HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: beam_beer w 18 Luty 2013, 08:51:46
-
Witam.
No i coś mi siadło. W trakcie jazdy zapaliły mi się na raz 3 kontrolki: ABS, kontrola trakcji i asystent zjazdu z góry (czy jak tam to się nazywa).
Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i odpaleniu było wszystko OK. Po paru kilometrach znowu to samo. Znowu wyłącz, załącz pomogło. Teraz już nie pomaga.
Przy palących się kontrolkach wspomaganie kierownicy jest słabsze, nie wyświetla się informacja kiedy powinienem zmienić bieg na wyższy/niższy, i mam wrażenie, że przy zmianie biegu jest szarpnięcie (ale tutaj może wyobraźnia za bardzo działać).
Czy takie zachowanie samochodu oznacza, że bez mojej wiedzy i zgody sam załączył mi pomoc przy zjeździe z góry?
Na pewno coś uszkodziło się. Ma ktoś pomysł co to może być?
-
Ja proponuje nie czekać na pomoc z forum bo zapewne wizyta w serwisie i tak jest nieunikniona. Tam podłączą pod komputer i wszystko się wyjaśni.
-
Myślę że to coś z zasilaniem któregoś podzespołu. Miałem dwa razy taki objaw jak u ciebie, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta problem zniknął. A może przez okres zimy cos uległo zasoleniu i występują jakieś "prądy błądzące" w twoim aucie??? :oops: :oops:
-
już gdzieś czytałem o podobnych objawach ... czujnik znajdujący się przy pedale hamulca do wymiany.
-
Skoro na niego wskazuje usterka, to o ile mnie pamieć nie myli, to jeszcze nie powinny działać światła cofania. Ale zacząłbym od sprawedzenia połączeń elektrycznych przy czujniku
-
już gdzieś czytałem o podobnych objawach ... czujnik znajdujący się przy pedale hamulca do wymiany.
Zerknięto na ten czujnik (dostęp taki sobie...). Styki wyglądają dobrze. Kable też. Może być walnięty, tak, jak piszesz. Na czwartek umówiłem się z fachowcem. Zobaczymy. Napiszę ofc. co było nie tak.
[ Dodano: 2013-02-21, 16:37 ]
Na czwartek umówiłem się z fachowcem. Zobaczymy. Napiszę ofc. co było nie tak.
Skaszanił się czujnik ABS-u.
-
Mam ostatnio problemy z ABS-em.
Standardowo - 3 kontrolki świecą się.
Podpięcie do kompa - źle sczytywana jest prędkość z czujnika ABS tylne lewe koło. Na wskaźniku liczbowym ciężko było to zauważyć. Na wykresie - prawe koło ślicznie wykres idzie w górę wraz ze wzrostem prędkości. Lewe koło - wykres schodkowy, czyli idzie w górę - schodek w dół prawie do zera i znowu w górę.
Nie za bardzo pasowało mi to na czujnik, bardziej podejrzewałem to coś, z czego czujnik sczytuje prędkość.
Przed chwilką wyczołgałem się spod hultaja. Dobrałem się do piasty w której jest koronka, z której sczytywane są impulsy. I niestety ta koronka jest do wymiany. Razem z piastą. I łożyskiem, bo to jest jedna całość. Koszt 6 stów za coś przyzwoitego.
A co jest przyczyną? Korozja piasty.
Czujnik jest osadzony na stałe w wahaczu, a piasta z tą koronką obraca się blisko niego. Korozja z piasty pod wpływem siły odśrodkowej wpycha się pomiędzy wahacz, a tą koronkę.Odległość to może z 1mm...
Ta koronka to cienka obręcz plastikowa z wieloma metalowymi wypustkami.
I ta koronka prawieże stopiła mi się. Odkształciła się na tyle, że czujnik już źle sczytywał.
Co zrobić, żeby uniknąć wydatków jak w temacie?
Odkręcasz koło, z tyłu za piastą jest metalowy dekiel (średnica jakieś 6-8cm). Zdejmujesz to. Jest on wciśnięty, także trzeba troszkę popukać czymś ostrym, żeby go ruszyć. Jak już go zdemontujesz, to najlepiej tam czymś dmuchnąć. Jeśli wyleci takie coś brązowe (korozja), to rozbierasz wszystko, i czyścisz. I jeździsz dalej. Czas sprawdzenia max godzina.
Rozebrałem też drugą stronę. Było troszkę lepiej, ale podejrzewam, że roku nie przejeździłbym.
-
II
.
-
Bardzo cenna informacja, a czy w 4wd 2.0 crdi może wystąpić ten sam problem? ile najechałeś km na chwilę obecną, że zaczęła tam występować korozja??
-
Niestety nie mam pojęcia, ale w 4WD musi to być inaczej rozwiązane.
Mam przejechane 120 tys.
Przebieg, jak przebieg - korozja liczy raczej lata, niż kilometry. Samochód z 2010 roku.
-
II
.
-
Kolego kosmos, rozumiem że zdjęcie powyżej przedstawia półoś tylną 4wd. Czyli to co jest u mnie. mam 2.0 crdi z 2010r, przejechane obecnie 112000 km......
-
Dokładnie tak, koronka ABS jest na przegubie.
-
I z tego co kojarzę jest ona wymienialna.
PS. Kosmos przekazuje więcej informacji w formie obrazkowej bez użycia zbędnych słów, niż my wszyscy razem wzięci.
-
Witam,mam problem z moim Hyundai ix35 CRDI 2.0,wczoraj podczas hamowania zaswieciły sie kontrolki od Abs,esp,napęd,asystent zjazdu i chyba ręczny,autko działa normalnie,ale kotrolki świecą,czasem gasną ,zapalają sie przy naciśnięciu na hamulec,lub po przekroczeniu 20 km/h.Dziś byłem u mechanika ,komputer pokazał błąd komunikacji esp,po naciśnięciu na pedał hamulca rozłącza połaczenie z komputerem diagnostycznym i znowu zapalaja sie kontrolki.Miał ktoś podobny problem?Proszę o pomoc,hyundai mam od 6 mc nic sie nie działo a teraz zapaliła sie choinka:D
Po 2 dniach u mechanika,zmiana czujnika pod pedałem hamulca ,czyszczenie układu abs nic nie pomogły.Ma ktos jakies pomysły? Jakies kable albo moduł nawala?
-
Jaki konkretnie kod błędu?
Czy włącznik światła stop został prawidłowo ustawiony.
.
-
Miałem to samo przy przebiegu 70tys. czyszczenie piasty pomogło na miesiąc po czym znowu wyrzuciło błąd. Nowa piasta Harta za 160 zł i jest ok.
ps. oczywiscie lewy tył.