HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: MarcinW90 w 20 Luty 2013, 20:15:11
-
Witam forumowiczow, czy ktos wie czy kolektor wydechowy z civica vtec podejdzie do x3 ?? Lub czy ktos ma namiar na ogarnietego goscia ktory stworzy sportowy kolektor ??
-
Nie wiem czy podejdzie od civica. natomiast można kupić taki dedykowany do accenta na ebay (oczywiście angielskim), co ma swoje minusy: cenę
link http://www.ebay.co.uk/itm/HYUNDAI-ACCENT-X3-1-5-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-MANIFOLD-/350461995189?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AAccent&hash=item519929a8b5
(http://imageshack.us/a/img28/3120/vrdx.jpg)
plus transport 30 funtów.
Możesz poszukać tez na ebayu amerykańskim lub niemieckim, może tez będzie.
-
Adam92, proponuję zrobić zrzut strony z aukcją, bo za miesiąc, czy dwa aukcja zniknie i potomni nie będą wiedzieli o co chodziło. Poza tym, uwaga o aukcjach jest w Regulaminie forum.
-
wszystko ładnie pięknie ale to jest kolektor 4-1 a ja szukam 4-2-1 :-| najwyżej zrobię na zamówienie chociaż ostatnio przymierzałem od coupe i tylko flansze trzeba zmienić na weższą :mrgreen:
-
Post został uzupełniony o screen aukcji a koledze Adam92 polecam lekturę tego wątku: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1211
-
Czy ktoś się pokusił o założenie, dobranie lub dorobienie kolektora z rur stalowych w miejsce żeliwnego w X3 1.3? Mam kompletny żeliwny kolektor wraz z kompletnym katalizatorem. Tylko kolektor pęknięty, a katalizator pewnie i tak już wyświechtany. Do tego przepuszcza łącznik elastyczny za katalizatorem. W związku z tym padł pomysł, by zrobić kolektor 4 w 1. ktoś może dysponuje jakimiś rysunkami lub zdjęciami takowego? Wywalać katalizator?
-
http://rodrigog.com/hyundaiaccent/index.htm
-
Cześć,
Tak w temacie kolektora.
Czy kolektor z 1,3 pasuje do silnika 1,5 12V ?
Okazało się, że u mnie jest pęknięty, i nalazłem w okolicy, ale prawdopodobnie silnika 1,3 i zastanawiam się czy będzie pasować.
Niestety dopiero powoli zaczynam rozumieć katalog części, i wg. niego jest 4 rodzaje kolektorów do jednego silnika ? :shock:
-
Mógłbyś podać vin?
Montowane były o dwóch kształtach u Ciebie jest ten drugi na dole.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
https://www.popscreen.com/prod/MTgxMDM1OTI2/1995-1999-Hyundai-Accent-Exhaust-Manifold-1-5L-SOHC-Aftermarket
-
To jaki ja mam to wiem (ten z mocowaniem kata na 5 śrub/szpilek, o osłoną termiczną bez otworu na sondę) - widziałem go, bo odkręcałem osłonę.
Czyli jeśli z wyglądu jest taki sam to raczej będzie pasował :)
Dzięki wielkie za pomoc ;-)
-
Różnica była tylko w dolnym mocowaniu i ilości śrub.
-
Ponieważ niedawno odkryłem, że w moim aucie pęknięty jest odlewany żeliwny kolektor wydechowy, to szukałem jakiegoś całego. I trafił w moje ręce kolektor wraz z portkami wykonany z rur. Czy to jest seryjna produkcja, czy radosna twórczość? Jeśli fabryka, to w jakich wersjach był montowany?
niestety jego montaż zmusi mnie do usunięcia katalizatora, który u mnie jest pionowo przed silnikiem, bo ten kolektor jest dłuższy od żeliwnego. Czy i jaki wpływ będzie miało na silnik zamontowanie tego kolektora i wycięcie katalizatora?
-
Taki był montowany w X3 przed liftem. Kat jest w nim montowany +/- pod przegrodą silnika. Wygląda na oryginał.
-
Więc mam wszystko prócz katalizatora.
- Czy bez problemu mogę założyć ten kolektor i portki?
- Czy mogę pominąć katalizator?
- Czy mogę ten kolektor owinąć bandażem?
- Czy te zmiany będą miały wpływ na pracę silnika? Jeśli tak, to jakie?
-
Co w tym wypadku z sondom lambda?
-
Sondy w tej chwili mam dwie. Jedną jeszcze w kolektorze, a drugą dostałem razem z portkami. Różnią się umiejscowieniem,bo w tej chwili mam dość blisko głowicy, a tamta jest dość daleko. Te sondy nie są zamienne? bo liczyłem, że po prostu uda mi się przepiąć lub wymienić i sprawa się rozwiąże.
-
X3 po lifcie zyskał też inny sterownik silnika, więc pewnie są inne kalkulacje dla układu wydechowego(zmodyfikowanego układu wydechowego). Inne umiejscowienie lambdy będzie powodowało przekłamanie w odczytach itp. itd.
Jak duży wpływ na codzienną eksploatację będzie to miało? Nie wiem.
-
Możesz zyskać albo stracic mianowicie błędy z sondy moga spowodowac wzrost spalania i możesz stracić na mocy lub spalanie na tym samym poziomie lub mniejszym i wzrost mocy . Zawsze jak będzie problem z sonda możesz wstawic emulator :)
-
Przepraszam, że odświeżam wątek, ale szukając kolektor doszedłem do pewnych wniosków.
Accenty do 1997roku w silnikach 1.3 i 1.5 miały montowany kolektor z dolnym odejściem na 3 śruby - mocowany do dwururki. Różnic między 1.3 a 1.5 nie zaobserwowałem.
Accenty od 1997 roku miały kolektor mocowany bezpośrednio do katalizatora na 5 śrub. Różnic między 1.3 a 1.5 nie ma.
Więc szukając kolektor należy bardziej patrzeć na datę produkcji, niż na silnik.
Dodam, że kolektory mocowane na 5 szpilek/śrub są dość trudno dostępne i droższe od tych mocowanych na 3 śruby. Kolektory do accentów <97 można kupić już za 30-50zł, tak ceny kolektorów z mocowaniem na 5 śrub są wyższe i zaczynają się od ok 80zł do nawet 150 :shock:
I może komuś się przyda - uszczelka kolektor-katalizator (mocowanie na 5 śrub), z bosala ma numer katalogowy bos256-212.