsze na polowe stanu, filtry co 15 tys, lubryfikator dolewany raz na kwartal i absolutne zero klopotow. Po 90tys sprawdzone luzy na zaworach mechanik stwierdzil ze kolejna wer za 20/30 tys i wtedy bedzie konieczna regulacja = koszty.
Moja rekomendacja co do instalki Tak co do warsztatu nie wiem montowalem w ASO.
-
W mojej ELI bardzo dobrze sprawuje się STAG 300. Wszystkie komponenty firmy AC (czyli STAGa) parownik i wtryski też. Przebieg na LPG 200 kkm. Praktycznie prawie cały przebieg auta jest na LPG. Instalka sama przypomina o przeglądach co 15 tys. i nie ma ograniczeń z odpalaniem awaryjnym z gazu. BRC ma ograniczenie do 5 razy a potem trzeba jechać do warsztatu na wykasowanie pamięci. Moja kobita miała BRC w golfie i nie miała ani pół awarii związanej z gazem. Przebieg na gazie w sumie nie za wielki bo raptem 80-90 tys. ale jazda głównie po mieście. Obie serwisowane w autoryzowanych warsztatach. Serwis ograniczał się do wymiany filtrów i sprawdzenia ustawień.
Niestety brak lubryfikatora spowodować zaciąganie oleju i za jakiś czas trzeba będzie zrobić remoncik bo coraz więcej tego oleju bierze. jednak różnica w kosztach eksploatacji powoduje, że i tak się opłaca.
-
W innym miejscu dostałem propozycję takiego połączenia
- sterownik Stag qnext plus
- reduktor KME Silver
- wtryski Barracuda
Po wstępnym rozeznaniu chyba jednak bym się skłaniał ku tej opcji. Co myślicie?
-
Jako że robię przymiarkę do zagazowania mojego ix'a 35 po zasłyszeniu pozytywnych opinii udałem się do Energy Gaz przy Ostrobramskiej w Wawie gdzie mi zaproponowali BRC Sequent 32
Śledzę na YT kanał w/w firmy i widzę, że podchodzą do tematu na prawdę profesjonalnie. Żadna konstrukcja nie stanowi dla nich problemu (ostatnio montowali instalację do Merca C63 AMG). Zresztą zachęcam wszystkich do zerknięcia w wolnej chwili -> https://www.youtube.com/user/EnergyGazPolska
Co do instalacji BRC Sequent 32, to myślę, że jest to jeden z najlepszych wyborów, sam taką nie dawno założyłem do Tucsona 2.0 (G4GC) wraz z lubryfikatorem i nie narzekam. Co do samej marki BRC, zakładam już do drugiego samochodu oraz znam wiele osób z przeróżnymi samochodami, które jeżdżą w pełni bezawaryjnie z instalacjami tej marki.
Myślę, że moja opinia pomoże ci w wyborze.
-
Minus taki że z BRC jest problem jeśli chodzi o serwisowanie. Ktoś ma doświadczenia ze STAGiem?
-
Z kolei ja nie znam nikogo kto montował sekwencje brc a wszyscy idą w staga. Sam bym do getza dał staga ale była już brc. No i przestałem być zwolennikiem tej firmy. Ceny części z kosmosu i sam przekonałem się co znaczy naprawa instalko tej firmy( nowy komputer brc 24 900zł , wtryskiwacz 240zł)
Brat ma kilka lat staga w mocnym 200konnym 1,8T i śmiga. Więc i dobrze dobrana w ix35 będzie działała.
Jak nowa instalka to gwarancja więc te 2 lata spokoju obojętnie jakiej firmy. Najważniejsze dobry zakład nie zawsze warto brać najtaniej.
-
Moja kobita miała BRC w golfie. Przejechała na nim 100 tys. i żadnych problemów. Co do STAG to można kupić cały komplet firmowy: reduktor, wtryski i sterownik. Sterownik i reduktor bardzo dobre. Niestety w STAGu jest problem z wtryskami - wymiana co mniej-więcej 100 tys. na nowe, bo zaczynają puszczać. Sądzę jednak, że większość tak ma. Wcześniej miałem inne wtryski i też padły po około 100 tys. teraz mam STAGa i też padły, tylko dokładniej. Pojawił się błąd sterownika i gaz kaput. Ale LPG to i tak ulga dla kieszeni. Nawet wymieniając wtryski, bo na alledrogo można kupić nówki za ok. 150 zeta a w serwisie dokładnie takie same prawie 2x więcej. Na benzynie, nawet nie jeżdżąc wiele i płacąc więcej za przeglądy (przy gazie) wychodzi eksploatacja dużo drożej.
-
Z tego (podobno) powodu zaproponowano mi właśnie wtryski Barracuda (chociaż mi to nic nie mówi ale ja się nie znam ;) ).
-
Tylko taka jest różnica, że to staga można montować różne listwy. Od szajsu typu valtek gdzie cała listwa kosztuje tyle co jeden wtrysk brc do dobrych firm ja np. przytaczane barracudy.
Brac zaś zauważyłem, że nowe wtryski padają szybciej od starych. Jakość pewnie spadła. I podobno można wtryski regenerować niektórych firm oprócz brc bo są nierozbieralne.
-
Jako że robię przymiarkę do zagazowania mojego ix'a 35 po zasłyszeniu pozytywnych opinii udałem się do Energy Gaz przy Ostrobramskiej w Wawie gdzie mi zaproponowali BRC Sequent 32
Śledzę na YT kanał w/w firmy i widzę, że podchodzą do tematu na prawdę profesjonalnie. Żadna konstrukcja nie stanowi dla nich problemu (ostatnio montowali instalację do Merca C63 AMG). Zresztą zachęcam wszystkich do zerknięcia w wolnej chwili -> https://www.youtube.com/user/EnergyGazPolska
Co do instalacji BRC Sequent 32, to myślę, że jest to jeden z najlepszych wyborów, sam taką nie dawno założyłem do Tucsona 2.0 (G4GC) wraz z lubryfikatorem i nie narzekam. Co do samej marki BRC, zakładam już do drugiego samochodu oraz znam wiele osób z przeróżnymi samochodami, które jeżdżą w pełni bezawaryjnie z instalacjami tej marki.
Myślę, że moja opinia pomoże ci w wyborze.
Tutaj jest relacja kogoś na forum samochodowym z montażu w Energy http://www.forumsamochodowe.pl/instalacja-gazowa-hyundai-ix35-1-6-135-km-vt94379,15.htm nie wiem co tam jest pod maską, bo nie mogłem się doczytać za bardzo ale może komuś pomoże, zawsze można zapytać tego co montował, może odpowie;)
-
Cześć wszystkim! Dzielę się swoim doświadczeniem z EGP. Założyłem BRC SQ SDI.
-
Witam.
Polecam firmę VIS-EKO pod Częstochową
http://www.vis-eko.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4
Przymierzam się do zakupu w USA Hyundaia Tuscon (europejska nazwa to ix35), auto z silnikiem 2.0 165 KM z automatyczną skrzynią 6 biegową. Wiadomo silnik w takim samochodzie nie jest łagodny dla portfela w warunkach miejskich, jak wynikało w poszczególnych opiniach na temat silnika 2.0. Podejrzewam że jest to prosty silnik 2.0 bez żadnych komplikacji i myślę że można założyć LPG (brak turbo, brak wtrysku bezpośredniego).
Może wiecie jak sprawuje się LPG w ix35 2.0 165 KM ? Jaką instalację szczególnie warto założyć by mieć w miarę niezawodność połączone z zadowoleniem ? :)